Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Een kleine 2 jaar geleden begon het.... Mijn vrouw werd ongevraagd lastig gevallen door syncasso via dreigende sms'jes via haar werk telefoon. Ze heeft uit angst bijna 800 euro betaald en later bleek dat de sms'jes geen betrekking tot haar hadden maar tot haar schoonouders. Deze hadden een schuld bij Zilveren Kruis en zijn hiermee naar een maatschappelijk werkster geweest, die volgens hun e.e.a. recht heeft gezet? en een betalingsregeling heeft getroffen via een machtiging door syncasso. Deze zou vorige maand aflopen. Twee weken overleed mijn schoonvader 77 jaar en gaf mijn schoonmoeder 75 de administratie huilend uit handen aan mij, omdat ze het niet meer aankon.... Wat ik toen aantrof!
De afgelopen 2 jaar is er al sowieso ruim 5000 euro bijna 6000 betaald aan syncasso, wordt logischerwijs zorgpremie ingehouden bij het SVB via Cak en blijkt er vorige maand loonbeslag gelegd te zijn door syncasso op hun AOW. Op een inkomen van ongeveer 1700 euro gaat er omgerekend nu zo'n 600 euro per maand naar Syncasso via machtiging/loonbeslag en naar Zilveren Kruis. Net toen mijn schoonmoeder dacht alles afgelost te hebben, kreeg ze de volgende email van Syncasso (dus na loonbeslag).....Dat ze voor 27 juli ruim 2800 honderd euro moesten betalen voor een zaak met een hoofdsom 3200 euro, 1100 euro rente en 700 euro rente, waarin reeds 2000 euro was betaald. In de eerste alinea begint syncasso dat er reeds uitspraak is gedaan door de rechter en in de tweede dreigen ze dat de kosten fors hoger worden als er niet wordt betaald omdat er tot dagvaarding kan worden overgegaan. Dus als ik het goed begrijp wordt er opnieuw gedagvaard op een uitgesproken vonnis. Oh ja onder aan de mail stond dat het zaken uit 2008 2009 en 2010 betrof. Aangezien ik namens mijn schoonmoeder uitgezocht wil hebben hoeveel zaken er lopen van Zilveren Kruis en wat ze daar in godsnaam aan het doen zijn, zoek ik advies om uit te zoeken waar Zilveren Kruis en Syncasso mee bezig zijn, hoeveel er voor de afgelopen 2 jaar betaald is, waarvoor en of dit juridisch zo maar mag. Ook vraag ik mij af hoe mijn vrouw sms'jes kan krijgen op een telefoon die nooit van mijn schoonmoeder is geweest en of dat legaal is. Via welke weg kan ik dit uitgezocht krijgen? Met zilveren kruis valt absoluut niet te e-mailen en is het onmogelijk stukken toe te sturen zonder begeleid schrijven. Syncasso is slechts de pop van Zilveren Kruis, dus daar wil ik pas contact mee, na uitleg Zilveren Kruis. Ik heb foto's bijgevoegd van genoemde mail en een van de dreigende sms'jes syncasso aan mijn vrouw.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04
Beste antwoord
Gekozen door Albertvanstraatten

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

door Lady1234 » 06 aug 2023 23:27

Omdat ook een 75-jarige gewoon aan de betalingsverplichtingen moet voldoen.

Net als iemand van dertig. Die wordt ook niet uitgeknepen.

Staat er iets zwart op wit van de afspraak met die maatschappelijk werkster?
150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door 150747 »

Het hele verhaal is niet echt duidelijk.
Ik begrijp dat het incassobureau bij uw vrouw om geld komt wat eigenlijk uw schoonfamilie moet betalen.
Zeer vreemd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Apart verhaal. € 800,00 gaan betalen omdat je een sms krijgt?

En heeft uw vrouw dat teruggekregen?

Ik zou om te beginnen dat vonnis maar opvragen bij het incassobureau.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door kuklos »

Laat ik beginnen met een onaardige opmerking. Jouw verhaal is warrig dat er geen touw aan vast valt te knopen. Als je het uitzoeken net zo warrig gaat doen betekent dit dat je geen stap verder komt.

Maak een duidelijk verhaal. En stuur zoel Syncasso als Zilveren Kruis een vriendelijk doch klemmend verzoek om uitleg en inzage in de administratie. ga tegelijkertijd voor jezelf alles helder uiteen schrijven, liefst in een spreadsheet.
Dat zijn de eerste stappen die je kan zetten.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Dit lijkt op een uit de hand gelopen drama .... rente op schulden etc.
Uw schoonmoeder zal wsl terecht kunnen bij het gratis juridisch loket
https://www.juridischloket.nl/hoe-we-we ... estigingen.

