LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CBAI

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
pineut
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2010 17:57

CBAI

Ongelezen bericht door pineut »

Wie is er mede gedupeerd door het niet uitbetalen van alimentatie door het CBAI?????
Laatst gewijzigd door pineut op 31 aug 2010 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: CBAI

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Dat wordt al sedert dag en jaar verzorgd door: LBIO

incassofraude
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 aug 2010 18:58

Re: CBAI

Ongelezen bericht door incassofraude »

Meld je op het meldpunt : http://incassofraude.actie-forum.com
En blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen omtrend de frauduleuze praktijken van het CBAI

pineut
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2010 17:57

Re: CBAI

Ongelezen bericht door pineut »

Troubleshooter: tot vorig jaar kon het LBIO alleen ingeschakeld worden om kinderalimentatie te innen

does3
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2010 10:14

Re: CBAI

Ongelezen bericht door does3 »

Ben me rot geschrokken dit allemaal te lezen. Ben bang dat ook ik het slachtoffer ben van het CBAI. Probeerde een e-mail adres te vinden van het CBAI maar kwam terecht op deze forum.
Aangezien ik ook een enorme achterstand aan allimentatie dien te ontvangen en ik moe was van het achter mijn ex aan te zitten dacht ik er goed aan te doen dit uit handen te geven. Weet dat er brieven de deur uit zijn gegaan en dat er inmiddels een deurwaarder bij mijn ex aan de deur is geweest (kreeg een boos sms-je van mijn ex waaruit dit bleek) maar dit is nu drie weken geleden en heb nog niets vernomen van het CBAI. En inderdaad telefonisch niet bereikbaar.
Wat nu? Ik heb getekend dus kunnen zij waarschijnlijk blijven innen bij mijn ex?
Ik ben echt even radeloos!

pineut
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2010 17:57

Re: CBAI

Ongelezen bericht door pineut »

Does,inderdaad is het zo dat de deurwaarder volgens eigen zeggen verplicht is binnen 2 weken na inning het geld door te storten,helaas niet direkt op onze rekening,maar wel bij het CBAI,en die hebben op deze manier heel wat geld binnengekregen,we hebben dus een wanbetaler los gelaten op een andere wanbetaler,

does3
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2010 10:14

Re: CBAI

Ongelezen bericht door does3 »

Maar wat nu te doen? Aangifte? Ex waarschuwen? Weet het nu even niet meer!
Het is nog niet zolang aan de gang maar gezien de gelezen ervaringen ben ik bang dat ik naar het geld kan fluiten. En hoe zijn ze te stoppen? Het gaat wel om inmiddels €3500,-

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: CBAI

Ongelezen bericht door jeani »

hoi does, ik zou idd aangifte gaan doen, je hebt er een goed reden voor, en ik heb idd mijn ex wel ingelicht om niet meer te storten via hun maar rechtstreeks!
miss wel goed om beide partijen aangifte te laten gaan doen? :?:

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: CBAI

Ongelezen bericht door jeani »

hehe uiteindelijk toch net het geld ontvangen op mijn rekening wel 28 dagen te laat maar toch.misschien heeft het geholpen dat we vele mails hebben gestuurd en het stukje op tros radar .Toch wil ik u er op wijzen dat het beter is om niet meer in zee te gaan met dit bedrijf en ik hoop dat ook de andere gedupeerden hun geld krijgen........ we blijven dit volgen
:wink:

pineut
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2010 17:57

Re: CBAI

Ongelezen bericht door pineut »

Let allemaal goed op je rekening want inderdaad schijnt er na maanden van wachten nu eindelijk uitbetaling plaats te vinden.Dat neemt nog niet de vele zorgen en ontregeling van huishoudens wat door dit gebeuren heeft plaatsgevonden weg.Denk alleen al aan de belasting die klaar staat om direct 1/3 te innen.hoe in sommige gevallen met ruim een jaar achterstand de boel draaiend gehouden werd maakt daarbij niet uit.

gedupeerde.nr:......
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2010 22:48

Re: CBAI

Ongelezen bericht door gedupeerde.nr:...... »

:? hier nog eentje...

