LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarders

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
HumptyDumpty
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2006 08:54

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door HumptyDumpty »

Tron moet leren lezen.........

Ik ben geen MKBer, ook nooit gesteld. Ik stem overduidelijk ook niet op de SP, Groen Links of PvdA. Als ondernemer moet ik sociaal betrokken zijn, ja tuurlijk. Maar ik moet mijn personeel ook betalen en als het daarom gaat strijd ik voor mijn eigen personeel en niet voor dat van een ander, tot zover mijn sociale betrokkenheid.
NGC heeft helemaal niks verkeerd gedaan, daar gaat het om. NGC heeft het zelfs goed gedaan, als ik een opdracht voor incasso geef wil ik alles hebben !!! En het maakt me in principe geen ene donder uit hoe ze dat geld binnenhalen, laat ik het zo zeggen binnen het kader van de wet, dat wel.
Die meneer Visser is de dader hier en niet NGC.
Meneer Visser is zelf oorzaak van alles en om nu te gaan wijzen naar NGC dat kan toch niet, er is duidelijk hier sprake van oorzaak en gevolg.
En misschien nog een hele andere stelling, als mensen nu eens wat harder werden aangepakt als ze al die schulden maken, misschien zouden ze dan weleens veel minder schulden maken..........
Hmmmm nu ik er zo over nadenk, lijkt me een hele goeie. Wel vind ik dat sommige bedrijven, geldverstrekkers bijvoorbeeld te gemakkelijk geld uitlenen aan dit soort mensen, de verleiding is veel te groot en het gebeurt te gemakkelijk. Ook daar zou men wat aan moeten doen.

Maar waar het hier om gaat, dhr Visser is dader, er is een MKBer slachtoffer en NGC voert alleen maar uit. Die discussie wordt door iedereen hier vervuilt.
Radar deed de suggestie dat er een te hoog beslag zou zijn gelegd, maar bewijzen daarvoor hebben ze niet !!!!

Ik ben trouwens wel heel erg nieuwsgierig of meneer Tron de heer Visser graag als klant wil hebben nu gezien zijn sociale betrokkenheid !!!
Misschien kan meneer Tron zijn winkeltje ook eens open gooien voor een middagje proletarisch winkelen, dat noem ik nou toch eens sociaal betrokken.

Als meneer Tron een echte ondernemer is dan wil hij betaald worden voor hetgeen hij levert en wil hij dat niet.......... tja, dan begrijp ik het ook niet meer. Het enige wat ik me nog zou kunnen voorstellen, dat je als zelfstandig MKBer zelf kan bepalen of je sociaal betrokken bent en voor hoever. Alleen ik kan dat niet zelf bepalen, ik heb een verantwoordelijkheid richting mijn personeel, dus ik zit niet in de positie dat ik die afweging kan maken. Lijkt me wel handig dat ik tegen mijn personeel zeg van ; "Jongens, ik kan jullie deze maand niet betalen, want ik voel me sociaal betrokken bij de heer Visser".
De sociale betrokkenheid gaat niet verder dan je eigen portefeuille en ja over andermans centen oordelen zijn we in nederland heel erg goed.

aarch
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2006 17:29

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door aarch »

Heb door een studieschuld met NGC te maken gehad , nog nooit zulke sadistische onbeschofte "mensen" ontmoet, ik hoop dat ze ter gronde gaan. :evil:

tron
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2006 01:57

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door tron »

@HumptyDumpty,

Natuurlijk wil ik betaald worden voor het gene ik geleverd heb.

En nee in deze situatie zou ik dhr. Visser ook niet als klant willen hebben.

Maar daar gaat het mij niet om.

Bij veel mensen die in de schulden zitten is vaak weinig tot niets te halen en om in dergelijke situaties mensen compleet kaal te plukken door bv. beslag te laten leggen op hun inboedel of zelfs onwettig hoog loonbeslag gaat mij te ver.

