Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
marieke-1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door marieke-1975 »

Moneyman schreef:
17 okt 2023 21:44
marieke-1975 schreef:
17 okt 2023 21:41
…de RNI is trouwens nog steeds een onderdeel van de BRP
Dat zeg ik… :lol:
Na 20 jaar ontwikkeling in overheidsapplicaties raak zelf ik het overzicht kwijt. Maar goed, we dwalen af. Hop hop terug naar de Duitsers.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Jablan »

marieke-1975 schreef:
17 okt 2023 20:42
Zo lang de brieven niet aangetekend worden verstuurd en het bij e-mails blijft, zou ik de post terugsturen: retour afzender: persoon is verhuisd.
Niet verhuisd erop zetten, maar Zurück, Adressat unbekannt!

leon12312
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 aug 2023 10:40

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door leon12312 »

Ik ga er van uit dat [email protected] ook een scam is? Dat zie ik op het internet gewoon negeren ? Of gewoon alle mails van het scam bedrijf blokkeren?

Jorg46
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2023 11:57

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Jorg46 »

Goedemorgen ik kreeg ook een brief van auerwittethiel om 77.30 te betalen. Heb ff gegoogled. Het bedrijf bestaat niet.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jorg46 schreef:
11 nov 2023 12:00
Goedemorgen ik kreeg ook een brief van auerwittethiel om 77.30 te betalen. Heb ff gegoogled. Het bedrijf bestaat niet.
Lees het hele topic eens goed door. Volgens mij bestaat het kantoor wel degelijk: www.auerwittethiel.de/kontakt/

leon12312
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 aug 2023 10:40

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door leon12312 »

marieke-1975 schreef:
17 okt 2023 21:53
Moneyman schreef:
17 okt 2023 21:44
marieke-1975 schreef:
17 okt 2023 21:41
…de RNI is trouwens nog steeds een onderdeel van de BRP
Dat zeg ik… :lol:
Na 20 jaar ontwikkeling in overheidsapplicaties raak zelf ik het overzicht kwijt. Maar goed, we dwalen af. Hop hop terug naar de Duitsers.
[/quote

Ik ga er van uit dat [email protected] ook een scam is? Dat zie ik op het internet gewoon negeren ? Of gewoon alle mails van het scam bedrijf blokkeren?

(Repost)

marieke-1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door marieke-1975 »

[/quote

Ik ga er van uit dat [email protected] ook een scam is? Dat zie ik op het internet gewoon negeren ? Of gewoon alle mails van het scam bedrijf blokkeren?

(Repost)
[/quote]


Of je het een scam moet noemen weet ik niet, het is gewoon een gehaaid bedrijf wat misbruikt maakt van een ongewenste situatie. Je kunt Fairmount wel vergelijken met AWT. Ze werken beiden voor Paidwings AG een bedrijf wat foute datingsites en erotisch getinte dating apps op het www claimt te beheren.

Zoals al eerder gezegd liggen beide incassobedrijven in Duitsland ondertussen onder vuur bij diverse consumentenorganisaties en ondertussen zijn ook Tv-programma's op deze sluwe manier van geld verdienen gedoken. Ik kan mij dus goed voorstellen dat de bedrijven momenteel de pijlen op de Nederlandse markt richten. De Nederlandse markt is door het gebrek aan toezicht op incassodienstverleners een markt waar met vrij weinig middelen en de juiste woorden. Veel, snel en makkelijk geld verdiend kan worden.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dhr ries schreef:
13 okt 2023 15:24
Ik heb nu een 2de brief binnen van hun, na het negeren van de eerste brief.
Wat moet ik hier nu mee ik heb niks afgesloten.....Mailen is dat een optie?
Ze hebben niet gereageerd de 1ste keer.

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom...super irritant.
Gr Richard
Je komt er niet vanaf omdat het probleem bij uzelf ligt. Waarom opent u een dergelijke brief in plaats van hem gewoon weg te gooien? Denkt u echt dat er vroeg of laat een dagvaardig uitgebracht gaat worden waarmee u voor de rechter gedaagd wordt voor het niet betalen van een rekening waar u niets van af weet en het niet mee eens bent? Dat een rechter er dan in mee zal gaan en vast gaat stellen dat u een overeenkomst heeft gesloten bij een buitenlandse partij en u de overeengekomen betalingsverplichting niet bent nagekomen en er enorme kostne ewtra in rekening gebracht worden?

Ik krijg dagelijks emails over van alles in mijn inbox. Pakketen die niet bezorgd kunnen worden, bankrekeningen van onbekende banks die men gaat sluiten als ik niet meteen reageer, leuke prijzen die ik bij diverse bedrijven gewonnen heb en alleen maar hoef te claimen. Zelfs de 'belastingdienst' heeft al laatste waarschuwen gestuurd dat ik meteen moet betalen want anders komen ze morgen langs om beslag te leggen.