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: CBAI

Ongelezen bericht door jeani »

dit is wat ik vandaag via hun kantoor binnenkreeg op mijn mailadres let op een lees!!!!!!!!


Geachte mevrouwxxxxxxxxxxxX



Wij hebben uw e-mail ontvangen.



Ook op de website hebben wij gemeld dat wij wegens de drukte onbereikbaar zijn geworden, daar kunnen wij helaas niets aan doen. U moet weten dat het CBAI BV slechts uit 2 mensen bestaat en wij tweeën helaas af en toe te maken hebben met een druktepiek die we met z’n tweeën nauwelijks aankunnen c.q. op dit moment niet aankunnen.



Uw klachtbrief is gestoeld op het feit dat wij de reguliere alimentatie maandelijks ontvangen en door moeten boeken.



De alimentatie voor de maand augustus is te laat door ons ontvangen. Daardoor konden wij de betaling niet meer voor onze vakantie verwerken en is dit na die tijd gebeurd en wel gisteren. De reguliere alimentatie voor de september hebben wij nog niet ontvangen.



Wij moeten u echter melden dat wij niet langer reguliere alimentatie wensen te ontvangen, mede omreden het belang van spoedige doorbetaling die wij niet kunnen garanderen. Wij hebben het te druk gekregen met achterstand incasso’s om reguliere alimentatiebetalingen te filteren uit ontvangen gelden ter afbetaling van achterstanden.




Binnen 3 weken na heden zullen alle alimentatieplichtigen die nu de reguliere alimentatie aan ons overboeken de melding ontvangen dat de reguliere alimentatie wederom rechtstreeks aan de alimentatiegerechtigde voldaan moet worden. De opdrachtgevers krijgen allen het bericht dat wij de reguliere alimentatie niet langer wensen te ontvangen ter doorbetaling, dat is niet de kerntaak van ons bedrijf.



Ook u en de alimentatieplichtige zullen binnen enkele weken dit schrijven ontvangen.



De doorbetalingen van de reguliere alimentatie voor de maand september gebeuren thans zonder noemswaardige vertraging.



Uw aantijgingen zijn bijzonder verwerpelijk, temeer omreden wij ons uiterste best doen voor al onze opdrachtgevers. Daarbij hebben wij géén gelden onder ons die u toekomen waardoor uw aantijgingen des te vreemder zijn.



Wij vertrouwen erop uw schrijven voldoende beantwoord te hebben doch u kunt uiteraard schriftelijk reageren indien u wenst.



Met vriendelijke groet,

CBAI BV

Dhr. M.G. Boltjes

pineut
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2010 17:57

Re: CBAI

Ongelezen bericht door pineut »

Wijzigt de kerntaak van dit bedrijf dan per uur ????
Want in eerste instantie is het toch de bedoeling van hen de reguliere alimentatie te onderhouden,daarom hebben wij allemaal een beroep op ze gedaan,om te zorgen voor een maandelijkse inning,en niet per terugwerkende kracht van zo'n 10 maanden ,zonder rente!!!Om dan vervolgens de zaak bij een deurwaarder te seponeren met als gevolg dat je dan zelf alle kosten daarvoor moet betalen,terwijl die ook geind worden bij de ex,dan kun je net zo goed zelf een deurwaarder benaderen,kosten zijn dan aan het einde van de rit nog voordeliger!!

incassofraude
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 aug 2010 18:58

Re: CBAI

Ongelezen bericht door incassofraude »

