LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Tickets4U?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
heerh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jul 2015 07:19

Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door heerh1 »

In 2015 heb ik 02x tickets besteld voor het concert van Guus Meeuwis.
De tickets waren overal uitverkocht behalve bij Tickets4U dus daar maar bestellen.
Echter kwam ik er na achter via google dat dit bureau aan oplichterij doet aldus de vele klachten tegen Tickets4U.

Via de site heb ik mijn bestelling geannuleerd. Geen reactie pas op december 2016 kreeg ik een brief van een incassobureau.

Zit nu met een incassobureau op mijn dak om even € 214,03 te gaan betalen terwijl ik nooit de tickets hebt ontvangen. Betalen is heel zuur als je er nooit iets voor hebt gehad. Als betaling uitblijft dan sturen een gerechtsdeurwaarder mijn kant op. Opgelicht en Consuwijzer zijn hierover ingelicht.

Het gaat er in Nederland steeds meer op lijken dat daders slachtoffers worden en slachtoffers daders.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door sjohie »

heerh1 schreef:In 2015 heb ik 02x tickets besteld voor het concert van Guus Meeuwis.
De tickets waren overal uitverkocht behalve bij Tickets4U dus daar maar bestellen.
Echter kwam ik er na achter via google dat dit bureau aan oplichterij doet aldus de vele klachten tegen Tickets4U.

Via de site heb ik mijn bestelling geannuleerd. Geen reactie pas op december 2016 kreeg ik een brief van een incassobureau.

Zit nu met een incassobureau op mijn dak om even € 214,03 te gaan betalen terwijl ik nooit de tickets hebt ontvangen. Betalen is heel zuur als je er nooit iets voor hebt gehad. Als betaling uitblijft dan sturen een gerechtsdeurwaarder mijn kant op. Opgelicht en Consuwijzer zijn hierover ingelicht.

Het gaat er in Nederland steeds meer op lijken dat daders slachtoffers worden en slachtoffers daders.
Los van wat je kan vinden van dit soort wederverkopers, hoe ben je precies opgelicht? Zij mogen onder de huidige wetgeving concertkaarten doorverkopen, en de eerstvolgende concerten van Guus Meeuwis zijn in juni van dit jaar, dus ze hebben nog even om het bestelde product (de kaartjes) te leveren?

heerh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jul 2015 07:19

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door heerh1 »

Dit waren de concertkaarten voor het concert in 2015.
Het onderstaande gestuurde aangetekende brief hebben ze niet opgehaald en op de vele gestuurde e-mails hebben ze nooit op gereageerd.

Aan
Tickets 4U
Westerzijde 163
1506 GC ZAANDAM
Betreft: Niet levering product
Boxtel, 27 juli 2015
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb in het begin van de maand juni 02x tickets concert Guus Meeuwis bij u gekocht. Wij hebben daarbij geen levertijd afgesproken. Op grond van het vierde lid van artikel 9 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek had u binnen 30 dagen na aankoop moeten leveren. Deze 30 dagen zijn verstreken en u hebt niet geleverd.
U hebt binnen de afgesproken levertermijn niet geleverd. Deze levertermijn was essentieel. Ik stel dan ook geen prijs meer op de 02x tickets concert Guus Meeuwis en ik ontbind de koopovereenkomst.
Op grond van de wet brengt de ontbinding van de koop met zich mee dat ik de afgesloten financiering ten behoeve van gedane aankoop van rechtswege zonder kosten kan ontbinden.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

heerh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jul 2015 07:19

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door heerh1 »

Na 1 jaar stilte kreeg ik afgelopen december 2016 een brief van het incassobureau.

heerh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jul 2015 07:19

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door heerh1 »

De kaarten waren nog niet betaald en ze stuurde het op als e-tickects (waar je verzendkosten voor moet gaan betalen).
Van nu koopt ik mijn tickets bij erkend tickets bureaus.

Als u nu zelf ook op internet had gekeken wist u net als ik dat het om een malafide onderneming gaat.
Zeker als Tros radar er destijds een uitzending aan hebt gewijd, maar dat wist ik pas ver daarna.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door Jefdus »

heerh1 schreef:betaald en ze stuurde het op als e-tickects
Dus u heeft de e-tickets wel ontvangen? In dat geval lijkt de vordering me niet meer dan terecht

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door berndv »

Er zijn ook wel gevallen bekend die wel geleverd hebben gekregen, dus of er oplichting in het spel is weet ik niet, maar er zijn wel klanten geweest die via die partij wel kaarten hebben ontvangen. De laatste paar topics over hen gingen over kaarten die door hen duurder verkocht werden dan dat ze bij de officiele verkooppunten waren. Dat kan ook best als oplichting voelen, wat het feitelijk totaal niet is.

