LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon eist nog voorschot na opmaken eindafrekening

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
richard.van-zijtveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2019 20:10

Nuon eist nog voorschot na opmaken eindafrekening

Ongelezen bericht door richard.van-zijtveld »

Nadat ik ben verhuist en een andere energieleverancier heb genomen, eist mijn oude leverancier, Nuon, nog een niet betaald voorschot, terwijl de eindafrekening al is opgemaakt (en betaald). Mogen ze dat doen? Of mag ik weigeren om het voorschot te betalen, ik mag toch aannemen dat een eindafrekening de afsluiting van het contract betekend en dat zij de ontvangen bedragen gaan verrekenen met de afgenomen elektra/gas? Kunnen jullie eventuele wetsartikelen aandragen, zodat ik ze hierop kunnen wijzen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nuon eist nog voorschot na opmaken eindafrekening

Ongelezen bericht door berndv »

richard.van-zijtveld schreef:
21 mei 2019 20:17
Nadat ik ben verhuist en een andere energieleverancier heb genomen, eist mijn oude leverancier, Nuon, nog een niet betaald voorschot, terwijl de eindafrekening al is opgemaakt (en betaald). Mogen ze dat doen? Of mag ik weigeren om het voorschot te betalen, ik mag toch aannemen dat een eindafrekening de afsluiting van het contract betekend en dat zij de ontvangen bedragen gaan verrekenen met de afgenomen elektra/gas? Kunnen jullie eventuele wetsartikelen aandragen, zodat ik ze hierop kunnen wijzen?
Kijk even op je jaarafrekening welke voorschotten daar op zijn meegerekend. Vaak worden niet-betaalde voorschotten wel meegerekend in de jaarafrekening. Dus men rekent hier alsof je betaald zou hebben. Als je dat voorschot niet betaald hebt, ben je dat bedrag natuurlijk nog verschuldigd.

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nuon eist nog voorschot na opmaken eindafrekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit staat ook altijd letterlijk op de eindafrekening vermeld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nuon eist nog voorschot na opmaken eindafrekening

Ongelezen bericht door berndv »

wellicht voor de duidelijkheid even handig om ook de datums van de zaken te vermelden. Dus welk voorschot gaat het om, welke maand en wanneer was de uiterste betaaldatum? Wanneer heeft u de meterstanden ingediend, en wanneer heeft u de eindafrekening gekregen?

NeoDutchio
Berichten: 12326
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nuon eist nog voorschot na opmaken eindafrekening

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een wetsartikel die aangeeft of een voorschot wel of niet betaald moet worden. We kennen veel regeltjes in Nederland, maar deze gelukkig niet.
Tot wanneer liep de overeenkomst, wat is de laatste voorschotmaand die betaald is en wat staat er in de eindafrekening?

Gesloten