Bij mij gaat het niet om door te boeken alimentatie maar om achterstallig, mijn ex heeft het achterstallige bedrag al in juni aan het CBAI voldaan, 12 juli een brief gekregen dat ze het ontvangen hadden en ik het op mijn rekening kon verwachten op 22 juli, echter na veel bellen, mailen en schrijven (zonder enig resultaat) tot op heden 1 september nog niets ontvangen. Heeft mijn inziens weinig te maken gehad met hun vakantie in augustus! En als ze hun werk niet met zijn tweeen aankunnen zijn er 2 opties of je neemt personeel aan of je neemt geen nieuwe clienten meer aan. Maar wat je niet kan doen is mensen die vaak de centjes keihard nodig hebben om rond te komen, maanden lang in het ongewisse te laten en rente te trekken over de zo broodnodige centen van een ander. En dan dood leuk een brief te sturen dat het hun kerntaak niet is om reguliere alimentatie door te boeken of zoals het geval van sommige de samenwerking met de door het CBAI ingeschakelde deurwaarder te verbreken waardoor er helemaal niet meer geint word!!! Deze praktijken zijn schandalig.

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: CBAI

Ongelezen bericht door jeani »

heel vervelend voor je ik zou toch aangifte gaan doen van frauduleuze praltijken van deze personen. veel s6
groet

tanja en gina
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 sep 2010 17:47

Re: CBAI

Ongelezen bericht door tanja en gina »

Hallo,

ook ik ben er ééntje van die nog geld krijgt van het CBAI..................
Ze zijn voor geen mogelijkheid te bereiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: CBAI

Ongelezen bericht door jeani »

hoi tanja en gina
het enige wat je kunt doen is aangifte doen bij de politie of een stevige email sturen naar het bureau zal je even ons email erbijzetten waar ze wel op hebben gereageerd het blijkt dat deze 2 personen meerder bv hebben let op het is een andere email adres als van het cbai en wel [email protected]


Aan: [email protected]
Onderwerp: cbai oplichters??

oplichting!!!
Waarom neemt u de telefoon niet op en beantwoord u niet de emails die wij u meerdere keren sturen.Inmiddels hebben diverse mensen aangifte gedaan van oplichting van uw bedrijven waaronder cbai en de rest. ook op het forum, van tros radar zijn diverse berichten binnengekomen over uw frauduleuze praktijken waarin u het af te dragen geld niet op de rekeningen stuurt.blijkbaar beland alles op uw eigen rekening zodat u u riant kunt leven .Wij zitten met een gehandicapte dochter die het geld nodig heeft.U steelt geld van kinderen!!.Binnenkort zal tros radar op de tv aandacht gaan besteden aan uw lugubere oplichtings praktijken
ik veroek u dan ook per omgaande het bedrag over te maken op onze rekening. Gebeurt dit niet zal ik alles uit handen geven en een advocaat in handen nemen ...... aan U de keus
1 van de vele gedupeerde ouders

pineut
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 aug 2010 17:57

Re: CBAI

Ongelezen bericht door pineut »

En we zijn er nog niet......nu blijkt bij deurwaarder nog een achterstand te zijn van 6 maanden,terwijl er beslag liep,maar blijkbaar was er door CBAI niet doorgegeven dat er nog steeds achterstand was.Een tip: laten we bij het CBAI gaan solliciteren,blijkbaar verdien je daar zoveel dat je 6 maanden vakantie krijgt,want door vakantie is er toch zoveel achterstand ontstaan?Ik ben zo zachtjes aan zwaar overspannen door dit hele gebeuren!!!Zoek maar uit hoe je rondkomt en vervolgens krijg je het ene probleem na het andere,of we die nog niet genoeg gehad hebben,nee je gaat voor de lol scheiden....

tanja en gina
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 sep 2010 17:47

Re: CBAI

Ongelezen bericht door tanja en gina »

Hier nog ééntje.....hoeveel volgen er nog???????????????

ps......het heeft even geduurd voor ik met deze site overweg kon :roll:

tanja en gina
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 sep 2010 17:47

Re: CBAI

Ongelezen bericht door tanja en gina »

Thanks jeani.................

heb nogmaals de mail naar het door jouw gegen adres gestuurd, morgen zal ik de rechtsbijstand gaan inschakelen..

Gesloten