LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EOS Nederland BV

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mo Goedhart schreef:Gisteravond klacht ingediend via mail. Vanmiddag mailtje van EOS dat het dossier jegens mijn persoon wordt gesloten. Geen vorm van excuus of dat ik - desgewenst - klant van OTTO B.V. mag worden. Aangezien een account op mijn naam geblokkeerd was. Niet dat ik dat geopend had of dat ik inzage krijg in de op mijn naam foutief verwerkte informatie... Geen verklaring hoe mijn naam in die administratie terecht is gekomen. Het inzagerecht is blijkbaar niet van toepassing.
Incassobureau's kunnen zich blijkbaar onbeschoftheid veroorloven.
Ingeval ik toch nog lastig gevallen wordt in deze zaak, laat ik het weten.

Gewoon opvragen.
Als ze dat niet willen geven is dat het signaal dat ze het niet kunnen, en zou je alsnog aangifte kunnen doen wegens poging tot oplichting/afpersing.
Bewaar wel alle communicatie

Mo Goedhart
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2011 21:29

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Mo Goedhart »

Hoi,

Inmiddels reacties terug ontvangen: ik kan bij EOS Nederland B.V. gewoon inzage in mijn dossier krijgen waarover geschreven wordt dat alleen mijn E-mailwisseling en de resultaten van het adresonderzoek (door extern bedrijf) daarin staat. Uiteindelijk kreeg ik in datzelfde mailtje een excuus voor het geleden ongemak.
Vandaag van Otto de mededeling in de brievenbus, dat er geen melding meer van Otto BV bekend staat bij het BKR. Ook plezierig te weten, dat dit rechtgezet is. Uiteindelijk blijk ik zonder daarvan te weten dus ca. 2 jaar een BKR melding te hebben gehad van Otto (wanneer ik het goed begrijp).
Vooralsnog beschouw ik deze zaak als afgedaan. Wanneer er nog een staartje van komt, geef ik het hier door ter kennisname.

Uiteindelijk komt het erop neer dat je deze gasten niet moet negeren maar moet vragen om bewijslast of grond van de vordering die gedaan wordt. Dan komt in de meeste gevallen de aap uit de mouw waar een eventuele fout is gemaakt. In mijn geval (en uit mijn omgeving hoor ik van vergelijkbare gevallen over Otto-leveringen op vorige adressen) bleek het waarschijnlijk een administratieve fout bij Otto te zijn.
Wat mij overigens verbaast is dat postorderbedrijven niet laten tekenen voor ontvangst (bij relatief kleine bedragen) waardoor er geen bewijslast is van ontvangt cq. levering. Een ongetekende 'leverbon' waar iemands naam op staat, lijkt mij niet rechtsgeldig genoeg om een bedrag te vorderen. De incassokosten zijn dan toch voor rekening van het postorderbedrijf. Wel kan het dan belangrijk zijn om na te gaan of er een BKR melding gedaan is. Om dit zo nodig recht te zetten. Of ik bij Otto BV nog klant zou kunnen worden (wanneer ik dit überhaupt zou willen), wordt in het midden gelaten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mo Goedhart schreef: Uiteindelijk blijk ik zonder daarvan te weten dus ca. 2 jaar een BKR melding te hebben gehad van Otto (wanneer ik het goed begrijp).
Ook een herstelde melding kan blijven staan. Je kan bij het BKR navragen wat er staat, en wanneer dingen zijn aangepast. Als er al iets stond, moet dit gewist zijn, iedere andere optie is onterecht.
Mo Goedhart schreef: Uiteindelijk komt het erop neer dat je deze gasten niet moet negeren
Mee eens. Aanvechten, of:
Mo Goedhart schreef: maar moet vragen om bewijslast of grond van de vordering die gedaan wordt. Dan komt in de meeste gevallen de aap uit de mouw waar een eventuele fout is gemaakt.
In het geval van EOS, en de andere meldingen, durf ik eraan te twijfelen of er sprake is van een fout - tenzij dit een al langer spelend probleem met hun adres software is of zo - zie andere meldingen van mensen die ook aangeschreven werden door EOS. Ik vraag me af of men mensen die al wel betaald hebben, maar onterecht, ook terug betaald hebben, of denken ze "hebben is hebben?
Mo Goedhart schreef:In mijn geval (en uit mijn omgeving hoor ik van vergelijkbare gevallen over Otto-leveringen op vorige adressen) bleek het waarschijnlijk een administratieve fout bij Otto te zijn.
Heeft Otto dit aan u gemeld, of is dit door EOS gemeld?

