LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Conny-J »

Wie heeft er ervaring met Intrum Justitia.


Ik vertrouw dit incasso-bdrijf niet helemaal. Temeer omdat ze erg slordig zijn in het opstellen van hun brief (de betalingen zijn bijgewerkt tot en met 18-04-200.); en als je ze probeert e bellen; krijgen je ze niet aan de lijn.

Na een paar minuten krijg je een bandje die zegt dat je kunt kiezen; of je spreekt je refentie, naam en telefoonnumer in, of je kunt op nummer 2 drukken van het menu; en dan wordt de verbinding zonder wat te zeggen verbroken.

Ik heb dus ingesproken, en als je kl;aar bent met spreken; krij je ineens een engelstalige gedeelte... (press 1 to sent your message, press 3 to listen to your message, press4 to rerecord your message, etc)

Bellen naar ze heeft geen zin; en twee wachten op ze om gebeld te worden, wat ik nu maar doe, dat leverd mij de nodige spanningen op... Want ik ben bang dat ze of te laat terugbellen; of helemaal niet

Sorry, maar zo'n bedrijf kan je toch niet serieus nemen.

Even voor alle duidelijkheid; ik wil best het verschuldigde bedrag betalen...
Maar ja, Incasso

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Tip 1:

neem rechtstreeks contact op met degene aan wie je geld schuldig bent, en probeer met die firma een regeling te treffen.

Tip 2:

als de firma toevallig Provea, of front international, of een van de variaties daarop: laat hen eerst aantonen dat jij iets aan ze verschuldigd bent. Is dat zo, betaal het verschuldigde dan rechtstreeks aan die firma, en niet aan intrum. Die laatsten willen alleen een graantje meepikken, zonder iets voor hun geld te doen.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 27 apr 2006 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo,

Gewoon het bedrag betalen aan het bedrijf wat je verschuldigd bent.

Breek mij de bek niet open over intrum justitia.

Ze zijn niet te vertrouwen.

Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Conny-J »

Het verschuldigde bedrag heb ik betaald. de 22ste. De dagtekening van brief is: 20-04-2006. Had ik voor 20-04-2006 betaald, moest ik even contact opnemen met Intrum Justitia. Zo niet dan heb ik 8 dagen na tegenwoordig de tijd om te betalen.

Het is op zich een lullig bedrag, maar de slorigheid in zowel hun schrijven, alswel hun telefoonsysteem, maakt hen zo ongeloofwaardigheid.

Het stomme is, afgelopen maandag belde ik ook, krijg ik eerst een meisje aan de lijn die me naar het mijn naam en refentie en telefoon vraagt; Later op de dag hetzelfde, maar dan door een jongen. ?????? Deze personen hadden me ook gewoon even te woord kunnen staan

Alles bij elkaar optellend, vind ik het allemaal zeer dubieus. Ik zou graag zien dat dit bureau aangepakt wordt. En als dat wettelijk niet mogelijk is, dan moeten er op zijn minst kamervragen over komen.

Dit kan niet langer zo...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

als je betaald hebt, is er geen vordering meer die open staat.

Persoonlijk ben ik overigens van mening, dat het soort bedrijven dat bekend staat als incassobureau, een ongewenste schakel is tussen een leverancier en de consument. Als er dan zoiets moet zijn, laat het dan over aan erkende en dus bevoegde deurwaarderskantoren.

Schept mijns inziens een hoop duidelijkheid.

pitbull
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2006 01:33

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door pitbull »

Het verschuldigde bedrag heb ik betaald
U was dus achterstallig in uw betalingen.
dan moeten er op zijn minst kamervragen over komen
Het moet echt niet gekker worden, omdat iemand z'n rekeningen niet betaalt, en dat pas doet na inschakeling van een incasso, moeten er kamervragen komen?

Op welke planeet leeft u?

Conny-J
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:41

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Conny-J »

Het is de werkwijze van het incassobureau waarover ik me druk maak.
Betalen wil ik best; het is een luttel bedrag, maar als je contact met ze probeert te leggen, geven ze niet thuis, en dat baart mij zorgen.

Ik heb een simpele vraag, waar ik graag antwoord op wil; maar je wordt zogenaamd vriendelijk behandeld... Ze beloven terug te bellen, nadat je de door hen gevraagde gegevens hebt ingesproken... Maar terugbellen ho maar... Ik vind dat geen manier van doen. Ze weten zelf dat de ze de mensen maar weinig tijd geven om te betalen.

Nogmaals, het bedrijf zit zo amateuristisch in elkaar. Het lijkt allemaal heel professioneel, maar als je twee tellen nadenkt, dan voel je gelijk aan dat het niet helemaal goed zit daar... Zoals gezegd, een Nederlands incassobureu, dat met een engelstalige antwoordcomputer werkt, een systeem dat je terug vind bij de vele 0900-dating-lijnen, ja dan gaat bij mij groot alarm af.