U heeft dus een bestelling geplaatst. Deze bestelling heeft u niet betaald. Er is niets geleverd. Misschien heeft dat te maken met het feit dat de bestelling niet betaald is. Maar u heeft dus wel een bestelling geplaatst. Een bestelling voor concertkaartjes. Een bestelling die conform de wetgeving officieel niet te annuleren is, en daarnaast lees ik ook nergens dat u de bestelling ook daadwerkelijk geannuleerd heeft.
Jefdus schreef:
heerh1 schreef:betaald en ze stuurde het op als e-tickects
Dus u heeft de e-tickets wel ontvangen? In dat geval lijkt de vordering me niet meer dan terecht
Je laat net een vrij cruciaal deel weg uit de quote:
heerh1 schreef:De kaarten waren nog niet betaald

stofzuigertje

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

pas na betalen krijg je de tickets.

wel is deze incasso vrij laat, vooral jongeren die vaak verhuizen zijn na ruim 1 jaar niet meer te vinden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef:wel is deze incasso vrij laat
vrij laat, maar zoals ik het lees niet te laat.
stofzuigertje schreef:vooral jongeren die vaak verhuizen zijn na ruim 1 jaar niet meer te vinden.
70+ers kunnen er ook wat van soms. Eerst kleiner gaan wonen in een appartementje, slechter ter been raken en naar een bejaardenwoning, daarna door naar een woning met meer zorg om daarna in een verpleeghuis terecht te komen. Maar dat doet verder ook eigenlijk totaal niet terzake, hoe vaak iemand verhuist, als het incassobureau het bij een deurwaarder neerlegt voor de uitnodiging van de rechtbank, controleert de deurwaarder wel waar diegene woont.

K de Reus
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2017 15:57

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door K de Reus »

Hier hetzelfde probleem, ook ik zou een kaartje hebben besteld bij tickets4u voor Guus Meeuwis, nooit betaald en nooit ontvangen. Maar ik zou zogezegd moeten betalen omdat zij zogezegd mijn kaartje apart hebben gelegd. Nu 2 jaar later zitten ze me nog steeds achterna met ook inderdaad een incassobureau. Ik heb een advocate erop gezet! Ze reageren gewoon weg niet op mailtjes en brieven en wat ik persoonlijk ook erg vreemd vind is dat het bedrag eerst verhoogd was tot 149 euro en op dit moment opeens weer 109 is. Tevens is er ook een half jaar radiostilte geweest waarna opeens een brief van een incassobureau op mijn mat lag. Voor de tijd van het incassobureau had ik direct contact met het bedrijf. Zij konden niet aantonen dat ik überhaupt de website bezocht had en dus kwamen er leuzen als 'iemand zal het wel voor u hebben gedaan'. Erg onprofessioneel. Ik houd al 1,5(!) jaar mijn poot stil en betaal niet. Door alle rare wendingen vraag ik mij überhaupt af of zowel het bedrijf als het incassobureau wel echt is. Ze dreigen met een rechtszaak maar daar is het in die 1,5 jaar nog altijd niet van gekomen...

edmee87
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2017 12:05

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door edmee87 »

Beste K de Reus,

Ik verkeer in hetzelfde schuitje. Ongeveer 3 jaar geleden op Koningsdag of toen Koninginnendag. Wilden een vriendin en ik kaartjes bestellen voor een feest in Amsterdam. Naderhand zagen wij af van de transactie, daar zij ook haar rabo kastje niet bij zich had. Wij besloten naar een feest in Rotterdam te gaan. Vele maanden later volgde er ineens een factuur, een aanmaning. Ik wist van niks! Precies zoals u beschrijft, ook hele periodes soms wel een half jaar tot een jaar waarin ik niks hoorde. Ook het email verkeer welke ik met hen aanging, was ronduit schandalig en op het brutale af. ( Van hen!).
Inmiddels heb ik een 5 delig pagina tellend boekwerk waarin in heel lastige taal staat dat zij mij voor de rechtbank willen dagen. Ik ga 16 mei aangifte doen, heel graag doe ik dit met u samen. En anderen mede gedupeerden? ik hoop van u te horen!
[email protected]