Mo Goedhart schreef:Wat mij overigens verbaast is dat postorderbedrijven niet laten tekenen voor ontvangst (bij relatief kleine bedragen) waardoor er geen bewijslast is van ontvangt cq. levering. Een ongetekende 'leverbon' waar iemands naam op staat, lijkt mij niet rechtsgeldig genoeg om een bedrag te vorderen. De incassokosten zijn dan toch voor rekening van het postorderbedrijf. Wel kan het dan belangrijk zijn om na te gaan of er een BKR melding gedaan is. Om dit zo nodig recht te zetten. Of ik bij Otto BV nog klant zou kunnen worden (wanneer ik dit überhaupt zou willen), wordt in het midden gelaten.
Ben je ooit klant geweest? Zo nee, dan is er toch niets aan de hand?
Dan heeft of Otto, of EOS, een fout gemaakt (ik denk EOS, en bewust!) - en heeft ergens iemand jouw adres "getoverd" en op een vordering geplakt.

Varyaag
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2012 08:07

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Varyaag »

Beste allemaal,

Ook ik krijg nu al een jaar of 2 constant dreig brieven van EOS.
Ik heb ze ook meerdere malen aan de telefoon gehad.

Het zou gaan om een vordering van PayPal en de bedragen veranderen steeds, dan weer hoger, dan weer lager.

In het telefoongesprek vroeg ik of ze wilden aangeven hoe die schuld dan ontstaan zou zijn. Ja dat wisten ze niet, maar ze hadden opdracht gekregen om het te incasseren. Vreemd. Dus ik gevraagd of ze dan even het dossier kunnen sturen hoe de opdrachtgever dan aan het bedrag komt. Dit werd een beetje weggepraat en toen kwamen ze met 2 mail addressen aanzetten die inderdaad sterk leken op die van mij, maar absoluut niet van mij waren. Dat heb ik ook meteen gemeld en daarbij nogmaals het verzoek om dan het hele dossier op te vragen. Dat wilden ze niet doen, tenzij ik het hier reeds vermelde formulier in zou vullen met het "ik erken de schuld" verhaal.
Dat was, en ben, ik natuurlijk absoluut *niet* van plan. Ik zou gek zijn. Maar zonder een krabbeltje weigeren ze het op te sturen. Nou dan niet... Ik ga echt dat formulier niet invullen.

Maar ik blijf nu brieven ontvangen, en steeds meer, van deze mensen en ze worden steeds dreigender maar ze blijven weigeren om alles op te sturen.

Ik erken de schuld natuurlijk absoluut niet. Ik heb wel een PayPal account, maar daar staat een positief saldo op en is nooit ook maar een dispute geopend, een bedrag terug gevraagd of een incasso mislukt of wat dan ook. Alles is helemaal netjes in orde. En nogmaals, de genoemde mail adressen zijn niet van mij.

Bijkomstigheid is dat ik hier veel zie dat EOS bepaalde claims maakt dat het een foutje was wegens een oud adres of iets dergelijks... Bij mij gaat het een stap verder, kennelijk hebben ze de gemeentelijke database geraadpleegd, omdat toen ik verhuisd ben ik letterlijk een week na wijziging daar opeens weer brieven van ze ging ontvangen, dit maal op het nieuwe adres. Dit lijkt mij een beetje misbruik maken van mogelijkheden die ze lijken te hebben.

Vraag is; hoe stop ik dit?
Ik heb al aangegeven dat de vordering niet voor mij kan zijn, dat het niet klopt en ze weigeren de informatie te geven en tevens weigeren ze om te stoppen die brieven te sturen. Zonder ook maar enig bewijsmateriaal ga ik niets erkennen of wat dan ook. Er is ook geen bewijsmateriaal, dus ik vind het niet vreemd dat er niets wordt opgestuurd... Ze hebben niets.