We noemen dat spam.

leon12312
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 aug 2023 10:40

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door leon12312 »

marieke-1975 schreef:
14 nov 2023 21:06
[/quote

Ik ga er van uit dat [email protected] ook een scam is? Dat zie ik op het internet gewoon negeren ? Of gewoon alle mails van het scam bedrijf blokkeren?

(Repost)

Of je het een scam moet noemen weet ik niet, het is gewoon een gehaaid bedrijf wat misbruikt maakt van een ongewenste situatie. Je kunt Fairmount wel vergelijken met AWT. Ze werken beiden voor Paidwings AG een bedrijf wat foute datingsites en erotisch getinte dating apps op het www claimt te beheren.

Zoals al eerder gezegd liggen beide incassobedrijven in Duitsland ondertussen onder vuur bij diverse consumentenorganisaties en ondertussen zijn ook Tv-programma's op deze sluwe manier van geld verdienen gedoken. Ik kan mij dus goed voorstellen dat de bedrijven momenteel de pijlen op de Nederlandse markt richten. De Nederlandse markt is door het gebrek aan toezicht op incassodienstverleners een markt waar met vrij weinig middelen en de juiste woorden. Veel, snel en makkelijk geld verdiend kan worden.
[/quote]

Heb je nog wat nieuwe tips of advies voor me? Ik lees veel tips en adviezen. Maar wil graag wat nieuws weten als dat er is?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

marieke-1975 schreef:
14 nov 2023 21:06
De Nederlandse markt is door het gebrek aan toezicht op incassodienstverleners een markt waar met vrij weinig middelen en de juiste woorden. Veel, snel en makkelijk geld verdiend kan worden.
Dat is maar beperkt waar. Ook in Nederland kunnen uitwassen gewoon bestreden worden. En met de aankomende Wet Kwaliteit Incassodienstverlening en het bijbehorende Besluit Kwaliteit Incassodienstverlening wordt dat nog stukken beter. Er is dan gewoon geen ruimte meer voor cowboys.

marieke-1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door marieke-1975 »

Moneyman schreef:
17 nov 2023 13:43
marieke-1975 schreef:
14 nov 2023 21:06
De Nederlandse markt is door het gebrek aan toezicht op incassodienstverleners een markt waar met vrij weinig middelen en de juiste woorden. Veel, snel en makkelijk geld verdiend kan worden.
Dat is maar beperkt waar. Ook in Nederland kunnen uitwassen gewoon bestreden worden. En met de aankomende Wet Kwaliteit Incassodienstverlening en het bijbehorende Besluit Kwaliteit Incassodienstverlening wordt dat nog stukken beter. Er is dan gewoon geen ruimte meer voor cowboys.
Dank voor deze update, ik ben erg benieuwd hoe deze wet en het besluit vorm gaan krijgen dat worden spannende tijden in het incasso wereldje.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

marieke-1975 schreef:
18 nov 2023 19:34
…dat worden spannende tijden in het incasso wereldje.
Valt mee hoor. Het overgrote deel voldoet ook nu al keurig aan de eisen.

marieke-1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door marieke-1975 »

Moneyman schreef:
18 nov 2023 21:34
marieke-1975 schreef:
18 nov 2023 19:34
…dat worden spannende tijden in het incasso wereldje.
Valt mee hoor. Het overgrote deel voldoet ook nu al keurig aan de eisen.
We dwalen nu wel van het AWT onderwerp af. Ik heb ooit gedetacheerd bij een incasso dienstverlener gezeten, ik vond het een bijzonder wereldje. Het botste met enige regelmatig tegen iedere normale regels van fatsoen aan. Ik heb na twee maanden dan ook bedankt voor de klus. (gelukkig ben ik in die positie.)

Cornelis75
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2024 19:59

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Cornelis75 »

Ook ik heb meerdere mails en brieven ontvangen van Auer Whitte Thiel.
Nu vraag ik me af of wat in de mail staat wel als rekening/aanmaning kan worden beschouwd.
Zij willen een bedrag innemen namens DateBlaster AG maar als je namens een ander bedrijf geld int moet je dan ook niet het oorspronkelijke bedrag en datum van de betaling vermelden.
Zoals ik het nu zie is het niet te achterhalen om welke rekening het gaat en volgens mij moet het ten alle tijden duidelijke zijn waarom het gaat bij een betaling en te herleiden zijn.

Is er iemand die misschien meer weet hoe dit wettelijk in elkaar steekt, wat zijn de minimale vereiste gegevens die vermeld moeten worden als er een rekening word verstuurd.

