LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ook goede ervaringen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
D@J
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:24

Iemand ook goede ervaringen?

Ongelezen bericht door D@J »

40 pagina's vol met slechte ervaringen met incasso.

Maar nu mijn vraag, zijn echt alle incassobureau's, deurwaarders etc. zo slecht?

Dit puur uit interesse, nu ik zelf al jaren werkzaam ben op een incassobureau, en in al die jaren pas 1 iemand heb horen klagen over onze werkwijze.

:arrow: En nee, het is niet om mijn bedrijf op de markt te zetten, want ga de naam niet noemen... En er is momenteel werk voldoende, door de zogenaamde kredietcrisis.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Iemand ook goede ervaringen?

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Debiteuren zullen denk ik niet snel tevreden zijn met een incassobureau. Opdrachtgevers daarentegen wel.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Iemand ook goede ervaringen?

Ongelezen bericht door Royalflush »

Mijn ervaringen met incassobureaus zijn niet goed om uiteenlopende redenen. Om een opsomminkje te geven:

-De kosten die in rekening worden gebracht zijn bijna altijd te hoog. Daarnaast rekent een bureau als bijv. Inrum Justitia ook nog eens registratiekosten los van de incassokosten, terwijl een incassobureau helemaal niet mag registreren.
-De kosten worden zelden tot nooit gespecificeerd. Aanmaningen van incassobureaus zijn nimmer transparant.
-De mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen tegen de incasso staat zelden tot nooit vermeld op de aanmaning.
-Bewijs van originele vordering ontbreekt altijd in aanmaningen van incassobureaus.
-Toon van briefvoering is dikwijls intimiderend en onbeschaafd.
-Telefonisch slecht bereikbaar danwel een totaal gebrek aan service en informatieverlening. Wat je ook vraagt, het antwoord is in 99 van de 100 gevallen: "Nee meneer, wij kunnen u daar ook niet mee helpen, u moet de aanmaning eerst betalen."
-Doorgaans veel dreigen en weinig bewijzen.

De reden dat je nog maar 1 keer iemand heb horen klagen komt denk ik doordat mensen doorgaans slecht op de hoogte zijn van hun rechten en plichten en tevens van de bevoegdheden van een incassobureau. Dit is precies waar incassobureaus op inspelen. Als iedere burger wist wat kan en mag, dan zijn over een maand alle incassobureaus in dit land failliet. Nu betalen mensen vaak omdat men bang is en liever geen "gedoe" heeft, ook al is de vordering totaal onterecht.

Incassobureaus neem ik derhalve niet serieus en betaal ik nooit, heb ik nooit betaald en zal ik nooit betalen. Als kleine zelfstandige maak ik er tevens nooit gebruik van. Deurwaarders neem ik serieus en schakel ik in het geval van wanbetaling in.

Gesloten