LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incassoburo mag dat?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ddd

incassoburo mag dat?

Ongelezen bericht door ddd »

hoi,
ik heb problemen met een incassoburo over een lening van 18jr oud en die niet meer bestaat bij de bank en waar de bank ook geen gegevens meer van heeft,ik sta ook al zo,n 7 jaar niet bij bkr genoteerd en nu wil t incassoburo nog steeds t geld terug voor de bank :?: terwijl de bank het heeft afgeboekt allang geleden
de aflossingen liepen nog steeds inc rente inc de dreigenmenten van beslag etc ,maar incassoburo is ff net wat anders als een gerechtsdeurwaarder
en nu hebben wij de bank dus aangeschreven over het hoe en wat
het incassoburo zegt ook nog steeds in naam van de bank te werken :?:
dus wij zijn benieuwd wat de reactie van de bank zal zijn!!!!!
vraagje!mag een incassoburo doorgaan als de bank alles heeft afgeboekt?en t dossier heeft gesloten????
ben echt benieuwd wat de reactie van de bank is.

dd

goede raad

Re: incassoburo mag dat?

Ongelezen bericht door goede raad »

neen dat mag niet.
Incasso buro bíeden vaak vrijwillig hun diensten aan bedrijven aan. Zij krijgen dan het recht om in oude administraties te wroeten naar openstaande betalingen.

Echter Als U van de bank een bericht heeft ontvangen dat de zaak geseponeerd was. Is de zaak afgedaan. Het incasso buro handelt dan op eigen initiatief (ook al geven ze aan dat ze namens de bank handelen).

Overigens in de praktijk wordt zo'n seponeringsbericht nooit verzonden.
Het best kunt U daarom een briefje naar de bank sturen waarin U opheldering vraagt over deze zaak. Vraag hun waarom u xx jaar nooit meer wat gehoord heeft en zeg dat U indien ze niet binnen 4 weken reageren U er van uit gaat dat ze akkorrd met seponering van deze zaak.

U dwingt daarmee de bank af om te reageren. U geeft ze daarmee redelijke bedenktijd. En als ze Niet op tijd reageren bent u automatisch van de zaak af!!!

Stuur het bericht wel aangetekend.

Succes.

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: incassoburo mag dat?

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Een incassobureau mag alleen handelen als "de opdrachtgever" hier opdracht voor geeft. Wat is de naam van het incaasobureau kan ik even kijken of ze aangesloten zijn bij NIVO

Gast

Re: incassoburo mag dat?

Ongelezen bericht door Gast »

na 5 jaar is het verjaart, eerst was het na 3 jaar.
dus je hoeft niet te betalen.
Tenzij het 'gestuit' is, in dat geval hebben ze binnen 5 jaar contact opgenomen en als je hierop reageert dan gaat de teller opnieuw in.

mikki

Re: incassoburo mag dat?

Ongelezen bericht door mikki »

dit had ik op opgelicht geplaatst :

Heeft niemand last van die vervelende mensen ?? ze vallen me nu lastig met een rekening uit 1998 ????? het ging om een bedrag van ong. 500 euro. Ik kreeg ong. een jaar geleden een brief waarin stond dat ik was veroordeeld enz enz. en dat ik binnen een paar dagen ruim 1100 euro moest betalen !!! Ik zou mn god niet weten hoe je daar onderuitkomt en of er uberhaupt wel iets tegen te doen is.. Dit is toch pure oplichting. Ik had alles betaal tot op 200 euro na.. Een half jaar niks gehoord, en ja hoor daar zijn ze weer. Kreeg een brief dat het inmiddels alweer verhoogd was naar € 250 en dat ik dat binnen 2 dagen moest betalen, omdat ze anders de boel leeg komen halen met als gevolg nog hogere kosten !
Ik ben zo misselijk van deze mensen (Hanze GGN Zwolle) dat ik het maar zover laat komen (heb wel 125 betaald). Dus nu komen ze (zeggen ze) mn huis leeg halen voor 125 euro. Overigens heb ik contact gehad met het bedrijf waar het volgens GGN om gaat, en die vertellen mij dat ik geen rekening heb openstaan (wat ik al dacht om dat ik al meer dan 1000 euro heb voldaan)
Wat kan ik hier tegen doen ?? Zijn dit nu de echte meesteroplichters ?? Eigenlijk hoop ik dat alle nederlanders hun rekeningen op tijd gaan betalen, zodat deze ellendewagens, zelf in de betalingsproblemen komen.

