Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat u de zaak even moet laten bezinken. Tijdelijk uitstel vragen ivm het overlijden van uw schoonvader. En dan pas de zaak gedegen gaan uitzoeken.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Cro »

Als die machtiging onderdeel is van een betalingsregeling zou ik die trouwens niet zomaar intrekken. Dat kan weer voor een stuk meer problemen zorgen.
Ik zou voordat je actie gaat ondernemen die mogelijk ook nadelig kan zijn voor schoonmoeder, eerst eens het hele plaatje correct uiteen zetten. Wat zijn nu daadwerkelijk de nog openstaande schulden, welke afspraken zijn gemaakt in het verleden en wat moet er nog gebeuren om dit op te lossen.

Neem even wat afstand, vraag een pauze aan zoals Lady ook al aangeeft en ga eens rustig zitten met schoonmoeder om het hele plaatje helder te krijgen. Misschien loop je zelfs nog wel tegen andere zaken aan waar ook betalingsproblemen zijn, of zijn geweest. En wanneer het hele plaatje helder is bepaal dan wat er al dan niet mogelijk is, en blijft dan vooral in overleg en steek niet de kop in het zand.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uw vrouw en u zitten in een lastige en verdrietige situatie. Een overlijden is al een hele gebeurtenis, als er dan ineens dit soort zaken boven tafel komen wordt het een ramp.

U moet zich realiseren dat een puinhoop die in vijftien jaar is opgebouwd niet in een oogwenk is opgeruimd.

Als vorderingen niet betaald worden, komen er stapsgewijs steeds meer kosten bij. Niet alleen Incassokosten, maar ook proceskosten, betekenen van het vonnis, rente, enz. Voor zover ik weet zijn daar allemaal wettelijke grenzen aan, dus van bewust kaalplukken is geen sprake. Syncasso doet gewoon wat het moet doen.

Probeer eerst de hele situatie zo veel mogelijk helder te krijgen. Hangen alle schulden samen met het ZK? Dat zou het volgens mij gemakkelijker maken een regeling te treffen.

Deurwaarders en fatsoenlijke incassobureaus zijn geen onmensen en weten ook dat je van een kale kip geen veren kunt plukken. Ze willen uw schoonmoeder niet in de ellende storten, maar binnen alle redelijkheid zo veel mogelijk incasseren.

U bent inmiddels op de goede weg. Probeer de administratie van uw schoonouders te doorgronden en in goed overleg met Syncasso de hele situatie in kaart te brengen. Probeer met begrip en mededogen verder te gaan en uw schoonmoeder naar een oplossing te begeleiden. Houd moed, neem voldoende rust en afstand; ik wens u veel succes.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Man man man. Je schiet van de ene aanname naar de andere. En die aannames zijn nog onjuist ook. Bewijs jezelf en vooral je schoonmoeder een dienst, en laat het nemen van actie over aan mensen met verstand van zaken en zonder jouw emotie, want jij helpt zo nu alleen maar verder in de ellende.

Heb je eigenlijk nog iets met de gegeven tips gedaan? Het belangrijkste blijft: stap uit de emotie, neem de rust, en laat je goed (!) adviseren. Succes daarmee!

