LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brutaliteit van Lasercards-service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Zolenheuvel
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2008 19:08

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Zolenheuvel »

Ik stel voor deze criminelen voortaan aan te duiden als Crimeline en Belaserservice.
Mediaservice is ook een van de winkelketens die zich voor hun zo genaamde renteloze uitgestelde betalingen laat bedienen door Crimeline.
Bij het afsluiten van de overeenkomst werd mij duidelijk gemaakt dat ik Crimline administratiekosten moest betalen (hoe bedoel je renteloos), dat heb ik maar voor lief genomen. De verkoopster legde uit dat Crimeline me waarschijnlijk ook een creditcard zou toesturen (hoe bedoel je waarschijnlijk, dit staat met zoveel woorden in de overeenkomst), maar dat ik die gewoon moest vernietigen, dan was er niets aan de hand... Was ik maar minder goedgelovig geweest en had ik de overeenkomst even iets beter gelezen.
Hier is duidelijk sprake van misleiding.
Ik heb de creditcard die ik ooit ontvangen direct vernietigd en er dus nooit gebruik van gemaakt.
Het gelazer is, nadat ik het volledige bedrag in 10 maanden heb afgelost, begonnen! Er werd zoals bij meerdere forumleden €10 van mijn rekining afgeschreven. Deze heb ik terug laten storten door de postbank, aanmaningen volgden, enz, enz.
Tevens ontvang ik brieven dat er nog openstaand saldo is. Ik ben een briefwisseling gestart over dat ik niet begrijp waar ze de bedragen vandaan halen en ben niet van plan te betalen.
Wat mij uit de reacties van het forum niet duidelijk wordt is of er mensen zijn die even als ik nooit van de creditcard gebruik hebben gemaakt en dus weigeren de creditcard kosten te betalen, van het gezeur van Belaserservice afgekomen zijn. Uit de reactie van Cesar lijkt het dat Belaserservice van verdere invordering afziet (?)
Cesar 20 sept 2006
Nu krijg ik vandaag, 1 jaar later, een overzicht dat er 29,50 euro is afgeschreven als lidmaatschapskosten en per 10 oktober wordt er 10 euro van mijn bankrekening afgehaald. Ik gelijk in de pen middels contact en medegedeeld dat ik hier niet van gediend ben. Vervolgens heb ik laten weten dat dreigementen met incasso e.d. verder geen indruk maken. Ik heb geschreven dat we elkaar dan wel voor de rechter zien.
Cesar 22 sept 2006
Vandaag een excuusbrief ontvangen.
Mijn geld wordt weer teruggestort op de creditcard en e.e.a. wordt verder als vervallen beschouwd.
Geen negatief saldo en geen gebruik van de creditcard. Had ik ook niet kunnen gebruiken daar mij vorig jaar werd verteld de kaarten te vernietigen.
Wat ik niet verder niet begrijp is dat er geen organisaties zijn die deze malafide koppelverkoop een halt toe kunnen roepen.
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 25 jun 2008 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik ontvang nog steeds mails waarop staat vermeld de link aan te klikken om mijn betalingsoverzichten in te zien.
Zodra ik deze link echter gebruik moet ik mijn creditcardnummer en rekeningnummer ingeven. Deze info bewaar ik voor alle zekerheid nog maar even 5 jaar, Zodra het programma verder gaat komt er een melding dat mijn rekeningnummer niet meer bestaat. Ik hou echter wel in de gaten dat er geen afschrijvingen komen.

Ik vind Crimeline en Belaserservice eigenlijk nog te zacht uitgedrukt.
Een rentepercentage van deze omvang is puur crimineel. Evenzo ICS-cards oftewel het bekende VISA vragen ook haast 18% rente. Je betaalt ook nog een €36,50 aan kosten voor je pas en je afschriften komen tegenwoordig via internet waarvoor je ook nog moet betalen met je internetpakket van ICS.

Maar ja, ik weet niet wat wijsheid is, wordt je door de één niet volledig uitgekleed dan doet het een ander wel.