Dit klinkt enorm als een oplichting praktijk, en met het lezen van dit topic wordt dat vermoeden alsmaar sterker en sterker.
Iemand enige tips? Ik word er serieus moe van om elke week weer een of meerdere brieven te ontvangen van deze clowns.
Ze weten dat ik het niet ben, heb ze hier van op de hoogte gesteld en heb al een aantal keer verzocht om te stoppen met mij lastig te vallen of mij nog brieven te sturen tenzij het een brief is met het dossier en een bewijs dat ik die schuld dan toch zou hebben...

Alvast hartelijk dank voor enige tips!

MAXIEM

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Varyaag

* Als je kunt bewijzen dat je bent of wordt opgelicht, dan kun je dat melden bij de onderstaande meldpunten. Aangifte doen is natuurlijk ook mogelijk.

*Meldpunten Internetoplichting:

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
http://www.opgelichtopinternet.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl (SAF)
http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
http://forum.www.opgelicht.nl

**TROS Opgelicht:
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

http://www.opgelicht.nl/index.php?id=contact

De tiplijn van Tros Opgelicht (0900 112 1121 [10 cent p.m.]) is bereikbaar tijdens de uitzending van 21:00- 22:30 en elke woensdag van 10:00- 12:00 en van 14:00- 16:00 uur.

***Handige adressen:

http://www.opgelicht.nl/hulp/handige-adressen/

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

[quote="Varyaag"]
In het telefoongesprek vroeg ik of ze wilden aangeven hoe die schuld dan ontstaan zou zijn. Ja dat wisten ze niet, maar ze hadden opdracht gekregen om het te incasseren. Vreemd. Dus ik gevraagd of ze dan even het dossier kunnen sturen hoe de opdrachtgever dan aan het bedrag komt. Dit werd een beetje weggepraat en toen kwamen ze met 2 mail addressen aanzetten die inderdaad sterk leken op die van mij, maar absoluut niet van mij waren. Dat heb ik ook meteen gemeld en daarbij nogmaals het verzoek om dan het hele dossier op te vragen. Dat wilden ze niet doen, tenzij ik het hier reeds vermelde formulier in zou vullen met het "ik erken de schuld" verhaal.
Dat was, en ben, ik natuurlijk absoluut *niet* van plan. Ik zou gek zijn. Maar zonder een krabbeltje weigeren ze het op te sturen. Nou dan niet... Ik ga echt dat formulier niet invullen./quote]

Lijkt me simpel.
Zij kunnen of willen geen onderbouwing van hun claim geven - dus is er geen claim.
Als er wel een legitieme claim was - dan hadden ze dit graag aangetoond, omdat ze dan verwachten dat je iets hebt van "verhip, ze hebben gelijk, dan maar snel betalen.."

Je kunt 2 dingen doen, en ik adviseer een paar andere dingen te doen:

Advies:
- Bel niet meer. Alleen per mail, en zorg dat je nooit enige schuld erkent. Eis dat zij Het rechtsgeldige bewijs leveren dat de vordering terecht is, en wel binnen 10 werkdagen.
- Maak een dossier van ALLE post, zeker met de veranderende bedragen. Print topics zoals deze uit, en voeg dat er bij.
- Maak als je kan een logboek van wanneer je gebeld hebt (datum, tijd) en met wie (naam / functie)

Actiepunten:
- Als je de mail hebt gestuurd, en men reageert niet binnen de redelijke termijn, negeer het verder, maar voeg elke brief bij je dossier.
- Als je het niet wilt negeren - neem je dossier mee, en doe aangifte. Oplichting, afpersing lijkt me redelijkerwijs aantoonbaar gezien je verhaal.


Als iemand met dit verhaal nog durft te denken dat EOS echt wel te goeder trouw is.. think again..

Dromendief
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2012 14:32

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Dromendief »

Ook hier iemand met een drietal brieven van EOS inzake een levering van Otto b.v. Ik ben wel bekend bij Otto, alleen heb ik hier niets openstaan. Er zou geleverd zijn in 2010 op mijn oude adres ten tijde dat ik daar woonde. Ik heb gevraagd om de correspondentie welke Otto zou hebben gevoerd mij te doen toekomen en een overzicht van de artikelen welke geleverd zouden zijn. Ik heb tot op heden alleen een screenshot van één of ander systeem gezien met daarop artikel codes en een openstaande schuld van 40,-. Toen heb ik gevraagd om een omschrijving van de artikelen omdat deze codes bij de Otto niet meer bestaan, dit hadden zij niet. Nogmaals aangegeven dat ik wel wil betalen als blijkt dat ik een schuld heb, alleen kan ik dat pas controleren wanneer ik de artikel omschrijving heb. Toen werd mij aangegeven dat mijn mailtjes niet meer in behandeling zouden worden genomen. Vandaag dus weer een brief ontvangen met daarin het dreigement dat zij gerechtelijke stappen (lees deurwaarder) gaan ondernemen. Het zal mij benieuwen, laat maar voorkomen ik heb al meerdere malen aangegeven te willen betalen als ik maar weet waarvoor.

