LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jento
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2007 17:55

incasso

Ongelezen bericht door jento »

hoi
Ik heb sinds enige jaren een incasso van otto
die wordtr geind door euro incasso dienst
de schuld bedraagt 2758,64
heb reeds 2800 euro aan de dienst betaald
Nu kreeg ik bericht dat ik aan kosten en rent nog
3442, 77 moet betalen dus wat ik uitreken ongeveer 150% extra
dus voor een schuld van nog geen 2800 moet ik nu betalen 6201,41 en dit wordt maandelijks verhoogd met ongeveer 50 euro
want in eind februari moest ik 3348,68 betalen en nog geen twee weken later was het bedrag 3442,77

Kan dit zomaar en moet ik een schuld drie of vier keer terugbetlen
graag een reactie alvast bedankt,jento

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: incasso

Ongelezen bericht door rweelden22 »

nee als jij heb betaald en het heb afgelost mogen ze dit niet en 150%
is wel heel erg veel

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: incasso

Ongelezen bericht door gravedigger »

Erg summier beantwoord Weelden. De hoofdsom kan dan wel zijn afgelost, maar je hebt ook nog te maken met een niet misselijke rente en waarschijblijk incassokosten. En daar komt ook weer rente boven op :|

madrid86
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2007 18:59

Re: incasso

Ongelezen bericht door madrid86 »

Dit is dus het probleem wat veel mensen krijgen door een schuld te hebben bij maatschappijen als Wehkamp etc. De bedrijven maken een groot deel, zo niet het grootste deel van hun winst door de rente. Dit komt uit de algemene voorwaarden van de otto:

De hoogte van deze rente is gelijk aan de wettelijke rente verhoogd met 12%, met een minimum van € 3,-. Indien u nalatig blijft in het betalen van het openstaande saldo, is Otto gerechtigd, op een door haar bepaald moment, de vordering ter incasso uithanden te geven. Alle hieraan verbonden gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten zijn voor uw rekening. De buitengerechtelijke kosten bedragen in ieder geval 15% van het verschuldigde bedrag aan incassokosten en € 35,- administratiekosten, onverminderd het recht van Otto om de werkelijke kosten in rekening te brengen indien deze hoger zijn.

Zeg dat de wettelijke rente 6% is voor consumenten (daar staat hij nu op) dan is dus de rente die je per jaar aan otto dient te betalen 18%.

Zeg dat je drie jaar geleden een schuld had van 2800 euro bij de Otto. Dan zou dat na drie jaar inclusief rente al 4600 euro zijn. Volgens rapport staffel mag het incassobedrijf als de hoofdsom incl. rente tussen de 3750 en 5000 in zit. 535 euro vragen. Die komt dus bovenop die 4600 euro.

In totaal zou je dus op zo'n 5100 euro moeten uitkomen. Ik weet niet of er op de incassokosten ook rente wordt geheven en zo ja hoeveel. Ook weet ik niet of de wettelijke consumentenrente hoger of lager was de afgelopen jaren zodat het bedrag ook wat kan schommelen.

5100-2800= 2300 euro wat u dan volgens mijn berekening die dus niet helemaal juist hoeft te zijn omdat uw opgegeven gegevens niet volledig zijn, dient te betalen.

Ik wil niet lullig overkomen op de topicstarter maar het ziet er toch naar uit dat u nog een grote som extra geld eraan kwijt bent.


WIJZE LES VOOR IEDEREEN! KOOP NIET OP KREDIET BIJ POSTORDER BEDRIJVEN WANT ZE VRAGEN EEN GIGANTISCHE RENTE!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: incasso

Ongelezen bericht door D1RK »

Mijn vriend Gozik van diverse online winkels verdiende het meeste aan dat ene kleine bureautje, HET INCASSO dus zo zit dat!

Helaas ga je met iedere bestelling met de voorwaarden accoord, maar nu stoppen en laat de rechter maar eens iets doen zou ik zeggen, dit is te gek!

Een afbetaling met een verhoging van de normale rente over het nog open bedrag mag, maar dit is een bodemloze put!

Als je meer schuld kreeg dan de maandelijkse aflossing kom je er nooit vanaf, het totaal bedrag moet maandelijks dalen!

Als dit niet het geval is, betaal je maandelijks tekort of zij gaven jou teveel krediet, en dan is het hun probleem!

Vraag een buro van rechtshulp en stop maar voorlopig met betalen als alles zoals beschreven is!

madrid86
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2007 18:59

Re: incasso

Ongelezen bericht door madrid86 »

2800 euro als krediet is natuurlijk niet echt enorm veel. Dat zou bijna iedereen nog wel kunnen krijgen dus het lijkt me niet dat de fout bij Otto ligt. Mensen kijken vaak naar wat anderen verkeerd doen. Kijk eens eerst naar jezelf. Het lijkt me toch volledig je eigen verantwoordelijkheid dat je zo'n schuld hebt laten oplopen. Vooral omdat het waarschijnlijk vooral gaat om dingen die je niet nodig primair in je leven. Het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen maar meer om ze erop attent te maken dat je eerst naar jezelf moet kijken.

Gesloten