Incassobrieven en dreigbrief met deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Incassobrieven en dreigbrief met deurwaarder

Ongelezen bericht door Statler »

Dit is een gerechtsdeurwaarder en die heeft meer rechten dan een gewone deurwaarder inderdaad
Er zijn maar twee soorten deurwaarders: gerechtsdeurwaarders en belastingdeurwaarders ( gemeente, waterschap, provincie en rijks-_)

Zij hebben allen dezelfde rechten, met de aantekening dat de belastingdeurwaarders ook gebruik mogen maken van de invorderingswet 1990 en dat daarbij de rijks belastingdeurwaarders ook nog preferent is. (de waterschapsdeurwaarder bij 1 soort waterschapsbelasting)

Dus alle deurwaarders dezelfde rechten en plichten.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobrieven en dreigbrief met deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Raadsel68 schreef:
21 jun 2022 08:11
Dit is een gerechtsdeurwaarder en die heeft meer rechten dan een gewone deurwaarder inderdaad.
Dat is onjuist. Er bestaat niet zoiets als "een gewone deurwaarder". In het civiele recht heb je altijd en uitsluitend te maken met een gerechtsdeurwaarder.
Statler schreef:
21 jun 2022 09:20
Dus alle deurwaarders dezelfde rechten en plichten.
Was het maar waar. De gerechtsdeurwaarder heeft veel meer plichten en minder rechten dan de belastingdeurwaarder, ondanks het feit dat de gerechtsdeurwaarder veel beter is opgeleid. Vadertje Staat zorgt te goed voor zichzelf. En waar dat toe leidt, zien we in het nieuws.

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Incassobrieven en dreigbrief met deurwaarder

Ongelezen bericht door Statler »

Over veel beter kunnen we een hele discussie houden want ik heb in beiden groepen personen gesproken die het licht toch echt niet hebben gezien....
Vadertje Staat zorgt te goed voor zichzelf. En waar dat toe leidt, zien we in het nieuws.
Beetje onder de gordel daar de belastingdeurwaarders niets kunnen doen tegen het beleid van de regering en de kamer.......Tevens mag de belastingdienst zich niet verdedigen tegen "het nieuws" dat is iets wat de staatssecretaris of minister moet doen....en we weten hoe dat is gegaan....

maar bovenstaand was off topic en mijn excuses daarvoor.

TS succes en luister naar het advies van MM.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobrieven en dreigbrief met deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Statler schreef:
21 jun 2022 16:06
Over veel beter kunnen we een hele discussie houden want ik heb in beiden groepen personen gesproken die het licht toch echt niet hebben gezien....
Je, feitelijk en opbjectief beschouwd "veel beter". Om tot belastingdeurwaarder te worden aangewezen zijn er vrijwel geen opleidingseisen, en de opleidingen die er zijn duren hooguit een paar maanden tot een half jaar. De gerechtsdeurwaarder heeft een in totaal vier-jarige studie op universitair niveau achter de rug. Dus ja, dat "veel beter opgeleid" is gewoon een feit.
Statler schreef:
21 jun 2022 16:06
Vadertje Staat zorgt te goed voor zichzelf. En waar dat toe leidt, zien we in het nieuws.
Beetje onder de gordel daar de belastingdeurwaarders niets kunnen doen tegen het beleid van de regering en de kamer.......Tevens mag de belastingdienst zich niet verdedigen tegen "het nieuws" dat is iets wat de staatssecretaris of minister moet doen....en we weten hoe dat is gegaan....
Niets "onder de gordel". Je moet wel lezen wat ik schrijf. Ik verwijt de belastingdeurwaarder niets, maar Vadertje Staat.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Incassobrieven en dreigbrief met deurwaarder

Ongelezen bericht door Jablan »

Statler schreef:
21 jun 2022 16:06
Vadertje Staat zorgt te goed voor zichzelf. En waar dat toe leidt, zien we in het nieuws.
Beetje onder de gordel daar de belastingdeurwaarders niets kunnen doen tegen het beleid van de regering en de kamer.......
Zal ik 'm uitleggen?
De Staat der Nederlanden heeft een preferente positie bij schuldeisers. Oftewel: eerst de belastingschulden innen en daarna pas alle andere schulden. En hierbij gaat de Staat der Nederlanden absoluut voortvarend te werk. Direct maximaal loonbeslag leggen ...

Daar slaat de toevoeging van Moneyman op. De gevolgen zijn het meest zichtbaar bij de gedupeerden van de Toeslagenaffaire. Niet alleen kinderen (onterecht) uit huis geplaatst, maar ook jarenlang driedubbel gecontroleerd door de Belastingdienst (de blauwe) en boven alles: jarenlang van minder dan de bijstand moeten leven.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Incassobrieven en dreigbrief met deurwaarder

Ongelezen bericht door kuklos »

Statler schreef:
21 jun 2022 16:06
Vadertje Staat zorgt te goed voor zichzelf. En waar dat toe leidt, zien we in het nieuws.
Beetje onder de gordel daar de belastingdeurwaarders niets kunnen doen tegen het beleid van de regering en de kamer.......Tevens mag de belastingdienst zich niet verdedigen tegen "het nieuws" dat is iets wat de staatssecretaris of minister moet doen....en we weten hoe dat is gegaan....
Moneyman zegt niets over de belastingdienst of haar medewerkers. Hij zegt iets over hoe Nederland/overheid/politiek vooraan staat bij het innen van schulden en alle anderen daarna komen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incassobrieven en dreigbrief met deurwaarder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan hebt u echt zelf de verkeerde reactie als beste aangeklikt. 😁

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Incassobrieven en dreigbrief met deurwaarder

Ongelezen bericht door Jablan »

Teruggaan naar pagina 1 en daar bij 'het beste antwoord' dat antwoord niet langer als beste aangeven. Is het daar weg, kun je weer een ander antwoord als beste reactie kiezen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobrieven en dreigbrief met deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

haha graag gedaan hoor. Ik weet dat mijn collega’s en ik nogal wat stress kunnen veroorzaken (en dat is soms ook de bedoeling), maar als ik onnodige stress kan wegnemen doe ik dat graag.

Plaats reactie