LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mezeja
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 nov 2009 17:39

Lindorff

Ongelezen bericht door mezeja »

Vervelend probleem met Lindorff.
Factuur niet op tijd betaald, ik krijg een 1e herinnering op een factuur van 23,93 en betaal op 27 oktober de factuur incl. de aanmaningskosten van 5 euro, 28,93 dus.
Twee dagen later ontvang ik een tweede herinnering waar nog eens 7,50 extra kosten worden gerekend vanwege te laat betalen, dus bovenop die 5 euro van eerder. Omdat de factuur betaald was heb ik verder geen aandacht geschonken aan die tweede herinnering. Tot 12 november, ik ontvang een schrijven gedateerd 10 november 2009. Ik heb die 7,50 niet betaald en nu komen daar bovenop buitengerechtelijke kosten van 44,03. Te betalen voor 18 november.
Ik stuur direct een mail waarin ik vraag om uitleg. Geen reactie maar dat kan misschien ook niet na ruim 24 uur. Dus bel ik vandaag naar Lindorff. Daar krijg ik te horen dat ik gewoon betalen moet omdat ik te laat was.
Op 25 oktober was bij Lindorff geconstateerd dat er nog niet betaald was en daarover zou mij een mail zijn gestuurd. Ik heb die mail niet gelezen en waarschijnlijk is die in de ongewenste post beland( overigens denk ik niet dat een aanmaning via de mail verzonden moet worden). Én zei de dame aan de telefoon we hebben u een brief gestuurd op 27 oktober. Als je ervan uit gaat dat de post er 2 dagen over doet kan het niet zo zijn dat ik die brief de 27e al had.
Ik zei dat ik haar kon bewijzen dat de betaling de 27e was gedaan door een kopie te sturen van het afschrift maar daar was ze niet in geïnteresseerd. Ik moet betalen. Ik werd niet vrolijk en zei dat ik het een heel vreemde gang van zaken vond maar dat was nou eenmaal zo. Uiteindelijk legde de dame de telefoon neer. Kan dit werkelijk zo zijn en moet ik dit betalen? Incassokosten over aanmaningskosten? Ik begrijp er werkelijk niets van.
Via de mail heb ik nogmaals mijn beklag gedaan en een kopie meegezonden van het afschrift.
Ik hèb betaald, te laat dat wel maar met vermeerdering van 5 euro voordat de tweede herinnering was verstuurd aan mijn huisadres. :(

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door rene117 »

als jij bewijs heb dat je betaald heb laat ze dan lekker in hun sop gaarkoken moet niet gekker worden door in zwolle wat willen ze doen als je betaald heb ze kunnen niets doen
dus stuur een mail off een brief aangetekent met de mededeling dat het bedrag is betaald
en zij moeten met bewijs komen dat je niet betaalt heb laan ze het voor komen laat de rechter zien dat je heb betaald dan gaan ze weer op hun bek

en deel ze ook mede dat de gemakte kosten worden verhaald

sterkte

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Royalflush »

Stuur Lindorff een kort briefje.
Geachte heer/mevrouw,

In reactie op uw schrijven van [datum] bericht ik u als volgt. De factuur is reeds enige tijd geleden voldaan, inclusief €5,- aanmaningskosten. Derhalve is er van een vordering geen sprake meer. Indien u de vordering toch handhaaft, dan kunt u een gerechtelijke procedure starten bij de kantonrechter. Ik zal in zo'n geval verweer voeren en alle bijkomende kosten op Lindorff verhalen.

Hoogachtend,

X
Niet veel meer woorden aan vuil maken en al helemaal niet gaan bellen. Reageer ook niet op eventuele telefoontjes van Lindorff, handel alleen schriftelijk. Laat je ook vooral niet intimideren, Lindorff heeft (zoals zo vaak) geen poot om op te staan en probeert via intimidatie geld van jou lost te peuteren.

mezeja
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 nov 2009 17:39

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door mezeja »

Dat is een goede tip, je hebt toch de neiging om je te verweren maar zoals gezegd haalt dat niets uit en vragen zij of je wel luistert naar wat ze zeggen. Vraag ik daarop of zij ook naar mij willen luisteren dan ben ik degene die vervelend doet en legt ze de hoorn neer.
Ik heb een korte zakelijke mail verstuurd en wacht de reactie wel af.
Ik ben niet van plan om dit zomaar te laten gebeuren.
Bedankt!

mezeja
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 nov 2009 17:39

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door mezeja »

En toch zit het me niet lekker, het blijft me bezig houden ook al denk ik steeds, ik leg het naast me neer. Maar dat is waarschijnlijk precies wat ze willen, dat je ermee bezig blijft!
Waarom op zo'n kille manier mensen te woord staan? Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die op die manier plezier in hun werk hebben.
Maar goed, ik heb een mail verstuurd en wacht nu wel verder af met een onrustig gevoel.