Een paar snelle reacties:
Albertvanstraatten schreef:
08 aug 2023 09:23
Vooralsnog blijft de vraag aanwezig: als er reeds contact is geweest met een maatschappelijk werkster en mensen reeds zo op leeftijd zijn... er kosten gemaakt blijven worden en er geen structurele oplossing gezocht wordt. Of gaan ze ervan uit dat de kinderen/nabestaanden alles wel ophoesten bij overlijden?
Nogmaals: kom uit die slachtofferrol. Je schoonouders hebben dit zelf bij hun volle verstand veroorzaakt, de leeftijd speelt geen enkele rol.
Albertvanstraatten schreef:
08 aug 2023 09:59
En ik vermoed dat Zilveren Kruis dan al die extra kosten zelf aan de deurwaarder kan betalen, als de dossiers gesloten worden... is dat de achterliggende gedachte?
Nope. Bij dergelijke grote partijen worden heel andere tariefafspraken op portefeuilleniveau gemaakt. Er is geen grote incasso-opdrachtgever die op dossierniveau de kosten gaat betalen als de schuldenaar dat niet doet.
Albertvanstraatten schreef:
08 aug 2023 10:27
Bedankt voor u reactie.... Maar wekt bovenstaande niet het idee dat al die extra kosten die ineens gemaakt worden, eigelijk niet bestemd zijn voor mijn ouders, maar voor de eindafrekening naar Zilveren Kruis? Dit ivm leeftijd? M.a.w. wordt Zilveren Kruis ook niet uitgeknepen op deze manier?
Hieruit blijkt nogmaals dat je geen idee hebt hoe het werkt. Geloof je serieus dat de grootste opdrachtgevers van gerechtsdeurwaarders, de zorgverzekeraars, zich laten uitknijpen? Het is eerder andersom...
Albertvanstraatten schreef:
08 aug 2023 11:09
Dat Syncasso hetzelfde idee heeft en alle dagvaardingen, berekeningen en andere kosten van brieven en exploten niet doen om mijn schoonouders een poot uit te draaien. Maar dat Syncasso weet dat al die kosten sowieso betaald moeten worden aan hun. Is het niet door de schuldenaars, dan is het wel door de opdrachtgever.
En voor de derde keer: onzin. Die veronderstelde luxeposities hebben gerechtsdeurwaarders zeker niet.
Albertvanstraatten schreef:
08 aug 2023 11:59
Het enige wat ik nog doe is de machtiging intrekken, zodat alleen het loonbeslag bij de SVB overblijft.
Welke partij zal hier het meest mee opschieten?
Mijn Schoonmoeder.....met een loonbeslag van 70 euro na overlijden schoonvader?
Zilveren Kruis... die dus al die onnodige extra kosten moet betalen?
Syncasso.... die sowieso al de kosten betaald krijgt?
Ja, vooral doen... :roll: het resultaat is dan nóg meer kosten voor je schoonouders. Ook voor de zaken waar nu de machtiging voor loopt zal dan immers gedagvaard en/of beslag gelegd gaan worden.
Lady1234 schreef:
08 aug 2023 11:39
De bedragen die aan Syncasso betaald worden, resp door hen geind worden, worden als eerste gebruikt om de kosten van Syncasso te vergoeden.
Ja -en nee. Juridisch heb je gelijk: dankzij de wettelijek imputatieregeling strekken betalingen eerst in mindering op de kosten dan op de rente en pas daarna op de hoofdsom. Maar... dat is hoe het juridisch werkt tussen schuldeiser en schuldenaar.

De afspraken tussen ZK en Syncasso staan hier volledig los van. Juist bij grote incasso-opdrachtgevers worden vaak afwijkende afspraken gemaakt, waarbij de afboekvolgorde en aanspraak op de gemaakte kosten heel anders geregeld kunnen zijn.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, als je er verder ook geen moeite mee hebt dat uiteindelijke anderen, welke wel altijd hun rekeningen betalen, ook deze kosten en oninbare bedragen indirect mogen betalen, wij als forumlezers cq de Nederlandse bevolking, dan moet je de weg van laat de chaos de chaos gaan bewandelen.
Dat je dan alle sympathie als familie van Straatten kwijt raakt alhier, moet je maar op de koop toenemen.......

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

BL2 schreef:
08 aug 2023 12:41
Tsja, als je er verder ook geen moeite mee hebt dat uiteindelijke anderen, welke wel altijd hun rekeningen betalen, ook deze kosten en oninbare bedragen indirect mogen betalen, wij als forumlezers cq de Nederlandse bevolking, dan moet je de weg van laat de chaos de chaos gaan bewandelen.
Dat je dan alle sympathie als familie van Straatten kwijt raakt alhier, moet je maar op de koop toenemen.......
Ik hoef geen sympathie hoor, iedereen moet zijn rekeningen betalen!
Wat ik alleen niet begrijp is dat er volgens gegevens Syncasso, er vanaf 2013 , gemiddeld honderd euro per maand is betaald en wat dan de reden is om ineens al die mail te sturen, als er niks is veranderd. Ik ben nu aan het werk, dus vanavond bekijken.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Albertvanstraatten schreef:
08 aug 2023 14:11
Wat ik alleen niet begrijp is dat er volgens gegevens Syncasso, er vanaf 2013 , gemiddeld honderd euro per maand is betaald en wat dan de reden is om ineens al die mail te sturen, als er niks is veranderd. I
Heb je ze dat eigenlijk ook gewoon even gevraagd? Dikke kans dat er gewoon een goeie reden voor is.

Voor de hand liggend: hele oude zaken worden middels loonbeslag geïncasseerd, minder oude zaken worden via machtiging/ regeling geïncasseerd, nieuwste zaken worden nog niet geïncasseerd --> daar moet dus iets aan gebeuren.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door witte angora »

