Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ook de Ts was bijna twee jaar geleden al op de hoogte van de financiële problemen van zijn schoonouders.

Schijnbaar werd daar verder niet over geld gesproken.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Aangezien we geen zin meer hadden in communicatie met Syncasso, hebben we betaald. Ik kreeg prompt daarop een mail, dat mijn e-mails niet meer behandeld worden, omdat de zaken afgesloten zíjn. Nu hopen dat het inderdaad zo zal zijn.
Blijft alleen de vraag:
Hoe kunnen 3 verschillende medewerkers van het SVB tegen mij zeggen, dat er met hun laatste inhouding een zaak afgesloten moet zijn. ... misschien zou er nog een paar euro rente bij kunnen komen, maar dat was het.
Het ging om 4 zaken waar de schuld tussen de 143 euro en 320 euro waren die open stonden.... dus geen een zaak was dus afgesloten. 3 maanden beslag en een rente tussen 143 en 320 euro lijkt me wel erg veel.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Albertvanstraatten schreef:
30 aug 2023 09:22
Aangezien we geen zin meer hadden in communicatie met Syncasso, hebben we betaald. Ik kreeg prompt daarop een mail, dat mijn e-mails niet meer behandeld worden, omdat de zaken afgesloten zíjn. Nu hopen dat het inderdaad zo zal zijn.
Blijft alleen de vraag:
Hoe kunnen 3 verschillende medewerkers van het SVB tegen mij zeggen, dat er met hun laatste inhouding een zaak afgesloten moet zijn. ... misschien zou er nog een paar euro rente bij kunnen komen, maar dat was het.
Het ging om 4 zaken waar de schuld tussen de 143 euro en 320 euro waren die open stonden.... dus geen een zaak was dus afgesloten. 3 maanden beslag en een rente tussen 143 en 320 euro lijkt me wel erg veel.
SVB heeft alleen met het loonbeslag te maken en hebben verder geen inzage in het dossier.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En Syncasso is juist de eerste en enige waar u communicatie mee zou moeten hebben.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Lady1234 schreef:
30 aug 2023 10:04
En Syncasso is juist de eerste en enige waar u communicatie mee zou moeten hebben.
Dat SVB verhaal had ik ook gevraagd aan syncasso... toen moest ik me opnieuw laten machtigen.
Het schijnt dat SVB ivm beslag te horen krijgt, wat de hoogte van het totaal bedrag is. Ze hadden in elk geval een totaal inhoudingsbedrag staan bij het SVB.

Zoals het nu gaat om mijn ogen is.
Iemand betaald niet en je legt loonbeslag. Je int 80% en dan hoop je dat de persoon zelf de resterende 20 % betaald....wat dus gezien de ervaring niet gebeurt....dus moet je opnieuw loonbeslag leggen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zoals het nu gaat om mijn ogen is.
Iemand betaald niet en je legt loonbeslag. Je int 80% en dan hoop je dat de persoon zelf de resterende 20 % betaald....wat dus gezien de ervaring niet gebeurt....dus moet je opnieuw loonbeslag leggen



Zo is de gang van zaken natuurlijk helemaal niet.

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Moneyman schreef:
28 aug 2023 22:40
Albertvanstraatten schreef:
28 aug 2023 20:56
Hierdoor zou de vraag bij de deurwaarderbranche moeten zijn: komt deze exploot voor 100% zekerheid bij de juiste persoon terecht?
In mijn sector is het antwoord nee...
Uiteraard niet. Maar dat risico ligt bij je moeder.
Dus de rechter kan zeggen dat ik aan een abonnement kan blijven zitten omdat ik deze niet aangetekend heb afgezegd. Om vervolgens een zaak toe kennen, waarbij De dagvaarding exploot in een gemeenschappelijke brievenbus is achtergelaten.... Theoretisch.....?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Gaan we nu weer spijkers op laag water zoeken?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat TS het gehannes gewoon een beetje zat is.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ik ben nog wel benieuwd naar:

* Is het bedrag van 800 euro die 2 jaar geleden door uw vrouw betaald zijn afgeboekt op de schuld van haar ouders?
* Is er zorg- en huurtoeslag aangevraagd voor 2022 en 2023 ?

