De huurder heeft mijn persoonlijke bezittingen gestolen en hij heeft geen huur betaald

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Tashechka
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2023 23:23

De huurder heeft mijn persoonlijke bezittingen gestolen en hij heeft geen huur betaald

Ongelezen bericht door Tashechka »

De huurder heeft mijn persoonlijke bezittingen gestolen voordat hij vertrok (bedden, alle kussens, dekens, beddengoed, vaatwasser, alles uit de keuken (bestek, borden, pannen, een koffiezetapparaat, een vuilnisbak, multicooker, spiegels etc.) en hij heeft geen huur betaald voor 11 maanden+.
Uitspraak van de rechtbank: hij moet betalen.
De huurder: ZZP, werkt niet officieel, hij heeft UWV uitkering, hij is niet geregistreerd in NL maar hij heeft een "postal address" voor brieven.
Wat te doen? welke organisatie kan hem vinden en hem laten betalen? Politie? Bailiff? Dank u wel voor uw antwoorden.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De huurder heeft mijn persoonlijke bezittingen gestolen en hij heeft geen huur betaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tashechka schreef:
18 nov 2023 23:37
Wat te doen? welke organisatie kan hem vinden en hem laten betalen? Politie? Bailiff? Dank u wel voor uw antwoorden.
De gerechtsdeurwaarder natuurlijk. Hij heeft een uitkering: daarop kan beslag gelegd worden. En als betrokkene alleen een briefadres heeft, is er sprake van een beslagvrije voet van 47,5% van de echtparennorm (€ 1 juli 2023: € 825,56).

Maar goed, waar niets is verliest de keizer zijn rechten. Vraag dus goed na wat de verwachte inningskans is.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: De huurder heeft mijn persoonlijke bezittingen gestolen en hij heeft geen huur betaald

Ongelezen bericht door criticus2 »

11 maanden + staat er, hoeveel + precies? en waarom nu actie en niet na bv 3-4 maanden? ?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De huurder heeft mijn persoonlijke bezittingen gestolen en hij heeft geen huur betaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

criticus2 schreef:
19 nov 2023 11:13
11 maanden + staat er, hoeveel + precies? en waarom nu actie en niet na bv 3-4 maanden? ?
Beide vragen zijn niet relevant voor de vraag van TS. En dat er inmiddels 11 maanden niet is betaald, wil natuurlijk niet zeggen dat er niet eerder actie is ondernomen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De huurder heeft mijn persoonlijke bezittingen gestolen en hij heeft geen huur betaald

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij staat er in de OP dat de rechtbank een uitspraak heeft gedaan. Er is dus zeker wel actie ondernomen.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: De huurder heeft mijn persoonlijke bezittingen gestolen en hij heeft geen huur betaald

Ongelezen bericht door Speedy123 »

criticus2 schreef:
19 nov 2023 11:13
11 maanden + staat er, hoeveel + precies? en waarom nu actie en niet na bv 3-4 maanden? ?
Helaas, welkom in Nederland. Na drie maanden huurachterstand is het pas mogelijk om een rechter te vragen om de huurovereenkomst te ontbinden. Maar dan heb je niet meteen de zaak op de rol. Zodra de zaak eindelijk voorkomt, kan het nog wel even duren voordat de rechter zich uitspreekt. En dan kan het nog zo zijn dat dfe huurder nog een kans krijgt om op korte termijn alsnog de huur te voldoen.

Al met al kost het je zo 9 tot 12 maanden voordat je een huurder daadwerkelijk uit huis hebt gezet.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: De huurder heeft mijn persoonlijke bezittingen gestolen en hij heeft geen huur betaald

Ongelezen bericht door BreejKC »

Stuur Alberto Stegeman van SBS6 er op af. Waar de officiële instanties dit soort criminelen niet kan vinden, lukt het team van Alberto dat wel. En dan? Misschien kunt u dat zelf maar invullen als de officiële instanties dan wederom niks doen.

Plaats reactie