Zolenheuvel
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2008 19:08

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Zolenheuvel »

Cesar bedankt voor je reactie. Ik ga er van uit dat zij, omdat ik de kaart nooit heb gebruikt, geen kosten in rekening kunnen brengen. Ik heb de machtiging na de eerste afschrijving van € 10 direct ingetrokken en ga de postrekening de andere twee rekeningnummers waarvan zij gebruik maken ook laten blokkeren.
Ik ben benieuwd naar de vervolg akties.

mtwliem
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2008 00:26

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door mtwliem »

Cesar,
Pas in godsnaam op met die clubs..... Niet betalen betekent vaak na 2 maanden ineens een negatieve BKR-notering en daar houd je dus jaren last van. Ik ben zelf werkzaam in de hypotheken-branche en kom dit regelmatig tegen. Hierdoor komen vaak nietsvermoedende en goedwillende mensen in de problemen doordat ze hun hypotheek niet kunnen krijgen, danwel bij een bank terechtkomen die weer een hogere rente aanbiedt. Dat wil je dus niet.....
Mijn advies: betalen en daarna zwaar in de pen klimmen om de zaak op te lossen. Dit kan natuurlijk niet....

Succes,
Mark

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Cesar,
Pas in godsnaam op met die clubs..... Niet betalen betekent vaak na 2 maanden ineens een negatieve BKR-notering en daar houd je dus jaren last van

Ik heb nergens last van want ik behoef niets te betalen daar ik geen saldo heb. Ik kreeg een kaart nadat ik voor mijn vrouw een motorfiets had gekocht bij Motoport, waar maakt niet uit, en hier was ik niet van gediend. Ik had die fiets gewoon betaald. Dit zelfde geintje heeft een goede kennis van me meegemaakt bij Dixons. Een kleurenpatroon gekocht en een creditkaart gratis. Lees elders op dit forum.
Ik ga er van uit dat zij, omdat ik de kaart nooit heb gebruikt, geen kosten in rekening kunnen brengen.

Wel even netjes, schriftelijk, melden niet geinteresseerd te zijn in deze kaart.

Ik heb al eerder aangegeven op dit forum dat de winkelier hier debet aan is. Hij vult dit formulieer in aan de hand van: mag ik uw postcode? En het huisnummer? Vervolgens weet men exact aan het adressenbestand wie je bent en waar je woont. Het gaat de winkelier geen ene donder aan wie ik ben en waar ik woon. Sorry :twisted:


je begrijpt wat ik bedoel. Je krijgt er alleen maar ellende van. Wie hier een halt aan toe kan roepen weet ik niet maar je privègegevens kun je zo als bestand kopen.

divata
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2008 18:56

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door divata »

het gaat toch om financiele producten? volgens mij zijn alle verstrekkers van een of ander krediet verplicht hun klanten goed in te lichten over mogelijke risico's en dergelijke...? en aangezien er geen deugdelijke dienst wordt geleverd, de overeenkomst eenzijdig kan worden ontbonden... ik wil ze ook graag de nek omdraaien, maar ja- een gezamenlijk claim gaat mij te ver...een klacht indienen bij AFM? Dat is dus ook mogelijk...Laser Systems staat trouwens op hun waarschuwingslijst... Zullen wij met zijn allen de klachtenformulier invullen?

Lein84
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2008 10:46

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Lein84 »

Goedemiddag Allemaal,

Ik moet even mijn verhaal kwijt.

Ik heb vorig jaar in september een tv gekocht bij scheer & foppen. Wij hebben dit met gratios uitgestelde betaling gedaan, maar hebben binnen een maand toch alles betaald omdat wij het geen prettig idee vonden.
Ik kreeg ook binnen 2 weken een creditcard opgestuurd, hier stond verder niks over in. Ik heb deze kaart doorgeknipt, na telefonisch contact te hebben gehad met laserservices. Zij zouden de account afsluiten en dan was alles klaar.

Toen kwam februari dit jaar, ruim 5 maanden na de aankoop. Er werd ineens steeds 10 euro afgeschreven en ik kreeg weer overzichten van mijn creditcard. Ik zou nog een bedrag open hebben staan van meer dan 100 euro.
Ik heb gebeld en weer zouden ze de account afsluiten.

