LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] info gevraagd incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
binky100
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:09

info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door binky100 »

hallo

ook ik lig nu al een tijdje met incassoburo,s overhoop
maar nu heb ik gehoord dat er een mogelijkheid is om onder bepaalde incasso kosten uit te kunnen komen

weet iemand misschien iets meer hier over??


groetjes binky

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Ik ken wel een goede manier en die heet optijd betalen. Werkt perfect!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Toch kan ik niet anders dan het met Sjoerd eens zijn. Wat geeft je het idee dat je onder incassokosten uit kunt komen? Waar heb je dat gehoord of gelezen?

Het lijkt me namelijk heel sterk dat ze dat doen, betalen is gewoon een verplichting.

binky100
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:09

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door binky100 »

ik heb een tijdje geleden gehoordt via de tv en vraag me nou niet welk programma het was dat weet ik helaas niet meer.

maar ik had begrepen dat er bepaalde kosten konden worden kwijt gescholden.

en wat sjoerd betreft??
kijk de mensen hier weten dacht ik onder tussen zelf ook wel dat de beste remedie is gewoon op tijd betalen, ben ik helemaal eens met hem.
maar heeft ie er wel eens bij stil gestaan dat er nu ook mensen zijn die dat niet hebben gedaan en nu proberen hulp en let op ADVIES in te winnen door een simpele vraag te stellen??

kijk voor die mensen zeg ik kom op geef een normaal antwoord of anders lees door en reageer niet

ik heb me dan wel vandaag pas aan gemeld maar lees al maanden mee .
en wat ik allemaal voor opmerkingen lees terwijl die mensen gewoon een vraag stellen maar er gewoon een dom antwoord op krijgen dat zet bij mij kwaad bloed

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door Cesar »

Als je bedoelt de informatiekosten dan klopt dat. Deze zijn te allen tijden voor de eisende partij. Is veranderd in 2001.
Vervolgens mogen de incassokosten niet de 15% overschrijden van het te vorderen bedrag. Hierop komt nog wel 19% BTW.

Ik bedoel te vertellen: een som van 60 euro met 40 euro informatiekosten en incassokosten van 300 euro keurt geen enkele rechter goed.

Laat anderen maar kletsen. Er is namelijk een catagorie mensen dat het leuk vindt om te jennen.
Er is geen mooier vermaak dan leedvermaak.

binky100
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:09

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door binky100 »

cesar

kijk dat is een antwoord waar ik wat mee kan
bedankt voor de tip :lol:
mochten er nog meer tips zijn dan zou ik die graag willen horen

regards binky

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Binky, als jij de tijd neemt om een fatsoenlijk bericht in elkaar te schroeven in correct Nederlands en bestaande uit meer dan twee regels (en dan mats ik je nog) zodat er ook iets is waar we iets mee kunnen vergroot je de kans aanzienlijk dat mensen ook de tijd nemen om dingen voor je uit te zoeken.

Om je toch tegemoet te komen..

Incassobureau: enkele regels

Een incassobureau herinnert iemand aan een betaling en wijst op de gevolgen van 'niet betalen'. Maakt stevig indruk, zo je wilt. En brengt daar geld voor in rekening, boven op de schuld die er al was. Meer doet een incassobureau strikt genomen eigenlijk niet.

Incassobureaus hebben een niet al te best imago. Dat komt deels omdat iedereen - en dus ook elke bullebak - zo'n bedrijf kan starten. En ook omdat er niet echt wettelijke regels zijn voor de tarieven die incassobureaus mogen hanteren. Toch zijn er door uitspraken van rechters - die uitgaan van wat redelijk en billijk is - wel wat uitgangspunten te noemen:

Een incassobureau mag tot een bedrag van E 5.000 circa vijftien procent van dat bedrag aan incassokosten opvoeren. Er is een staffel, gehanteerd door kantonrechters, en die gaat uit van E 34 bij bedragen tot E 225, E 68 bij bedragen tot E 450 enz. Los daarvan mag maximaal E 25 aan administratiekosten worden gevraagd.

Een opdrachtgever zal zijn klant eerst zelf moeten herinneren aan het te betalen bedrag, voor hij een incassobureau mag inschakelen. Eerst een herinnering, en vervolgens een aanmaning, is daarbij het meest fatsoenlijk.

Een aantal incassobureaus heeft alweer jaren geleden de handen ineengeslagen en de Nederlandse Vereniging van Incasso Ondernemingen opgericht, in een poging het soms wat louche imago af te werpen en te streven naar kwaliteit en zorgvuldigheid. Het grootste incassobureau van ons land Intrum Justitia - goed voor 43 procent van alle incasso's in ons land - heeft vorige maand voor het eerst het Incasso Keurmerk gekregen, dat ruim een jaar geleden in overleg met onder meer consumentenorganisaties tot stand kwam.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door Cesar »

http://tinyurl.com/ltte7

Bincky, klik eens op bovenstaande link.

groet
Cesar :wink:

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door rommel2 »

Intrum Justitia een keurmerk??? Ik daarom 0,0 vertrouwen in deze organisaties. Wat gaan deze bedrijven slecht met vermeende vorderingen om. Intrum Justitia kan echt niet inhoudelijk communiceren over vorderingen. Hun boodschap is simpel : betalen en zo snel mogelijk of het nou terecht is of niet!!!!

binky100
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:09

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door binky100 »

kijk kijk dit zijn tips

mag ik iedereen bedanken voor de tips
ik zal en wil dit ff wat nader bestuderen

vooral die laatste van secar bedankt

groet binky

leekgloster
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:19

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door leekgloster »

een incassoburo is niet eens rechtsgeldig.
anders wordt het wanneer er een gerechtsdeurwaarder bij komt kijken

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door digimax »

Hierop komt nog wel 19% BTW.

en alleen als de schuldeiser niet BTW plichtig is, met andere woorden kijk ff of je een btw nummer kan vinden ten name van de schuldeiser. heb je een (betwistbare) vordering als particulier bij een ondernemer let hier dan goed op, scheelt soms behoorlijk.

:lol:

Mr E
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2006 20:15

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door Mr E »

incassobureaus werken wel degelijk rechtsgeldig. Een gerechtsdeurwaarder organisatie is veelal gelinkt aan een incassobureau. De gerechtsdeurwaarder komt pas in aktie in de dagvaardingsprocedure en de executiefase. Hij verzorgt alleen de ambtshandelingen.

Veelal zie je dat er in sommatiebrieven ontoelaatbare kosten in rekening gebracht, zoals dossierkosten, informatiekosten etc. Slechts toelaatbaar is de rente en incassokosten volgens rapport voorwerk II. Daarnaast moeten de incassokosten wel in verhouding staan met de gemaakte werkzaamheden. Vb 800 euro voor 1 brief staat niet in verhouding.

Schuldhulpverlening
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:55

Re: info gevraagd incasso

Ongelezen bericht door Schuldhulpverlening »

Incassobureau hebben welliswaar geen enkele juridische status maar handelen in opdracht van en namens de schuldeiser als gemachtigde.
Onder incassokosten uitkomen kan alleen door te onderhandelen met de incassobureaus. Ze vermeerderen de vordering met 30% als geen zelfdzaam percentage aan incassokosten. Maar geen nood, binnen afzienbare tijd komt er een ander type incassobureau.

Gesloten