LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedrag kan ik nooit terugbetalen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ReginaRutino
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2016 11:40

bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door ReginaRutino »

Hallo,
Ik heb een betalingsregeling met Cannock Chase. Ik had een schuld van 6.000 euro en betaal nu 25 euro per maand af. Door de rente die er bij komt zal ik hier mijn hele leven voor moeten betalen. Ik heb een heel laag inkomen en kan niet meer als 25 euro per maand missen.Wat vinden jullie daarvan?
Regina Rutino

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, toch proberen om te bezuinigen en meer af te lossen, of meer gaan verdienen...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door sjohie »

ReginaRutino schreef:Hallo,
Ik heb een betalingsregeling met Cannock Chase. Ik had een schuld van 6.000 euro en betaal nu 25 euro per maand af. Door de rente die er bij komt zal ik hier mijn hele leven voor moeten betalen. Ik heb een heel laag inkomen en kan niet meer als 25 euro per maand missen.Wat vinden jullie daarvan?
Regina Rutino
Ik vind het een nette regeling, ze hadden je ook de schuldsanering in kunnen duwen, en dan misschien wel 50/euro per maand kunnen vangen voor een paar jaar. Of via een deurwaarder je inboedel onder je derrière weg kunnen trekken om veilen voor wat meer geld ineens.

Maar goed, even meedenkend, een ochtendkrantenwijk, levert 150 à 200 euro/maand op, dan los je een stuk sneller af.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door BL2 »

Persoonlijk vind ik het een nette regeling, er is duidelijk rekening gehouden met je situatie.

Zoals andere ook al aangeven, ga meer werken, langer weken of zoek een andere baan. Ooit heb je die schuld laten ontstaan, dus je bent zelf verantwoordelijk voor terugbetaling.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

ReginaRutino schreef:Hallo,
Ik heb een betalingsregeling met Cannock Chase. Ik had een schuld van 6.000 euro en betaal nu 25 euro per maand af. Door de rente die er bij komt zal ik hier mijn hele leven voor moeten betalen. Ik heb een heel laag inkomen en kan niet meer als 25 euro per maand missen.Wat vinden jullie daarvan?
Regina Rutino
Ik vind dat je dat knap geregeld hebt!
Komt neer op hooguit 5% rente per jaar, of minder als er ook nog aflossing in zit. Dat is extreem laag voor een consumentenkrediet.
Als ik ook maar een dag rood sta moet ik 13,9% op jaarbasis betalen bij de ING.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 22 jun 2017 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Geip Suusje schreef:
ReginaRutino schreef:Hallo,
Ik heb een betalingsregeling met Cannock Chase. Ik had een schuld van 6.000 euro en betaal nu 25 euro per maand af. Door de rente die er bij komt zal ik hier mijn hele leven voor moeten betalen. Ik heb een heel laag inkomen en kan niet meer als 25 euro per maand missen.Wat vinden jullie daarvan?
Regina Rutino
Ik vind dat je dat knap geregeld hebt!
Komt neer op hooguit 5% rente per jaar, of minder als er ook nog aflossing in zit. Dat is extreem laag voor een consumentenkrediet.
Hoe krijg je dat in vredesnaam berekend adh de openingspost? Ik zie nergens staan hoeveel rente TS betaalt.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Snoodaard schreef:
Geip Suusje schreef:
ReginaRutino schreef:Hallo,
Ik heb een betalingsregeling met Cannock Chase. Ik had een schuld van 6.000 euro en betaal nu 25 euro per maand af. Door de rente die er bij komt zal ik hier mijn hele leven voor moeten betalen. Ik heb een heel laag inkomen en kan niet meer als 25 euro per maand missen.Wat vinden jullie daarvan?
Regina Rutino
Ik vind dat je dat knap geregeld hebt!
Komt neer op hooguit 5% rente per jaar, of minder als er ook nog aflossing in zit. Dat is extreem laag voor een consumentenkrediet.
Hoe krijg je dat in vredesnaam berekend adh de openingspost? Ik zie nergens staan hoeveel rente TS betaalt.
€25/mnd x12mnd = €300/jaar.
5% van €6000 = €300.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Geip Suusje schreef:
€25/mnd x12mnd = €300/jaar.
5% van €6000 = €300.
Nogmaals, hoe weet je wat de rente is als TS dat niet vermeld?

