Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat ik hier uithaal:
  • - Syncasso heeft naar uw vrouw SMSjes gestuurd met een vordering op uw schoonouders en daarop heeft uw vrouw 800 euro betaald aan Syncasso. Heeft uw vrouw dit bedrag terug gekregen? Zo nee, heeft uw vrouw dit gevorderd van Syncasso / Zilveren kruis?
  • - Uw schoonvader is enkele weken terug overleden. Is er een testament? Is er een executeur? Heeft u het testament gezien? Is uw schoonmoeder getrouwd met uw schoonvader of is er een andere relatie? Is het vermogen positief of negatief? Het kan verstandig zijn als de erfgenamen de erfenis niet zuiver aanvaarden, maar beneficiair aanvaarden.
  • - Volgens Syncasso moet er nog 2800 betaald worden. U zou bij Syncasso kunnen aangeven dat (i) uw schoonvader is overleden, en (ii) dat u hiernaar kijkt, en (iii) om een rentestop vragen, (iv) het hele dossier opvragen (names uw schoonmoeder).
  • - Er wordt nu 600 euro per maand betaald via een machtiging/loonbeslag. Ik zou aan Syncasso vragen waarom ze naar de rechter willen.
  • - Wat ik ook zo doen is bij de bank nagaan wat er betaald is en wanneer.
  • - Ik haal uit de stukken dat er voor een deel van de vordering een vonnis ligt en voor een ander deel niet. Ik zou dus vragen aan Syncasso om hier een stop op te zetten zodat de erfgenamen het een en ander kunnen uitzoeken. Nee heb je en ja kun je krijgen.
  • - U geeft aan dat u met Syncasso geen contact wil totdat u met Zilveren Kruis hebt gesproken. Ik adviseer om dat los te laten. Syncasso is de vertegenwoordiger van Zilveren Kruis. Prima, om met beiden contact te zoeken, maar maakt dat niet conditioneel. U kunt naderhand altijd nog een keer contact zoeken met Syncasso.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie goede adviezen. Ik ben de afgelopen uren echt heel veel wijzer geworden.
We gaan eerst contact opnemen met syncasso en alle stukken meenemen naar het bureau van rechtshulp. Hopelijk kunnen de zaken even stilgelegd worden.
Over de opmerking schuldsanering en bewindsvoering : deze had absoluut jaren eerder moeten plaatsvinden! ZK en Syncasso hadden dit moeten en kunnen weten, gezien zijn ziekteverschijnselen en behandelingen hiervoor. Laten we het erop houden dat mijn schoonvader een moeilijke en koppig man kon zijn en hiervoor was afgekeurd zo'n 20 jaar geleden. Hierdoor heb ik nu pas zicht in de financien kunnen krijgen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De afdeling bij het Zilveren Kruis die de premies incasseert, heeft totaal geen inzage in de geclaimde ziektekosten/ziektebeeld van wijlen uw schoonvader. Net zo min als Syncasso.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

