LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte automatische incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Rossum3
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:12

onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door Rossum3 »

BIJ mij is onlangs een bedrag van 35,60 afgeschreven door de firma
CCE CONTENT CLEARING EX , waar ik nooit per telefoon of met een handtekening toestemming voor heb gegeven.Rekening laten blokkeren , bedrag geprobeerd te storneren, dit kon niet volgens de POSTBANK. Morgen ga ik aangifte doen van fraude.

Wie o wie heeft dit ook mee gemaakt
Laatst gewijzigd door Rossum3 op 21 apr 2008 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door roro25 »

bij je bank een melding onterechte incasso laten maken. Doen ze niet graag, maar zijn ze wel verplicht.
NA een eventueel positief onderzoek krijg je het geld weer terug.

Postbank doet overigens erg moeilijk en zullen waarschijnlijk in eerste instantie zeggen dat dit neit bestaat. Het kost hen nl. geld en tijd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door marnix »

Heeft u niet ergens met pin betaald voor dat bedrag?
Soms gaat de afschrijving via een andere naam dan de zaak voert die u bezocht heeft.

Ronald76
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 feb 2008 10:38

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door Ronald76 »

Dat een medewerker van de Postbank vertelt dat de incasso niet terug geboekt kan worden is erg slordig. Komt helaas vaker voor (niet alleen bij de Postbank). Ik zou ook een melding onterechte incasso instellen.

Het kost de Postbank misschien geld, maar ook het bedrijf dat onterecht heeft geincasseerd. De Postbank zal (een deel van) de kosten verhalen op het bedrijf dat onterecht heeft geincasseerd.

Peter Brans
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2008 13:23

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door Peter Brans »

Bij mij is op 9 april 2008 een automatische incasso afgeschreven van 35,60 euro door CCE Content Clearing Ex..
Ik heb ook nergens een handtekening of opdracht of wat dan ook gezet/gegeven. Sterker nog: ik ken deze firma helemaal niet.
Ik vraag me af hoe ze aan mijn bankrekeningnummer komen en hoe het mogelijk is dat men zo maar geld af kan schrijven zonder tussenkomst van de rekeninghouder.
Maandag ga ik de zaak blokkeren en proberen te storneren. Ik laat wel weten hoe dit is gelopen.

Gaarne reacties van meerdere gedupeerden

Rossum3
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:12

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door Rossum3 »

Hoi Peter

Ik ben blij dat je geageerd.Zoals je hebt kunnen lezen heb ik dit ook gedaan maar zonder gevolg. Ook heb ik aangifte gedaan , alleen heb ik
HUISWERK mee gekregen. Ik moet zoveel mogelijk mensen vinden met het zelfde probleem, Adres gegevens van cce content clearing ex en nog een adres van landelijke coördinatie of onderzoek wat gestart word of gaat worden. Mocht jij andere soort gelijke gevallen weten, wil jij mij dit laten weten ?

hutjevanputje
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2008 21:31

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door hutjevanputje »

Terugkomende van een korte vakantie kwam ik er vandaag achter dat ik ook een afschrijving van 49,30 euro had van mijn Raborekening.
Het ziet er inderdaad naar uit dat er een bende actief is die op een slinkse manier achter het rekeningnummer kunnen komen. Dit bedrag was op 14 april afgeschreven. Morgen maar naar de bank om te proberen dit bedrag te storneren.Bij mij was een 0800 nummer vermeld bij de bank afschrift. Misschien kunnen ze daar wat mee?

Rossum3
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:12

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door Rossum3 »

Ik heb dit nummer al verschillende keren geprobeerd te bellen maar er word niet opgenomen. Het schijnt een bedrijf te zijn in Duitsland wat jou weer door verwijst naar de USA . Dit heb ik ergens op de side van kassa
gelezen, maar kan het alleen niet meer terug vinden.
laat me AUB jou bevindingen weten.

hutjevanputje
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2008 21:31

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door hutjevanputje »

Ben vanmorgen vroeg naar de bank gegaan om te proberen het bedrag te laten storneren, maar helaas was de periode van 5 werkdagen verstreken en konden ze er niets meer aan doen. Dus geld weg, denk ik. Natuurlijk wel even vermeld dat de rekening waar het bedrag op gestort is na te trekken. Dat gaan ze doen en blokkeren. Daar hoor ik dan wel van, hoop ik. Kreeg het advies om aangifte te doen bij de politie, dus maar gelijk naar het buro gegaan, maar er kan pas donderdag aangifte worden gedaan emdat de dienstdoende agent in z'n eentje daar vandaag geen tijd voor had. Ik denk dus dat het niet veel zal helpen, maar ik wil het toch wel even vermeld zien, al was het alleen maar voor de na mij komende problemen.


alex85
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2008 21:35

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door alex85 »

Bij mijn partner is ook 29,95 van zijn rekening afgetrokken. nadat ik CCE Content Clearing Ex heb gegoogled kwam ik oa op de site van Radar terecht. Hier zag ik dat er nog veel meer gedupeerden zijn van dit louche bedrijf! Voor al deze mensen wil ik het volgende plaatsen. Bij de resultaten die ik kreeg van Google stond er het adres bij van dit bedrijf in Duitsland, Munchen. helaas geen telefoonnummer of mailadres. Maar mochten jullie hier wat aan hebben het is te vinden op de volgende site:

http://www.hotfrog.de/Firmen/CCE-Conten ... g-Exchange

Misschien handig bij het doen van aangifte of eventueel als je met deze vele reacties en het adres naar de bank gaat dat er nog wel wat aan gedaan kan worden! Want dot soort bedrijven moeten toch op de een of andere manier gestopt kunnen worden!!

