LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u snapt niet dat @Proctor reageerde op een nieuwe reactie vóór hem, dus niet de Ts, die klaagde dat er geen ruimte was voor extra’s. En dat die persoon blij moest zijn met slechts drie jaar krapte. En daar reageerde M dan weer op dat dus niet bekend was of dat tweede geval ook een WSNP kwestie was.

En na 1,5 jaar knipogen over een oud topic?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
25 mei 2019 14:02
@moneyman TS schrijft zelf in de eerste zin van hun eerste bericht dat ze in de WSPN zaten. Dus je reactie op @Proctor is niet correct. Eerst goed lezen voor je je automatische reageerreflex in werking zet. 😉
Je hebt anderhalf jaar de tijd gehad om te lezen en na te denken, en dan kom je hier mee? Mijn automatische reageerreflex levert dan nog altijd stukken beter resultaat op dan jouw anderhalf jaar nadenken.

Als je dan zo nodig wilt scoren, doe het dan goed...

O ja, “ :wink:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is het kwartje nu nog niet gevallen bij je?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hypo63

Het is al een oud topic.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door gosewijn »

Moneyman schreef:
25 mei 2019 21:08
Is het kwartje nu nog niet gevallen bij je?


Kwartje wat is dat . :mrgreen: :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef:
25 mei 2019 22:30
Moneyman schreef:
25 mei 2019 21:08
Is het kwartje nu nog niet gevallen bij je?
Kwartje wat is dat . :mrgreen: :mrgreen:
Ongeveer net zo oud als mijn bewuste reactie :mrgreen:

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door gosewijn »

:mrgreen: :mrgreen:

Benny2309
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mei 2019 22:14

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Benny2309 »

Ben Cowe schreef:
04 jan 2018 13:42
Wij hebben in de periode 2011 tot 2014 in de wsnp gezeten en hadden als bewindvoerder BBIB uit Nieuwegein. Op 1 oktober 2014 zijn wij hier uit gekomen. Nu krijgen wij al een geruime tijd nota's van het GGN om achterstanden te betalen van Essent over 2013. Het BBIB heeft hierin een grote fout gemaakt om de rekeningen niet te betalen terwijl zij alles innen en wij leefden van € 50,00 per week. Ik wil iedereen aanraden die in het bewind gaan of moeten niet in contact te gaan met het BBIB want zij maken grote fouten. ik krijg nota's die zij hadden moeten betalen. terwijl ik uit de wsnp ben gekomen met een schone lij.
Als de rechtbank schone lei heeft uitgesproken dan mag geen enkel bedrijf nog proberen schulden te innen uit of voor de periode van WNSP. Schone lei is schone lei. Simpel zat. Gewoon je uitspraak van de rechtbank naar GGN sturen en dan mogen zij het proberen te verhalen op de bewindvoerder. Deze staat overigens onder toezicht van een rechter-commissaris en er is een eindrapport opgesteld waarin staar wie welk bedrag ontvangen heeft. Als GGN aan de voorkant zich niet als schuldeiser gemeld heeft bij de bewindvoerder dan kunnen ze nu geen aanspraak maken op welk bedrag dan ook.

Ik wens u veel succes en wijsheid toe!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Benny2309 schreef:
26 mei 2019 15:27
Ben Cowe schreef:
04 jan 2018 13:42
Wij hebben in de periode 2011 tot 2014 in de wsnp gezeten en hadden als bewindvoerder BBIB uit Nieuwegein. Op 1 oktober 2014 zijn wij hier uit gekomen. Nu krijgen wij al een geruime tijd nota's van het GGN om achterstanden te betalen van Essent over 2013. Het BBIB heeft hierin een grote fout gemaakt om de rekeningen niet te betalen terwijl zij alles innen en wij leefden van € 50,00 per week. Ik wil iedereen aanraden die in het bewind gaan of moeten niet in contact te gaan met het BBIB want zij maken grote fouten. ik krijg nota's die zij hadden moeten betalen. terwijl ik uit de wsnp ben gekomen met een schone lij.
Als de rechtbank schone lei heeft uitgesproken dan mag geen enkel bedrijf nog proberen schulden te innen uit of voor de periode van WNSP. Schone lei is schone lei. Simpel zat. Gewoon je uitspraak van de rechtbank naar GGN sturen en dan mogen zij het proberen te verhalen op de bewindvoerder. Deze staat overigens onder toezicht van een rechter-commissaris en er is een eindrapport opgesteld waarin staar wie welk bedrag ontvangen heeft. Als GGN aan de voorkant zich niet als schuldeiser gemeld heeft bij de bewindvoerder dan kunnen ze nu geen aanspraak maken op welk bedrag dan ook.