Billy63
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:09

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Billy63 »

Hallo,

Het is me wat met die Lindorff. Ik kan alleen maar zeggen: Pas op!!!!!

Ik kreeg 20-11-2009 een aanmaning voor een vordering van € 99,80 van 8-6-2007, inmiddels opgelopen naar € 143,83. Opdrachtgever van de vordering is onbekend. Ik heb geen enkel idee waar deze vordering voor zou kunnen zijn. Ik heb ze daarom een mail gestuurd met het verzoek mijn de factuur en alle eerder gestuurde aanmaningen te doen toekomen.

Krijg ik vandaag een brief dat ze de incassoprocedure staken wegens gebrek aan bewijs!!!! Met de opmerking dat als ik in de toekomst van de diensten van de opdrachtgever (naam onbekend), zij alsnog het openstaande saldo kunnen vorderen. Nou ja, schiet mij maar lek. Heel erg vaag allemaal.

mezeja
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 nov 2009 17:39

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door mezeja »

Ik krijg een heel naar gevoel bij deze mensen.
Nadat ik een mail gestuurd heb waarin ik kenbaar heb gemaakt dat ik de 27e oktober betaald heb en dat ook heb bewezen met een kopie van het afschrift, krijg ik toch opnieuw een vervelende brief vol met spelfouten dat ik moet betalen.

Voor de duidelijkheid, het gaat niet om een niet betaalde factuur maar om extra aanmaningskosten die door mij niet zijn betaald omdat ik betaald had voordat zij hun tweede herinnering per post stuurden. Telefonisch is mij medegedeeld dat ze mij een brief hebben gestuurd op 27 oktober en daarin werd om 7,50 extra aanmaankosten gevraagd bovenop de 5,- van de 1e herinnering die ik al betaald had bij de originele factuur.

Aangezien ik in de veronderstelling was dat ik voldaan had aan mijn betalingsplicht voor ik de 2e herinnering kreeg heb ik die 7,50 niet meer betaald.

Nu wil Lindorff van mij 7,50 plus nog eens 44,30 aan buitengerechtelijke kosten. Dat gaat mijn pet ver te boven, totaal uit balans dit.

Ik heb gereageerd via de telefoon en trof een onaardige dame die alleen maar kon zeggen dat ik betalen moet en uiteindelijk de telefoon neergooit. Op mijn mail is niet gereageerd maar ik krijg wel een brief dat ik betalen moet.

Mijn gevoel zegt dat hier iets heel raars gaande is.

Factuur betaald, herinneringskosten betaald maar toch zo'n torenhoge rekening onder het mom van buitengerechtelijke kosten. Ik zou me werkelijk schamen als ik voor zo'n bedrijf mijn werk moet doen.

Free Recordshop zegt niets te kunnen doen maar dat vind ik een ongelooflijk zwaktebod.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door rene117 »

als jij betaald heb dan ben je klaar
dus niet meer reageren laat de zaak maar voor komen
ik sweer je dan gaan ze zeer hard op de bek en dan zal ik een tegen claim indienen als ik uw
was wegen aantasting van de goede naam en eer uw kunt dan ook de kosten verhalen als uw vrij moet nemen van uw werk en reiskosten

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Royalflush »

Dat is een standaard zwaktebod van Free Record Shop. Natuurlijk kan men wel wat doen, men wil alleen niet. Hoe dan ook, jij hebt aan je verplichtingen voldaan en betaald, inclusief de €5,- aanmaningskosten. Verwijs Lindorff maar naar de kantonrechter indien zij jou blijven lastigvallen en vermeld daarbij dat jij dan verweer zult voeren en alle bijkomende kosten op Lindorff zult verhalen. Laat je vooral niet gek maken, je staat volkomen in je recht.

Gesloten