Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
07 aug 2023 09:18
NeoDutchio schreef:
06 aug 2023 18:03
Echter, de enige die dit mag opvragen is schoonmoeder zelf. Tenzij zij een machtiging heeft afgegeven dat derden haar zaken mogen behartigen.
U zal dus met toestemming van uw schoonmoeder bij Zilveren Kruis en/of bij Syncasso alles moeten opvragen om helderheid te krijgen. Een instantie die dit voor u kan zal lastig zijn, niet zomaar iedereen mag die gegevens inzien.
Welnee, dat is totaal niet lastig. Het enige wat nodig is, is die machtiging. Niets ingewikkelds, gewoon simpel en snel.
Zoals ik dus al zei, tenzij een machtiging is afgegeven. En ja, niet elke instantie zal, ook al is het met een machtiging, de informatie krijgen.

Maar in plaats van te reageren mag u TS ook helpen, welke instantie mag alles opvragen en regelen? Daar is TS o.a. naar op zoek.

Dwarsig
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jul 2023 19:56

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Dwarsig »

Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 23:13
Morgan le Fay schreef:
06 aug 2023 22:08
Alleen pas de tekst aan van het topic. Slaat nergens op (Financieel) uitknijpen van oude mensen.
Iets met Hoe los ik deurwaardersposten op waar geen touw aan vast te knopen is.
Hmmm... het schijnt dat er enige tijd geleden een maatschappelijk werkster contact heeft opgenomen met syncasso en de totale schulden heeft bekeken. Heeft geconstateerd dat er teveel kosten door syncasso waren berekend in de zaken en deze heeft laten corrigeren. Er is toen een betalingsregeling afgesproken waarvoor een machtiging is afgegeven bij Syncasso. Vorige maand zou alles afbetaald moeten zijn, volgens mijn moeder. Maar: 2 maanden terug schijnt ze gebeld te zijn door SVB (aow) dat syncasso beslag had laten leggen op haar aow. Na dat beslag komt er dus ook nog een email waarin staat dat ze een andere zaak ook moet betalen, waar dus een/Geen vonnis is. Een loonbeslag is niet gratis, dus waarom zou ik de tekst aanpassen als schoonmoeder 75 jaar is? Heeft u er dan enig vertrouwen in dat ze op deze manier, ooit zelfstandig haar schulden kan afbetalen op de werkwijze van Syncasso?

Ik vind de kop wel misleidend,uitknijpen van oude mensen. Het gaat over betalingen van 15 jaar geleden, toen waren u schoonouders rond de 60. Nu 15 jaar later zijn zaken nog niet afgehandeld en benoemd u in uw emotie de leeftijden.

2 jaar geleden is uw vrouw en bericht ontvangen waarin het jullie uiteindelijk duidelijk is geworden dat er betalingsachterstanden zijn bij ZK.

Enige tijd (en maand, 2 jaar, 5 jaar geleden?) geleden is maatschappelijk werk erbij betrokken geweest. Regeling gemaakt en zoals het nu op mij overkomt blijkbaar niet nagekomen (dat kan ik verkeerd hebben). En dan nu de schuld bij het ZK en incassobureau leggen ivm loonbeslag en andere betalingstermijnen die er lopen.

De laatste zin vind ik ook vrij vreemd, ooit zelfstandig haar schulden kan afbetalen? Het is niet alsof dit pas een paar maanden loopt.

Het advies is al gegeven, ga zonder emotie uit op de dossiers en dan proberen orde op zaken te zetten. Met constructief benaderen bereikt u waarschijnlijk meer dan met gestrekt been er vol in gaan