Ja, voorkomen is beter dan genezen, maar nogmaals... Als u (pitbull) nooit geconfronteerd bent geweest met deze praktijken, verzoek ik u er zich buiten te houden...

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Bailey »

Ook mijn vriend kreeg een brief gedateerd op 6 april, ontvangen op 8 april. Hij moest binnen 3 dagen 500 euro overmaken ivm met de autoverzekering die niet betaald was, anders zou het naar de rechtbank gaan. Dit was de allereerste brief die hij kreeg en de autoverzekering was betaald!!

Ik heb direct contact gehad met Intrum Justitia en de gang naar de rechtbank is stopgezet. Inmiddels is alles geregeld, het ging om incassokosten terwijl telefonisch doorgegeven was door de verzekering dat die niet betaald hoefde te worden. Alleen wacht mijn vriend nog steeds op een bevesting dat de incasso ingetrokken is.

Maar verder wel vrijwel altijd direkt contact gehad. 1 Keer kreeg ik iemand aan de telefoon die om het referentienummer vroeg en ik zou dan teruggebeld worden. Aangezien ik daar niet van houd heb ik zelf later teruggebeld en dat ging toen goed. Dus op zich geen problemen met dit incassobureau.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik vind toch wel degelijk dat bepaalde incassobureau's aan de kaak gesteld moeten worden. Deze bureau's groeien echt de grond uit! En vaak zitten er bij die zo verschrikkelijk onredelijk zijn, echt ratten zijn dat. Tuurlijk moet je betalen, maar er zijn altijd bepaalde omstandigheden waarom het soms niet mogelijk is. En als je dan een regeling wilt treffen dan geven ze niet thuis. Dan sturen ze het maar door naar de rechtbank wat ook weer geld kost.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik vind de optie om het in het parlement aan de kaak te stellen, nog niet eens zo gek bedacht.

Natuurlijk: een (terechte) rekening moet betaald worden, en liefst een beetje op tijd. Volledig mee eens.

Maar ONterechte vorderingen, die door incassobureau's beschouwd worden als openstaande bedragen: daar gaat dit soort bureau's mee in de fout. Aan dit soort praktijken moet een eind komen, en wel zo snel mogelijk.

Als het dan niet anders kan dan met incassobureau's, dan zou ik willen dat dit soort bureaus alleen mag werken met erkenning door de overheid, zodat ze een beetje de rol krijgen van een deurwaarder. Ik vind het gewoon dubbel-op, waarom moet er naast een deurwaarder ook nog zoiets zijn als een incassobureau? Misschien omdat die laatsten niet hoeven te beschikken over de diploma's, waar een deurwaarder 6 of 8 jaar voor moet studeren?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik denk het wel, daarom groeien die dingen ook als paddestoelen uit de grond. Voor hun zijn deze tijden kassa natuurlijk, door de wantoestanden bij de belastingdienst en de zorgverzekeraars.

En doordat er incassobureau's, deurwaarders en gerechtdeurwaarders zijn, lopen de kosten gigantisch hoog op. Wat niet nodig is als in sommige gevallen eerder actie wordt ondernomen en op de juiste manier.

michel21
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 apr 2006 10:36

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door michel21 »

Intrum, ach.. ze werken erg achter.
Sommige dossiers liggen erg lang open, zetten ze soms in ene door naar een ander incassobureau, ze zijn slecht bereikbaar, zal ik nog doorgaan??

Ik heb een keer wat aan de hand gehad met hun, dreigen met deurwaarder, heb hun bandje ingesproken zodat ze me terug zouden bellen. nooit meer wat van gehoord, na 4!!!!!! maanden een brief van een ander incassobureau. dan krabbel je jezelf wel ff achter je oren of dit over hetzelfde dossier gaat, en wat zegt het 'nieuwe' incassobureau dan, ja dat kunnen we niet nazien, dus dan bel je intrum terug en die zien niks meer staan.. voorbeeldje intrum!! :)

donovanmeijer
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 22:36

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door donovanmeijer »

Geplaatst op 01 Mei 2006 16:23 door donovanmeijer


--------------------------------------------------------------------------------
Dit is ook een Intrum Justitia voorvalletje

En als je ooit mocht verhuizen?

Als je gaat verhuizen en je een ???-abo hebt, waarbij je het abonnement beëindigt omdat het toevallig zo uit komt.
Dan moet je jou nieuwe adres bekent maken zodat zij jou en retourpakketje kunnen sturen. Dit moeten ze dan naar jou nieuwe adres kunnen sturen.
Het retourpakketje heb je nodig om de Livebox te kunnen terugsturen.

(Langsbrengen hoeft niet want je moet op een retourpakket wachten)

Maar wat gebeurd er als de administratie van ??? te wensen over laat?

