LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
garfield1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2013 16:10

Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door garfield1966 »

Kan dit zo maar ik word echt gechanteerd door een medewerker van es deurwaarders.
het is echt ongelofelijk.
ik probeer voor iemand een schuld te regelen die maar 130 euro per maand over heeft om van te leven
en van es deurwaarders wil daar nog eens 29 euro pm van hebben.
ik heb vandaag gebeld om dat ze niet reageren op mijn email en bij klacht.nl en klacht bij evides.
ik heb gezecht dat ik daar klachten in heb gediend bij klacht.nl en evides en bij hun zelf om een normale regeling te treffen ik kreeg iemand aan de lijn met gebrekkig nederlands en zei hem dat die jongen dat niet kan missen per maand en dat ik al klachten had ingediend weet je wat hij zei:
ik kan het 15 euro per maand maken mits u de klachten terug gaat trekken.
ik zei hem dat ik dat niet van plan was.en hij zei gewoon dan gaat die regeling niet door en dan word er binnen 2 dagen rechtsmaatregeling getroffen hij zei dat hij zich bedreigd voelde door de klachten:(
ik vroeg hem is die deurwaarders kantoor van jou dan?daar gaf hij geen antwoord op en hing zo de telefoon op.
kan iemand mij helpen dit juridisch op te lossen want dit gaat van kwaad tot erger bij die deurwaarders??

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door BUNA »

Dat is een vervellende situatie voor u, maar chanteren vind ik nogal een vergaande beschuldiging, de schuld is natuurlijk ergens, door gekomen,

Maar goed, ik zal toch proberen om zo snel mogelijk dit probleem op te lossen en zo te lezen willen zij opzich wel een aanpassing doen aan de voorgestelde betalingsregeling, maar is uw koppigheid in deze het struikelblok.

Als u echt iemand wilt helpen, zou ik uw klachten toch maar intrekken, akkoord gaan met de betaling van 15,-- per maand en daarna verder kijken.

Wat ik trouwens geen meerwaarde vind is het toevoegen van dat de persoon gebrekkig Nederlands spreekt, als ik zo naar u schrijven hier kijk is het echt "de pot verwijt de ketel"

garfield1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2013 16:10

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door garfield1966 »

BUNA schreef:Dat is een vervellende situatie voor u, maar chanteren vind ik nogal een vergaande beschuldiging, de schuld is natuurlijk ergens, door gekomen,

Maar goed, ik zal toch proberen om zo snel mogelijk dit probleem op te lossen en zo te lezen willen zij opzich wel een aanpassing doen aan de voorgestelde betalingsregeling, maar is uw koppigheid in deze het struikelblok.

Als u echt iemand wilt helpen, zou ik uw klachten toch maar intrekken, akkoord gaan met de betaling van 15,-- per maand en daarna verder kijken.

Wat ik trouwens geen meerwaarde vind is het toevoegen van dat de persoon gebrekkig Nederlands spreekt, als ik zo naar u schrijven hier kijk is het echt "de pot verwijt de ketel"



Niet iedereen schrijf 100%zonder fouten en ik heb het niet over het schrijven maar over de taal!die amper verstaanbaar is.EN WAAROM ZOU IK DE KLACHTEN TERUG TREKKEN?
ik denk dat elke rechter hier NIET achter staat wat van es allemaal gezegd hebt en doet.
dat heet vrijheid van mening uiting!en chantage gaat wat ver? het is gewoon zo!
als ik niet doet wat van es wil ,moet hij er voor bloeien.dit mag gewoon niet het is puur chantage.


DIT VOND IK OP INTERNET:Wat is chantage

Volgens de dikke vandale is chantage afpersing, wat betekent iemand dwingen tot iets. Eigenlijk is chantage gewoon: Jij doet dit en als je dat niet doet doe ik dat. Dat is natuurlijk niet eerlijk. Bijvoorbeeld een speler die zegt, als je je schuilplaatsen niet afbreekt, sloop ik je dorp, of je veranderd nu je hoofddorp of ik knal al je dorpen weg!