Probeer eerst alle post etc te ordenen; u vraagt zich bijvoorbeeld af wat er betaald is in de afgelopen 2 jaar. Dat zou te herleiden moeten zijn uit de afschrijvingen vanaf hun bankrekening.
Als het mee zit heeft uw vrouw 2 jaar geleden de schuld afgelost, maar is deze niet afgeboekt op de lopende schuld van uw schoonmoeder. Dan zijn de betalingen van uw schoonouders mogelijkerwijs onverschuldigd.
MM is deurwaarder, die heeft vast een goed idee ....
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 06 aug 2023 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik zo naar dat tweede blad kijk zou het de premie voor twee personen kunnen zijn vanaf 01-08-2008 tot en met 31-10-2009, en vanaf 01-11-2009 tot en met 31-03-2010 de premie voor één persoon.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil niet veel zeggen, maar als anno 2023 nog steeds premie uit 2008 en 2009 voldaan moet worden, is er ergens iets heel erg fout gegaan. Waarom is er indertijd structureel niet betaald? Is er indertijd geen betalingsregeling getroffen?

Sowieso denk ik dat je al niet goed leest. In de eerste mail staat dat voor een of meerdere achterstanden een vonnis is verkregen. Kennelijk is er niet voor alle achterstanden een vonnis. Wel apart dat niet alle achterstanden in één keer zijn meegenomen, zeker niet nu 'we' zo'n 14 jaar verder zijn. Maar zoals gezegd is het verhaal ook wel erg warrig. De betaalde bedragen, die 5000-6000 euro, waar heeft dat dan betrekking op?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De premie ZVW die door de SVB ingehouden wordt op de AOW, heeft niets van doen met de premie voor de zorgverzekering.

Ze heeft uit angst bijna 800 euro betaald en later bleek dat de sms'jes geen betrekking tot haar hadden maar tot haar schoonouders


Moet dit niet haar ouders zijn?

En het heeft natuurlijk niets met afknijpen van oude mensen van doen. Maar met een langdurige betalingsachterstand.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ik heb in de jaren 2000 tm 2007 te maken gehad met Aktie Blauw van ZK Achmea
Viel van mijn stoel dat mensen hun premies niet betaalden omdat er volgens hun via de uitkering SoZaWe werd ingehouden.
Duizenden guldens schuld awel.............. :o
Wat ik uit die periode geleerd heb er is dat aan elk verhaal een begin zit.
Als dat boven water komt dan ben je al een heel eind
Weet ook dat de deurwaarder(Flanderijn) enorm dikke dossiers had liggen want een Deurwaarder kan pas zijn werk doen als alles(dossier) op orde is.
U kunt dus uw (hele) verhaal wel hier neerzetten maar dat is een momentopname.
Ga met het hele verhaal naar de Deurwaarder en maak een afspraak om het op te lossen.
( alleen was er in die periode een uitkering van de SoZaWe)
Het is nu 2023 ik zie zaken uit 2008. Iemand heeft dus heel lang er een rommeltje van gemaakt.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Waar het op neer komt is dat ik op zoek ben naar een instantie die het e.e.a. kan uitzoeken. De geschiedenis van de bank, gaat via internet maar 2 jaar terug, dus dit is wat ik kan zien qua betalingen. Hoeveel zaken er zijn weet ik niet, in elk geval meerdere.
Wat ik niet snap is dat er dus beslag is gelegd op de aow.....er daar ingehouden wordt tot het sociaal minimum.... er tegelijkertijd een machtiging loopt voor een maandelijkse betaling.....er na het beslag onderstaande mail wordt gestuurd, met het verzoek direct te betalen.

Ik zal van de week het juridisch loket bezoeken...Dat is een goed idee, bedankt

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ik zou maar dit maar even goed uitzoeken.
Een SMS van Syncasso lijkt mij niet kloppen.
Ik heb even op het rekeningnummer gegoogled en kom op een hele rare site uit met Chinese letters wat zich volgens mij als incassobureau of deurwaarder voordoet.

http://app.gogodutch.com/mag/circle/v1/ ... 7841&fid=0

Ik zou zeggen, neem contact op met Syncasso bureau zelf: 088-5151550

Als ik daarvan een rekeningnummer zoek kom ik op een ander rekeningnummer uit:
NL48 RABO 0300 1039 99.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker bij de Chinees geweest en niet betaald. 😁