Gr,

Deborah

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het zal mij benieuwen, laat maar voorkomen ik heb al meerdere malen aangegeven te willen betalen als ik maar weet waarvoor.
Zo moet je het inderdaad doen. Laat je niet intimideren. Die dagvaarding komt er niet. Mochten ze zo dom zijn het toch door te zetten, stel dan een tegenvordering in voor de tijd en moeite die je in de zaak hebt moeten steken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bob Schurkjens schreef:
Het zal mij benieuwen, laat maar voorkomen ik heb al meerdere malen aangegeven te willen betalen als ik maar weet waarvoor.
Zo moet je het inderdaad doen. Laat je niet intimideren. Die dagvaarding komt er niet. Mochten ze zo dom zijn het toch door te zetten, stel dan een tegenvordering in voor de tijd en moeite die je in de zaak hebt moeten steken.
Ik zou de tegenvordering maar vast sturen.
Zie eerdere berichten - ik kan ondertussen stellen dat EOS niet te goeder trouw handelt. Een screenshot is totaal geen bewijs, en in een ander geval eisen dat iemand een (niet bestaande) schuld erkent alvorens bewijzen te leveren is al helemaal fout.

Ik zou overwegen aangifte te doen van oplichting/fraude/afpersing door EOS.
Met dit (gehele) topic heb je toch een lijst die in elk geval de aanname van niet rechtmatig handelen zeer aannemelijk maakt.

naaml00s
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2012 14:54

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door naaml00s »

Hallo allemaal,
Om de klachtenprocedure tegen EOS nog maar eentje bij te geven:

Hallo allemaal,
Heb nu al een poosje last van een vervelende situatie

Enige tijd gelden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan
Vrij snel daarna bleek dat zij her en der heel wat rekeningen had openstaan, op haar naam

Ik kreeg post van verschillende incassobureaus met haar naam en mijn adres erop. Heb ze allemaal gebeld, situatie uitgelegd, en gezegd dat ze hier niet meer woont. Was bij allemaal geen probleem, en kreeg dan ook geen post meer voor haar bestemd

Behalve van het bedrijf EOS
En nu schertst mijn verbazing, e-mails worden niet beantwoord (wel gelezen), telefoontjes afgewimpeld en al die tijd blijven de brieven maar binnenkomen. Minimaal 1x per week, en soms wel 3x per week

Wel op haar naam uiteindelijk, dus ik weet het ook, mij kunnen ze niks maken, ook omdat ze hier niet meer ingeschreven staat. Maar het begint nu wel erg irritant te worden, plus dat ik me er kapot aan erger dat ze gewoon helemaal nergens op reageren

Heb al een klacht ingediend bij het NVI, maar daar verwacht ik 0,0 resultaat van


Mvg,
Robbert

y3n-tl
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2012 18:04

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door y3n-tl »

Hallo,

volgens mij is EOS weer een nieuwe ronde begonnen. Ik kreeg eind mei een brief binnen van de Eos met een incasso van Club Des Createurs. Ik schrok er eigenlijk van en ben meteen gaan bellen. In het telefoongesprek vertelde mevrouw waar het van was en dat zij al meerdere keren contact hebben opgenomen met mij. Daarnaast zou het gaan om een nota uit 2003! Ik weet hier niets van, dus ik ben gaan googlen.

Toen kwam ik al jullie berichten hier tegen. Ik heb contact opgenomen met het Juridisch Loket en zij gaven aan dat zij dit soort zaken vaker horen. Daarnaast vertelde de meneer ook dat deze zaak allang verlopen zou moeten zijn, want na twee jaar verloopt een consumenten aankoop. Deze zaak kunnen ze binnen de twee jaar stuiten door contact op te nemen via de post. Dit heb ik nooit ontvangen.

