LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
incasso vs onmacht
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 16:19

Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door incasso vs onmacht »

Vanwege het feit dat de onmachtpositie zo groot is op dit gebied voel ik me genoodzaakt om deze medium maar te gebruiken om zo enigzins een bekoeling te vinden.
Heb alle incasso's/gerechtsdeurwaarders die je je maar kunt bedenken gehad, Interum,Inkasso Unie,Swier van de Weijden, Transfair,Oordijk & partners, Janssen & Janssen, GGN, etc.
Wat opmerkelijk is als er een vordering wordt uitbesteed is er nooit een dossiernummer die relateert aan een verificatie bij de schuldeiser.
Vraag me ook sterk af of de handelingen om vorderingen te innen wel volgens het toelaatbare wordt gedaan.
Het getuigd al genoeg dat ieder persoon een incasso kan opzetten en mensen die een vordering hebben openstaan volledig kunnen ruineren.

Is het wettelijk toegestaan dat een schuldeiser verschillende incasso's kan inschakelen met dezelfde hoofdsom maar bij elke hoger dan de andere?
En als je vraagt waar deze schuld op is gebasseerd dat er 3 maanden overheengaan voordat je reactie ontvangt.
Kunnen incassobureaus zomaar geld stelen dit doet Oordijk & Partners namelijk en is er helemaal geen recht waar de gedupeerde zich op kan verhalen dat dit niet ongestraft zomaar kan?
En wordt ook zo ziek van die helpdeskmedewerkers die beweren nooit iets te hebben ontvangen of enigsins iets nuttigs kunnen zeggen.
En waar halen ze het recht vandaan om een rente uit de lucht te pikken die in hun voordeel komt.
Ik heb zoveel gecorrenspondeert, getelefoneerd, gevochten in rechtzaken maar ben tot de conclusie gekomen dat incasso buro's gewoon lekker kunnen doen waar ze zin in hebben.
Jij als burger kunt je niet beroepen op een recht voor een te late salarisuitbetaling om daar extra kosten op te leggen vanwege het niet kunnen kopen van boodschappen bijvb. maar hun kunnen gewoon een rente die zij interessant vinden opleggen plus wat extra leuke kosten die het bedrijf ten goede kunnen komen om uit de rode cijfers te komen.

Ik hoop dat als mensen dit zullen lezen of stichtingen, vrijwillige juridische organen steun kunnen en gaan bieden op dit probleem van Nederland.
Want hier moet een stop voor worden gezet anders zal dit land resulteren in een problematiek van geweld, agressie op mensen onderling vanwege de frustraties van dit soort praktijken de ophopingen van agressie en de onmacht die we hebben om dit rechtvaardig te bevechten kunnen onnodig veel geweld gaan creeren terwijl dat die incasso's die een groot gedeelte van dit soort problemen vormen ongestraft weglopen.


Hoelang blijven we deze praktijken nog pikken??

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Mag ik heel eerlijk zeggen dat dit verhaal zo wazig is, dat ik er geen bal van snap. Of ligt dat aan mij?

Tag65
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2006 06:51

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door Tag65 »

Ik ben het niet vaak met je eens Dilbert, maar nu wel.....

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door Cesar »

Vanwege het feit dat de onmachtpositie zo groot is op dit gebied voel ik me genoodzaakt om deze medium maar te gebruiken om zo enigzins een bekoeling te vinden.
Heb alle incasso's/gerechtsdeurwaarders die je je maar kunt bedenken gehad, Interum,Inkasso Unie,Swier van de Weijden, Transfair,Oordijk & partners, Janssen & Janssen, GGN, etc.

Ik weet niet wat je allemaal uitvreet, noem eens iets?

Wat opmerkelijk is als er een vordering wordt uitbesteed is er nooit een dossiernummer die relateert aan een verificatie bij de schuldeiser.
Vraag me ook sterk af of de handelingen om vorderingen te innen wel volgens het toelaatbare wordt gedaan.

