LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso VGZ incasso unie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
suus75
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:36

incasso VGZ incasso unie

Ongelezen bericht door suus75 »

Hallo,oo ik lig hier helemaal in een deuk,ik kreeg vandaag weer een brief van incasso-unie of ik even 676,70 wil over maken van de VGZ,nou ik heb alles netjes betaald,en ben sinds 1dec.overgestapt naar een andere verzekering..Ik had nog een cremepje bij de apotheek gehaald en netjes overgemaakt en de laaste premie van dec...en die 2 staan er ook op.. :roll: ...Ik weet niet hoor,maar volgens mij is het bij de VGZ zo'n grote ******zooi dat ze nog geen eens weten wat er allemaal binnenkomt..maar ik betaal het niet en ben echt niet bang voor hun.Ze zien maar hoe ze hun grote gebouw betalen...Zet het nog liever weg voor mijn zoontje!!!!! voor als ie iets nodig heeft..maar heeft iemand anders daar nog ervaring mee..

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: incasso VGZ incasso unie

Ongelezen bericht door D1RK »

Vraag eerst een specificatie waarvoor je moet betalen.

Als dit onterecht is betaal je niets en zoeken zij het maar uit.

Verder niet met deze incasso maar VGZ onderhandelen.
Als je niet op achter of te laat was is dit bureau niet uw probleem.

D85
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 09:37

Re: incasso VGZ incasso unie

Ongelezen bericht door D85 »

Vraag idd eerst een specificatie van de vordering aan.
Staat op deze specificatie dingen die er al door jou zijn betaald. Stuur het incasso bureau dan de betaal bewijzen toe. Dit ben je namelijk verplicht. Uit ervaring weet ik dat, in deze, de VGZ jou niet te woord zal staan omdat zij de vordering uit handen hebben gegeven aan het incasso bureau en dus geen inzage hebben in de loop van het dossier.

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!

sluizebol
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2009 18:13

Re: incasso VGZ incasso unie

Ongelezen bericht door sluizebol »

VGZ heeft haar administratie inderdaad niet meer in de hand. Ik kreeg op 04.02.2009 bericht van mislukte incasso. Bleek VGZ het foutieve rekeningnummer gebruikt te hebben. Dezelfde dag brief geschreven. Geen antwoord ontvangen, maar vanaf februari ging incasso weer goed. Echter: januari nog niet ingehouden. Op 12.03.2009 "eerste betalingsherinnering". Op 20.03.2009 tweede brief geschreven met verzoek om januari gewoon te incasseren. Weer geen antwoord. Ook geen incasso. Wel op 09.04.2009 "tweede betalingsherinnering"! Op 12.04.2009 derde brief geschreven, nu persoonlijk aan de ondertekenaar van de betalingsherinneringen, de heer P. van Schaik, Adjunct Directeur Finance & Control. Ongelooflijk maar waar: wéér geen antwoord en géén incasso. En u begrijpt het al: op 07.05.2009 kwam de "laatste betalingsherinnering". Maar dat niet alleen. In de brief wordt vermeld dat ik genoteerd sta als wanbetaler. Onduidelijk is echter wáár, zodat ik ook wat dat betreft machteloos ben.
Ben nu gedwongen een klachtenprocedure te starten. Dus nóg meer nodeloze tijd, energie en emotie. Ik houd u op de hoogte.

suus75
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:36

Re: incasso VGZ incasso unie

Ongelezen bericht door suus75 »

Klopt precies.het is nu,denk ik opgelost want ik heb een andere verzekering,de incasso bleef komen en ik moest mijn betalingen van 2008 opsturen en dat doe ik niet,daar hebben ze helemaal niks mee te maken..ik heb zelfs naar de politie gebeld voor een aangifte van oplichting,en die verwees me door naar het loket van klachten van zorgverzekeraars..je wordt er gewoon niet goed van..Dus heb ik voor de derde keer mijn opzegging opgestuurd naar de incasso,en als ze nou nog niet snappen denk ik dat ze ook niet echt snugger zijn..ik wens je veel sterkte en laat je niet kisten..

cheese2
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2009 17:34

Re: incasso VGZ incasso unie

Ongelezen bericht door cheese2 »

heb ook problemen bij incasso unie en vgz als ik vgz bel zeggen ze dat ze er niet over mogen praten en dat ik met incasso unie moet bellen en als ik met incasso unie bel zeggen ze dat ik met vgz moet bellen maar intussen krijg ik wel iedere keer ophogingen ik moet nu meer kosten betalen dan de actuele schuld die ik 2 jaar geleden al afbetaald heb.... ik denk dat er veel geschoemeld word door mensen bij een van de bedrijven mr bronkhorst???????

Gesloten