Succes iedereen!

PS op de site van Kassa staan nog meer reacties van gedupeerden!

jokejansenvandijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2008 12:40

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door jokejansenvandijk »

Hallo ik heb wat mijn zoon misschien heeft afgesloten geanuleerd
hij heeft misschien op een verkeerde knop gedrukt en zo misschien iets afgesloten ik hoop dat ik op deze manier van het bedrijf af ben.
je kunt de website vinden op je bankafschrift (help.2000charge.com)dan krijg je een site moet je even onder aan kijken bij veel gestelde vragen daar kun je een abonnement anuleren moet je indrukken en in typen dat je niet weet wat je transaktie nummer is dan moet je je e-mail adres opgeven en krijg je je abonnement dan je hebt afgesloten in de e-mail die je krijg toegestuurd

Dear Customer: This is an automated reply ONLY to acknowledge that your recurringsubscription to http://http://www.truecelebs.com has been CANCELLED. Your Transaction # - 3077970Your subscription is paid and valid thru -�Sunday, July 06, 2008 DO NOT REPLY directly to this email. Should you have any further problems please contactour help staff at http://www.2000Charge.com/help/
[quote][/quote]

uduh
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2009 21:50

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door uduh »

Hallo,

Ik ben ook 1 van de gedupeerde.
Ik ben er sinds vorige week vrijdag pas achtergekomen dat er al 2 jaar 29,95 euro van mijn rekening wordt afgeschreven.
Dat komt bijna op een bedrag van 700 euro uit.
Ik heb het gelijk laten blokkeren maar ik heb gezien dat ze verschillende rekeningsnummers gebruiken.

Heeft iemand misschien een tip voor mij wat ik hier mee aanmoet ??
En hoe ik dit geld terug kan krijgen.

Gegroet Heer Uding

D85
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 09:37

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door D85 »

Je kan je bank de opdracht geven om het afgeschreven bedrag tot tenminste 1 jaar terug laten storneren. Dit kunnen ze namelijk wel!!!

Waarnaar je hoogstwaarschijnlijk een brief gaat ontvangen van een of ander advocaten kantoor genaamd Auer Witte Thiel Rehtsanwalte. Het advies daarop; teken 1 maal bezwaar aan, dit ben je nou eenmaal verplicht om te doen. Zet daar in dat je geen contract met CCE bent aangegaan en ook niks verschuldigd bent.Ze zullen je blijven aanschrijven en misschien ook wel mailen, maar doe daar niks mee.

Je snapt het al, ook ik heb de vrienden van CCE achter me aan. Ik heb het geld teruggestort gekregen van de bank en het rek.nr laten blokkeren. En Auer Witte Thiel, heb ik nu inmiddels sinds 2007 maandelijks op de mat of in mijn mailbox zitten. En als ze een zaak willen beginnen wacht ik graag op ze. Ik heb bewijs dat ik niks hoef te betalen. Als de zaak dan toch mag komen zal ik mij wenden tot de wet van de privacy en schending daarvan. En alle emotionele schade die ik heb geleden, kijken wie er dan geld krijgt :twisted:

Hopelijk hebben jullie hier wat aan, succes!

Groetjes

uduh
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2009 21:50

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door uduh »

Beste D85,

U zegt dat ik het afgeschreven bedrag nog kan terug laten storten van 1 jaar geleden.
Hoe bent u daar achtergekomen dat ze het bedrag zeker kunnen terugstorten van een jaar geleden??
Want de postbank zegt tegen mij dat ze dat niet kunnen.

Hoeveel weken zat er tussen de laatste automatisch incasso die CCE van uw rekening afhield en het terug laten terugstorten van het bedrag ?

Ik ben hier erg van geschrokken.
Ik ga morgen aangifte doen bij de politie.

groetjes

D85
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 09:37

Re: onterechte automatische incasso

Ongelezen bericht door D85 »

Hoi Uduh,

Ik heb de rabobank opgebeld nadat ik achter deze incasso kwam en zij
zeiden tegen mij dat ik het geld tot een jaar terug kon laten storneren.
En daarbij als u een autmatische incasso zou hebben afgegeven aan het bedrijf dat moet de bank u eveneens een handteking voor goedkeuring kunnen overleggen, en ik denk niet dat zij dit ook kunnen, aangezien er vele mensen de dupe zijn geworden van dit bedrijf. De afschrijvingen doen zij elke keer middels een eenmalige machtiging, deze kun je zelf namelijk niett laten storneren (erg slim).

De laatste afschrijving hebben zij in Januari 2008 gedaan nadat ik het op me afschrift zag staan heb ik direct mijn bank gebeld.

Wilt u me laten weten hoe de aangifte is afgelopen?
Ik heb het namelijk ook willen doen, maar ik kreeg van de politie te horen dat zij hier niks mee kunnen :? . Tja de agenten kunnen tegenwoordig alleen nog maar boetes uitschrijven..

Groetjes!

Gesloten