Alles is toegestaan voorzover.

Het getuigd al genoeg dat ieder persoon een incasso kan opzetten en mensen die een vordering hebben openstaan volledig kunnen ruineren.

Het is een vrij beroep.

Is het wettelijk toegestaan dat een schuldeiser verschillende incasso's kan inschakelen met dezelfde hoofdsom maar bij elke hoger dan de andere?

Dat moet de schuldeiser zelf weten, hij wil zijn centen zien.

En als je vraagt waar deze schuld op is gebasseerd dat er 3 maanden overheengaan voordat je reactie ontvangt.

Dat is normaal, drie maanden is redelijk kort. Hoelanger het duurt hoe meer rente men vangt.

Kunnen incassobureaus zomaar geld stelen dit doet Oordijk & Partners namelijk en is er helemaal geen recht waar de gedupeerde zich op kan verhalen dat dit niet ongestraft zomaar kan?

Hoe bedoelt u stelen?

En wordt ook zo ziek van die helpdeskmedewerkers die beweren nooit iets te hebben ontvangen of enigsins iets nuttigs kunnen zeggen.
En waar halen ze het recht vandaan om een rente uit de lucht te pikken die in hun voordeel komt.

Rentes zijn wettelijk vastgelegd en zijn echter niet mis. Zie de rente maar eens op een creditcard van 17,5 procent en hoger.Er wordt via de wet aan gewerkt om deze rentes te verlagen.

Ik heb zoveel gecorrenspondeert, getelefoneerd, gevochten in rechtzaken maar ben tot de conclusie gekomen dat incasso buro's gewoon lekker kunnen doen waar ze zin in hebben.
Jij als burger kunt je niet beroepen op een recht voor een te late salarisuitbetaling om daar extra kosten op te leggen vanwege het niet kunnen kopen van boodschappen bijvb. maar hun kunnen gewoon een rente die zij interessant vinden opleggen plus wat extra leuke kosten die het bedrijf ten goede kunnen komen om uit de rode cijfers te komen.
Het kan niet zo zijn dat een te laat ontvangen salaris automatisch betekend dat een ander ook maar moet wachten. Dat zou wel leuk en prettig zijn maar zo werkt het niet. Als ik bij de super kom kan ik ook niet zeggen"mijn geld is er nog niet dus ik reken morgen wel af"

Ik hoop dat als mensen dit zullen lezen of stichtingen, vrijwillige juridische organen steun kunnen en gaan bieden op dit probleem van Nederland.
Want hier moet een stop voor worden gezet anders zal dit land resulteren in een problematiek van geweld, agressie op mensen onderling vanwege de frustraties van dit soort praktijken de ophopingen van agressie en de onmacht die we hebben om dit rechtvaardig te bevechten kunnen onnodig veel geweld gaan creeren terwijl dat die incasso's die een groot gedeelte van dit soort problemen vormen ongestraft weglopen.

Hoelang blijven we deze praktijken nog pikken??

Dat zal ik u vertellen. Zolang Nederland accepteert dat diverse bedrijven er vreemde handelswijzen er op na houden en wij als Nederlanders zo naief zijn om hier in mee te gaan. Een voorbeeld: Ik ben Leen van Frisia. Wat dacht u van een tweede hypotheek voor een nieuwe auto? Betaalt u over 25 jaar nog voor de roestbak waar je dan in rijdt.
Nog meer voorbeelden?
[/b]

incasso vs onmacht
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 16:19

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door incasso vs onmacht »

Om de vraag te beantwoorden van de niets snappende onder jullie m.b.t. het verhaal.
Het is niet per definitie neergezet om reacties erop te ontvangen het was gewoon puur een manier om mezelf te bekoelen, aangezien ik bijna andere stappen had genomen tegen een aantal vernoemde incasso's.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door Cesar »

