LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarders

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lizzie28
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2006 16:26

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door lizzie28 »

:roll: jij hebt vast ook wel wat op je kerfstok lau10... en de wijze dat je erop reageerd maakt dat voor mij nog duidelijker... ik vind je nu nog stoerder met je óp last vd gemeenschap'... kom met duidelijke feiten en argumenten... er gaat 8% van de totale begroting naar onder andere de bijstand maar daar vallen ook nog andere gevallen onder... je hebt totaal geen weet van hoe politiek in elkander steekt en slaat met een stok die je op pikt van iemand die over lijkt te komen als iemand die voor jou inzicht verstand heeft.. staaf je argumenten met feiten... en niet in de bijstand komen... of in de aow... want stel je voor dat 'mijn'zuur verdiende geld wat verdwijnt naar de belasting in zo'n kortzichtig type zn zak verdwijnt als jij... doe mij nog maar 10 uitkeringsgerechtigden die zich de pleuris roken die ik moet helpen onder houden dan iemand die zo onnozel tegenover ons let wel hoe ik zeg ons sociale zorgstaat kijkt... nou maar hopen dat jij later wel zonder schulden 1x in de week in bad mag... :D

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Lau10 »

Oeps,

Op de kast zitten doe ik liever niet, op tijd in bad gaan is best fijn.

Zieltjesknijper is niet mijn beroep meer.

Modaal is een gemiddeld inkomen, ergo 50 % is modaal en kan er goed van rondkomen,met verstand en beleid. :) :P

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Lau10 »

tres bon :D

lizzie28
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2006 16:26

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door lizzie28 »

:lol: 8) :twisted: zo voorspelbaar.....

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Lau10 »

Maar goed dat regels voorspelbaar zijn, dat zijn de acktie van deurwaarders ook.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

tres bon
Tres bien

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Frankkk »

tres bon
Mauvais élève

Botj3
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:58

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door Botj3 »

Ik heb met volle verbazing zitten lezen wat jullie over de incasso bureau's vinden...

Mensen kiezen zelf voor een roodstand op een rekening, of voor een krediet en om die dan meteen te verhogen, of andere schulden door te laten inlossen en vervolgens als ze ingelost zijn keihard weer op te nemen... Volgens mij doe je dat heel bewust... Of met je lening een auto kopen en dan de auto verpanden... Ben je nog een keer een strafbaar feit aan het plegen ook...

En dan zielig zijn om de shv of de wsnp in te gaan sorry maar als je dat soort dingen flikt ben je in mijn ogen niet goed wijs... Mensen van een jaar of 23 die overgekrediteerd zijn sorry hoor maar dat doe je expres dan verdien je het niet om in de schuldsanering te gaan.

Dan moet je gewoon failliet verklaard worden zodat je je levenlang mag boeten voor de stommiteiten die je bent begaan...

En er zijn ook mensen die er niets aan kunnen doen.. En die hebben alle rechten en krijgen alle lof als ze er dmv shv of wsnp uit kunnen komen respect to all of them...

Het is echt niet makkelijk om dat traject te doorlopen... vaak wordt de shv ook afgewezen.. Heel zonde... Krijgen ze het helemaal zwaar...

Maar mensen laten we eerlijk wezen... mensen trappen overal in... owh makkelijk nu halen dan betalen... ONZIN je bent altijd duurder uit...

Dus advies...

- neem nooit een lening
- zorg dat je niet rood komt te staan


Dan kom je namelijk niet met deurwaarders en incassobureau's in contact en die kunnen heel normaal doen als je maar mee werkt en ze op de hoogte houd van de stand van zaken want ik ken mensen die op een minnelijke wijzen van hun schulden zijn afgekomen omdat ze zoveel aan 1 incasso bureau hebben gehad

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door roro25 »

en niet in de bijstand komen... of in de aow...
Ik hoop dat je de WAO (of tegenwoordig WIA (wet inkomen en arbeid) bedoelt. AOW is nl algemene oudedomswet, datgene wat iemand van 65 en ouder krijgt. Maar waar ik geen recht meer op heb als ik 65 ben. Omdat de politiek er vanaf wil.

boeviemonique
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2006 08:44

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door boeviemonique »

het is echt abnormaal hoe lang je soms op geld moet wachten en als je dan een gezin hebt en je rekeningen lopen door wat moet je dan en alles is veel duurder geworden maar uitkeringen en lonen niet omhoog de rijken worden rijker en de armen worden armer het is soms ook allemaal verdomde moeilijk ik drink en rook niet maar valt wel tegen
groeten monique

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dus advies...