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door berndv »

edmee87 schreef:Beste K de Reus,

Ik verkeer in hetzelfde schuitje. Ongeveer 3 jaar geleden op Koningsdag of toen Koninginnendag. Wilden een vriendin en ik kaartjes bestellen voor een feest in Amsterdam. Naderhand zagen wij af van de transactie, daar zij ook haar rabo kastje niet bij zich had. Wij besloten naar een feest in Rotterdam te gaan. Vele maanden later volgde er ineens een factuur, een aanmaning. Ik wist van niks! Precies zoals u beschrijft, ook hele periodes soms wel een half jaar tot een jaar waarin ik niks hoorde. Ook het email verkeer welke ik met hen aanging, was ronduit schandalig en op het brutale af. ( Van hen!).
Inmiddels heb ik een 5 delig pagina tellend boekwerk waarin in heel lastige taal staat dat zij mij voor de rechtbank willen dagen. Ik ga 16 mei aangifte doen, heel graag doe ik dit met u samen. En anderen mede gedupeerden? ik hoop van u te horen!
[email protected]
waarvan wilt u aangifte doen? Welk strafbaar feit plegen zij? En wat denkt u met mede-gedupeerden te kunnen? Iedere situatie staat op zich, dus verenigen in een gezamenlijke claim zal niet echt een optie zijn.

edmee87
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2017 12:05

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door edmee87 »

Oplichting, ik heb geen transactie en of mondelinge overeenkomst gedaan. En geen kaarten besteld, betaald noch ontvangen. Dus waarvoor moet ik betalen dan?

Moneyman
Berichten: 30093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door Moneyman »

edmee87 schreef:Oplichting, ik heb geen transactie en of mondelinge overeenkomst gedaan. En geen kaarten besteld, betaald noch ontvangen. Dus waarvoor moet ik betalen dan?
Je hebt een geschil over het wel of niet bestaan van een overeenkomst. Dat is gewoon civielrechterlijk, dus oplichting is het niet en aangifte heeft geen nut.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door berndv »

edmee87 schreef:Oplichting, ik heb geen transactie en of mondelinge overeenkomst gedaan. En geen kaarten besteld, betaald noch ontvangen. Dus waarvoor moet ik betalen dan?
Je hebt niets ontvangen omdat er niets betaald is. Er is schijnbaar wel een bestelling geplaatst, aangezien u in ieder geval weten te vinden, dus het lijkt wel verder te zijn gegaan dan alleen prijzen bekijken. Je bent jouw deel van de overeenkomst niet nagekomen. De vraag is dan wel of de verkoper het aannemelijk kan maken dat die de kaarten voor jou had klaarstaan en niet uiteindelijk toch heeft doorverkocht. Hij had zijn deel van de overeenkomst moeten nakomen bij betaling.

En van oplichting is hier geen sprake. Dan zou er in eerste instantie al betaald moeten zijn en niet geleverd, maar ook dan is oplichting nog moeilijk bewijsbaar. Dit is een civiel geschil tussen jou en het bedrijf. Dit zou door de rechter beoordeeld kunnen worden over de vraag of er uberhaupt een overeenkomst bestond, waarvoor zij bewijs moeten leveren.

Selin2
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2017 20:56

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door Selin2 »

Hierzo precies zelfde verhaal. Over volgens hun een bestelling uit 2011. Mag ik morgen voor voorkomen bij de kantonrechter. Opgelopen tot een bedrag van 300 euro. Ze hebben ook bij mij een heel pakket gestuurd met brieven die ze verstuurd hebben. Grappige is wel dat ik al 5 jaar niet meer op dat adres woon. Hun mijn juiste adres heb laten weten via hun incassobureau wat ze op me afgestuurd hadden. En hun vervolgens toch nog 4 jaar lang brieven sturen na een adres waar ik niet woon. Rare vreemde situatie. Ik heb mij goed voorbereid en een heel boek uitgeprint dat ik dus niet de enigste ben die ze proberen te bestelen.