Wat wil je nou bereiken met dit betoog.
Ik weet het denk ik: Wat heb ik een medelijden met je, tjonge jonge, wat zielig. :(

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja ik denk dat de reactie van Cesar voldoende is geweest. Je kunt je wel blijven verzetten tegen iets wat volkomen terecht is, winnen zul je het dan toch nooit.

incasso vs onmacht
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 16:19

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door incasso vs onmacht »

Cesar,
Bedankt voor je medeleven op jouw manier, maar over zielig gesproken het is pas zielig dat jij ieder onderwerp aan het bekritiseren
Ik kan niet verwachten dat een persoon zoals jij iets zinnigs kan toevoegen aan dit onderwerp, maar graag verzoek ik je om de irritante adviesloze opmerkingen achterwege te laten voor de volgende keer.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb toch al gezegd dat ik medelij met je heb. Wat wil je nog meer?

IK VIND HET HEEEEEEL ZIELIG VOOR JE.

Je moet in een forum vragen stellen dan kan iemand antwoorden. Ik heb vragen gesteld naar aanleiding van je betoog. Als je daar niks mee kunt jammer dan.

Ik geef in een forum geen sociaal wenselijke antwoorden.
Dat is hetzelfde als naar de longarts je verteld dat je kanker hebt en je wilt alleen horen dat je een lichte verkoudheid hebt.

incasso vs onmacht
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 16:19

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door incasso vs onmacht »

Cesar,

Ik weet niet wat je allemaal uitvreet, noem eens iets?
Hoe bedoelt u stelen?

De enigste vragen die gesteld werden door je zijn de bovengenoemde.

Vraag 1 kan ik als volgt voor je beantwoorden, helemaal niks.

Vraag 2,
Stelen in de zin van afgeloste bedragen niet hebben doorgespeelt aan de opdrachtgever, waardoor de opdrachtgever nu alsnog claimt dat deze vordering nog steeds niet is ingelost.
Bankafschriften tonen aan dat er wel geld is overgemaakt maar vanwege niet voldoende referentie beschrijving is dit een zaak die nog steeds in onderzoek is maar ondertussen komen er steeds meer kosten bij.

Conclusie is, dat incasso buro's teveel macht hebben welke zij in alle gevallen uitbuiten ten voordele van hun eigen omzet.
En dit moet in een huidige maatschappij waarbij vele mensen niet meer kunnen rondkomen van hun inkomen niet kunnen.
Rentes die te belachelijk zijn voor woorden, administratieve kosten die bijna aan een weekloon van een gemiddelde arbeider staan.
Los gezien van de commerciele vlakken denk je eens in op emotionele vlakken wat ze allemaal niet teweeg brengen.

Ik ben het volledig eens dat elk persoon verantwoordelijk is voor zijn eigen daden en indien men een koopovereenkomst aangaat dat diegene dan zich ook bewust is dat hij/zij de dienst/product moet betalen.
Maar in het geval van bereidheid tot betaling en overgegaan te zijn tot maandelijkse aflossing en er achter komen van de opdrachtgever, dat de werkelijke vordering die is uitbesteed al bijna 10 keer is afgelost.
En inderdaad de jurisdische wegen bewandelen met dit soort zaken is de beste oplossing maar je weet zelf dat daarook tegenoverstaat bewijsstukken, brieven,faxen,alle mogelijke denkbare manieren van corronspondentie weer naar boven halen met als vaak de eindconclusie " hebben we nooit ontvangen"
Uiteindelijk wordt misschien de strijd gewonnen maar dit gaat wel gepaart met energie, doorzettingsvermogen, verweren op te stellen, brieven faxen, kortom bewijsvoering aanleveren voor het civiele recht aangezien dit de enigste weg nog is om je gelijk te krijgen in dit soort zaken.
Terwijl dat alle bewijsstukken al zoveel keren zijn toegestuurd, gefaxt, aangetekend zijn verzonden en nog hebben ze het lef om te zeggen dat ze niks hebben ontvangen en dat de vordering terecht is.
Nou sorry maar met alle respect dit soort dingen puur vanwege de onmacht die je hebt zorgen ervoor dat mensen andere hulpmiddelen gaan bedenken om hun gelijk te verkrijgen.