alfatrion schreef:
06 aug 2023 19:56
Wat ik hier uithaal:
  • - Syncasso heeft naar uw vrouw SMSjes gestuurd met een vordering op uw schoonouders en daarop heeft uw vrouw 800 euro betaald aan Syncasso. Heeft uw vrouw dit bedrag terug gekregen? Zo nee, heeft uw vrouw dit gevorderd van Syncasso / Zilveren kruis?
  • - Uw schoonvader is enkele weken terug overleden. Is er een testament? Is er een executeur? Heeft u het testament gezien? Is uw schoonmoeder getrouwd met uw schoonvader of is er een andere relatie? Is het vermogen positief of negatief? Het kan verstandig zijn als de erfgenamen de erfenis niet zuiver aanvaarden, maar beneficiair aanvaarden.
  • - Volgens Syncasso moet er nog 2800 betaald worden. U zou bij Syncasso kunnen aangeven dat (i) uw schoonvader is overleden, en (ii) dat u hiernaar kijkt, en (iii) om een rentestop vragen, (iv) het hele dossier opvragen (names uw schoonmoeder).
  • - Er wordt nu 600 euro per maand betaald via een machtiging/loonbeslag. Ik zou aan Syncasso vragen waarom ze naar de rechter willen.
  • - Wat ik ook zo doen is bij de bank nagaan wat er betaald is en wanneer.
  • - Ik haal uit de stukken dat er voor een deel van de vordering een vonnis ligt en voor een ander deel niet. Ik zou dus vragen aan Syncasso om hier een stop op te zetten zodat de erfgenamen het een en ander kunnen uitzoeken. Nee heb je en ja kun je krijgen.
  • - U geeft aan dat u met Syncasso geen contact wil totdat u met Zilveren Kruis hebt gesproken. Ik adviseer om dat los te laten. Syncasso is de vertegenwoordiger van Zilveren Kruis. Prima, om met beiden contact te zoeken, maar maakt dat niet conditioneel. U kunt naderhand altijd nog een keer contact zoeken met Syncasso.
De 800 euro berusten we in, als het naar de dossiers is gegaan.
Er wordt 165 euro per man aan basispremie ingehouden door SVB x 2. Dan 86 euro, per persoon bij SVB voor beslag bij Syncasso en bij Syncasso loopt ook nog een machtiging bij Syncasso van 125 euro met af en toe met een extra betaling van 50 euro.
Getrouwd in gemeenschap van goederen zonder testament (had toch geen zin, tenzij erin zou staan: deze krijgt zoveel van de schulden, die dat ervan, etc)
We gaan i.d.d toch eerst maar naar Syncasso, want beslag en machtiging worden ergens anders voor gebruikt, dan onderstaande bijlage.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De inhoudingen bij de SVB moeten nu in ieder geval anders worden. Ik neem aan dat de zorgtoeslag wel gewoon uitbetaald wordt nu de premie bij de SVB wordt ingehouden?

Welke bijlage?

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Lady1234 schreef:
06 aug 2023 21:30
De inhoudingen bij de SVB moeten nu in ieder geval anders worden. Ik neem aan dat de zorgtoeslag wel gewoon uitbetaald wordt nu de premie bij de SVB wordt ingehouden?

Welke bijlage?
Bijgevoegde foto Syncasso. Administratie kunnen we pas inzien na afwikkeling banken en overheid, dus dat weten we nu nog niet.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Alleen pas de tekst aan van het topic. Slaat nergens op (Financieel) uitknijpen van oude mensen.
Iets met Hoe los ik deurwaardersposten op waar geen touw aan vast te knopen is.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw schoonouders hebben in ieder geval al zo’n 15 jaar een rommeltje gemaakt van hun financiën. Jammer.

Flinke klus om alles helder te krijgen.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Morgan le Fay schreef:
06 aug 2023 22:08
Alleen pas de tekst aan van het topic. Slaat nergens op (Financieel) uitknijpen van oude mensen.
Iets met Hoe los ik deurwaardersposten op waar geen touw aan vast te knopen is.
Hmmm... het schijnt dat er enige tijd geleden een maatschappelijk werkster contact heeft opgenomen met syncasso en de totale schulden heeft bekeken. Heeft geconstateerd dat er teveel kosten door syncasso waren berekend in de zaken en deze heeft laten corrigeren. Er is toen een betalingsregeling afgesproken waarvoor een machtiging is afgegeven bij Syncasso. Vorige maand zou alles afbetaald moeten zijn, volgens mijn moeder. Maar: 2 maanden terug schijnt ze gebeld te zijn door SVB (aow) dat syncasso beslag had laten leggen op haar aow. Na dat beslag komt er dus ook nog een email waarin staat dat ze een andere zaak ook moet betalen, waar dus een/Geen vonnis is. Een loonbeslag is niet gratis, dus waarom zou ik de tekst aanpassen als schoonmoeder 75 jaar is? Heeft u er dan enig vertrouwen in dat ze op deze manier, ooit zelfstandig haar schulden kan afbetalen op de werkwijze van Syncasso?
Laatst gewijzigd door Albertvanstraatten op 06 aug 2023 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Omdat ook een 75-jarige gewoon aan de betalingsverplichtingen moet voldoen.