In maart, april en mei van dit jaar gebeurde hetzelfde!! Ik heb steeds weer gebeld, maar iedere keer vertelden ze mij dat het een foutje was en dat ze de account zouden afsluiten.

Wat een service???
Inmiddels sta ik door dit bedrijf geregistreerd bij de BKR, omdat ik een betalingsachterstand zou hebben. Maar ik heb niks te betalen!

Daarbij komt ook dat het bedrijf telefonisch niet bereikbaar is. Je kan wel bellen, maar dan sta je minimaal 15 minuten in de wacht en als je alleen een mobiel nummer hebt, dan word dit toch al snel een duur geintje.

Ik heb al elke keer moeten bellen en mijn telefoonkosten zullen zij niet gaan vergoeden, maar zijn inmiddels in totaal genomen zijn deze al boven de 100 euro gestegen. Dit zijn alleen de telefoonkosten van de telefoontjes aan Laserservices.

Wat te doen?

Met vriendelijke groeten,

Marjolein ruyling

mtwliem
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2008 00:26

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door mtwliem »

Dit is nou precies wat ik bedoel. Een CreditCard is een kredietfaciliteit en die wordt bij achterstanden gewoon negatief geregistreerd bij BKR. Of je deze nou wilt hebben of niet, hem niet gebruikt of niet enz.....

Heb je hier achterstanden? betalen en daarna gaan schrijven/bellen/mailen net zolang tot het is opgelost. Een aangetekende klacht kan geen kwaad..... Mocht je namelijk ooit een financiering/hypotheek nodig hebben, dan heb je tenminste iets op papier....

Mark

hansmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2008 14:18

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door hansmans »

Ik heb bij de firma De Block een vaatwasser gekocht met uitgestelde betaling zonder dat he 1 cnet extra kostte als ik het binnen 6 maanden betaalde.
Ik heb 100 euro aanbetaald en de rest in 5 maandelijkse termijnen.

Er werd mij door de verkoper van Den Block in Zeist verzekerd dat het me niets extra zou kosten,

Enkele dagen erna krijg ik van Lasercard 2 creditkaarten toegezonden waar ik nooit om gevraagt heb, Deze kaarten heb ik doormidden geknipt en geweigerd erop gezet en retour gezonden naar Laserservice Antwoordnr 13035
5200 VE Den Bosch
Groot was mijn verbazing dat er een bedrag van 10 euro van mijn giro werd afgehaald ZONDER dat ik hiervoor machtiging heb gegeven, Ik heb dit door de Giro terug laten boeken. Groot was mijn verbazing dat ze het nu via een ander gironr opnieuw er af hebben gehaald (proberen te stelen) ik heb opnieuw de Giro opdracht gegeven dit bedrag weer terug te laten boeken en de rekeningen te blokkeren.
Hedenmorgen krijg ik van hun een bericht dat ik nu 20 euro moet betalen en dat ze dit wederom van mn giro zullen afschrijve.

Op al mijn schrijven en emails krijg ik geen bericht terug . Ik vind dit een vorm van ordinaire oplichting en wil iedereen waarschuwen dat al de zg gratis uitgestelde betalingen zonder rente bij uw aankopen een hoop problemen gaan opleveren en veel tijd en moeite gaan kosten,
Ik hoop dat Radar iets aan deze naar mijninziens diefstalachtige praktijken wil gaan doen
Hans

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Wederom moet ik hier en kanttekening plaatsen.
Doordat u een uitgestelde betalinngsregeling heeft afgesloten heeft u getekend voor een overeenkomst met LaSer.
Let op wat u doet in de winkel en laat de verkopper zijn mooie praatjes maar voor zich houden.
Geen enkel bedrijf geeft krediet voor noppes, of het moet de winkel zelf zijn, maar zo gek zijn ze niet.
Eerder heb ik al aangegeven dat je wel schriftelijk moet reageren m.b.t. de creditcards. Gewoon doorknippen heeft geen zin. In de kleine lettertjes staat "indien u de creditkaart niet gebruikt zijn er geen kosten aan verbonden totdat u deze gaat gebruiken", in ieder geval in ongeveer deze bewoordingen.
U wordt in het gelijk gesteld indien u € 10,- moet betalen zonder dat u de kaart gebruikt heeft. Dan mag en kunt u terugvorderen. Heeft u de kaart wel gebruikt dan wordt u in het ongelijk gesteld en moet u deze € 10,- betalen. Dit is dan het begin van alle ellende. Probeer er dan maar eens vanaf te komen zonder een boel rompslomp.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Even bijpraten....

