LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
meervander
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2010 14:53

Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door meervander »

Wie heeft er ervaring met Certin Incasso?
Ik krijg van dit bureau vorderingen voor een schoonheidsbon van DNP marketing.
Deze bon heb ik nooit ontvangen.
Ze houden vol dat deze verstuurd is en ik die had moeten betalen.
De bon is na betaling pas te activeren, dus ik heb ook geen dienst of produkt afgenomen.
Ik ga toch niet betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vraagje:

heb je deze bon eigenlijk wel aangevraagd?

Daarnaast: kunnen zij bewijzen dat deze EN verzonden, EN door jou ontvangen is?

meervander
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2010 14:53

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door meervander »

Deze bon is mij verkocht via een telefonische verkoop. De bon zou mij opgestuurd worden en na betaling hiervan kon ik gebruik maken van de aangeboden dienst.
Het incassobureau zegt dat de bon is verstuurd, maar ik heb nooit iets ontvangen.
Ze hebben mij geen bewijs gestuurd van verzending, en ze hebben ook geen bewijs van ontvangst. (niet aangetekend verstuurd).

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

dan lijkt het me simpel.

Zij hebben niets verzonden, dus kunnen ze ook geen rekening indienen.

Bezwaar aantekenen, onder vermelding van : nooit geleverd .

Indien men niet kan aantonen dat het verzonden is, en niet kan bewijzen dat jij wat ontvangen hebt, is er geen zaak volgens mij.

stofzuigertje

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als deze post is zoekgeraakt en/of vernietigd en niet gebruikt mag dit niet!

Als iemand anders misbruik maakte door te activeren moeten zij op zoek naar deze persoon die Uw bon misbruikte.
Dus via bank geld terug halen als het reeds is afgeschreven, anders niets betalen want waardevolle stukken zoals deze moeten zij Aangetekend versturen of op eigen risico!

Zij zijn verantwoordelijk voor de bezorging en ik begreep dat U ook niet weet of het TNT of een ander post bedrijf is geweest???

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Stof:
Ze kunnen, als ik TS begrijp, niet eens bewijzen dat een en ander verzonden is.

Dan is het zowiezo makkelijk - zij hebben niets verzonden.

meervander
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2010 14:53

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door meervander »

Ik weet dat ik volledig in mijn recht sta.
Ik hoef niet te betalen voor iets wat ik nooit ontvangen heb.
Toch blijft Certin Incasso ons lastig vallen.
Ze laten zelfs de telefoon overgaan bij ons, weten niet wie er op pakt, en draaien dan een bedreigend bandje af, waarop ze zeggen dat de betaling gedaan moet worden, anders komt er een deurwaarder.
Ik vind dat erg onbeschoft.
Stel je voor dat iemand vreemds hier de telefoon aanneemt.
Inmiddels hebben ze ook 2x gebeld waarom we niet betalen, en iedere keer weer hetzelfde verhaal tegen ze verteld.
Dan zeggen ze; we maken er een notitie van.
Ik weet niet meer wat ik moet doen om ze te laten te stoppen met deze bedreigende telefoontjes.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ meervander:

Bellen ze vanaf een afgeschermd nummer?
Dan datum en tijd noteren, en vanaf 3x kan je bij de KPN aangeven dat je anoniem word lastig gevallen.

Een andere optie is bij de politie melding of aangifte doen van stalking.
Deze manier van handelen grenst aan afpersing - men dreigt om je tot betalen te dwingen.

meervander
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2010 14:53

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door meervander »

Ja, klopt.
Op nummer melder staat anoniem.
Ik neem dus niet meer op als er geen nummer vermeld staat.
Ook vreemd is dat wij een geheim telefoon nummer hebben en ze dit dus wel weten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

meervander schreef: Ook vreemd is dat wij een geheim telefoon nummer hebben en ze dit dus wel weten.
Dan is het zeker zaak de telecomprovider eens te melden dat je telefonisch lastig gevallen word.

meervander
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2010 14:53

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door meervander »

Een hele poos niets meer van ze gehoord, en nu krijg ik gisteren een dreigbrief, dat als ik niet ga betalen mij het volgende staat te wachten.
De gerechtsdeurwaarder zal met politie en een slotenmaker aan de deur komen, om beslag te leggen op roerende goederen.
Ik heb nog nooit zoiets belachelijks meegemaakt!
Ik heb geen bon ontvangen van DNP marketing en ook geen product afgenomen van ze.
Ze hebben geen poot om op te staan, maar dit soort bedreigingen maken je wel van slag.
Het lijkt mij sterk dat de politie zich in laat zetten voor dit soort zinloze zaken ( bedrag 78 euro!!).
Certin geeft in ieder geval niet snel op.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Guusje61 »

gerechtsdeurwaarder met politie en slotenmaker komen alleen als er een vonnis is of een verlof.
het bedrag is te laag voor een verlof, dus als er geen vonnis is dan is dit een loos dreigement.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Pavlova »

