LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kosteloos dossier sluiten?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ihnvo_
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017 13:50

Hoe kosteloos dossier sluiten?

Ongelezen bericht door Ihnvo_ »

Eind juni als particulier een no cure, no pay dossier geopend bij een incassobureau om een geleend geldkwestie met een andere particulier op te starten, doordat ik door onderlinge onenigheid mijn geld niet terugkreeg. Dit incassobureau heeft als verkooppraatje richting mij alles positiever gepresenteerd. Daarnaast blijkt deze nu niet aangesloten te zijn bij het NVI.
Na het openen van dit dossier reageren ze niet inhoudelijk op e-mails, worden afspraken niet opgevolgd, kan ik niet doorverbonden worden naar de juiste persoon, kloppen zaken niet die ze zeggen over de debiteur en lees ik online dat ze niet uitbetalen Het is in ieder geval een heel verhaal geworden, waardoor ik zeer wantrouwend ben geworden, waardoor ik vanaf begin week 29 de vraag neer heb gelegd dit dossier kosteloos te sluiten.
Echter spreken ze ineens over incasso- en dossierkosten voor mijn rekening, zonder inhoudelijk het exacte bedrag te willen noemen.

Hoe kan ik zorgen dat ik kosteloos dit dossier sluitende krijg? Kan ik mijn uitgebreide klacht elders melden?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoe kosteloos dossier sluiten?

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat er in het verkooppraatje is gezegd is niet zo relevant (hoogstens niet netjes om creatief met de waarheid te zijn tijdens zo'n gesprek). Wat staat er in de overeenkomst die je met ze hebt gesloten? Dat is waar het om draait.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoe kosteloos dossier sluiten?

Ongelezen bericht door crazyme »

Eind juni de vordering uit handen gegeven, en nu al weer intrekken ?

Laat mij raden : de andere particulier wil nu wel uw geld terugbetalen, maar dat doet hij liever rechtstreeks aan u zonder de incassokosten te moeten betalen ?

En nu zoekt u wegen om onder uw overeenkomst uit te komen ?

Ihnvo_
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017 13:50

Re: Hoe kosteloos dossier sluiten?

Ongelezen bericht door Ihnvo_ »

Het gaat nu even niet om de reden, maar wil wel deze overeenkomst beëindigen zonder onnodige kosten, omdat ze niet reageren op e-mails en verdere contactverzoeken.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Hoe kosteloos dossier sluiten?

Ongelezen bericht door john18 »

Ihnvo_ schreef:Het gaat nu even niet om de reden, maar wil wel deze overeenkomst beëindigen zonder onnodige kosten, omdat ze niet reageren op e-mails en verdere contactverzoeken.
Zoals al eerder gevraagd
Wat staat er in de overeenkomst die je met ze hebt gesloten? Dat is waar het om draait.
Daar zal instaan of u kosten krijgt. Meestal is no cure no pay dat er pas betaalt moet worden bij resultaat. Maar er kan ook instaan dat als u het stop zet dat u kosten krijgt. Elke overeenkomst is anders. Zolang je niet vertelt wat er in de overeenkomst staat, kan men ook niks zeggen.

stofzuigertje

Re: Hoe kosteloos dossier sluiten?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

NVI?
Als ze zeggen aangesloten te zijn en blijkt later niet zo te zijn is het misleiding en kun je gratis weglopen.
Als je pas later achter komt en ze niets belooft hebben had U vooraf beter moeten informeren.

Maar als zij zeggen NVI lid te zijn en daar niet zijn aangesloten is dat misleiding en mag je altijd gratis weg.

Ihnvo_
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017 13:50

Re: Hoe kosteloos dossier sluiten?

Ongelezen bericht door Ihnvo_ »

stofzuigertje schreef:NVI?
Als ze zeggen aangesloten te zijn en blijkt later niet zo te zijn is het misleiding en kun je gratis weglopen.
Als je pas later achter komt en ze niets belooft hebben had U vooraf beter moeten informeren.

Maar als zij zeggen NVI lid te zijn en daar niet zijn aangesloten is dat misleiding en mag je altijd gratis weg.
Ik ben mij nu achteraf bewust ervan dat ik mij beter had moeten informeren.

Gesloten