Die mensen denken alleen maar aan zo snel mogelijk hun zakken vullen, echt misselijk. Ik hoop dat radar eens de incasso bureaus en deurwaarders onder de loep neemt. De incasso bureaus schieten als paddestoelen uit de grond, en niemand die er iets tegen kan doen. Vooral de boetes die ze opleggen zijn sinds de invoering van de euro absurt... Ze gooien er zo een paar honderd euro bij op !!!! Ze verdienen zoveel dat ze zelfs voetbal clubs sponseren dmv Shirtreclame...... EEN SCHANDE

dagvaarding

Re: incassoburo mag dat?

Ongelezen bericht door dagvaarding »

mikki, ik vind jouw verhaal erg vreemd. Als je een schuld hebt, neem ik aan dat je dat weet. De schuldeiser zal eerst proberen zelf zijn centen te beuren. Als dat niet lukt, zal hij een incassobureau inschakelen. Maar die kunnen niet meer dan dreigen met allerlei maatregelen. Als je niet goedschiks betaalt kunnen ze niets anders dan jou dagvaarden. Daarvoor moet een gerechtsdeurwaarder worden ingeschakeld en die brengt de dagvaarding uit. Of aan jou persoonlijk of stopt die in de brievenbus als je niet thuis bent. Op die enveloppe staat in grote letters gedrukt dat er een gerechtelijk stuk in zit en het advies de enveloppe direct te openen. Nu kun je natuurlijk die raad negeren. Maar daar helpt geen lieve moeder aan. Want de rechtzaak vindt toch gewoon plaats en als je niet reageert (door in persoon te verschijnen of schriftelijk) word je bij verstek veroordeeld. Dat vonnis wordt betekend door een gerechtsdeurwaarder. Dat betekent dat het vonnis door de deurwaarder wordt uitgereikt. Tegen dat vonnis kun je in beroep gaan. Doe je dat niet dan is het vonnis definitief en moet je alles waartoe je veroordeeld bent betalen. De rente loopt door tot de laatste cent is betaald. Als een incassobureau je schrijft dat je veroordeeld bent en je hebt geen dagvaarding en vonnis gehad, had je het incassobureau eerst moeten vragen naar een kopie van de dagvaarding en het vonnis. Als die er inderdaad zijn, dan moet je eerst maar eens nagaan waar de originelen gebleven zijn. Wellicht verdonkeremaand door je partner? Want ik hoor van onze deurwaarder dat hij met enige regelmaat een vonnis moet betekenen waarbij de ene partner zegt absoluut niks te weten van schulden die de andere partner blijkbaar gemaakt heeft. Inclusief huisuitzettingen. Overigens, zodra er een vonnis is wordt dit verder afgewikkeld door de Gerechtsdeurwaarder. Niet meer door het incassobureau. Of je bent opgelicht of je zit te fantaseren.

Gast

Re: incassoburo mag dat?

Ongelezen bericht door Gast »

Gast
Gast

Geplaatst op 14 May 2004 22:22 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

na 5 jaar is het verjaart, eerst was het na 3 jaar.
dus je hoeft niet te betalen.
Tenzij het 'gestuit' is, in dat geval hebben ze binnen 5 jaar contact opgenomen en als je hierop reageert dan gaat de teller opnieuw in.

Naar boven

Gesloten