Selin2
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2017 20:56

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door Selin2 »

Hallo, ben ik weer en vet genaaid door het kanton gerecht en tickets4u. Ik moest dus voorkomen. Toen had tickets4u gereageerd met echt waardeloos bewijs. Daar moest ik vervolgens weer op reageren, ik zou persoonlijk na de zitting toe gaan, maar mijn zoontje werd heel erg ziek waardoor ik niet kon gaan. Ik gebeld, ik moest maar schriftelijk reageren. Nou ook gedaan, maar een dag te laat dus omdat de zitting al geweest was. Nu heeft rechter tickets4u dus in het gelijk gesteld terwijl ik bij de eerste zaak al heel veel bewijs had dat ik niks besteld had en dat hun gewoon logen. Daar is dus totaal niet naar gekeken. Alleen omdat ik door omstandigheden niet na de 2de zaak kon komen ben ik dus de pineut. Het rechtsysteem is waardeloos hier in nl !!! Vooral als ik lees hoeveel mensen genaaid worden door hun. En dan nog hun in het gelijk stellen. Ik moet nu van wat begon met 120 euro. Bijna 600 euro betalen. Gerechtskosten mag ik betalen. En dan ben ik een alleenstaande moeder van 2 kinderen die hard moet werken voor haar geld. Dit is echt gestoord gewoon. Dat die persoon achter tickets4u zijn/ haar kop maar eens laat zien. Dat durven ze niet!!! Stront rechtsysteem. Volgens mij spelen die samen met de rechter onder een hoedje. Het is dat ik geen geld heb voor een advocaat om er verder mee te gaan! Ik heb niet eens de 600 euro die ze eisen van me. Dus zullen we zien hoe dat gaat lopen.

Moneyman
Berichten: 30093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Selin2 schreef:Hallo, ben ik weer en vet genaaid door het kanton gerecht en tickets4u. Ik moest dus voorkomen. Toen had tickets4u gereageerd met echt waardeloos bewijs. Daar moest ik vervolgens weer op reageren, ik zou persoonlijk na de zitting toe gaan, maar mijn zoontje werd heel erg ziek waardoor ik niet kon gaan. Ik gebeld, ik moest maar schriftelijk reageren. Nou ook gedaan, maar een dag te laat dus omdat de zitting al geweest was. Nu heeft rechter tickets4u dus in het gelijk gesteld terwijl ik bij de eerste zaak al heel veel bewijs had dat ik niks besteld had en dat hun gewoon logen. Daar is dus totaal niet naar gekeken. Alleen omdat ik door omstandigheden niet na de 2de zaak kon komen ben ik dus de pineut. Het rechtsysteem is waardeloos hier in nl !!! Vooral als ik lees hoeveel mensen genaaid worden door hun. En dan nog hun in het gelijk stellen. Ik moet nu van wat begon met 120 euro. Bijna 600 euro betalen. Gerechtskosten mag ik betalen. En dan ben ik een alleenstaande moeder van 2 kinderen die hard moet werken voor haar geld. Dit is echt gestoord gewoon. Dat die persoon achter tickets4u zijn/ haar kop maar eens laat zien. Dat durven ze niet!!! Stront rechtsysteem. Volgens mij spelen die samen met de rechter onder een hoedje. Het is dat ik geen geld heb voor een advocaat om er verder mee te gaan! Ik heb niet eens de 600 euro die ze eisen van me. Dus zullen we zien hoe dat gaat lopen.
Tsja. Als je ná de zitting reageert, gaat het niet goedkomen natuurlijk. Normaal gesproken kun je gewoon uitstel vragen en krijgen.

JhonnyBravo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2017 13:36

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door JhonnyBravo »

Goedemiddag,
Een aantal weken geleden heb ik een rechtzaak gewonnen met deze prutsers.
Nooit iets besteld, nooit iets ontvangen.
Ze hadden wel mijn gegevens dus het kwam uiteindelijk uit op een rechtzaak.
Rechtzaak gewonnen omdat Tickets4U met zeer slechte bewijs kwam.
Ik zeg, maak je geen zorgen. Stop meer dan 5 minuten in je verweer voor je rechtzaak en alles komt goed.
Als je vragen hebt kan je mij altijd een berichtje sturen.

Groetjes,
Jhonny

Marjon2906
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2018 22:11

Re: Opgelicht door Tickets4U?

Ongelezen bericht door Marjon2906 »

hi jhonny
ik heb dringend je advies nodig hoe je dat hebt gedaan!
wil je mij mailen met tips? exact zelfde situatie hier. Groetjes marjon
[email protected]

Gesloten