Net als iemand van dertig. Die wordt ook niet uitgeknepen.

Staat er iets zwart op wit van de afspraak met die maatschappelijk werkster?

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door kuklos »

Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 23:13
Vorige maand zou alles afbetaald moeten zijn, volgens mijn moeder.
.................
dus waarom zou ik de tekst aanpassen als schoonmoeder 75 jaar is?
Eerder in de post is het jouw moeder, dan weer je schoonmoeder. Mijn eerste reactie in dit topic was al: wees duidelijk.

Je kan wel naar Syncasso gaan, maar als je verhaal dan net zo onduidelijk is, dan is kans op succes zeer klein.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

kuklos schreef:
07 aug 2023 00:24
Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 23:13
Vorige maand zou alles afbetaald moeten zijn, volgens mijn moeder.
.................
dus waarom zou ik de tekst aanpassen als schoonmoeder 75 jaar is?
Eerder in de post is het jouw moeder, dan weer je schoonmoeder. Mijn eerste reactie in dit topic was al: wees duidelijk.

Je kan wel naar Syncasso gaan, maar als je verhaal dan net zo onduidelijk is, dan is kans op succes zeer klein.
Het gaat dus over de moeder van mijn vrouw, dus mijn schoonmoeder..... Deze nemen we dus mee naar Syncasso om de stukken op te vragen. Dan kijkt het juridisch loket maar of ze er iets mee kunnen (met de opgevraagde stukken dan; niet met mijn schoonmoeder!).

