LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag door De Schout gerechtsdeurwaarder vanwege onbekende vordering

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mandy.hartmans-spreij
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2020 22:39

Loonbeslag door De Schout gerechtsdeurwaarder vanwege onbekende vordering

Ongelezen bericht door mandy.hartmans-spreij »

Mijn vader heeft een brief gekregen van De Schout gerechtsdeurwaarder dat ze loonbeslag gaan leggen. Het zou hier gaan over een vordering die op 6 februari 2012 is voorgekomen bij de kantonrechter.Alleen nu is het probleem dat mijn vader nooit bij de kantonrechter is geweest, en ook nooit een beschikking heeft gehad van de kantonrechter. Hij heeft geen idee waar dit over gaat. Er staat alleen in de brief dat De Schout loonbeslag legt in opdracht van Intrum Nederland B.V. waar hij ook nooit contact mee heeft gehad. Hij zit nu met zijn handen in het haar want het gaat om best een groot bedrag. Wie zou mij kunnen adviseren hoe ik mijn vader hiermee kan helpen? Met vriendelijke groet Mandy Hartmans-Spreij

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Loonbeslag door De Schout gerechtsdeurwaarder vanwege onbekende vordering

Ongelezen bericht door 16again »

Neem eens contact op met de deurwaarder, om te controleren of men wel bij de juiste persoon aanklopt
Tegen de uitspraak van de rechter kun je in verzet gaan. Daar is een periode van 4 weken voor, maar die gaat pas lopen zodra het vonnis betekend is , wat hier nog niet gebeurd lijkt te zijn.

mandy.hartmans-spreij
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2020 22:39

Re: Loonbeslag door De Schout gerechtsdeurwaarder vanwege onbekende vordering

Ongelezen bericht door mandy.hartmans-spreij »

De vordering is op 20 april 2013 betekend schijnbaar alleen weet mijn vader hier niets van hij heeft nooit iets ontvangen hierover.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Loonbeslag door De Schout gerechtsdeurwaarder vanwege onbekende vordering

Ongelezen bericht door Jasper45 »

PietertjeTwee schreef:
14 apr 2020 23:45
...
EDIT: als er geen mogelijkheid meer is tot verzet zit er niks anders op dan de vordering met Intrum af te wikkelen...
Zeker, mits tenminste de onderliggende factuur met een specificatie kan worden getoond??

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loonbeslag door De Schout gerechtsdeurwaarder vanwege onbekende vordering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jasper45 schreef:
15 apr 2020 07:53
PietertjeTwee schreef:
14 apr 2020 23:45
...EDIT: als er geen mogelijkheid meer is tot verzet zit er niks anders op dan de vordering met Intrum af te wikkelen...
Zeker, mits tenminste de onderliggende factuur met een specificatie kan worden getoond??
Nope. Die verplichting is er al lang niet meer - de grondslag van de vordering is niet de factuur, maar het vonnis.

Het enige logische wat TS kan doen is een kopie van alle relevante stukken (dagvaarding, vonnis, betekening) opvragen, als dat nog niet gebeurd is, en dan bepalen of verzet nut heeft.

Zo'n beetje alle overwegingen over de te zetten stappen (incl. voor- en nadelen) in een dergelijk geval heb ik pas nog in dit soortgelijke topic uitgewerkt.

Los hiervan kan je een beroep doen op verjaring. Is er sprake van wettelijke rente of contractuele rente? In het laatste geval is die verjaard, als er de afgelopen 5 jaar geen stuitingshandelingen hebben plaatsgevonden. Hetzelfde geldt voor de executiekosten. De hoofdsom zelf, de eventuele wettelijke rente en de proceskosten verjaren pas na 20 jaar, omdat dat in het vonnis is vastgelegd.

EN als allerlaatste mogelijkheid zou je, als de vordering terecht blijkt te zijn, een voorstel tegen finale kwijting kunnen overwegen.

mandy.hartmans-spreij
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2020 22:39

Re: Loonbeslag door De Schout gerechtsdeurwaarder vanwege onbekende vordering

Ongelezen bericht door mandy.hartmans-spreij »

Dank je voor jullie hulp mijn vader heeft al actie ondernomen door een advocaat naar de brief te laten kijken. Ook heeft hij een vermoeden nu wat het zou kunnen zijn. Ook heeft hij contact opgenomen met De Schout zij zouden hem nog terugbellen. Nogmaals bedankt groetjes Mandy

Gesloten