LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beslagop inboedel

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Asdaf-fan
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2010 13:28

Beslagop inboedel

Ongelezen bericht door Asdaf-fan »

Hoi,

Ik ben zzp-er en ik werk vanuit huis, ik woon samen met mijn moeder, het huis staat op haar naam, stelt u eens voor dat wordt beslag gelegd op haar inboedel, mogen ze dan ook beslag leggen op mijn 'kantoor'?

Alvast bedankt,
Asdaf-fan.

Miranda63
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 nov 2009 13:00

Re: Beslagop inboedel

Ongelezen bericht door Miranda63 »

voor zover ik weet mag een deurwaarder op alles wat in het huis staat beslag leggen, tenzij je bewijzen kan overleggen dat bepaalde spullen niet van je moeder zijn. dus dan moet je rekeningen overleggen van deze spullen.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Beslagop inboedel

Ongelezen bericht door rene117 »

nee dit mogen ze niet als jij kan aan tonen dat de spullen die er staan van jou zijn
als je moeder slim is haal ze de spullen er uit voor dat er beslag word gelecht
en sla je het tijdelijk op bij een opslag box maar dan moet je wel doen voor dat ze geweest zijn



groetjes rene uit thailand

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Beslagop inboedel

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Als ik beslag kom leggen op een inboedel, mag (en moet) ik er in principe vanuit gaan dat alle aanwezige roerende zaken van de hoofdbewonder zijn. Als bewonders kunnen bewijzen (aan de hand van op naam gestelde facturen) dat bepaalde zaken van derden zijn, laat ik ze buiten beschouwing.