LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso naar oud adres, had adres nog niet gewijzigd

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
BoterEnSuiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2012 16:06

Incasso naar oud adres, had adres nog niet gewijzigd

Ongelezen bericht door BoterEnSuiker »

Hallo,

De strekking lijkt me duidelijk. Ik ben verhuisd, heb alles overgezet voor zover ik dacht, maar de OV-Chipkaart is erbij ingeschoten. Er was een rekening voor mij van 10 euro. Dat bedrag betaal ik natuurlijk graag, maar dan moet ik wel de rekening hebben. Deze was naar mijn oude adres gestuurd, waar de huidige bewoners (terecht) niks mee hebben gedaan. Tot er een incassobrief kwam. Toen hebben zij mij ingelicht. Nu weet ik dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn adreswijziging, maar er blijven bij mij enkele vragen over:

- Ik heb daarna nog gewoon betalingen gedaan (automatische incasso) aan ov-chipkaart. Hadden ze toen het bedrag niet gewoon af kunnen schrijven
- Een emailtje had ook problemen voorkomen, ik had direct betaald. Had dit niet gekund/gemoeten in deze elektronische tijden?
- Overige producten (NS, Ov-Fiets), zijn allemaal op mijn nieuwe adres geregistreerd. Had OV-chipkaart hier niks mee kunnen/moeten doen?
- Hoeft de incasso geen GBA-check te doen? Er is immers een reden waarom de klant niet betaald heeft..

Ik hoor graag jullie reactie.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Incasso naar oud adres, had adres nog niet gewijzigd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ze mogen niet zomaar een incasso doen waar jij geen toestemming voor hebt gegeven.
Als ze nu een incasso doen? Dan heb je voor die opdrachten/ bedrag toestemming gegeven,dat geld dan ,naar mijn weten niet voor andere betalingen die gedaan moeten worden?
En maar goed ook,anders zouden ze misschien van alles af kunnen schrijven...

Ik denk ook en vaak is dat ook het geval,dat er allemaal verschillende afdelingen zijn
De dingen die u opnoemt die gaan misschien allenaal via andere afdeling en de ene weet niet van de ander wat hij aan het doen is.
Veel gaat ook gewoon op de automatische piloot,bv deze rekening staat bij iemand anders in systeem en die gaat niet de adressen zitten vergelijken...

Heb je al gebelD? Om het uit te leggen?
Je kan aan tonen dat je verhuist bent...,maar goed het is ook wat je zelf zegt...ov was je vergeten?

Ik denk dat het een automatisch systeem is en die gaat er een herrinering uit gooien als de datum verstreken is,denk dat niet 1 persoon alle mensen nu na zit te kijken oh wie heeft er nog niet betaald,even mailen...gaat wat kosten
Gaat ov nog meer omhoog :wink:

Eerlijk gezegd is het rot,maar ?je kan bellen met ov maar eerlijk gezegd heef je weinig kans,maar nee heb je en ja kan je krijgen,bellen zou ik zeggen?

Succes

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Incasso naar oud adres, had adres nog niet gewijzigd

Ongelezen bericht door Linoge »

BoterEnSuiker schreef: - Ik heb daarna nog gewoon betalingen gedaan (automatische incasso) aan ov-chipkaart. Hadden ze toen het bedrag niet gewoon af kunnen schrijven
- Een emailtje had ook problemen voorkomen, ik had direct betaald. Had dit niet gekund/gemoeten in deze elektronische tijden?
- Overige producten (NS, Ov-Fiets), zijn allemaal op mijn nieuwe adres geregistreerd. Had OV-chipkaart hier niks mee kunnen/moeten doen?
- Hoeft de incasso geen GBA-check te doen? Er is immers een reden waarom de klant niet betaald heeft..
Wiens verantwoordelijkheid is het nu om op tijd te betalen?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso naar oud adres, had adres nog niet gewijzigd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het wijzigingen van adres gegeven is jouw verantwoordelijkheid. Dat ze het naar het oude adres hebben gestuurd kan ze niet verweten worden. Als incassokosten mogen ze maximaal 40 euro rekenen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Incasso naar oud adres, had adres nog niet gewijzigd

Ongelezen bericht door Jolijn »

BoterEnSuiker schreef:Hallo,

De strekking lijkt me duidelijk. Ik ben verhuisd, heb alles overgezet voor zover ik dacht, maar de OV-Chipkaart is erbij ingeschoten. Er was een rekening voor mij van 10 euro. Dat bedrag betaal ik natuurlijk graag, maar dan moet ik wel de rekening hebben. Deze was naar mijn oude adres gestuurd, waar de huidige bewoners (terecht) niks mee hebben gedaan. Tot er een incassobrief kwam. Toen hebben zij mij ingelicht. Nu weet ik dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn adreswijziging, maar er blijven bij mij enkele vragen over:

- Ik heb daarna nog gewoon betalingen gedaan (automatische incasso) aan ov-chipkaart. Hadden ze toen het bedrag niet gewoon af kunnen schrijven
- Een emailtje had ook problemen voorkomen, ik had direct betaald. Had dit niet gekund/gemoeten in deze elektronische tijden?
- Overige producten (NS, Ov-Fiets), zijn allemaal op mijn nieuwe adres geregistreerd. Had OV-chipkaart hier niks mee kunnen/moeten doen?
- Hoeft de incasso geen GBA-check te doen? Er is immers een reden waarom de klant niet betaald heeft..

Ik hoor graag jullie reactie.
Een mailtje had gekund, is niet verplicht. Je zou met je verhuizing ook een ander emailadres gekregen kunnen hebben.....
Maar ik ben met je eens dat in deze tijd gelijktijg een mail + brief gestuurd had kunnen worden
Ov-chip staat los van Ov-fiets en NS, de gegevens hiervan zullen niet zomaar automatisch meegewijzigd worden voor je Ov-chip.
Een incassobureau hoeft geen GBA check te doen, kan dit niet eens. Een deurwaarder wel, maar dan ben je weer en stap verder...en meer geld kwijt.
Vergeet niet alsnog je adreswijziging bekend te maken.

Gesloten