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 01:25
Dus als ik het goed begrijp wordt er opnieuw gedagvaard op een uitgesproken vonnis.
Dat begrijp je verkeerd. Er wordt gedagvaard voor vorderingen waarvoor nog geen vonnis is.
Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 01:25
Oh ja onder aan de mail stond dat het zaken uit 2008 2009 en 2010 betrof. Aangezien ik namens mijn schoonmoeder uitgezocht wil hebben hoeveel zaken er lopen van Zilveren Kruis en wat ze daar in godsnaam aan het doen zijn, zoek ik advies om uit te zoeken waar Zilveren Kruis en Syncasso mee bezig zijn, hoeveel er voor de afgelopen 2 jaar betaald is, waarvoor en of dit juridisch zo maar mag. Ook vraag ik mij af hoe mijn vrouw sms'jes kan krijgen op een telefoon die nooit van mijn schoonmoeder is geweest en of dat legaal is. Via welke weg kan ik dit uitgezocht krijgen?
Veel vragen :D maar gelukkig zijn ze allemaal gewoon door Syncasso te beantwoorden. Zij kunnen je prima inzicht geven in zowel de lopende als de afgesloten dossiers. Zorg wel dat je het gesprek constructief houdt en blijf weg uit de -onjuiste- verwijten, want jij hebt hun nu nodig. Ongetwijfeld heeft je vrouw een keer namens je schoonouders gebeld, of hebben je schoonouders dit nummer doorgegeven aan Syncasso. Het komt niet uit de lucht vallen.
Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 01:25
Met zilveren kruis valt absoluut niet te e-mailen en is het onmogelijk stukken toe te sturen zonder begeleid schrijven. Syncasso is slechts de pop van Zilveren Kruis, dus daar wil ik pas contact mee, na uitleg Zilveren Kruis.
Je moet niet bij ZK zijn, maar bij Syncasso. ZK kan je de antwoorden uberhaupt niet geven omdat ze dat dossierinzicht niet hebben.
Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 17:25
Wat ik niet snap is dat er dus beslag is gelegd op de aow.....er daar ingehouden wordt tot het sociaal minimum.... er tegelijkertijd een machtiging loopt voor een maandelijkse betaling.....er na het beslag onderstaande mail wordt gestuurd, met het verzoek direct te betalen.
Toch is dit heel normaal. Een deel wordt via beslag geincasseerd, maar het deel waarvoor geen beslag ligt moet ook betaald worden. Dat kan minnelijk, bijvoorbeeld via een machtiging, en als dat niet gebeurt volgt alsnog een dagvaarding voor die vordering, zodat daarna beslag gelegd kan worden.
Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 18:27
Dus als ik met mijn schoonmoeder naar Syncasso ga, dan is daar dus mogelijk om alle zaken na te gaan? Kan je dan de zaken inzien die reeds afgesloten zijn? Uit alle correspondentie zit ik nu al op 4 dossiernummers.
Ja, geen enkel probleem. Syncasso is het enige juiste loket.
Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 20:22
Over de opmerking schuldsanering en bewindsvoering : deze had absoluut jaren eerder moeten plaatsvinden! ZK en Syncasso hadden dit moeten en kunnen weten, gezien zijn ziekteverschijnselen en behandelingen hiervoor.
Dit is echt té makkelijk. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij je schoonouders. Bovendien zijn de medische gegevens uiteraard helemaal niet zichtbaar voor de medewerkers van ZK en al helemaal niet voor Syncasso. Doe iets aan die mindset, want ik lees in je hele topic een nogal verwijtende toon terug, terwijl ik tot nu niet letterlijk niets heb gelezen wat niet volgens de regels is gegaan. Ik zie eerder een gebrek aan actie bij je schoonouders en een gebrek aan relevante kennis bij jou. Dat is niet erg, maar realiseer je dat.
Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 23:13
Na dat beslag komt er dus ook nog een email waarin staat dat ze een andere zaak ook moet betalen, waar dus een/Geen vonnis is. Een loonbeslag is niet gratis, dus waarom zou ik de tekst aanpassen als schoonmoeder 75 jaar is? Heeft u er dan enig vertrouwen in dat ze op deze manier, ooit zelfstandig haar schulden kan afbetalen op de werkwijze van Syncasso?
Het is vrij simpel. Als jouw schoonouders niet vrijwillig betalen, zal Syncasso - om ook die zaak via beslag te kunnen incasseren- eerst moeten dagvaarden. Zonder vonnis kan er immers geen beslag gelegd worden. Met alle respect: de fase dat er ruimte is voor "zelfstandig aflossen" hebben je schoonouders al zeer lang achter zich gelaten. Jij komt zelf net kijken in deze kwestie, maar ZK en Syncasso zijn al vele járen met je schoonouders bezig. Niets "uitknijpen" dus, maar gewoon de effecten van het niet nemen van de eigen verantwoordelijkheid.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Albertvanstraatten schreef:
06 aug 2023 21:01
We gaan i.d.d toch eerst maar naar Syncasso, want beslag en machtiging worden ergens anders voor gebruikt, dan onderstaande bijlage.
Wat bedoel je hiermee? Dat de vordering waar de brief uit de foto gaat over een andere schuld dan die waarvoor via beslag en machtiging wordt geïncasseerd? Dan klopt dat toch?

Nog een paar laatste tips:

- vraag Syncasso de beslagvrije voet (met terugwerkende kracht) aan te passen aan de nieuwe situatie;
- vraag of de dossiers waarvoor nu nog geen regeling getroffen is, meegenomen kunnen worden in de regeling waarvoor de machtiging loopt;
- regel dat beschermingsbewind;
- check of er geen sprake is van verjaring van die oude vorderingen;
- en nogmaals: blijf constructief en weg van zinloze verwijten.

Succes!