Knap dat je kan rekenen, maar is totaal irrelevant.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door harkja »

Rood staan bij banken gemiddeld 14% net zoals bij b.v. Wehkamp maffia praktijken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door kweenie »

Geip Suusje schreef: €25/mnd x12mnd = €300/jaar.
5% van €6000 = €300.
De conclusie zou dus ook kunnen zijn dat de schuld in de loop der tijd misschien alleen maar toeneemt, als je minder betaalt dan wat je aan rente zou moeten betalen.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Nette regeling maar ja je komt er waarschijnlijk nooit van af zo.
Heb je een rente stop aangevraagd? Als je inkomen zo laag is kan je ander werk zoeken?
Je zou altijd bij de krediet bank informatie kunnen inwinnen om te kijken of een sanerings krediet mogelijk is of budgethulp om te kijken of er niet ergens nog op bezuinigd kan worden zoals abonnementen of wat dan ook om meer af te lossen.
Zoals BL2 al aangaf u bent ooit de lening aangegaan dus ja nu zit u eraan vast en misschien zelfs na u de erfgenamen.

stofzuigertje

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

xxx
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 22 jun 2017 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij 0% zou je €6000,- : €25,- = 240 maanden dus 20 jaren moeten betalen!

Zijn er nog meer schulden?
Ik wil dit eigenlijk niet zeggen maar soms moet je juist meer schulden maken om in de schuld sanering te komen.
Ja, die 3 jaren, maar de opbouw van schulden en diverse rekeningen niet betalen is soms de manier helaas.

Eerst wil ik weten of er nog meer schulden zijn of heb je dure dingen die goedkoper en beter kunnen.
Een mobiel die teveel koste..... slecht geïsoleerd huis , vochtig en daarmee nauwelijks warm te stoken...?

Als je een opgave van maandelijkse overige kosten hier zou plaatsen.... ik kijk nu ook kabel TV via buren dus betaal maar 25% omdat er moeiteloos 8 toestellen op 1x Ziggo kan via versterker!
1 woning is aangesloten maar als Ziggo zoveel rekende voor trekken kabels voor woningen die iets verder weg liggen, krijg je deze nu permanent geworden nood oplossingen...

Maar opgave van jaarlijkse rente en misschien is oversluiten schuld naar gemeentelijke kredietbank mogelijk?

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door BL2 »

ik wil dit eigenlijk niet zeggen maar soms moet je juist meer schulden maken om in de schuld sanering te komen
Ze het dan ook niet !
Wat een compleet belachelijk advies aan iemand welke toch al forse schulden heeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt het beste uw situatie voorleggen aan uw gemeente. Zij kunnen u dan doorverwijzen voor budgethulp. Hoeveel is het rentepercentage dat u moet betalen en heeft u nog meer schulden? De stoute schoenen aantrekken en hulp zoeken.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Meer schulden opbouwen om in de schuldsanering te komen? wat is dat nou weer voor advies?
Als je er zelf niet uitkomt hulp vragen je trots zal je opzij moeten zetten en even erdoor heen want anders kom je er nooit vanaf en kunnen je erven er ook last van krijgen.
Je verhaal bij de gemeente neerleggen en kijken wat ze voor je kunnen doen budgetbeheer is een optie of als het mogelijk is een sanerings krediet of misschien als blijkt dat je niet met geld om kan gaan (ik wil niet zeggen dat dat zo is want ik ken je situatie niet) bewind voering.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door sjohie »

In dit topic van een paar maanden geleden zeg je dat het aflossen goed gaat, en in dit topic geef je aan een duur A-merk deo te gebruiken. Dan heb ik toch wel 2 vragen, wat is er in de afgelopen paar maanden veranderd waarom dat aflossen ineens niet meer goed gaat, en waarom gebruik je dan niet een huismerk? Een Dove extra dry kost 3,50, AH huismerk 1,30, dat is al 2,20 per maand extra aflossen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door kweenie »

Wie zegt dat TS een 'duur merk' gebruikt? Dove is ook regelmatig bij de Action, voor een prijs vergelijkbaar met die prijs van het AH huismerk.

Op zich een goede tip om goed op de prijzen en het budget te letten, maar wel een beetje voorbarig om er a priori vanuit te gaan dat TS dan 3,50 voor die deo betaalt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door scontra »

harkja schreef:Rood staan bij banken gemiddeld 14% net zoals bij b.v. Wehkamp maffia praktijken.
Waarom "maffia praktijken", er is toch niemand die je met een pistool op je hoofd dwingt om daar op de 'pof' te kopen. ??

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
ik wil dit eigenlijk niet zeggen maar soms moet je juist meer schulden maken om in de schuld sanering te komen
Ze het dan ook niet !
Wat een compleet belachelijk advies aan iemand welke toch al forse schulden heeft.
Wat is er dan belachelijk? Dat het zo wel werkt in Nederland?

Gesloten