Albertvanstraatten schreef:
08 aug 2023 14:11
Wat ik alleen niet begrijp
Kortom: vraag, wat al meerdere malen aan is gegeven, tijd om dingen gedegen uit te zoeken. Je bent gisteren samen met je vrouw en schoonmoeder al vriendelijk ontvangen door Syncasso. Probeer die vriendelijkheid als basis te gebruiken om de kwestie met vertrouwen tegemoet te gaan. Als dingen geleidelijk aan duidelijker worden, worden vragen heus wel beantwoordt. Maar dat kost tijd. Heb je eenmaal alles op een rijtje, dan kunnen jullie samen met Syncasso eens kijken of er afspraken te maken zijn zonder dat er nog een rechter aan te pas komt. En bedenk: je gaf al een korte omschrijving hoe je schoonvader in het leven stond - hoe rot ook, juist doordat hij er niet meer is kunnen dingen nu misschien beter en constructiever aan worden gepakt. Syncasso zal zich daar hopelijk ook van bewust zijn.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

witte angora schreef:
08 aug 2023 16:51
Albertvanstraatten schreef:
08 aug 2023 14:11
Wat ik alleen niet begrijp
Kortom: vraag, wat al meerdere malen aan is gegeven, tijd om dingen gedegen uit te zoeken. Je bent gisteren samen met je vrouw en schoonmoeder al vriendelijk ontvangen door Syncasso. Probeer die vriendelijkheid als basis te gebruiken om de kwestie met vertrouwen tegemoet te gaan. Als dingen geleidelijk aan duidelijker worden, worden vragen heus wel beantwoordt. Maar dat kost tijd. Heb je eenmaal alles op een rijtje, dan kunnen jullie samen met Syncasso eens kijken of er afspraken te maken zijn zonder dat er nog een rechter aan te pas komt. En bedenk: je gaf al een korte omschrijving hoe je schoonvader in het leven stond - hoe rot ook, juist doordat hij er niet meer is kunnen dingen nu misschien beter en constructiever aan worden gepakt. Syncasso zal zich daar hopelijk ook van bewust zijn.


Dank je voor je reactie, dit is waarom deze topic zondag heb opgestart: hoe moet ik dit uitzoeken? Op advies van de vele reacties, ben ik maandag dus gelijk naar Syncasso gegaan en is het vandaag gelukt om in de dossiers te komen.
Voor de reacties dat iedereen moet betalen :
mijn schoonouders hebben die hoofdsom ondertussen wel een aantal keer dubbel terugbetaald via Syncasso aan de maatschappij. Hebben vanwege hun financiële kennis nooit huurtoeslag, energieteruggaaf en überhaupt belastingteruggave aangevraagd of gehad.
Met mijn eerdere opmerking: leg maar beslag op de AOW en zoek het maar uit, zou ook betekenen dat alleen de zorg ?en huurtoeslag nu opgestart gaan worden en ik geen zin heb de rest voor het zwarte gat Syncasso te doen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sorry, maar u denkt nog steeds verkeerd.

Die huur en zorgtoeslag hebt u zo geregeld ook nog van 2022. LET OP AANVRAGEN VÓÓR 1SEPTEMBER. Dus rap zijn.

En of zij die hoofdsom al dubbelbetaald hebben is niet relevant. Denk aan de kosten en rentes.

Jammer dat u al niet eerder ingegrepen hebt naar aanleiding van dat sms’je.

Als er naast de AOW geen pensioen(tje) is of medische kosten, is er geen recht op belasting teruggave.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 08 aug 2023 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
08 aug 2023 22:44
Sorry, maar u denkt nog steeds verkeerd.
Inderdaad. Jammer. Vooral voor schoonmoeder.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Lady1234 schreef:
08 aug 2023 22:44
Sorry, maar u denkt nog steeds verkeerd.

Die huur en zorgtoeslag hebt u zo geregeld ook nog van 2022. LET OP AANVRAGEN VÓÓR 1SEPTEMBER. Dus rap zijn.

En of zij die hoofdsom al dubbelbetaald hebben is niet relevant. Denk aan de kosten en rentes.

Jammer dat u al niet eerder ingegrepen hebt naar aanleiding van dat sms’je.

Als er naast de AOW geen pensioen(tje) is of medische kosten, is er geen recht op belasting teruggave.
Vandaag gaan we naar het juridisch loket, op advies die ik hier gekregen heb. Dus laat die eerst maar kijken wat er allemaal is gebeurt. Ik vrees dat ze er een hele kluif aan zullen hebben....... maar uiteindelijk zal ik weten of ik de titel moet aanpassen of niet.
2 jaar huursubsidie kan je idd voor 1 september aanvragen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is echt de verkeerde volgorde. Verstandigste is per omgaande toeslagen aanvragen.

Adempauze vragen aan Syncasso.

Dan gegevens opvragen, toelichtingen vragen bij Syncasso.