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

WeerIemandanders schreef:
07 aug 2023 10:47
Ik kom anders op Google rekeningnummers van Syncasso tegen die niet overeenkomen met deze.
Dat is het punt niet. Het punt is dat het genoemde rekeningnummer wél van Syncasso is. Als jij met daarop Googelen in China uitkomt, doe je gewoon iets niet goed.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
07 aug 2023 11:48
150747 schreef:
07 aug 2023 11:34
Vraagje aan Moneyman, Is dit normaal dat de kinderen worden lastiggevallen om achterstallige betalingen van hun ouders te voldoen door een incassobureau?
Daar heb je Moneyman niet voor nodig. Bij fatsoenlijke incassobureaus niet, bij malafide incassobureaus wellicht wel.
Dit is natuurlijk onjuist. Er zijn allerlei legitieme redenen waarom het telefoonnummer van een dochter in het systeem kan staan. Ik heb ze zelf eerder al gegeven en je noemt ze zelf ook. Dat dat zou betekenen dat je te maken hebt met een malafide incassobureau is gewoon onzin.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
07 aug 2023 12:10
Moneyman schreef:
07 aug 2023 09:18
NeoDutchio schreef:
06 aug 2023 18:03
Echter, de enige die dit mag opvragen is schoonmoeder zelf. Tenzij zij een machtiging heeft afgegeven dat derden haar zaken mogen behartigen.
U zal dus met toestemming van uw schoonmoeder bij Zilveren Kruis en/of bij Syncasso alles moeten opvragen om helderheid te krijgen. Een instantie die dit voor u kan zal lastig zijn, niet zomaar iedereen mag die gegevens inzien.
Welnee, dat is totaal niet lastig. Het enige wat nodig is, is die machtiging. Niets ingewikkelds, gewoon simpel en snel.
Zoals ik dus al zei, tenzij een machtiging is afgegeven. En ja, niet elke instantie zal, ook al is het met een machtiging, de informatie krijgen.
Je werpt een drempel op die er gewoon niet is. Met de machtiging, waar zowel jij als ik naar verwijzen, zal iedere instantie TS kunnen helpen. Sterker nog, een gerechtsdeurwaarder is dat gewoon verplicht.
NeoDutchio schreef:
07 aug 2023 12:10
Maar in plaats van te reageren mag u TS ook helpen, welke instantie mag alles opvragen en regelen? Daar is TS o.a. naar op zoek.
Ik heb sterk het idee dat ik TS al behoorlijk geholpen heb. Op diverse manieren overigens, waaronder door niet-bestaande belemmeringen weg te nemen.

De juiste instantie heeft TS overigens al lang gevonden.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Moneyman schreef:
07 aug 2023 16:55
WeerIemandanders schreef:
07 aug 2023 10:47
Ik kom anders op Google rekeningnummers van Syncasso tegen die niet overeenkomen met deze.
Dat is het punt niet. Het punt is dat het genoemde rekeningnummer wél van Syncasso is. Als jij met daarop Googelen in China uitkomt, doe je gewoon iets niet goed.
Ik kwam niet in China uit hoor, zag boven die pagina Chinese teksten op een van de sites waar dit rekeningnummer werd genoemd.
Als ik op “rekeningnummer Syncasso “, Google, zie ik alleen maar een ander nummer.
Wellicht weet jij als deurwaarder dat het wel klopt, dan is het goed😏

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Syncasso heeft gewoon verschillende nummers.

Ik kan mij zo voorstellen dat de deurwaardersafdeling een ander nummer heeft dan de incasso afdeling.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
07 aug 2023 16:57
kuklos schreef:
07 aug 2023 11:48
150747 schreef:
07 aug 2023 11:34
Vraagje aan Moneyman, Is dit normaal dat de kinderen worden lastiggevallen om achterstallige betalingen van hun ouders te voldoen door een incassobureau?
Daar heb je Moneyman niet voor nodig. Bij fatsoenlijke incassobureaus niet, bij malafide incassobureaus wellicht wel.
Dit is natuurlijk onjuist. Er zijn allerlei legitieme redenen waarom het telefoonnummer van een dochter in het systeem kan staan. Ik heb ze zelf eerder al gegeven en je noemt ze zelf ook. Dat dat zou betekenen dat je te maken hebt met een malafide incassobureau is gewoon onzin.
We kunnen er best een semantische discussie van maken.
Ik gaf aan waarom het kan voorkomen, dat is iets anders dan dat het normaal is dat kinderen worden lastig gevallen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
07 aug 2023 18:18
We kunnen er best een semantische discussie van maken.
Ik gaf aan waarom het kan voorkomen, dat is iets anders dan dat het normaal is dat kinderen worden lastig gevallen.
Ja, leuk :lol: Van “lastig vallen” is natuurlijk helemaal geen sprake in dit topic. Er is niets abnormaals gebeurd, laat staan dat er malafide zaken gebeuren.