Heb inmiddels ook de fraude helpdesk al een keer gebeld.
Met een korte gesprek werd mij verteld dat dit heel erg lijkt op een vorm van oplichting/fraude die meer voorkomt bij dating sites, advies niet betalen zolang de betaal gegevens niet duidelijk zijn.
Indien dit zo aanhoud werd ik verzocht contact op te nemen eccnederland waar ik een klacht kan indienen en dan gaan ze dit mogelijk onderzoeken.

marieke-1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door marieke-1975 »

@cornelis,

Dit topic over Auer Witte Thiel bestaat ondertussen een jaar, in dat jaar zijn er volgens mij alleen nog maar dreigbrieven verstuurd en is er bij niemand beslag gelegd. Er zijn ook geen signalen dat er ergens bij iemand een deurwaarder is langs geweest.

Ook op de Duitse fora die ik volg over dit onderwerp blijft het bij deze organisatie alleen bij bluffen en misbruik maken van de situatie. Momenteel loopt er trouwens een AVG-gevalletje tegen deze club. Aangezien ze zonder een uitspraak van een rechter geprobeerd hebben een loonbeslag te leggen op iemands salaris. Hierbij werden zonder toestemming details van de incasso gedeeld met de werkgever.

Paar teksten vanaf de website uit hun verkooppraatje aan toekomstige cliënten:

Onze medewerkers hebben psychologische training ontvangen en voeren hun werk uit met de nodige empathie. Direct spreken met de schuldenaar verhoogt de psychologische druk en leidt vaak tot een doorbraak in schijnbaar hopeloze gevallen.

In het geval van (zeer) kleine vorderingen zijn gerechts- en deurwaarderskosten vaak volledig buiten proportie in vergelijking met het bedrag van de vordering die geïnd moet worden. Daarom is een effectief buitengerechtelijk incassoproces in deze gevallen erg belangrijk. Met behulp van gecoördineerde werkstromen kunnen klanten op een kostenneutrale basis hun debiteuren bereiken. De debiteur neemt kennis en kan reageren.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

marieke-1975 schreef:
18 feb 2024 20:13
Momenteel loopt er trouwens een AVG-gevalletje tegen deze club. Aangezien ze zonder een uitspraak van een rechter geprobeerd hebben een loonbeslag te leggen op iemands salaris. Hierbij werden zonder toestemming details van de incasso gedeeld met de werkgever.
Dat het zonder toestemming was is niet zo erg (dat hoeft ook niet), maar dat het zonder wettelijke legitimatie (in de vorm van een executoriale titel) is, is dan het probleem.
marieke-1975 schreef:
18 feb 2024 20:13
Paar teksten vanaf de website uit hun verkooppraatje aan toekomstige cliënten:

Onze medewerkers hebben psychologische training ontvangen en voeren hun werk uit met de nodige empathie. Direct spreken met de schuldenaar verhoogt de psychologische druk en leidt vaak tot een doorbraak in schijnbaar hopeloze gevallen.

In het geval van (zeer) kleine vorderingen zijn gerechts- en deurwaarderskosten vaak volledig buiten proportie in vergelijking met het bedrag van de vordering die geïnd moet worden. Daarom is een effectief buitengerechtelijk incassoproces in deze gevallen erg belangrijk. Met behulp van gecoördineerde werkstromen kunnen klanten op een kostenneutrale basis hun debiteuren bereiken. De debiteur neemt kennis en kan reageren.
Toch even een spiegel: met deze teksten en werkwijze is niets mis, sterker nog: het is de basis van incassowerk. Je moet immers per definitie iemand zover krijgen om iets te doen (betalen) wat die persoon tot dat moment vrijwillig nog niet heeft gedaan. Deze tekst is ook gewoon in overeenstemming met de wet- en regelgeving.

Het wordt pas een probleem als de spelregels overtreden worden. Als druk overgaat in ongeoorloofde druk, dan valt het kwartje de verkeerde kant op.

andromeda
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2024 18:17

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door andromeda »

Goede avond, Auer Witte Thiel, reeds twee maanden mee te maken. Een datingsite, vorig jaar mijn profiel geplaatst, en na drie weken opgezegd, Wegens hopeloos. Het platforml ontmoet mannen.be, een Gay site. Nu krijg ik berichten van ontmoet mannen, dat ik moet betalen. En een mail weersturen, geweigerd bij outlook. Bestaat deze site nog wel, het ruikt hier naar oplichting. Piching of je dat in PC termen moet noemen. Eenmaal betaald 86,29 euro. Volgende berichten, (elke maand) gewoon negeren. Brieven dus geen e mail. nog niet aangetekend. Als je een snelheidsboete in Duitsland veroorzaakt krijg je dat langs de Belgische politie. %et auer witten thiel begint de boel hier goed te stinken, vooral iets met datingsites die misschien zelf niet bestaan. Het telefoonnummer van auer witte thiel bestaat wel, maar opnemen, dit is niet hun specialiteit. In Belgie zijn er misschien andere regels voor incasso en deurwaarders, ik weet het niet.

Plaats reactie