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door ArneLH »

garfield1966 schreef:Volgens de dikke vandale is chantage afpersing, wat betekent iemand dwingen tot iets. Eigenlijk is chantage gewoon: Jij doet dit en als je dat niet doet doe ik dat. Dat is natuurlijk niet eerlijk. Bijvoorbeeld een speler die zegt, als je je schuilplaatsen niet afbreekt, sloop ik je dorp, of je veranderd nu je hoofddorp of ik knal al je dorpen weg!
De analogie ontgaat mij een beetje, maar afpersing vereist dreigen met geweld. Overigens is een betalingsregeling sowieso een gunst en geen recht en kan de schuldeiser ook gewoon kiezen voor executie.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door BUNA »

Ik weet natuurlijk niet wat er voorgaande is gezegd gedaan etc, maar wat is belangrijker dat degene die u wilt helpen, zijn/haar problemen kan oplossen en 15,-- pm moet gaan aflossen, of dat er door klachten uwerzijde geen oplossing mogelijk is en de problemen zich alleen maar gaan escaleren.


Misschien is een rechter het er niet mee eens hoe het een een andere gegaan is en zou dit evetuele consequenies voor van ES hebben, maar mocht de schuld te recht zijn, ( u zegt overigens niet, dat jullie het niet met de schulden eens zijn) zal deze door een rechter worden toegewezen, plus alle kosten die hierbij opgeteld worden, processkosten, kosten gemachtigde, na kosten etc.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door ArneLH »

snuffel1 schreef:
ik probeer voor iemand een schuld te regelen die maar 130 euro per maand over heeft om van te leven
U bent geen rechtspersoon in deze, die iemand moet zelf de problemen oplossen dat hij/zij u als contactpersoon gebruikt is handig maar ook wel erg makkelijk.
Een rechtspersoon is een niet-natuurlijke persoon die zelfstandig kan deelnemen aan het rechtsverkeer, dat is de ts dus zeker niet nee :P. Uiteraard kan de ts wel gewoon optreden als vertegenwoordiger.

kniertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 apr 2010 15:04

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door kniertje »

buna
als ik zo naar u schrijven kijk,
wat is een vervel(l)ende situatie ??

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door BUNA »

kniertje schreef:buna
als ik zo naar u schrijven kijk,
wat is een vervel(l)ende situatie ??
Bedankt voor uw correctie.

Ik weet alleen niet waar u opdoelt, ik heb niet gezegd dat ik perfect in Nederlands ben, als u doelt op mijn eerste reactie, dat had betrekking met de geplaatste opmerking in TS verhaal.

Maar nogmaals heel erg bedankt voor uw correctie

garfield1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2013 16:10

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door garfield1966 »

En ik vindt dat die praktijken van deurwaarders niet kunnen klaar :(
Wat hebben ze aan executie als er nog meer in de rij staan,hij moet toch eten lijkt mij?
dan betaal die zijn andere schuldeisers maar niet dan kunnen ze 0,0 delen met zijn allen want hij zit ook nog eens in het boete regiem van de dsw.en voor dat hij daar van af is zijn wij ruim 20 jaar verder.kale kip kunnen ze niet plukken want hij heeft niks van waarde niks.ik heb hm ook al gezegd dan moet je dat maar doen. alle schuldeisers niet meer betalen.
want zo is het helemaal geen leven met 101 euro per maand.ze maken van mensen gewoon criminelen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door bprosman »

alle schuldeisers niet meer betalen.
want zo is het helemaal geen leven met 101 euro per maand.ze maken van mensen gewoon criminelen.
Ah dus schuldeisers zijn de oorzaak van de criminaliteit, duidelijk ?. Ik dacht eigenlijk dat niet betalende klanten van mensen schuldeisers maken, ik schrok al.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door BUNA »