Craig.O
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2023 23:18

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Craig.O »

Het rekeningnummer van Syncasso in de brief lijkt niet overeen te komen met het nr dat ik heb gevonden op de website van Syncasso. Dat zou ik eerst even controleren. Blijkt het wel legitiem dan adviseer ik ook het juridisch loket te raadplegen.

P.s. in het vervolg zou ik niet teveel privacy gevoelige informatie delen op het net.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ts schrijft

De geschiedenis van de bank, gaat via internet maar 2 jaar terug, dus dit is wat ik kan zien qua betalingen.


Maar bij de meeste banken kunt u sowieso afschriften tot 7 of zelfs 10 jaar terug downloaden.
Even inloggen met de pc bij een bank en u kunt zo alle afschriften als pdf downloaden.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Gisteren met schoonmoeder naar Syncasso geweest. Hoewel de balie ivm zomervakantie gesloten was, hebben wel even met een (vriendelijke) medewerkster kunnen spreken en kunnen bevestigen dat de kinderen toestemming hebben van moeder om de zaken financieel in te zien. We gaan dit vandaag doen en proberen de zaken even stil te zetten.
Vooralsnog blijft de vraag aanwezig: als er reeds contact is geweest met een maatschappelijk werkster en mensen reeds zo op leeftijd zijn... er kosten gemaakt blijven worden en er geen structurele oplossing gezocht wordt. Of gaan ze ervan uit dat de kinderen/nabestaanden alles wel ophoesten bij overlijden?

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Albertvanstraatten schreef:
08 aug 2023 09:23
Gisteren met schoonmoeder naar Syncasso geweest. Hoewel de balie ivm zomervakantie gesloten was, hebben wel even met een (vriendelijke) medewerkster kunnen spreken en kunnen bevestigen dat de kinderen toestemming hebben van moeder om de zaken financieel in te zien. We gaan dit vandaag doen en proberen de zaken even stil te zetten.
Vooralsnog blijft de vraag aanwezig: als er reeds contact is geweest met een maatschappelijk werkster en mensen reeds zo op leeftijd zijn... er kosten gemaakt blijven worden en er geen structurele oplossing gezocht wordt. Of gaan ze ervan uit dat de kinderen/nabestaanden alles wel ophoesten bij overlijden?
En ik vermoed dat Zilveren Kruis dan al die extra kosten zelf aan de deurwaarder kan betalen, als de dossiers gesloten worden... is dat de achterliggende gedachte?

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik ben van mening dat kosten gewoon betaald moeten worden door diegene welke ze veroorzaakt hebben, uw ouders dus.
Reeds 15 jaar hebben uw ouders van de betalingen een chaos gemaakt, telkens verschuilen achter hun leeftijd lijkt mij niet gepast.
Dus mijn advies, snel financiële orde op zaken stellen en de openstaande schulden en rekeningen voldoen.
Goed dat u daar nu mee begonnen bent.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

BL2 schreef:
08 aug 2023 10:08
Ik ben van mening dat kosten gewoon betaald moeten worden door diegene welke ze veroorzaakt hebben, uw ouders dus.
Reeds 15 jaar hebben uw ouders van de betalingen een chaos gemaakt, telkens verschuilen achter hun leeftijd lijkt mij niet gepast.
Dus mijn advies, snel financiële orde op zaken stellen en de openstaande schulden en rekeningen voldoen.
Goed dat u daar nu mee begonnen bent.
Bedankt voor u reactie.... Maar wekt bovenstaande niet het idee dat al die extra kosten die ineens gemaakt worden, eigelijk niet bestemd zijn voor mijn ouders, maar voor de eindafrekening naar Zilveren Kruis? Dit ivm leeftijd? M.a.w. wordt Zilveren Kruis ook niet uitgeknepen op deze manier?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U blijft de chaos en financiële ellende maar aaneen ander verwijten, terwijl het volkomen de zaak is van uw schoonouders.