Ik wens u veel succes en wijsheid toe!
Je betoog klopt als het om schulden van vóór de Wsnp zou gaan. Schulden die zijn ontstaan tijdens de Wsnp vallen (uiteraard) niet onder de schone lei; die zullen gewoon voldaan moeten worden.

Benny2309
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mei 2019 22:14

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Benny2309 »

Moneyman schreef:
26 mei 2019 15:43
Benny2309 schreef:
26 mei 2019 15:27
Ben Cowe schreef:
04 jan 2018 13:42
Wij hebben in de periode 2011 tot 2014 in de wsnp gezeten en hadden als bewindvoerder BBIB uit Nieuwegein. Op 1 oktober 2014 zijn wij hier uit gekomen. Nu krijgen wij al een geruime tijd nota's van het GGN om achterstanden te betalen van Essent over 2013. Het BBIB heeft hierin een grote fout gemaakt om de rekeningen niet te betalen terwijl zij alles innen en wij leefden van € 50,00 per week. Ik wil iedereen aanraden die in het bewind gaan of moeten niet in contact te gaan met het BBIB want zij maken grote fouten. ik krijg nota's die zij hadden moeten betalen. terwijl ik uit de wsnp ben gekomen met een schone lij.
Als de rechtbank schone lei heeft uitgesproken dan mag geen enkel bedrijf nog proberen schulden te innen uit of voor de periode van WNSP. Schone lei is schone lei. Simpel zat. Gewoon je uitspraak van de rechtbank naar GGN sturen en dan mogen zij het proberen te verhalen op de bewindvoerder. Deze staat overigens onder toezicht van een rechter-commissaris en er is een eindrapport opgesteld waarin staar wie welk bedrag ontvangen heeft. Als GGN aan de voorkant zich niet als schuldeiser gemeld heeft bij de bewindvoerder dan kunnen ze nu geen aanspraak maken op welk bedrag dan ook.