Dat Certin incasso dreigt met beslaglegging lijkt me niet helemaal correct, zachtjes uitgedrukt.
Ik vraag me alleen af of TS wel in zijn recht staat, er is immers een koop gesloten. Ik kan niet uit het verhaal opmaken of TS nog aan de bel heeft getrokken toen de bon niet werd geleverd, of dat hij niets ondernam. Als ik iets bestel maar niet geleverd krijg denk ik ook niet: laat maar zitten. Volgens mij mag de verzender er dan vanuit gaan dat het product is ontvangen als de koper niets van zich laat horen. Maar nogmaals, ik weet het niet zeker, ik ben geen jurist. Misschien een vraag voor het juridisch loket.

Intussen: het is al vaak gezegd op het forum, maar: doe alles schriftelijk, niet telefonisch. En neem dan meteen de gelegenheid om kenbaar te maken dat je geen prijs stelt op de onnodig intimiderende taal die wordt gebruikt.

meervander
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2010 14:53

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door meervander »

We hebben alles in het begin per email gedaan. Die zijn ook door ons bewaard. We hebben hierin duidelijk ons bezwaar aangegeven. Daarna zijn de telefoontjes van certin begonnen. Inderdaad ALS je een produkt koopt en het wordt niet geleverd ga je nabellen. Hier gaat het echter om een marketingbedrijf dat telefonisch binnen verkoopt waarmee je korting krijgt bij schoonheidssalons. De Bon zou mij toegestuurd worden en daar zouden ook betalingsgegevens bij zitten. Na
betaling is het pas mogelijk de bon te gebruiken. Omdat ik niet heb ontvangen heb ik ook niets betaald en dus de kortingen niet gebruikt. Er is mij ook nooit aangeboden de bon opnieuw toe te zenden, maar er werd wel een incasso bureau ingeschakeld, die vrij dreigende taal gebruiken in anonieme telefoontjes.

Saarey
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2010 14:19

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Saarey »

Het zijn oplichters! Ik kreeg een email met een aanbieding, die kon je aanvragen, maar die zou pas verstuurd worden als de betaling binnen was bij hen, en zo niet zou je aanvraag komen te vervallen. Ik heb het toen aangevraagd, en kreeg toen een mail met de betaling gegevens, deze wilde ik dan in orde maken zodra mn salaris binnen kwam, naderhand wilde ik er toch geen gebruik meer van maken dus heb de betaling niet gedaan.

Een paar maanden daarna ontvang ik brieven van DNP dat ik hen een bedrag verschuldigd ben dus ik bellen, en zij gaven aan dat zij mij die bon hebben verstuurd. Deze heb ik ten eerste niet ontvangen, en bij de vraag waarom zij die bon zouden versturen terwijl ik de betaling niet heb gedaan wordt er geen duidelijk antwoord gegeven. Ik wilde dit absoluut niet betalen, heb zoveel brieven en emails verstuurd naar hen, maar na maanden dreigementen van Certain incasso, heb ik uiteindelijk een bedrag moeten betalen van ongeveer 78euro, terwijl ik geen bon heb ontvangen, EN terwijl zij aangaven dat: mijn bestelling zou komen te vervallen indien zij geen betaling ontvangen, heel erg oneerlijk en je staat volkomen machteloos!

meervander
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2010 14:53

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door meervander »

Hoi Saarey,

Dat het oplichters zijn is mij inmiddels wel duidelijk!
Ik heb diverse keren mijn verhaal bij ze gedaan, maar daar wordt niet op gereageerd.
Heb al diverse brieven van Certin hierover gehad, maar ik geef er geen antwoord meer op. De laatste was begin juli, we zijn dus nu weer 3 maanden verder en niets meer van ze vernomen. Betalen ga ik zeker niet doen, want ze hebben geen poot om op te staan.
Zonde dat je toch betaald hebt, want dit soort bedrijven weten de mensen zo onder druk te zetten dat ze uiteindelijk betalen voor iets dat ze niet hebben gehad.