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik dat bankrekeningnummer intik op Google kom ik gewoon uit bij Syncasso.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik zie slechts een heel klein hoekje van een afbeelding, voor de rest vooral een zwart vlak.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 17:25
Waar het op neer komt is dat ik op zoek ben naar een instantie die het e.e.a. kan uitzoeken.
Voordat iemand überhaupt iets kan uitzoeken zullen alle feiten bekend moeten zijn. En daarin zijn Zilveren Kruis en Syncasso de aangewezen partijen om alles op te vragen.
Echter, de enige die dit mag opvragen is schoonmoeder zelf. Tenzij zij een machtiging heeft afgegeven dat derden haar zaken mogen behartigen.

U zal dus met toestemming van uw schoonmoeder bij Zilveren Kruis en/of bij Syncasso alles moeten opvragen om helderheid te krijgen. Een instantie die dit voor u kan zal lastig zijn, niet zomaar iedereen mag die gegevens inzien.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

NeoDutchio schreef:
06 aug 2023 18:03
Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 17:25
Waar het op neer komt is dat ik op zoek ben naar een instantie die het e.e.a. kan uitzoeken.
Voordat iemand überhaupt iets kan uitzoeken zullen alle feiten bekend moeten zijn. En daarin zijn Zilveren Kruis en Syncasso de aangewezen partijen om alles op te vragen.
Echter, de enige die dit mag opvragen is schoonmoeder zelf. Tenzij zij een machtiging heeft afgegeven dat derden haar zaken mogen behartigen.

U zal dus met toestemming van uw schoonmoeder bij Zilveren Kruis en/of bij Syncasso alles moeten opvragen om helderheid te krijgen. Een instantie die dit voor u kan zal lastig zijn, niet zomaar iedereen mag die gegevens inzien.
Dus als ik met mijn schoonmoeder naar Syncasso ga, dan is daar dus mogelijk om alle zaken na te gaan? Kan je dan de zaken inzien die reeds afgesloten zijn? Uit alle correspondentie zit ik nu al op 4 dossiernummers.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Cro »

Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 18:27
NeoDutchio schreef:
06 aug 2023 18:03
Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 17:25
Waar het op neer komt is dat ik op zoek ben naar een instantie die het e.e.a. kan uitzoeken.
Voordat iemand überhaupt iets kan uitzoeken zullen alle feiten bekend moeten zijn. En daarin zijn Zilveren Kruis en Syncasso de aangewezen partijen om alles op te vragen.
Echter, de enige die dit mag opvragen is schoonmoeder zelf. Tenzij zij een machtiging heeft afgegeven dat derden haar zaken mogen behartigen.

U zal dus met toestemming van uw schoonmoeder bij Zilveren Kruis en/of bij Syncasso alles moeten opvragen om helderheid te krijgen. Een instantie die dit voor u kan zal lastig zijn, niet zomaar iedereen mag die gegevens inzien.
Dus als ik met mijn schoonmoeder naar Syncasso ga, dan is daar dus mogelijk om alle zaken na te gaan? Kan je dan de zaken inzien die reeds afgesloten zijn? Uit alle correspondentie zit ik nu al op 4 dossiernummers.
Of er heen gaan zin heeft weet ik niet, laat de schoonmoeder gewoon alles opvragen, of alles er nog is, gezien de mogelijke oudheid van de dossiers zal de vraag zijn. Maar laat haar ook haar eigen administratie eens goed nakijken, als er vonnissen zijn zal de schoonmoeder daar ook van moeten weten, net als mogelijke betalingsregelingen e.d.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat die betaaltermijn betreft: je moet even goed nagaan hoe het zit nu je schoonvader is overleden, terwijl je schoonmoeder nog leeft. Na een overlijden hebben de erfgenamen namelijk drie maanden tijd voor beraad. In die tijd kan een schuldeiser geen vorderingen incasseren. Pas daarna kunnen schuldeisers hun vordering uit de nalatenschap opeisen, of bij de erfgenamen, indien zij zuiver hebben aanvaard. Het lost niks om, maar geeft wel wat ruimte om in alle rust dingen uit te zoeken. Tevens kun je eisen dat ZK gedegen informatie geeft. Voor info:

https://www.snijders-advocaten.nl/actue ... n-persoon/

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En nu er alleen maar voor één persoon AOW is, dient mijns inziens ook het beslag verlaagd te worden.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door criticus2 »

wellicht wanneer u toch bezig bent even de mogelijkheden nagaan voor schuldsanering of beschermend bewind.

Plaats reactie