Ik wens u veel succes en wijsheid toe!
Je betoog klopt als het om schulden van vóór de Wsnp zou gaan. Schulden die zijn ontstaan tijdens de Wsnp vallen (uiteraard) niet onder de schone lei; die zullen gewoon voldaan moeten worden.
Moneyman, daar heb je helemaal gelijk in. Echter uit het betoog maak ik op dat TS leefgeld kreeg en dat de bewindvoerder verantwoordelijk was voor betaling van vaste lasten. Als er vaste lasten niet betaald zijn dan is bewindvoerder daar verantwoordelijk TS had immers geen toegang tot zijn fincancien en moet er op kunnen vertrouwen dat bewindvoerder zorgvuldig is hierin.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts heeft nooit meer gereageerd. En het zal na bijna 1,5 jaar wel opgelost zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Benny2309 schreef:
26 mei 2019 16:03
Moneyman schreef:
26 mei 2019 15:43
Benny2309 schreef:
26 mei 2019 15:27
Als de rechtbank schone lei heeft uitgesproken dan mag geen enkel bedrijf nog proberen schulden te innen uit of voor de periode van WNSP. Schone lei is schone lei. Simpel zat. Gewoon je uitspraak van de rechtbank naar GGN sturen en dan mogen zij het proberen te verhalen op de bewindvoerder. Deze staat overigens onder toezicht van een rechter-commissaris en er is een eindrapport opgesteld waarin staar wie welk bedrag ontvangen heeft. Als GGN aan de voorkant zich niet als schuldeiser gemeld heeft bij de bewindvoerder dan kunnen ze nu geen aanspraak maken op welk bedrag dan ook.
Je betoog klopt als het om schulden van vóór de Wsnp zou gaan. Schulden die zijn ontstaan tijdens de Wsnp vallen (uiteraard) niet onder de schone lei; die zullen gewoon voldaan moeten worden.
Moneyman, daar heb je helemaal gelijk in. Echter uit het betoog maak ik op dat TS leefgeld kreeg en dat de bewindvoerder verantwoordelijk was voor betaling van vaste lasten. Als er vaste lasten niet betaald zijn dan is bewindvoerder daar verantwoordelijk TS had immers geen toegang tot zijn fincancien en moet er op kunnen vertrouwen dat bewindvoerder zorgvuldig is hierin.
Ook dat is onjuist. De onder bewind gestelde blijft zelf aansprakelijk voor schulden die ontstaan tijdens het bewind. Het enkele feit dat de onder bewind gestelde leefgeld krijgt, maakt dat niet anders. Slechts indien er sprake is van wanprestatie of een onrechtmatige daad kan er mogelijk sprake zijn van aansprakelijkheid van de bewindvoerder, maar daarvan blijkt niets uit de casus. We weten immers niets van de aard en het ontstaan van de schulden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door renewouters »

Speedy123 schreef:
16 feb 2018 02:39
R. Proctor schreef:
gosewijn schreef:Door te ruim te leven ben je in die situatie gekomen je moet eigenlijk blij zijn dat je met een schijntje van wat je betaald een schone lei krijgt.

Wat een domme opmerking , je weet helemaal niets van deze persoon.
Nee schulden komen gewoon allemaal spontaan uit de lucht gevallen
Ja dat kan gebeuren, bijvoorbeeld als iemand onverwachts in een scheiding terecht komt en de hypotheek staat onder water, iemand verliest zijn baan tijdens de crisis jaren, de kostwinner overlijd onverwachts. Er zijn talloze situaties waarin iemand in de schulden terecht kan komen zonder dat degene er veel aan had kunnen doen. Soms zit het ook gewoon tegen in het leven.
Slechte voorbeelden. Allemaal zaken waar je of invloed op hebt, of je op kunt voorbereiden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
26 mei 2019 16:22
Als er tijdens de WSPN nieuwe schulden ontstaan kun je niet na drie jaar schuldenvrij zijn.
Exact. Ondanks de schone lei ben je toch niet schuldenvrij, omdat die schone lei die nieuwe schulden niet dekt.
Kees2850 schreef:
26 mei 2019 16:22
Want dan wordt al tijdens de WSPN de regeling ingetrokken.
Was het maar waar - dat zou veel mensen die ten onrechte gebruik maken van de WSNP eruit gooien. De realiteit is dat dat zelden gebeurt, tenzij er sprake is van grove schulden.
Kees2850 schreef:
26 mei 2019 16:22
Wat wel kan is dat TS bepaalde schulden niet heeft opgegeven aan hun bewindvoerder en dan heb je een probleem.
Dat is niet wat hier speelt. Het gaat hier om schulden die tijdens de WSNP zijn ontstaan, niet om schulden die er al waren maar niet opgegeven zijn.
Kees2850 schreef:
26 mei 2019 16:22
Dat de Bibb de vaste lasten niet heeft betaald kan bijna niet waar zijn. Want die vaste lasten worden automatisch afgeschreven van de rekening van TS, zoals ook een vast aflossingsbedrag. Het leefgeld blijft dan over.
Welkom in het echte leven: het gebeurt heel vaak dat er tijdens de WSNP nieuwe schulden ontstaan, al dan niet doordat er vaste lasten niet betaald worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door moederslink »