- neem nooit een lening
- zorg dat je niet rood komt te staan


Dan kom je namelijk niet met deurwaarders en incassobureau's in contact en die kunnen heel normaal doen als je maar mee werkt en ze op de hoogte houd van de stand van zaken want ik ken mensen die op een minnelijke wijzen van hun schulden zijn afgekomen omdat ze zoveel aan 1 incasso bureau hebben gehad
@Botj3

Dit ben ik niet met je eens. Ik heb op mijn betaalrekening slechts een kredietMOGELIJKHEID, waar ik zelden of nooit gebruik van hoef te maken. En ALS het dan eens gebeurt, dan is het omdat een verzekeraar de premies (ik heb verschillende polissen bij 1 verzekeraar lopen, wel zo gemakkelijk bij het innen van de premie) een of twee dagen te vroeg heeft ingehouden.

Je weet dat je die premies moet betalen, je weet ook dat je rond hetzelfde tijdstip je slararis krijgt. En meestal gaat dat goed. De bedoeling is dat de verzekeraar de premie op de laatste werkdag van de maand inhoudt, en meestal staat het salaris dan al op mijn rekening. Maar soms is dat te vroeg en kom ik 1 of 2 dagen even in de min te staan.

Je kan het dus voor een groot deel ''sturen'', maar het lukt dus niet om in alle gevallen je inkomsten en uitgaven zo te sturen dat je nooit rood kan komen te staan. Wanneer ik de kredietmogelijkheid niet had, zouden in voorkomende gevallen dus automatische incassso's niet worden uitgevoerd, en dat gebeurt nu wel. Handig, want ik heb door het systeem nog nooit een betalingsachterstand voor mijn vaste lasten opgelopen.

Ik KAN geld opnemen, wanneer ik rood sta, en ook een behoorlijk bedrag. Ik HEB een creditcard. Maar dat gebruik ik alleen maar als er geen andere mogelijkheid is om te betalen (dat tweede: internet-aankopen. En dan kun je wel zeggen dat iemand niet op internet moet gaan kopen, maar sommige dingen KUN je alleen via internet krijgen).
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 06 sep 2006 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Deurwaarders

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Botj3


Apart even dit:

Jij zegt, dan kun je nooit met deurwaarders en incassobureaus in aanraking komen. Helaas is beide onwaar. Ik kreeg met een deurwaarder te maken op een moment dat ik verhuisde, en automatisch een machtiging werd beeindigd, wat dus niet hoort. Om die reden was een betaling aan het zuiveringschap aan mijn aandacht ontsnapt, en kreeg ik op het nieuwe adres een brief van een deurwaarder (nog net geen dagvaarding), waarin aangekondigd werd dat ik de hoofdsom, aanmaningskosten en nog meer extra moest betalen. Ik moest eerst betalen, heb dat onder strikt protest ook gedaan, maar ging naar de deurwaarder toe, liet hem zien dat er een machtiging was, en liet hem het dagafschrift van de bank zien, waarop duidelijk te zien was dat het zuiveringschap gebruik maakte van een automatische incasso.

In mjn bijzijn werd het zuiveringschap gebeld, waarop zij bevestigden dat zij de machtiging zelf buiten werking hadden gesteld OMDAT ik verhuisd was. Ze konden echter niet laten zien waar in hun voorwaarden was vermeld dat dat een standaard procedure was. En het bleek dus ook niet standaard te zijn. Ik bleef betalingsplichtig, ik bleef in hetzelfde gebied wonen. De deurwaarder erkende dat het zuiveringschap in de fout was gegaan, maar weigerde aanvankelijk mijn extra kosten terug te betalen. Ik heb hem gezegd: wanneer het (door u zelf aangetoond) een fout is van het zuiveringschap, dan kan ik daar niets aan doen. Nog steeds tegensputterend, omdat je als betalingsplichtige verantwoordelijk blijft voor het tijdig betalen van je rekeningen, kreeg ik het teveel betaalde bedrag contant van hem terug. Tot op de laatste cent.

Dat tweede: dan kun je nooit met een incassobureau worden geconfronteerd, ik heb het in diverse topics al eens aangegeven: wanneer je te maken hebt met incassobureaus als Intrum Justitia en Incasso Unie (die het zelf niet zo nauw nemen met de regels), kun je er weldegelijk mee te maken krijgen. Je kan zelf zorgen dat je niets bestelt, maar als grapjassen met jouw naam zitten te knoeien, kun je er niets aan doen. Je hebt een hoop rompslomp om dat recht te trekken, en meestal lukt dat ook wel, maar het is dus niet altijd jouw eigen schuld dat je een incassobureau op je dak krijgt.

Gesloten