En dan, als er zaken volgens u niet zouden kloppen, pas naar het Juridisch Loket.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Methusalah »

En absoluut niet de automatische incasso intrekken. ZK verplicht deze bij betaalregelingen. Als je hem intrekt komt elke regeling/afspraak te vervallen. Ik heb er gewerkt, ik kan het weten.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Nou...maandag 07 augustus naar Syncasso geweest met schoonmoeder en vrouw. Gezegd wie we waren en mijn schoonmoeder heeft aan medewerkster doorgegeven dat ik voor haar mocht handelen... en of de zaken even op stil gezet konden worden. Ok, was goed.

Woensdag daarop met de hele zwik naar het Juridisch Loket. Gebeld daar met syncasso en nogmaals gevraagd de zaken even te pauzeren. Juridisch medewerkster kwam tot de conclusie dat het resterende bedrag erg laag was en dat er in dit soort situaties vaak iets te regelen viel als er in 1 keer wordt betaald.
Mail gestuurd naar syncasso met de vraag of dat inderdaad mogelijk was.....mail terug van syncasso: u kunt altijd een voorstel doen.
11 augustus een mail gestuurd met het voorstel 1000 euro te betalen voor een restant van 1250 euro.... bericht terug: antwoord kan 2 weken duren.
Toen een week later een loonbeslag van 350 euro van het SVB.
Gebeld met SVB en te horen gekregen dat Syncasso een bestaansminimum van 860 euro had opgegeven voor mijn schoonmoeder en dat de zaak met de laatste inhouding volgens SVB afgesloten was.
Vorige week: 2 dreigmails van Syncasso waarin gesommeerd werd te betalen.
Weer gebeld met Syncasso: mijn mail met het voorstel van 1000 euro was naar het archief gegaan en kon hierdoor niet meer beantwoord worden. 2 weken voor niks zitten wachten. Maar ondanks hun email om vooral een voorstel te doen,kon dit niet omdat er een loonbeslag voor 1 zaak was. Ik moest vooral weer een voorstel doen.
Ik weer een email gestuurd naar Syncasso met de vraag hoeveel ze er nu uit willen melken en dit bedrag op te geven, zodat ik weet waar we over kunnen praten... Gelijk aangegeven dat volgens SVB de zaak afgesloten en betaald was, waarvoor beslag was gelegd.
Mail terug van Syncasso: Ik moet een machtiging invullen, zodat ze weten dat ik toestemming heb...
Kortom je zit gevangen in een web, waar je niet uitkomt....je draait cirkels. Dossiers die volgens SVB afgesloten zijn, lopen vrolijk door bij Syncasso.
Ze hebben geen idee wat je moet betalen om iemand uit hun systeem te krijgen.
Ik heb gezegd dat ik er alles aan gedaan heb, om dit schappelijk op te lossen....maar dit wordt op alle mogelijke manieren tegengewerkt.

Als iemand een goede pro deo advocaat weet:....

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Ook zit ik met het volgende: mijn schoonmoeder houd vol dat ze nooit enig exploot van een deurwaarder heeft gekregen.
Wat ik begrijp is dat de deurwaarder ze in een brievenbus doet.
Nu wil het geval dat ze met diverse buren 1 brievenbus deelt, zoals veel mensen in Amsterdam. In haar geval heeft ze jarenlang diverse dubieuze buren gehad. Deze konden makkelijk bij binnenkomst haar post meenemen.
Hierdoor zou de vraag bij de deurwaarderbranche moeten zijn: komt deze exploot voor 100% zekerheid bij de juiste persoon terecht?
In mijn sector is het antwoord nee...

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer dat u nog steeds de verkeerde volgorde aanhoudt, want u hebt blijkbaar nog steeds geen inzicht in de vorderingen.

Ik hoop wel dat u huur en zorgtoeslag hebt aangevraagd voor 2022 en 2023. U hebt daarvoor nog twee dagen voor het jaar 2022.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Alle inzicht..... had syncasso per mail aan mij gestuurd. Dit naar aanleiding "iets te regelen"... was gespecificeerd per dossier en uitleg hoe ik het moest doen...... Dat hield in: voorstel per dossier.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou voor mezelf even een duidelijk dossier vormen. Met alles wat per email en post gestuurd is. Als men u om een voorstel vraagt, u een voorstel doet, men niet reageert, vervolgens loonbeslag legt, zegt dat u niet gemachtigd bent, dan denk ik dat u eens naar het juridisch loket moet gaan.

Zo'n bedrijf lijkt me ook een soort zorgplicht te hebben om ervoor te zorgen dat de kosten niet hoger oplopen dan nodig. U compleet tegenwerken, past natuurlijk totaal niet in dat beeld.

Dus leg een dossier aan met data en tijden van mails en brieven, zodat er een overzicht is. Misschien kunt u daarmee wel iets doen tegen hun manier van werken. Het zal alleen de vordering zelf niet laten verdwijnen, mogelijk wel nieuwe verhogingen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts is al bij het Juridisch Loket geweest.

Plaats reactie