LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arrogantie Flanderijn-Van der Heide

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jered
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:51

Arrogantie Flanderijn-Van der Heide

Ongelezen bericht door Jered »

Tot 1/1/2015 hadden wij onze ziektekostenverzekering bij het IZA. Administratief een enorme janboel. Telkens herinneringen, dat een reeds betaalde maandrekening niet zou zijn betaald. Als de bankafschriften werden toegestuurd, waaruit bleek dat alles was betaald, werd er niet gereageerd, maar bleven ze een acceptgiro toesturen. Inmiddels overgestapt bleef het IZA ons echter achtervolgen. Nu hebben ze Flanderijn ingeschakeld. Wat een arrogant bedrijf is dat. Je krijgt een dreigende brief met de eis dat je de hoofdsom gaat betalen. Niets is gespecificeerd. Als je mailt en schrijft dat je een specificatie wenst, waar deze zogenaamde hoofdsom dan wel op is gebaseerd, krijg je nul reactie, maar slechts een nieuwe dreigende brief dat ze je gaan dagvaarden. Naast het indienen van een klacht bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders heb ik de vraag of er nog meer adviezen zijn om hiermee om te gaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Arrogantie Flanderijn-Van der Heide

Ongelezen bericht door Brahms »

Als je zeker, zeer zeker weet dat alles betaald is, zou ik het voor laten komen. Ze zullen dan toch met bewijzen en rekeningen moeten komen.
Rekeningen welke niet gespecificeerd zijn, zou ik nooit betalen. Overigens een van de kenmerken van een valse nota uit een ver land........

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Arrogantie Flanderijn-Van der Heide

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zoals Brahms stelt - als je zeker weet, en kan aantonen, dat betaald is - laat maar komen.

Overweeg nog wel om eenmaal een fax / email / aangetekend schrijven aan Flanderijn te sturen met nogmaals het verzoek tot specificatie (heb je gewoon recht op, wie eist, bewijst!), daar jij kan aantonen dat alles betaald is.
Meld daar rustig bij dat je graag wil voorkomen dat onnodige kosten gemaakt worden, maar dat als zij volharden in hun eis, zonder deze te onderbouwen, je al jouw kosten (tijd, papierwerk etc.) op hen gaat verhalen daar dit hele gebeuren niet nodig is.
Je kan ook de IZA ditzelfde bericht sturen - daar zij de opdrachtgever zijn - en dus uiteindelijk verantwoordelijk voor de acties van Flanderijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Arrogantie Flanderijn-Van der Heide

Ongelezen bericht door renewouters »

Zijn de betalingen via automatische incasso gedaan, of heb je het zelf overgemaakt? Als je het zelf hebt overgemaakt even driedubbel checken of dat helemaal goed is gegaan (juist rekeningnummer, juist codes etc) voordat je het voor laat komen.

Jered
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:51

Re: Arrogantie Flanderijn-Van der Heide

Ongelezen bericht door Jered »

Dank voor jullie berichten.
Zijn ook inderdaad van plan om het dan maar voor te laten komen, maar het is allemaal zo'n onnodige soesa. Moest alles zelf overmaken, omdat IZA alleen automatische incasso wil, maar gezien de administratieve puinhoop....Alles is nagekeken nauwkeurig nagekeken en elke maand is betaald.
Flanderijn nogmaals aangetekend verzocht om bewijs te leveren. Uiteraard geen reactie

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Arrogantie Flanderijn-Van der Heide

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jered schreef:Dank voor jullie berichten.
Zijn ook inderdaad van plan om het dan maar voor te laten komen, maar het is allemaal zo'n onnodige soesa. Moest alles zelf overmaken, omdat IZA alleen automatische incasso wil, maar gezien de administratieve puinhoop....Alles is nagekeken nauwkeurig nagekeken en elke maand is betaald.
Flanderijn nogmaals aangetekend verzocht om bewijs te leveren. Uiteraard geen reactie
Dat op zich is al een 'teken aan de wand'.
Tijd om een dossier op te bouwen - want mochten ze inderdaad naar de rechter gaan dan:
- kan je aantonen dat alles betaald is
- kan je aantonen dat Flanderijn (meermaals) geweigerd heeft om inzage in hun vordering te geven
- kan je aantonen dat jij hebt geprobeerd een zaak te voorkomen, maar dat men dat geweigerd heeft.

Klinkt bijna als een automatische veroordeling van Flanderijn/IZA.
Onderzoek gelijk een tegenvordering voor de tijd en kosten die je erin hebt gestoken.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Arrogantie Flanderijn-Van der Heide

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Oeh, Flanderijn-Van Der Heide heb ik ook nog wel ervaring mee. Van alle schuldeisers waren hun wel eeeeeh..... Het spannendste. ;) Ik heb toen ook niet lief verzocht om een betalingsregeling, ik heb ze een brief gestuurd met daarin een overzicht zoals ik de betalingen ging doen. Als je bij hun gaat vragen, is het bij voorbaat al een nee.

Flanderijn moet je geen verzoeken indienen. Bij hun moet je keihard "met mes op tafel" spelen. Stuur ze de bewijzen op met begeleidende brief dat je echt hebt betaald en dat jij ervan uitgaat dat het nu is afgehandeld. En als ze het toch voor willen laten komen, dien jij een tegeneis in voor alle tijd, reiskosten, enz, wat jij door hun toedoen kwijt ben.
Succes ermee!!

Jered
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:51

Re: Arrogantie Flanderijn-Van der Heide

Ongelezen bericht door Jered »

Ik kan iedereen aanraden om bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders te Amsterdam een klacht in te dienen. Zeer zorgvuldige behandeling. Opeens wordt Flanderijn wakker en bellen ze je met de intimiderende vraag of je je klacht al hebt ingetrokken? Ongelooflijk. Kennelijk vinden ze een dergelijke klacht niet echt leuk, dus doen!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Arrogantie Flanderijn-Van der Heide

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jered schreef:Ik kan iedereen aanraden om bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders te Amsterdam een klacht in te dienen. Zeer zorgvuldige behandeling. Opeens wordt Flanderijn wakker en bellen ze je met de intimiderende vraag of je je klacht al hebt ingetrokken? Ongelooflijk. Kennelijk vinden ze een dergelijke klacht niet echt leuk, dus doen!
Als ze zo bellen kan je even intimiderend antwoorden "Nee, uw gedrag is nog niet veranderd, en dit telefoontje ervaar ik als ronduit bedreigend / intimiderend en zal aan de klacht worden toegevoegd. Ik verzoek u verdere communicatie alllen nog schriftelijk te voeren".

Gesloten