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
06 aug 2023 13:14
Als het mee zit heeft uw vrouw 2 jaar geleden de schuld afgelost, maar is deze niet afgeboekt op de lopende schuld van uw schoonmoeder. Dan zijn de betalingen van uw schoonouders mogelijkerwijs onverschuldigd.
MM is deurwaarder, die heeft vast een goed idee ....
Ik zie geen enkele grond om van onverschuldigde betaling te spreken, er staat immers nog altijd een bedrag open.
WeerIemandanders schreef:
06 aug 2023 17:31
Ik zou maar dit maar even goed uitzoeken.
Een SMS van Syncasso lijkt mij niet kloppen.
Ik heb even op het rekeningnummer gegoogled en kom op een hele rare site uit met Chinese letters wat zich volgens mij als incassobureau of deurwaarder voordoet.
Je moet iets aan je Google-skills doen :wink: Dat Syncasso gebruik maakt van SMS is overigens heel normaal.
NeoDutchio schreef:
06 aug 2023 18:03
Echter, de enige die dit mag opvragen is schoonmoeder zelf. Tenzij zij een machtiging heeft afgegeven dat derden haar zaken mogen behartigen.
U zal dus met toestemming van uw schoonmoeder bij Zilveren Kruis en/of bij Syncasso alles moeten opvragen om helderheid te krijgen. Een instantie die dit voor u kan zal lastig zijn, niet zomaar iedereen mag die gegevens inzien.
Welnee, dat is totaal niet lastig. Het enige wat nodig is, is die machtiging. Niets ingewikkelds, gewoon simpel en snel.
witte angora schreef:
06 aug 2023 18:52
Wat die betaaltermijn betreft: je moet even goed nagaan hoe het zit nu je schoonvader is overleden, terwijl je schoonmoeder nog leeft. Na een overlijden hebben de erfgenamen namelijk drie maanden tijd voor beraad. In die tijd kan een schuldeiser geen vorderingen incasseren.
In deze casus wordt niet (alleen) op de boedel geïncasseerd, maar op naam van de betrokkenen zelf. Die vorderingen lopen gewoon door. Een belletje wegens het overlijden is sowieso verstandig, vaak is een adempauze dan alsnog gewoon bespreekbaar.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ik kom anders op Google rekeningnummers van Syncasso tegen die niet overeenkomen met deze. Wel in een voorbeeldbrief op de site:

https://www.lezenisnietbegrijpen.nl/wp- ... _A4_LR.pdf

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat een lappen tekst... onleesbaar, in ieder geval niet motiverend om door te lezen.

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door 150747 »

Vraagje aan Moneyman,

Is dit normaal dat de kinderen worden lastiggevallen om achterstallige betalingen van hun ouders te voldoen door een incassobureau?

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door kuklos »

150747 schreef:
07 aug 2023 11:34
Vraagje aan Moneyman,

Is dit normaal dat de kinderen worden lastiggevallen om achterstallige betalingen van hun ouders te voldoen door een incassobureau?
Daar heb je Moneyman niet voor nodig. Bij fatsoenlijke incassobureaus niet, bij malafide incassobureaus wellicht wel.

Als ik zou bellen namens mijn ouders, met mijn ouders naast me die toestemming geven en de callcenter medewerker vult het niet goed in, let niet goed op, of iets dergelijks dan kan zoiets gebeuren. Zonder kwade bedoelingen.
Dat is nog afgezien van de warrigheid in de meerdere posts van TS die het geheel niet duidelijker maken, en welke wellicht in het contact met Syncasso ook aanwezig is geweest (die warrigheid).

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

150747 schreef:
07 aug 2023 11:34
Vraagje aan Moneyman,

Is dit normaal dat de kinderen worden lastiggevallen om achterstallige betalingen van hun ouders te voldoen door een incassobureau?
Een waarschijnlijke verklaring voor dat sms’je is door MM al gegeven.

Plaats reactie