Basic Fit - dubbel abonnement incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Liek2710
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2024 19:35

Basic Fit - dubbel abonnement incasso

Ongelezen bericht door Liek2710 »

Ik kwam deze week erachter dat er maandelijks 2 keer contributie wordt afgeschreven van mijn rekening en dit al sinds Juni 2021! Bij nakijken bleek dat Basic Fit een dubbel abonnement afschrijft voor dezelfde persoon. Ik ben sinds 2019 lid van Basic Fit en heb nooit een nieuw abonnement afgesloten, ook heb ik nooit een email hierover gehad. (iets dat je wel verwacht als je een abonnement afsluit ). Dit is dus nooit gebeurd. Waarschijnlijk is bij Basic fit tijdens de Corona periode iets fout gegaan.
Na contact met de live Chat bij Basic fit , kreeg ik inderdaad te horen dat er 2 abonnementen onder mijn naam stonden en mij werd ook onmiddelijk verteld dat ze 1 ervan gingen stopzetten en het bedrag zouden terugstorten. Fijn, maar niet heus, want het bedrag dat ze terugstorten is van de afgelopen 6 maanden. De 24 ervoor zijn voor eigen rekening zegt Basic Fit want dan had ik maar beter moeten uitkijken. We hebben het hier over een bedrag van over de 1000 euro. Dit kan toch niet zomaar?? Er is nooit een pasje aangemaakt of iets dergelijks voor het zogenaamde tweede abonnement. Kan ik hier werk van maken?

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Basic Fit - dubbel abonnement incasso

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Tja, dat krijg je als je je bankrekening niet regelmatig controleert.
Je zal een civiele procedure moeten starten om de rest terug te krijgen

Moneyman
Berichten: 30114
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Basic Fit - dubbel abonnement incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, je hebt de dubbele termijnen onverschuldigd betaald. Dat betekent dat er na ontdekking een verjaringstermijn is van 5 jaar en dat je recht hebt op volledige teruggave.

Dat het verstandig is om je rekening beter te checken spreekt voor zich, maar dat vormt geen geldige reden om niet terug te hoeven betalen.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Basic Fit - dubbel abonnement incasso

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ARTIKEL 6: QR CODE EN PAS

a. De QR Code en Pas zijn eigendom van Basic-Fit en mag je gebruiken tijdens de Overeenkomst.

b. Je kunt je lidmaatschap, QR-code of Pas niet overdragen aan iemand anders. Het is een persoonlijk lidmaatschap.
Een dubbel abonnement klinkt als onzin aangezien niemand anders de tweede pas mag gebruiken en u zelf al de eerste pas gebruikt. Lijkt me daarom vrij evident dat er een fout gemaakt is. Zoals Moneyman al stelde, u kunt uw geld terug eisen.

Gezien de hoogte van het bedrag kan je hier ook gewoon je rechtsbijstand voor inschakelen indien Basic Fit blijft weigeren.

Plaats reactie