U hebt helemaal nog geen inzicht in de vorderingen en betalingen. En u blijft maar schermen met die leeftijd. Ze zijn/waren toch geen honderd en al jaren dement?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Cro »

Albertvanstraatten schreef:
08 aug 2023 10:27
BL2 schreef:
08 aug 2023 10:08
Ik ben van mening dat kosten gewoon betaald moeten worden door diegene welke ze veroorzaakt hebben, uw ouders dus.
Reeds 15 jaar hebben uw ouders van de betalingen een chaos gemaakt, telkens verschuilen achter hun leeftijd lijkt mij niet gepast.
Dus mijn advies, snel financiële orde op zaken stellen en de openstaande schulden en rekeningen voldoen.
Goed dat u daar nu mee begonnen bent.
Bedankt voor u reactie.... Maar wekt bovenstaande niet het idee dat al die extra kosten die ineens gemaakt worden, eigelijk niet bestemd zijn voor mijn ouders, maar voor de eindafrekening naar Zilveren Kruis? Dit ivm leeftijd? M.a.w. wordt Zilveren Kruis ook niet uitgeknepen op deze manier?
Wat maakt die leeftijd eigenlijk uit? Of iemand nu 18 is of 76, de rekening moet gewoon op tijd betaald worden. Waarom is dat schijnbaar meer dan 10 jaar lang niet gewoon gedaan? Ook dat zie ik niet echt als verzachtende omstandigheid. Als schoonmoeder nu het laatste halfjaar dement geworden zou zijn en een paar maand achterstand had zou ik 'ouderdom' excuus misschien nog enigszins relevant vinden. Maar niet wanneer iemand schijnbaar al 15 jaar wanbetaler is, en het dan nu even op 'ik ben oud' wil gooien. Dat is mijn inziens gezien zoeken naar excuses, waarom niet gewoon de eigen verantwoordelijkheid nemen, betalen wat open staat en door.

Als ZK kosten moet maken om hun rekeningen te innen zou ik juist verwachten dat die kosten voor schoonmoeder zijn.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Lady1234 schreef:
08 aug 2023 10:33
U blijft de chaos en financiële ellende maar aaneen ander verwijten, terwijl het volkomen de zaak is van uw schoonouders.

U hebt helemaal nog geen inzicht in de vorderingen en betalingen. En u blijft maar schermen met die leeftijd. Ze zijn/waren toch geen honderd en al jaren dement?
Bedank voor de een na beste reactie tot nu toe!
Hopelijk begrijpt de rest dat het mij, gezien de hoogte van de schulden, eigenlijk niks meer uitmaakt en wij als kinderen deze schulden niet gemaakt hebben.
Dat Syncasso hetzelfde idee heeft en alle dagvaardingen, berekeningen en andere kosten van brieven en exploten niet doen om mijn schoonouders een poot uit te draaien. Maar dat Syncasso weet dat al die kosten sowieso betaald moeten worden aan hun. Is het niet door de schuldenaars, dan is het wel door de opdrachtgever.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De bedragen die aan Syncasso betaald worden, resp door hen geind worden, worden als eerste gebruikt om de kosten van Syncasso te vergoeden.

En niemand zeg dat de kinderen die schulden gemaakt hebben, of dat ze voor rekening zouden moeten komen van de kinderen.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Lady1234 schreef:
08 aug 2023 11:39
De bedragen die aan Syncasso betaald worden, resp door hen geind worden, worden als eerste gebruikt om de kosten van Syncasso te vergoeden.

En niemand zeg dat de kinderen die schulden gemaakt hebben, of dat ze voor rekening zouden moeten komen van de kinderen.
JUIST! En daarom ben ik bijna in een fase gekomen van: dagvaart alles wat je kan beteken de hele zooi, nu het nog kan. Leg beslag... hoe en wat, het maakt me niks uit... er is toch niks.
Het enige wat ik nog doe is de machtiging intrekken, zodat alleen het loonbeslag bij de SVB overblijft.
Welke partij zal hier het meest mee opschieten?
Mijn Schoonmoeder.....met een loonbeslag van 70 euro na overlijden schoonvader?
Zilveren Kruis... die dus al die onnodige extra kosten moet betalen?
Syncasso.... die sowieso al de kosten betaald krijgt?

Plaats reactie