LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
IRV
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2018 15:17

Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Ongelezen bericht door IRV »

Heb een geschil met een deurwaarderskantoor. Hoe dan ook, ik ben de schuldige in de vorm van dat er een bedrag boven is komen drijven dat ik moet betalen. 844 Euro.

Ik had nog een week de tijd om tegen het vonnis in beroep te gaan en heb met het incassobureau afgesproken om zsm contact op te nemen over hoe nu verder. Vorige week dan ook gedaan. Wat blijkt: Zij zeggen dat ik heb gezegd dat ik de 13e contact op zou nemen en dat dat niet is gebeurt en dat ze daarom een traject van loonbeslag in zijn gegaan. De enige manier waarop ik dat kon voorkomen is door het direct betalen van de 844 Euro. 's Avonds met mijn baas besproken en de andere dag (vandaag 9-5) direct gebeld en gevraagd of dat nog steeds geldig is. Dame aan de telefoon bevestigde mij dat als er vandaag 9-5 844 wordt betaald, de beslaglegging wordt stopgezet en ik verdere verhoging naar 1040 voorkom. De deurwaarder was namelijk nog niet geweest. Er werd mij dan ook een iDeal Link toegezonden met daarin het bedrag van 844 met vervaldatum 10-5.

Een kwartier later (mail had ik al binnen) belt de medewerker terug en zegt zij doodleuk dat haar systeem achterloopt en de deurwaarder klaarblijkelijk al wel was geweest. Ik wist hier niets van, maar dat doet er niet toe. Nu moet het bedrag inclusief verhoging worden betaald. De iDeal link hadden ze in de tussentijd al op 'vervallen' gezet en ik kan er niets meer tegen inbrengen.

Is dit een gerechtvaardigde gang van zaken? Er is mij mondeling en deels digitaal aangegeven dat het vandaag afgedaan zou zijn als de 844 wordt betaald?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je bewijs hebt dan kun je ze daar aan houden. Dan had ze maar een voorbehoud moeten maken of niets toezeggen. Anders is het jouw woord tegen die van hen verlies je dat.

IRV
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2018 15:17

Re: Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Ongelezen bericht door IRV »

Wat ik heb is de iDeal link met een vervaldatum (morgen) en het bedrag van €844,-

IRV
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2018 15:17

Re: Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Ongelezen bericht door IRV »

Zie screenshot van mijn mail.
Bijlagen
image1.jpeg
(89.41 KiB) 3641 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

stofzuigertje

Re: Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je bewijsbaar een datum hebt afgesproken mogen ze pas na die datum verhogen....
een deurwaarder die te hard liep is voor eigen risico.

Wel leuk dat ze net als de buurt Super en bouwmarkten ook op Hemel vaart dag gewoon werken!

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat je best sterk staat. Kijk wel of je het bedrag nu op een andere manier kan betalen. Als dat niet kan, bied dan betaling aan via e-mail. Daar kun je goede sier mee maken als het tot een procedure komt.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Ongelezen bericht door Moneyman »

IRV schreef:Heb een geschil met een deurwaarderskantoor. Hoe dan ook, ik ben de schuldige in de vorm van dat er een bedrag boven is komen drijven dat ik moet betalen. 844 Euro.

Ik had nog een week de tijd om tegen het vonnis in beroep te gaan en heb met het incassobureau afgesproken om zsm contact op te nemen over hoe nu verder. Vorige week dan ook gedaan. Wat blijkt: Zij zeggen dat ik heb gezegd dat ik de 13e contact op zou nemen en dat dat niet is gebeurt en dat ze daarom een traject van loonbeslag in zijn gegaan. De enige manier waarop ik dat kon voorkomen is door het direct betalen van de 844 Euro. 's Avonds met mijn baas besproken en de andere dag (vandaag 9-5) direct gebeld en gevraagd of dat nog steeds geldig is. Dame aan de telefoon bevestigde mij dat als er vandaag 9-5 844 wordt betaald, de beslaglegging wordt stopgezet en ik verdere verhoging naar 1040 voorkom. De deurwaarder was namelijk nog niet geweest. Er werd mij dan ook een iDeal Link toegezonden met daarin het bedrag van 844 met vervaldatum 10-5.

Een kwartier later (mail had ik al binnen) belt de medewerker terug en zegt zij doodleuk dat haar systeem achterloopt en de deurwaarder klaarblijkelijk al wel was geweest. Ik wist hier niets van, maar dat doet er niet toe. Nu moet het bedrag inclusief verhoging worden betaald. De iDeal link hadden ze in de tussentijd al op 'vervallen' gezet en ik kan er niets meer tegen inbrengen.

Is dit een gerechtvaardigde gang van zaken? Er is mij mondeling en deels digitaal aangegeven dat het vandaag afgedaan zou zijn als de 844 wordt betaald?
Hm, lastig. Blijkbaar is tijdens het telefoongesprek wel duidelijk geweest dat de vraag of de deurwaarder al langs geweest was, van belang is voor het al dan niet verschuldigd zijn van de kosten. De medewerkster ging er vanuit van wel, maar dat bleek een vergissing te zijn. Feit is dat de kosten verschuldigd worden op het moment dat het beslag wordt gelegd, en niet pas op het moment dat ze aan de schuldenaar worden meegedeeld. De medewerkster is ook vrij snel en pro-actief geweest: al na een kwartier is de vergissing hersteld. Slordig, en vooral vervelend. Maar fouten worden gemaakt, en zolang ze snel hersteld worden en er geen extra schade is ontstaan door die vergissing, worden dergelijke fouten door tucht- en executierechters gewoon geaccepteerd.

Tip: in de kosten die genoemd zijn, zitten niet alleen de kosten van het beslag, maar ook die van de overbetekening (= kennisgeving) aan jou opgenomen. Bel de deurwaarder, geef aan het bedrag alsnog te betalen, zodat die overbetekening achterwege kan blijven. Dat bespaart je weer zo'n 80 euro.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman kent de klappen van de zweep.

IRV
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2018 15:17

Re: Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Ongelezen bericht door IRV »

Bedankt allen voor de snelle reactie. Ik ga hiermee aan de slag!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder houdt poot stijf. Ik ook. Terecht?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Succes! Laat je de afloop weten?

Gesloten