Ik heb naar aanleiding hiervan een aangetekende brief gestuurd waarin ik om schriftelijk bewijs gevraagd heb dat ik ook daadwerkelijk besteld heb. Ik kreeg hierop een brief, met een kopie bijgevoegd van één of ander computerprogramma waarin mijn bestelling te zien zou zijn en een mailtje met het 'franse' bedrijf.

Ik heb hierna weer contact gehad met het juridisch loket en zij gaven weer aan dat de zaak verlopen is, het geen voldoende bewijs is en dat ik dit moest mailen! Niet meer aangetekend versturen.

Ik heb gemaild dat ik bewijs wil van aankoop, bewijs van stuiting en als ze dat niet konden sturen dat ik hen vriendelijke verzocht mij uit het systeem te halen. Hier kreeg ik mail op terug dat het wel voldoende bewijs was en dat de brieven die zij mij gestuurd hebben elk jaar automatisch gegenereerd worden! Toen was het voor mij duidelijk dat deze mensen een hele grote duim hebben.

Ik heb nog één keer terug gemaild dat ik bewijs van aankoop en stuiting eis en zo niet dat dit het laatste contact was. Hierna heb ik niets meer gehoord en dit is nu 1,5 week geleden!

Willus
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2013 01:54

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Willus »

Met interesse volg ik de ervaringen over EOS. Ook ik word na 2 jaar wederom door EOS gevorderd een bedrag van ruim 1000 euro over te maken ten gunste van paypal. Ik ben inmiddels zover dat ze zeggen de rechtsgang al aan het voorbereiden te zijn.

Zijn er eigenlijk ervaringen bekend van mensen die daadwerkelijk naar de rechtbank geroepen zijn door EOS ?

De verhalen lijken allemaal te stoppen door of negeren of wellicht door toch maar betalen. Ik kben dapper met google in de weer geweest maar kan geen enkele ervaring vinden over een daadwerkelijke oproep om voor de rechtbank te verschijnen.

Gr. Willus

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Willus,

Heeft deze cowboyclub ooit enig bewijs gegeven?
Of blijft het bij een briefje "U moet X euro betalen" - en dan aangeven dat je moet betalen omdat zij een briefje hebben gestuurd?

Ik herhaal maar eens mijn mening dat EOS ondertussen bewust nepvorderingen verstuurd - en van alles beweert, maar vooral niet kan aantonen dat ook maar een vordering dan ook daadwerkelijk terecht is.

maartenvd
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2013 17:48

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door maartenvd »

Ook ik ontving drie weken geleden een bericht van EOS Nederland dat ik een bedrag open had staan bij Paypal. Ik heb de volgende stappen ondernomen:
1. wanneer je er van overtuigd bent dat je niets hebt open staan bij Paypal neem dan contact op met Paypal en laat dit bevestigen. Zij zullen aangeven op welke wijze je de brief van EOS kunt up loaden naar hun toe.
2. Bel daarna met EOS en vraag naar de heer de Kruijff de directeur. Wanneer je niet direct wordt doorverbonden, geef dan aan dat je dit gesprek opneemt en voert in het bijzijn van getuigen. Zeg dat je iets hebt ontvangen waar je niets mee van doen hebt, zeg dat dit is bevestigd door Paypal. Zeg dat hun naam en deze kwestie nu bekdn is bij Paypal en dat men dara bij Paypal niet blij mee is. Zeg dat je een e mail zendt met het volgende bericht: je hebt niets met deze vordering van doen, je kent EOS niet en hebt niets van doen met EOS en niets van doen met deze kwestie, eis excuses en meldt dat wanneer het binnen een redelijke termijn van twee weken niet is opgelost je stappen onderneemt waaronder onder andere het claimen van uren die je aan de kwestie hebt moeten besteden. Zendt vervolgens de mail en teken met je naam en onder voorbehoud van alle rechten. Je zult zien dat men heel maar dan ook heel snel reageert.
3. Ga niet in op opmerkingen dat men een naam en adres heeft verwisseld, ga niet in op opmerkingen dat men niet in de GBA kan, dat is de gemeentelijke basis administratie. Meldt dan dat dat niet jouw probleem is.

Zendt geen brief waarin je vraagt om bewijs, zodadelijk verzint men dat en heb je er een probleem bij. Deze wijze zoals hierboven beschreven werkt echt. Blijf netjes, spreek direct en hou het initiatief in het gesprek.