Zeker niet in de laatste plaats omdat een dergelijk beslag vrijwel niets zal opleveren maar ook omdat zoiets onevenredig grote ellende veroorzaakt bij de betrokkenen.

Ik vind vanuit een menselijk perspectief zoiets inhumaan, nee... ronduit a-sociaal.

Daarbij kunnen gezinnen door buitensporig hoge beslagleggingen vaak zo diep in de ellende raken dat ze zelfs van gas en licht verstoken raken.

Probeer eens een dergelijke casus voor te stellen waarin het u overkomt.

Ach, ik weet best dat sommige mensen het begrip empathie niet kennen

Dat u er anders over denkt respecteer ik maar ik blijf uw stelling kortzichtig vinden.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Laurent »

Iedereen moet betalen wat hij of zij gekocht heeft, zoethouden werkt niet , een deurwaarder weet ook de problemen te benaderen.

Berouw komt na de zonde, een beetje de last voelen is terrecht.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door G7 »

Natuurlijk Lau! Tuurlijk! :shock: Om maar niet over kortzichtigheid te praten!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Laurent »

G 7, kortzichtig ???, lijkt mij niet.

Personen welke overbodige schulden aangaan , mogen best op hun eigen blaren zitten.

De huidige deurwaarders proberen die personen wel te helpen, indien ze daar open voor staan tenminste. :oops:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Laurus.

Heb je eigenlijk wel deze hele topic gevolgd of gelezen?

Natuurlijk zijn er mensen die willens en wetens in de problemen geraken, maar er zijn er ook zat, waar dat NIET mee (is) gebeurd. Dat is ook al vaker hier geschreven, maar dat lees je waarschijnlijk niet.

Ontslag, het niet op tijd binnen krijgen van je uitkering, niet het op tijd of helemaal niet binnen krijgen van je toeslagen, enz, enz. Maar je lasten gaan wel gewoon door, weet je wel? Maar ach, daar heb jij natuurlijk helemaal geen last van. Wees blij!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Laurent »

G7 , je haalt appels en peren door elkaar.


De groep die leeft van uitkeringen en toeslagen kan rond kopen, alleen moeten ze er geen vetpot van willen maken en daarna gaan miaauwen.

Robinson Crusoe
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2006 23:59

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Robinson Crusoe »

Mensen jullie raken het topic kwijt....want het draait nu juist over het feit dat NGC een te lage beslagvrije voet hanteert en wanneer iemand in de minnelijke schuldsanering terecht komt zij nog snel beslag leggen, zodat de schuldsanering mislukt, de debiteur in de wsnp terecht komt, waardoor de overige schuldeisers een nog lager percentage ontvangen!

Tevens draait het over het feit dat NGC beslagleggingen soms te lang laat doorlopen, terwijl de schuld reeds is afgelost. Dit geld wordt niet terug gestort, gaat niet naar de schuldeiser, dus blijft het in de portemonnaie van de deurwaarder!! Dit allemaal ten koste van de overige schuldeisers bij wie een groot deel van de schulden misschien al wel afgelost hadden kunnen zijn!

topper75
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2006 17:27

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door topper75 »

Juist R.C,

Ik ben dus zo´n slachtoffer... in de schulden geraakt door een achterbakse ex, in goed vertrouwen dingen op mijn naam laten zetten en nu met de schulden zitten en dus de deurwaarder.

Ik heb ook te maken met NGC Buitenpost. Bij mij hebben ze dus al een jaar de verkeerde beslagvrije voet gehanteerd en doen dit nog steeds. Ik ben een moeder met zoon... dus een eenoudergezin...
Ze hanteren bij mij de beslagvrije voet van een alleenstaande...

Ik ben erachter gekomen dat ze de verkeerde beslagvrije voet hanteren door o.a het programma en een andere deurwaarder die zoals het schijnt te horen een lijstje mee heeft gestuurd met beslagvrije voeten.