Na een maand of 15 krijg je een deurwaarder met een vordering, omdat je zogenaamd de Livebox niet wilde terugsturen. Die deurwaarder kan ineens wel je huidige adres vinden. Wanneer je dan zegt en schrijft dat je een verhuisbericht heb gestuurd en de Livebox keurig voor ze heb bewaard, luidt het respons dat zij i.p.v. de Livebox, de vordering wensen te ontvangen. Die mag je dan uitsluitend aan de deurwaarder betalen.
Dit kost je honderden Euro's.
Ik raad iedereen aan om je verhuisbericht aangetekend te versturen.
Van de zotte ja!
Gewoon doorgeven of gewoon schrijven zou genoeg zeggen.

Nu krijg je het klassieke staaltje techniek. ??? zegt: je moet het met de deurwaarder uitzoeken. Deurwaarder zegt: je moet het met ??? oplossen. Heen-en-weer.

En nu? Naar de rechtbank hiephoi!
Dan kun je aan een rechter uitleggen dat je het boxje al die tijd hebt bewaard en geen bericht met retourpakketje hebt ontvangen.
Daarbij leg natuurlijk ook uit dat je vele malen gebeld hebt en daar erg veel geld aan kwijt bent teneinde de zaak door te nemen vóór dat er problemen zouden komen.
Maar stel je voor dat je eenmaal geen kopie van je gewone verhuisbericht hebt, en al helemaal niet aangetekend gemaakt, dan ben je sowieso een slordige 1000 Euro armer.
Betaal dan maar die claim bij gebrek aan bewijs, dat scheelt je in elk geval een financiële buikpijn van je welste.

Nee dit is geen geroddel en ook geen sterk verhaal.

BEWAAR ALTIJD JE CORRESPONDENTIES GEKOPIEERD

Vr gr Donny

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door timefa »

Dit is een mogelijkheid maar geen oplossing.
Intrum Justitia zal heel snel aangeven hoe de vork aan de steel zit en haar provisie alsnog van U opeisen en daar kunt U niets aan doen.
Adviezen zoals het gewoon rechtstreeks aan de schuldeiser betalen terwijl deze de vordering uit handen heeft gegeven is geen advies of anders omschreven, het slaat gewoon nergens op en brengt mensen in problemen.

Mr E
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2006 20:15

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Mr E »

Klopt helemaal wat timefa zegt. Rechtstreeks betalen aan de schuldeiser nadat je de sommatiebrief hebt gehad van Intrum heeft geen zin. Uiteraard heb je de schuld (hoofdsom) voldaan, maar Intrum zal je dan aanschrijven voor de kosten en de rente. Deze kosten moet je alsnog voldoen. Hierdoor kun je alsnog in de problemen komen of in het ergste geval gedagvaard worden voor de rechter.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Langhaar »

timefa en Mr E,

Als de fout bij hen ligt dan gewoon het bedrag betalen
aan het bedrijf en verder niks.

Voorbeeld: nuon betaald en hun hadden het bedrag weer
teruggestort.
Weer betaald en weer teruggestort.
Intrum Justitia op mijn nek.
Ja opzouten.
Vele telefoontjes en brieven later, nog een keer betaald en
nog steeds die Intrum Justitia.
Alleen het bedrag waar ze recht op hadden uiteraard en geen
kosten.
Brief gestuurd aan Intrum Justitia en nooit meer wat gehoord.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

NVT
Laatst gewijzigd door ruwassieraden op 09 nov 2006 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Schuldhulpverlening
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:55

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Schuldhulpverlening »

Mogen wij even een toelichting welke van belang is toevoegen?
Intrum Justitia is te groot aan het worden waardoor ze fout op fout maken. Wanneer wij een minnelijke regeling voorstellen dan gaan ze daarmee op voorhand niet akkoord met als gevolg dat een voortraject sneuvelt en de cliënt alleen nog de rechtelijke weg WSNP rest.
Wij benaderen daarom alleen de schuldeiser zelf welke ons vervolgens doorverwijst naar Intrum Justitia waarna wij aangeven dat wij op grond der staat van dienst geen onderhandelingen met dit incassobureau doen.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

opgelost Géén kosten
Laatst gewijzigd door ruwassieraden op 09 nov 2006 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr E
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2006 20:15

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Mr E »

Als die lege woning eigendom van jou is, mag je ervan uit gaan dat je kennis hebt genomen van de post. Je weet immers ook dat er post van de deurwaarder of het incassobureau ligt. Als eigenaar zal je regelmatig eens langs gaan bij de woning om te kijken of alles nog ok is.

Indien je in een huurwoning hebt gezeten en de factuur met herrinnering is na je verhuisdatum op dat adres is aangekomen vallen de kosten te betwisten.

Daarnaast is het zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor adreswijzigingen.

Gesloten