Kwam toevallig bij mijn bank om wat te vragen en in gesprek vroeg ik of men even kon kijken wat een BKR-registratie ik wel niet zou hebben.

Je gelooft je ogen en oren niet. Een hypotheek wordt niet geregistreerd maar verder alles. Indien je in het bezit bent van een creditcard wordt geregistreerd het bedrag van maximaal rood staan. Dit geldt ook voor een giro- en/of bankpas. Indien men, zoals wij, in het bezit bent van 1 creditcard, 2 giropassen en ongevraagde kaarten van Laser-Primeline dan krijg je al gelijk een negatieve registratie. Let dus goed op wat ik nu ga vertellen.
Bij Laser-Primeline kreeg ik destijds, zie elders in forum, ongevraagd 2 creditcards welke dus ook geregistreerd staan, dus nog steeds ondanks mijn verzoek in 2004 om dit ongedaan te maken.

Ik vind dat BKR minimaal jaarlijks een overzicht moet verstrekken van de registraties welke hun doen. Mensen worden beschadigd door dit gedrag. Van overheidswege moet hier iets aan gedaan worden. Mijn visie.
Laat mensen inloggen middels hun Burgerservicenummer.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door frenkievee »

Of beter nog: laat het BKR zich aansluiten bij DigiD. Veel mensen hebben toch al een dergelijk profiel.
En zeker: ik wil ook kunnen controleren welke inschrijvingen er van mij en mijn vrouw staan bij het BKR. Het gekke is, dat deelnemers van het BKR gratis inzicht hebben en dat je zelf daarvoor moet betalen.

NiCa
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2008 08:44

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door NiCa »

Ook wij hebben een slechte ervaring met de laser kaart.
Vorig jaar hebben we iets gekocht bij scheer en foppen ook wij hebben ongevraagd de visacard gehad en er wordt om de zoveel tijd 10 euro van de rekening gehaald,we boeken het via de bank terug,maar ze blijven door gaan en we hebben geen adres van lasermaatschappij.

Hopelijk hebben meer mensen deze slechte ervaring zodat we onze krachten kunnen bundelen om dit probleem uit de wereld te helpen.
Door ons wordt in iedergeval geen zaken meer gedaan met S&F .

Gr NiCa

NiCa
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2008 08:44

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door NiCa »

Even terug komende op mijn onderwerp lasercards; wij moesten bij de aankoop van een dvd instalatie die wij mooi vonden contant betalen maar met de korting die S&F had op dat moment die had op dat moment; dat kon niet zei de verkoper moest ik me aanmelden voor de kortingstransacties , ....en wat nu blijkt hebben wij getekend voor een contract genaamd laser-lafayette services bv,dat contract houdt in zo nu blijkt dat wij de korting die er op zou zitten zelf betalen en zelfs meer want zij vragen geld voor service die ze niet verlenen ....dus dit pure oplichterij van laser service.

Wat nu te doen is concumentenbond in lichten over de praktijken van laser service die hiermee mensen verder kan helpen door publiekaties in het conculementenblad verder zullen wij/ik verdere stappen ondernemen in de juridice sfeer om dit contract wat eenzijdig opgemaakt is te laten vernietigen.
Hopend hiermee eenieder een beetje wegwijs te maken in deze janboel van laser service.

GRoeten NiCa

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Dit lijkt meer een streek van S&F dan van Laser.
Ik zou dan ook eerder de winkel verantwoordelijk stellen en gederfde kosten gaan verhalen.

