LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intrum justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
henk visser

intrum justitia

Ongelezen bericht door henk visser »

ik heb internet via de kabel en was vorige maand te laat met betalen

het gaat om €46
maar intrum justitia verdubbeld het


€46 hoofdsom
€0.31 rente
€30 incasso kosten
€18 informatie kosten

maar moet nu bijna het dubbele betalen klopt dit wel ?????[€94,32]

Gast

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het gewoon vreemd dat bedrijven direct een incassobureau inschakelen. Ik kreeg van Intrum Justitia een aanmaning van Maxicolor, maar heb van Maxicolor nooit een factuur gekregen. Dat zou ook erg vreemd zijn gezien ik nooit gebruik heb gemaakt van Maxicolor. Vreemde gang van zaken!

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste henk,

Wanneer je kabel hebt bij UPC en je zou dit na één maand krijgen dan zou ik meteen stoppen met die provider. Die jongens van Interim Justitia die hebben alleen maar geleerd op de lagere school hoe ze moeten optellen, maar zelfs aftrekken kunnen ze geen eens of houden ze niet mee bezig.

Kijk een incassobureau is geen deurwaarder. Dus je hbet van hun wege niets te zeggen en je kn ze zo de laan uitsturen en gewoon die maand van je kabel exploitant wat internet betalen. Is er niets aan de hand. Dan laat je zien via de afschrift van de bank dat je betaalt hebt aan Interim Justitia en aan de Kabel exploitant dat je betaalt hebt en dat ze nergens recht op hebben meer van je te vangen.

Dich in de regel is het toch zo, dat je toch eerst een aanmaning krijgt en dat je nog eens gesommeerd word het maandbedrag te betalen toch?? Dat kan namelijk een keer voorkomen. Niet er, betaal je het alsnog. Maar als je UPC hebt die kunnen niet boekhouden daarzo. Wanneer je twee keer betaalt hebt zien zij maar één keer en als je maar één keer betaalt hebt zien ze dat als 0 keer. Je hoeft echt geen medelijden te hebben met die gasten. het zijn en blijven oplichters en proberen overal ene slaatje uit te slaan. Dus je hoeft niet te vrezen. Interim Justitia komt pas wanneer je maanden je rekeningen niet hbet betaalt op je huur na, want dan komen ze wel de volgende maand.

Ik hoop dat ik op een door jouw correcte wijze hjeb geantwoord.

Groet,

Neptunus1963

Gast

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

heb een brief gestuurd naar het bureau dat ik niet op zo een manier aangeschreven wens te worden en ze gevraagd uit te leggen hoe ze aan mijn adresgegevens zijn gekomen.

Kan iemand mij evt advies geven hoe ik heerme om moet gaan?

Alvst bedankt!

Gast

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Een bedrijf mag pas een in alle redelijkheid een incasso/deurwaardersburo inschakelen als je minimaal 2 of 3 aanmaningen hebt gehad.

De kosten die een I.B erbij telt zijn in eerste instantie voor de opdrachtgever, maar ze proberen dit vaak aan de schuldenaar te "verkopen" met wat dreigen en ontmoedigingen.

Informatiekosten/incasso-kosten zijn altijd voor de opdrachtgever en meestal zal een rechter die kosten verlagen omdat ze altijd te hoog zijn.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door berendjan »

Al sinds enige tijd is het wettelijk zo geregeld dat na een betalingsherinnering tot incasso overgegaan kan worden.

Gesloten