Ik heb NGC direct gebeld. De dame die over mijn dossier gaat is echter nooit te bereiken en de andere dame die ik als vervanger aan de foon krijg mag niets aan het dossier doen. Ik heb vervolgens gemaild en in de vorm van een brief, te horen gekregen dat ik een verklaring van inkomsten moet invullen... aan de hand daarvan zullen ze kijken of ze mijn beslagvrije voet kunnen aanpassen.

Nou komt het mooie... de vragen die erop staan zijn:
1 Of ik een baan heb en wie mijn werkgever is
2 Of ik een gehuwd ben
3 Of ik samenwoon
en vervolgens willen ze de gegevens van de partner...die ik dus niet heb.

M.a.w. als er aan de hand van dit formulier de beslagvrije voet zal moeten worden aangepast van alleenstaande naar eenoudergezin... zou ik niet weten waar ze die gegevens weg moeten halen...
Nergens wordt immers gevraagd naar eventuele kinderen???

Ik heb dus vervolgens weer gebeld, wederom de betreffende persoon niet getroffen... dus weer de vervangster. Die zei dus dat ik er maar bij moest zetten, dat ik een kind heb.
Ik vroeg dus op mijn beurt wat de meerwaarde hiervan was bovenop de telefonische gesprekken en de e-mails.... behalve tijdrekkerij....
tja antwoord kreeg ik daar niet op...
En naar bewijzen van de situatie wordt ook al niet gevraagd....

In de brief die ik heb ontvangen van NGC staat verder dat er bij geen ontvangst van een verklaring van inkomsten ( waar je dus niet een eventueel kind of eenoudergezin op kunt invullen) er automatisch van wordt uitgegaan dat je alleenstaand bent....

`t is natuurlijk de manier om het maximale aantal euries te ontvangen!!

Een slachtoffer van ex en NGC
Topper 75

Baklap
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2006 15:22

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Baklap »

Kan het trouwens wel, dat Radar onder valse voorwendselen naar dat kantoor gaat....

Dat vraag ik mij af?

Journalistiek van de laagste plank iig

lizzie28
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2006 16:26

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door lizzie28 »

:lol: och wat weten we het die mensen weer goed te vertellen... applaus hoor hoe 'we' hier op internet anoniem een ander op de vingers tikken over hun levens wijze en waar ze wel en niet over mogen klagen... wat zou ik graag even in jullie kast tussen jullie skeletjes willen rommelen... :twisted: en dan doel ik vooral op de o zo gediciplineerde mede mensen die t nodig lijken te vinden hier hun gal kwijt te moeten over mensen die om wat voor reden dan ook in de schulden zijn gekomen....

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Lau10 »

Leg eens uit wat je hiermee bedoelt, lijken in de kast, schulden etc..


Els persoon heeft zijn eigen verantwoordelijkheid te dragen etc.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Lau10 »

Emma,

Een modaal inkomen in Nederland is ver boven de armoedegrens, waar ligt die lijn eigenlijk, iedereen heeft zijn eigen kostenuitgave beperkingen, als je met een klep voor de ogen gaat auto,s kopen,shoppen,roken,drinken,vakanties neemt etc., zit iedereen op zwart zaad. Eigen verantwoordelijkheid is op zijn plaats en niet de gemeenschap ervoor laten opdraaien.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Lau10 »

wat wil je hiermee zeggen Emma, in Polen is het modaal inkomen 400 euro pm.

Van een modaal inkomen kan iedereen goed rondkomen,muv als je grote gaten in je handen hebt., gaat het mis moet je op je eigen blaren zitten en de niet de medeburger met jouw probleem opz :) adelen :).

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door G7 »

Ja Lautien. Zo ken ik er ook nog wel een. Op Isla Margarita heb je de tank van je auto vol, voor 60 eurocent! :roll:

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Lau10 »

Dat bedoel ik maar, prijsbewust tanken, al moet je er eerst wel een eind voor rijden.

Waar ligt die plaats en met wie vlieg je ??.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten