correcte termijn 14 dagenbrief ?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
20 jan 2024 22:22
Moneyman schreef:
19 jan 2024 23:37
Nijogeth schreef:
19 jan 2024 18:11

Nee, dat mag al direct doorberekend worden aan de schuldenaar.
Echt niet.
Ik bedoelde dat eigenlijk als onderdeel van het voorstel.
Ik heb echt geen idee wat je bedoelt.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Snap je het echt niet? Nijo wil dat bedrijven geen aanmaning sturen, maar een voorstel om te betalen. Waarbij er meteen een voorstel wordt gedaan om al dan niet gerechtelijke kosten te betalen. Niks verplicht, gewoon vrijwillig.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, hoor. Ik ben het eens dat de deurwaarder ingeschakeld moet worden voor die 14-dagen brief, anders is nooit duidelijk wanneer deze aankomt bij de schuldenaar. Die kosten daarvoor kunnen dan direct door de deurwaarder geïnd worden bij de schuldenaar.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die 14 dagen brief is er juist voor om duidelijk te maken dat het daarna duurder wordt. Dan ga je nu al eerder een flinke extra kostenpost aan de 14 dagen brief verbinden?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, € 89,33 excl. BTW, maar als de schuldeiser Moneyman inschakeld, ik de schuldenaar bent en Moneyman veelvuldig bij mij langs moet komen, dan krijgt de schuldeiser misschien wel 10% korting. Deze kosten zijn uiteraard niet op de schuldenaar te verhalen. Vind je dat geen goed plan?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Als schuldeiser zou ik dat een zeer goed plan vinden. Vooral dat van die korting die ik niet terug hoef te geven.

Ik denk dat ik toch maar eens een bedrijf op ga zetten dat allerlei wilde facturen in het rond ga sturen. Facturen van een dubbeltje, daar reageert toch niemand op, dus hoppa, aanmaning. De winst zit hem in de 10% korting die ik van Moneyman krijg. Negen euro ex btw per nota, dat gaat er aardig in hakken.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het betekent een niet te verhalen kosten van € 89,33. En reken je niet rijk, want de kans dat hij bij mij vaak op bezoek moet is heel heel erg klein. Laatst wel een veertiendaagse aanmaning gekregen met een verkeerde termijn.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Stel je voor dat je dat meteen zondermeer had moeten betalen.
Naderhand een rechtzaak beginnen daarvoor gebeurt ook niet.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
21 jan 2024 18:26
Nee, hoor. Ik ben het eens dat de deurwaarder ingeschakeld moet worden voor die 14-dagen brief, anders is nooit duidelijk wanneer deze aankomt bij de schuldenaar. Die kosten daarvoor kunnen dan direct door de deurwaarder geïnd worden bij de schuldenaar.
Aha. Het was dus niet meer dan een wilde gedachtenkronkel, waarmee je mijn reactie die wél op de werkelijkheid was gebaseerd weerlegde. Is dat ook weer helder :lol:

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op mijn android telefoon is binnen een topic het beeld te breed voor het scherm.
De lijst met topics past wel op de schermbreedte, maar daar zitten weer onnodige marges links en rechts.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
22 jan 2024 12:19
Op mijn android telefoon is binnen een topic het beeld te breed voor het scherm.
De lijst met topics past wel op de schermbreedte, maar daar zitten weer onnodige marges links en rechts.
Verkeerde topic? :wink:

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: correcte termijn 14 dagenbrief ?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
22 jan 2024 13:17
Erthanax schreef:
22 jan 2024 12:19
Op mijn android telefoon is binnen een topic het beeld te breed voor het scherm.
De lijst met topics past wel op de schermbreedte, maar daar zitten weer onnodige marges links en rechts.
Verkeerde topic? :wink:
Dat is het zeker. Hoe dit hier is terechtgekomen is me een raadsel, het was natuurlijk voor het feedback-topic bedoeld. Ik ben nu helaas niet in de gelegenheid correctieve actie te ondernemen. Excuses aan alle lezers!

Plaats reactie