CRJO
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:27

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door CRJO »

een tip kan ik iedereen geven, neemt NOOIT wat van hun, want als je van hun wegwil dan kan je niet, en over de HOGE RENTE EN alle kosten kom je tien keer duurder uit dan wat je had gekocht!!! Niet doen mensennnnnn :(

mie80
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:52

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door mie80 »

Hoe brutaal dat ze zijn bij lasersservice.

Het begon zo: Ik heb vorig jaar een computer op afbetaling genomen, daarbij een contract ontertekkend, waarbij ik duidelijk aangaf bij het vakje creditcard, een NEE aangekruist. ( zo jammer dat ik dat contract heb weggegooid, omdat de computer is afbetaald inmiddels.)

Krijg ik opeens een creditcard thuis gestuurd, waarop ik heb gebeld en 75ct per minuut heb betaald. Vervolgens mijn creditcard kapotgeknipt en teruggestuurd.

Krijg ik een half jaar later (van de week) en acceptgiro met de kosten van de creditcard 13,04, ik WEER gebeld, en ik kon de rekening weggooien. ( helaas geen naam gevraagd, raad ik aan altijd te vragen).

Zie ik vandaag is het van mn rekening afgeschreven, en dat ik bij het BKR sta geregristreerd.

Ik ga ze niet meer bellen, want 75ct per minuut en lang wachten is pure oplichting.

Ik heb het bedrag gestorneerd, ditt bedrijf moet goed worden aangepakt, en ik raad echt iedereen aan: Gooi nooit het contract weg waarin staat dat je dit niet wil!!!!


miranda

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Dit zijn nou de zelfde problemen waar ik mee te maken heb.
Je wordt een kaart door je strot gewrongen en mag nog opdraaien voor de kosten ook.
Ook ik sta BKR-geregistreerd . Kwam ik toevallig achter vanwege overstappen naar een andere hypotheekbank.
Nu verwacht ik weinig problemen daar ook ik brieven heb van LaSer dat ik geen rekening bij hun heb en dat hun de BKR-registratie ongedaan zouden hebben gemaakt anno 2004.
Ik wacht even af. Vanavond komt de tussenpersoon de zaken afhandelen.
Je hoort nog.

Swk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008 20:34

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Swk »

ik kreeg vandaag een smsje van 073-6459837
daar stond in :

Voorkom dat u deze herfst van de regen in de drup raakt. bel ons en bespreek uw huidige achterstand.

via wat zoeken kwam ik op deze forum pagina.
ik heb wel een creditcard gekregen maar deze nooit gebruikt.
ik betaal maandelijks een bedrag aan primeline/laser voor mijn Laptop.
wat voor achterstand kan ik dan hebben?

is dat het tientje waar iedereen het over heeft?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Brutaliteit van Lasercards-service

Ongelezen bericht door Cesar »

Tekst en uitleg gekregen van hypotheekadviseur:

LaSer (o.a. Primeline) houden de boot af voor wat betreft het afmelden van BKR-registraties Dit zelfde geintje flikt ook DSB-Bank.

Waarom???
Indien u BKR-geregistreerd staat komt u moeilijk aan leningen of hypotheken.
U kunt alleen nog terecht bij bovenstaande kredietverstrekkers welke tevens actief reclame maken voor NIET-BKR-kredieten.
Zo komt u nooit onder hen vandaan.
Dit is duidelijk een hiaat in de wet.
Alleen, en enkel alleen als u schriftelijk kunt overleggen middels afschriften en opzegbrieven kan een reguliere bank u hier vanaf helpen. Met de nadruk op kan. Niet iedere bank wil dit doen.
U dient dus in het bezit te zijn van een document waar op staat dat u bij het BKR wordt afgemeld.
U wordt dus niet afgemeld want dan zijn ze de controle over u kwijt.
Mocht u alsnog problemen ondervinden dan is een stap naar de rechter middels een kort geding de enige oplossing. Meldt dit in een aangetekend schrijven richting de oplichters, want dat zijn het.
U zal zien dat het niet uitloopt op een rechtzaak want ze doen snel water bij de wijn.

p.s.
Ik praat uit ondervinding.

Gesloten