En ook al zit je niet in de WSNP maar heb je wel een bewindvoerder dan worden er regelmatig door malafide bewindvoerders grove fouten gemaakt , waardoor de onder bewindgestelde met nog veel meer schulden en achterstallige betalingen wordt geconfronteerd.
Gebruik de zoekbalk maar eens en typ voor de gein eens " bewindvoerders " in ....tenenkrommende treurige verhalen komen voorbij.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
26 mei 2019 19:58
Mijn ervaring is dat met de WSPN niet ongestraft gesjoemeld kan worden. Voldoe je niet aan de eisen dan is het einde verhaal binnen de WSPN.
De realiteit is helaas anders - op beide punten.
Kees2850 schreef:
26 mei 2019 19:58
De negatieve opmerkingen van verschillende reageerders getuigen van weinig medegevoel naar mijn mening. Maar het oordelen/ veroordelen klinkt wel vaker in dit forum.
Je beseft dat je met dit soort steeds herhaalde reacties precies doet waar je tegen ageert?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door berndv »

Toch wel leuk. Iemand kaapt zelf een forumtopic, vergolgens gaan er eerst 10 reacties over het reageren op een 1,5 jaar oud topic, daarna over allerlei randzaken, maar degene die het topic heeft gekaapt, wordt niet eens meer aandacht aan besteed.

Hoewel kapen natuurlijk een breed begrip is, het is wederom een probleem met dezelfde bewindvoerder.

davy1001
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2020 23:15

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door davy1001 »

ik wil iedereen even waarschuwen voor bbib in nieuwegein we zijn er achter gekomen
dat ze handtekeningen van clienten vervalsen wij zitten er op vrijwillig budget beheer
en we zijn er achter gekomen dat ze onze handtekening vervalst hebben
wij zitten al meer dan 20 jaar bij eneco en nu in 1 keer zonder onze medeweten krijgen we
een andere energie maatschappij nu vraag ik steeds om het contract dat wij zogenaamd getekend hebben
maar dat krijgen wij niet mensen komt u in de problemen gaat dan niet naar bbib in nieuwegein
ze lichten je op waar je bijstaat

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door omega19 »

davy1001 schreef:
20 nov 2020 07:22
ik wil iedereen even waarschuwen voor bbib in nieuwegein we zijn er achter gekomen
dat ze handtekeningen van clienten vervalsen wij zitten er op vrijwillig budget beheer
en we zijn er achter gekomen dat ze onze handtekening vervalst hebben
wij zitten al meer dan 20 jaar bij eneco en nu in 1 keer zonder onze medeweten krijgen we
een andere energie maatschappij nu vraag ik steeds om het contract dat wij zogenaamd getekend hebben
maar dat krijgen wij niet mensen komt u in de problemen gaat dan niet naar bbib in nieuwegein
ze lichten je op waar je bijstaat
Davy, als je het contract niet krijgt hoe weet je dan dat BBIB dit heeft getekend?

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

davy1001 schreef:
20 nov 2020 07:22
ik wil iedereen even waarschuwen voor bbib in nieuwegein we zijn er achter gekomen
dat ze handtekeningen van clienten vervalsen wij zitten er op vrijwillig budget beheer
en we zijn er achter gekomen dat ze onze handtekening vervalst hebben
wij zitten al meer dan 20 jaar bij eneco en nu in 1 keer zonder onze medeweten krijgen we
een andere energie maatschappij nu vraag ik steeds om het contract dat wij zogenaamd getekend hebben
maar dat krijgen wij niet mensen komt u in de problemen gaat dan niet naar bbib in nieuwegein
ze lichten je op waar je bijstaat
Erg grove beschuldiging waarbij je duidelijk aangeeft:
nu vraag ik steeds om het contract dat wij zogenaamd getekend hebben
maar dat krijgen wij niet


Hiermee speekt u heel direct uw grove ongefundeerde beschuldiging tegen:
dat ze handtekeningen van clienten vervalsen dat ze handtekeningen van clienten vervalsen
Wat is uw doel van deze toevoeging?

Gesloten