Als ik als een persoon iets steel dan staat daar een straf tegenover welke ook per direct in uitvoer zal worden gebracht maar als een bedrijf iets steelt dan wordt er eerst gekeken naar de aard van de zaak een juridische procedure gestart welke eindeloos met zelfgemaakte en verzonnen bewijs stukken kan worden uitgesteld en wordt daar in veel gevallen toch niks tegen gedaan vanwege het continu voortprocuderen tot uiteindelijk de zaak wordt geseponeerd en wordt afgedaan met een kleine schadevergoeding.
Als ik vast heb gezeten voor diefstal dan is dat gelijk geregistreerd op mijn bewijs van goed gedrag welke op invloed kan zijn op het vertrouwen van een nieuwe werkgever maar een bedrijf die iets steelt gaat gewoon weer verder als vanouds.

Ik heb me hier zeker niet aangemeld om medelijden te verkrijgen want dat heb ik niet nodig. ik heb me hier aangemeldt om mensen hun verhalen te lezen en kijken of er aansluitingen zijn op mijn eigen ervaringen.
Tevens kijk ik ook naar het potentieel voor een actie tegen deze praktijken.

Dus Cesar,
Ik hoef geen medelijden want kan van mezelf zeggen dat ik geen theatraal karakter heb en geen instensie om drama voorstellingen hier te plaatsen maar ben er alleen maar op uit om mijn meningen,ervaringen,strijdlustigheid te delen met anderen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door Maarschalk »

heb en geen instensie om drama voorstellingen hier te plaatsen maar ben er alleen maar op uit om mijn meningen,ervaringen,strijdlustigheid te delen met anderen.
En anderen hebben het recht daarop te reageren en het onzin te vinden wat je zegt. Precies wat ceasr deed dus.

incasso vs onmacht
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2006 16:19

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door incasso vs onmacht »

Maarschalk,

Wat onzin is in jou ogen getuigd dus van onwetendheid en te weinig ervaring in het discussieren van dit soort onderwerpen.
Je hebt helemaal gelijk, cesar heeft het volle recht om te reageren zowel positief als negatief, maar zo heb ik ook het recht om mijn verhaal te plaatsen aldan onzinnig of zinnig.

iedereen heeft het recht om te reageren op deze forum maar besef wel, dat elke reactie een tegen reactie verkrijgt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door Maarschalk »

iedereen heeft het recht om te reageren op deze forum maar besef wel, dat elke reactie een tegen reactie verkrijgt.
En wanneer ga je deze gedachte toepassen op de reactie van cesar?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Incasso's creeren agressie ontzettende agressieeee

Ongelezen bericht door Cesar »

incasso versus onmacht is je naam en je houding. Nu heb ik het gedaan en maarschalk is ook al geen goede. Maar dit allemaal terzijde.

Je frustratie roep je zelf over je af.
Dat er iets is voorgevallen begrijpen wij ondertussen al wel.
Wat me verbaast is de reactie met betrekking tot betalingen welke zijn gedaan. Er behoeft helemaal geen referentie te worden opgegeven. Je kunt gewoon zien in je afschriften aan wie is betaald. Maak dit duidelijk bij het incassoburo en bij de eisende partij.
Met hysterisch gedoe kom je helemaal nergens en is trouwens slecht voor je hart.
Nogmaals, als je je verhaal op deze wijze kwijt wil dan vraag je om dit soort reacties. Indien je gewoon vragen stelt krijg je ook normale antwoorden. Verder geen verwijten maken aan medelezers. Ze doen allemaal hun best om je te helpen.

Gesloten