En het lijkt mij verstandig om automatische betaling te regelen, van alle betalingen. En natuurlijk de gang van zaken blijven volgen; een bewindvoerder lijkt me dan niet nodig, tenzij schoonmoeder net zo koppig en eigenwijs is als schoonpa.
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 30 aug 2023 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aan SVB betaal je, normaal gesproken, niet.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Lady1234 schreef:
30 aug 2023 13:47
Aan SVB betaal je, normaal gesproken, niet.
Klopt, ik heb het gecorrigeerd

Albertvanstraatten
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2023 22:57

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Albertvanstraatten »

Maar goed, we gaan er van uit dat syncasso nu verleden tijd is.... Dat Zilveren Kruis hierdoor de CAK heffing laat beeindigen en dat het klaar is.
Ik ben het waarschijnlijk eens met de hoofdsom, maar houd mijn twijfels over de gemaakte kosten.
Zorgtoeslag loopt..... huurtoeslag is ander verhaal. Dat kan niet digitaal omdat gemachtigde van schoonvader niet kan inloggen in combinatie schoonmoeder via DigiD.... bevestigd door belastingdienst. Dat moet dus schriftelijk gedaan worden. Hiervoor uitstel omdat de post met aanvraagformulieren zoekgeraakt is en het nogmaals opgestuurd wordt.
We hopen nu dat alles goed zal gaan. Alvast bedankt voor al jullie reacties!

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Overigens wat betreft die €800,- die uw partner betaald heeft aan Syncasso? Als dat onterecht is zou ik daar flink herrie over trappen, alleen al uit principe.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Morgan le Fay schreef:
30 aug 2023 15:46
Overigens wat betreft die €800,- die uw partner betaald heeft aan Syncasso? Als dat onterecht is zou ik daar flink herrie over trappen, alleen al uit principe.
Ik zou eerder zeggen: als het niet op die schulden is afgeboekt - en dat had wel gemoeten lijkt mij - dan is een deel van rente-op-rente en incassokosten wellicht onterecht geweest (omdat al 800 euro was betaald, hopelijk met een dossiernummer erbij).

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Zilveren Kruis via Syncasso en uitknijpen oude mensen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Albertvanstraatten schreef:
30 aug 2023 09:22
Aangezien we geen zin meer hadden in communicatie met Syncasso, hebben we betaald. Ik kreeg prompt daarop een mail, dat mijn e-mails niet meer behandeld worden, omdat de zaken afgesloten zíjn. Nu hopen dat het inderdaad zo zal zijn.
Staat daarin expliciet dat alle vorderingen nu betaald zijn, ongeacht of er wel of niet beslag lag? Zo niet; vraag dat dan nog even op.
Albertvanstraatten schreef:
30 aug 2023 09:22
Blijft alleen de vraag:
Hoe kunnen 3 verschillende medewerkers van het SVB tegen mij zeggen, dat er met hun laatste inhouding een zaak afgesloten moet zijn. ... misschien zou er nog een paar euro rente bij kunnen komen, maar dat was het.
Het SVB ziet uiteraard alleen het deel waarvoor beslag gelegd was, en niet de vorderingen die via machtiging of regeling geïncasseerd worden.
Albertvanstraatten schreef:
30 aug 2023 11:48
Dus de rechter kan zeggen dat ik aan een abonnement kan blijven zitten omdat ik deze niet aangetekend heb afgezegd. Om vervolgens een zaak toe kennen, waarbij De dagvaarding exploot in een gemeenschappelijke brievenbus is achtergelaten.... Theoretisch.....?
Jep. De bewijslast van ontvangst ligt bij normale post en aangetekende post bij de verzender. Bij een deurwaardersexploot is dat niet zo: dat is immers een op ambtseed opgemaakte authentieke akte, met dwingende bewijskracht.
Morgan le Fay schreef:
30 aug 2023 15:46
Overigens wat betreft die €800,- die uw partner betaald heeft aan Syncasso? Als dat onterecht is zou ik daar flink herrie over trappen, alleen al uit principe.
Ik neem aan dat die afgeboekt is op de vordering, anders had dat wel onderdeel van dit topic uitgemaakt. Mocht dat niet zo zijn, dan is het uiteraard terug te vorderen. En als het wel zo is, dan is het door je partner terug tee vorderen bij haar moeder.

Plaats reactie