Saarey
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2010 14:19

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Saarey »

Ja wat kan ik anders, ik heb er geen zin in dat er straks een deurwaarder en weet ik wat voor me deur staat, heb een les geleerd nooit te reageren op aanbiedingen! Nou hoop ik dat dat bij jou niet het geval zal zijn!

bianca10
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2011 16:53

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door bianca10 »

ik krijg ook allemaal mailtjes van certin incasso over een schoonheidsbon, maar ik heb die nooit besteld en ook nooit ontvangen.
nu zijn ze bij mij ook aan het dreigen met een deurwaarder, laat die maar komen.
want ik sta in mijn recht.
maar je zit er niet op te wachten, en ik ga never nooit niet betalen.
ik raad iedere gedupeerde aan om naar tros radar te mailen, zodat die er iets aan kunnen gaan doen, omdat er wel veel gedupeerde zijn.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bianca10 schreef:ik krijg ook allemaal mailtjes van certin incasso over een schoonheidsbon, maar ik heb die nooit besteld en ook nooit ontvangen.
nu zijn ze bij mij ook aan het dreigen met een deurwaarder, laat die maar komen.
want ik sta in mijn recht.
maar je zit er niet op te wachten, en ik ga never nooit niet betalen.
ik raad iedere gedupeerde aan om naar tros radar te mailen, zodat die er iets aan kunnen gaan doen, omdat er wel veel gedupeerde zijn.
Wacht even..
Gewoon afwachten zou ik niet doen.
Als je niets besteld hebt, dan probeert men onterecht te innen - en zou je aangifte moeten doen van oplichting of afpersing.

Daarnaast - stuur ze een mail dat de vordering onterecht is, je nooit iets besteld hebt, en dat je aangifte zult doen indien ze blijven proberen door middel van dreigen (met rechters etc.) geld te innen.

Niet bellen, stuur iets waarmee je kan bewijzen zaken verzonden te hebben.

Erika V
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2011 12:52

Re: Certin incasso voor niet ontvangen schoonheidsbon van DNP ma

Ongelezen bericht door Erika V »

Help!!!

Ook ik wordt vanaf vandaag lastig gevallen door certin... ditmaal gaat het om niet ontvangen onderbroekjes... :roll:
Ik ben een jaar terug gebeld door een of ander bedrijf dat mij een gratis onderbroekje zou verzenden en dat ik dan enkel de verzendkosten diende te betalen... nu heb ik 300x gevraagd of ik hierna ergens aanvast zat... Neen mevrouw dit is een eenmalig proefpaket. Ik heb dit laten doen en krijg een nogal triest stringetje verstuurd met een brief dat de volgende 3 stringetjes a 21euro onderweg waren en dat ik die wel telefonisch kon anuleren... Ik natuurlijk witheet opgebeld en ze zeiden dat het inorde kwam. Hierna ben ik verhuisd. Nu bellen ze me dus op of ik effe 112,13 wilde overmaken want ik heb die drie onderbroekjes nooit betaald. ik na een lange ruzie aan de telefoon toch toegegeven om dan in termijnen te betalen. Vroegen ze nog om mijn nieuwe adres heb ik niet gegeven en of ik effe wilde inspreken dat ik ging betalen dan zouden ze dat opnemen ik zeg dat doe ik ook niet. nah was blijkbaar niet nodig kreeg een mail met gegevens waar ik de drie termijnen naar kon overmaken.
Ik vertrouwde er toch niks van en ben gaan googelen en kom hier terecht en weet nu niet wat ik moet doen... Ik denk niet dat ik ga betalen maar wat kunnen ze me maken? Ze hebben enkel mijn telefoonnummer en mijn email...

ze bellen mij onder de volgende nummers: 0237521601 en +31237521601


en ik ontving na telefonisch contact de volgende mail:

Geachte mevrouw Vrijland,

In bovenstaande zaak kunnen wij akkoord gaan met de betalingsregeling zoals deze vandaag telefonisch met u is afgesproken.
U betaalt het openstaande bedrag van € 112,13 in 3 termijnen. De eerste termijnbetaling van € 15,00 dient uiterlijk voor 12-05-2011 op onze rekening te zijn bijgeschreven. De tweede termijnbetaling van € 49,05 dient uiterlijk voor 12-06-2011 op onze rekening te zijn bijgeschreven. De derde termijnbetaling van € 49,05 dient uiterlijk voor 12-07-2011 op onze rekening te zijn bijgeschreven.

Wij verzoeken u er voor zorg te dragen dat de overeengekomen bedragen steeds tijdig worden bijgeschreven op ons bankrekeningnummer 596786557 ABN AMRO, ten name van Certin Incasso en onder vermelding van bovenstaand dossiernummer.

Indien de betalingsregeling niet correct wordt nagekomen, dan zal deze komen te vervallen en wordt alsnog het totaal verschuldigde bedrag in zijn geheel en ineens opeisbaar gesteld.

Om deze regeling van kracht te laten worden verzoeken wij u dit bericht direct na ontvangst, voor akkoord aan ons te retourneren.

Wij zien uw betalingen tegemoet.

Hoogachtend,

Certin Incasso



Kan iemand mij aub advies geven wat ik moet doen... Wel of niet betalen?

mvg

Erika

Gesloten