Succes en het werkt.

Aju Ati
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2014 16:18

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Aju Ati »

Let op alweer zon brief in omloop vandaag bezorgt bij vriendin van 74 jr
Weer van eos nederland bv Tilburg.

Aju Ati
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2014 16:18

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Aju Ati »

Het vorige bericht over eos nederland bv van de brief.
Graag wil ik het volgende vermelden
Ik heb kontakt gehad met eos nederland bv Tilburg
Ben zeer vriendelijk te woord gestaan.
Hun betreft geen blaam
Er is fraude gepleegt met de naam en bankrekening van de persoon in de brief.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ze sturen onrechtmatige aanmaningen, of regelrechte zelfverzonnen posten die ze in rekening brengen en hopen dat mensen naief of bang genoeg zijn (door de dreigende taal) dat ze betalen.
Maar, Nederland word steeds slimmer, en laat zich steeds minder door dergelijke clubs intimideren, en zoeken eerst hun recht.

En dus krijgen die cowboys en oplichters (ik meen gezien de geschiedenis van EOS dat de 2e kwalificatie aannemelijk is) steeds vaker een "pleurt toch op man" bericht (oftewel een juridische terugblafbrief) met dank aan fora zoals deze.

Ze proberen het - en het is aan alle kanten fout (oplichting/bedreiging/intimidatie etc.. kan allemaal aannemelijk worden gemaakt) maar diefstal? Nee, die noch niet - tenzij men incassofraude pleegt.. maar da`s wat anders .
Laatst gewijzigd door Radar op 04 aug 2014 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

abcd1234
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2014 22:08

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door abcd1234 »

Sinds mei 2014 wordt ik per post lastig gevallen door EOS incasso bureau. Er wordt beweert dat ik een schuld van meer dan 400 euro hebben openstaan bij Christine le Duc. Ik heb nog nooit iets besteld bij dit bedrijf en mijn voornaam klopt ook niet eens. Ik had nog nooit gehoord van EOS en op internet kwam ik gelijk dit forum tegen met tal van voorbeelden van gedupeerden door EOS incasso bureau.

De eerste 4 brieven heb ik teruggestuurd met de mededeling erop, 'geadresseerde onbekend' en nu ontvang ik weer een brief dat ze dreigen met de rechter etc.

Ik denk dat het beste is om eerst maar eens te mailen met Christine le duc en te vragen of er op mijn adres een schuld bekend is en dat ik daar uiteraard graag bewijs van wil (bestelling en afleverbewijs).

abcd1234
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2014 22:08

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door abcd1234 »

Als Christine le duc mijn mail doorstuurd naar EOS, kunnen ze dan bij EOS heel gemakkelijk de foutieve voornaam aanpassen naar mijn naam? Als incasso bureau sta je toch compleet voor gek als je iemand voor de rechter wilt slepen en voornaam klopt niet eens en er is 0,0 bewijs ??

Ik vraag mij nog steeds af wat de beste manier is om met de oplichters van EOS om te gaan. Ik dacht eerst dat de brieven retour sturen wel zou helpen met de mededeling erop 'geadresseerde onbekend', maar blijkbaar snappen ze dat niet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

abcd1234 schreef:Als Christine le duc mijn mail doorstuurd naar EOS, kunnen ze dan bij EOS heel gemakkelijk de foutieve voornaam aanpassen naar mijn naam? Als incasso bureau sta je toch compleet voor gek als je iemand voor de rechter wilt slepen en voornaam klopt niet eens en er is 0,0 bewijs ??

Ik vraag mij nog steeds af wat de beste manier is om met de oplichters van EOS om te gaan. Ik dacht eerst dat de brieven retour sturen wel zou helpen met de mededeling erop 'geadresseerde onbekend', maar blijkbaar snappen ze dat niet.
Twee opties.
Daag ze maar uit. Stuur een brief in de strekking "kop dicht, kom maar op met de rechter"

of, doe aangifte.
Zie eerder in het topic - ze zijn dus echt niet te goeder trouw.
(en mail rustig eens naar christine le duc - hoe ze het in hun hoofd halen jouw een incassocowboy op je dak te sturen, zonder dat je daar klant bent (geweest))

Gesloten