garfield1966 schreef:En ik vindt dat die praktijken van deurwaarders niet kunnen klaar :(
Wat hebben ze aan executie als er nog meer in de rij staan,hij moet toch eten lijkt mij?
dan betaal die zijn andere schuldeisers maar niet dan kunnen ze 0,0 delen met zijn allen want hij zit ook nog eens in het boete regiem van de dsw.en voor dat hij daar van af is zijn wij ruim 20 jaar verder.kale kip kunnen ze niet plukken want hij heeft niks van waarde niks.ik heb hm ook al gezegd dan moet je dat maar doen. alle schuldeisers niet meer betalen.
want zo is het helemaal geen leven met 101 euro per maand.ze maken van mensen gewoon criminelen.
Ik geloof echt dat u hem/haar met al uw goede bedoeling wilt helpen, maar ondanks dat denk ik dat u niet bekwaam bent om hem/haar te helpen.

Uitgaande van wat u hierboven allemaal heeft opgeschreven, blijkt niet echt van bekwaamheid en inzicht in gevolgen. En overal heeft u wel een weerwoord dan wel een ja maar op, waarbij in het laatste gedeelte de realiteit een beetje uit het oog bent verloren

U vroeg hulp, eigenlijk heb ik voordegene die u probeert te helpen een advies, u zo snel mogelijk vriendelijk bedanken voor de hulp en echte proffesionele hulp gaan zoeken, echter denk ik, dat hij/zij al in diepgaande problemen zit.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tip: zoek eens uit wat het wettelijk minimum bestaansinkomen van uw client is.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door Rim69 »

snuffel1 schreef:U bent geen rechtspersoon in deze, die iemand moet zelf de problemen oplossen dat hij/zij u als contactpersoon gebruikt is handig maar ook wel erg makkelijk.
Of vooral erg dom. Ik geloof niet dat dit vertegenwoordiging is waar je blij mee moet zijn.

garfield1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2013 16:10

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door garfield1966 »

alfatrion schreef:Tip: zoek eens uit wat het wettelijk minimum bestaansinkomen van uw client is.
ZO ALS IK AL ZEI ALLES ER AF EN DAN HOU HIJ MAAR 130 EURO PER MAAND OVER!

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door Rim69 »

garfield1966 schreef:
alfatrion schreef:Tip: zoek eens uit wat het wettelijk minimum bestaansinkomen van uw client is.
ZO ALS IK AL ZEI ALLES ER AF EN DAN HOU HIJ MAAR 130 EURO PER MAAND OVER!
Ik denk dat wel duidelijk is waar het probleem ligt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door bprosman »

In de schuldsanering houdt hij niet veel meer over.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door alfatrion »

garfield1966 schreef:ZO ALS IK AL ZEI ALLES ER AF EN DAN HOU HIJ MAAR 130 EURO PER MAAND OVER!
Zo te zien is uw toetsenboard kapot; de capslock blijft hangen.

Incasso_deskundige
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:05

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Voorop staat dat een deurwaarderskantoor handelt in opdracht van de schuldeiser en dat het de schuldeiser is die (in beginsel) bepaalt of en regeling al dan niet bespreekbaar is en indien dat mogelijk is onder welke voorwaarden. Een "klacht" hieromtrent tegen het deurwaarderskantoor vind ik dan ook niet gepast.

Ook is in artikel 6:29 Burgerlijk Wetboek geregeld dat een schuldeiser betaling "ineens" mag vragen en dus niet met een betalingsvoorstel in hoeft te stemmen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door bprosman »

Uiteraard lezen we hier maar één kant van het verhaal.
Een "klacht" hieromtrent tegen het deurwaarderskantoor vind ik dan ook niet gepast.
"ik kan het 15 euro per maand maken mits u de klachten terug gaat trekken".
Deze opmerking vind u wel gepast ?

Incasso_deskundige
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:05

Re: Help ik word gechanteerd door van es deurwaarder

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Uiteraard zou dat ook ongepast zijn, maar dat verandert niets aan mijn initiële standpunt.

Gesloten