LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
boelmanners
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 15:15

OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,

Ongelezen bericht door boelmanners »

Goedenmiddag mensen!

Ik lees allemaal verhalen van mensen over smsdiensten, plotselinge incasso "allemaal problemen met je persoonlijke gegevens"'.
Ik dacht 'dit alles heb ik in 1 jaar tijd ook mee gemaakt". allemaal problemen waar ik niks mee te maken had. zoveel geldbedragen betalen aan iets wat je nooit besteld of geactiveerd. vette oplichterij!!! nou mensen: aangifte doen bij de politie heeft geen zin, rechtzaken beginnen heeft ook geen zin, dit stoppen heeft ook geen zin gehad als je alles in je eentje moet doen.

Ik dacht wat moet ik nou toch doen om van deze oplichterij af te komen!!!
Mensen ik roep u allen op om dit onderwerp te lezen en om actie te ondernemen!
Ik heb de oplossing gevonden wat dit nou werkelijk is en betekend en wat je daaraan kunt doen.!!!

Ga evt voor een gesprek, naar het juridisch loket bij jouw in de buurt, zorg dat je bewijzen bij je hebt bij je afspraak en leg je verhaal uit!
ZEER waarschijnlijk krijg jij te horen dat jij in de val bent gelopen door criminelen die aan ID fraude doen.
Ga naar google en typ "centraal meldpunt identiteitsfraude" in en doe daar aangifte.
Op deze site zie je precies wat je moet doen en wat voor acties je moet ondernemen. deze site helpt jouw om aangifte te doen tegen ID fraude.
want bij de politie aangifte doen heeft geen zin, omdat het geen lichamelijk letsel is en bij Den Haag zijn allemaal instanties bij elkaar gekomen om dit soort fraude te behandelen. ALS DIT LUKT! wordt een zaak! DAN GAAT DIT NAAR HET OM EN WORDEN DEZE CRIMINELEN OPGESPOORD EN OPGEPAKT EN VERVOLGD.
Dit kan ik niet alleen doen, dus mensen wees niet bang, maar kom op zullen we dit dan samen aanpakken?!
WANT dit soort criminaliteiten moet stoppen.

Ik heb dit in elk geval wel gedaan, want ik werd op den duur zo wanhopig dat je bang wordt en niks meer durft te ondernemen. en ik dacht DIT MOET IK DOOR STUREN naar alle mensen die deze problemen ook hebben.
PROBEREN KAN ZEKER GEEN KWAAD!

MVG de boelmanners

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Wat zijn mogelijke signalen van identiteitsfraude?

•U ontvangt rekeningen of ontvangstbevestigingen die aan u zijn gericht voor goederen of diensten die u niet heeft besteld.
•U ontvangt brieven van advocaten of incassobureaus en gerechtsdeurwaarders over schulden waar u niets van weet.
•U ontvangt brieven over aanvragen van abonnementen, goederen of diensten die u niet heeft gedaan of overzichten van deelnames in uw naam die niet van u zijn.
•Er komen op uw bankafschriften of creditcardoverzichten uitgaven voor die u niet herkent.
•Uw gebruikelijke rekeningen en overzichten worden niet meer bezorgd. Een ontbrekende rekening kan betekenen dat een fraudeur de post van een slachtoffer naar een ander adres laat sturen. Als u dit vermoedt, neem dan direct contact op met de organisatie waar u post van verwacht.
•U staat bij uw gemeente onder een ander adres dan uw woonadres ingeschreven, zonder dat u een wijziging heeft doorgegeven.
•U doet een aanvraag voor bijvoorbeeld een creditcard, hypotheek of andere lening en deze aanvraag wordt geweigerd, bijvoorbeeld omdat er schulden op uw naam staan waar u geen weet van heeft.
•U doet een aanvraag voor een (bijstands)uitkering en krijgt te horen dat u al een uitkering heeft.

Dit zijn allemaal signalen die kunnen duiden op identiteitsfraude. Als je dit soort dingen tegenkomt, bedenk dan ook eens wie van je eventuele gezinsleden of expartners toegang hebben tot je gegevens en daar eventueel misbruik van kunnen maken. Ik heb in de praktijk al te vaak gevallen langs zien komen waarbij mensen zwaar de dupe werden van fraude door hun ex- of zelfs huidige partner. Denk dus niet gelijk dat het een onbekende crimineel is, het gevaar kan wel eens dichter bij zijn dan u denkt.

boelmanners
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 15:15

Re: OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,

Ongelezen bericht door boelmanners »

dat is een mooie aanvulling,
Maar ja bij ons blijkt dat niet het geval te wezen.
mvg,

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,

Ongelezen bericht door jvn »

Dan heb ik hierbij ter aanvulling ook nog enkele suggesties:

Kunt u niet van uw financiele afpersers afkomen: :twisted: ,dan zijn er nog meer wegen die naar Rome leiden.
Er zijn namelijk 3 dingen waar afpersers een hekel aan hebben :
1. Publiciteit .
2. De rechter
3. De belastingdienst
Het is mij opgevallen dat een op spooknota meestal de BTW vermelding volledig ontbreekt,of is niet duidelijk gespecificeerd.
Het ontduiken van BTW afdracht is een economisch delict.
En het geld wat de afperser op zijn rekening krijgt bijgeschreven,word meestal niet aangeven bij de belastingdienst. :shock:
Dus mensen wat let je om jouw zaak even gezellig aan te melden bij de FIODecd ! :idea:
En dan is er ook nog de meldlijn : MISDAAD ANONIEM 8)
Meer info over dit onderwerp kunt u terug vinden op de volgende website's :
Kliklijn.startpagina.nl
Fraude.startpagina.nl
Oplichting.startpagina.nl
En lukt het dan nog niet ? Wie weet is het misschien nuttig om uw dossier eens voor te leggen aan Peter R. de Vries. :wink:
Of het tv progamma : Zembla

Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Re: OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,

Ongelezen bericht door Camperbart »

Ik heb aangifte gedaan bij de politie Waddinxveen (Internetfraude) inzake ClickandBuy. Reden: McAfee heeft een automatische intersecurity voor 3 pc's voor mij gereserveerd (ik zou dat hebben besteld), en een automatische incasso loopt via ClickanBuy. Ik heb nooit iets gekocht via ClickanBuy. De gegevens hebben zij opgehaald via Ideal. Op 23 december 2008 had ik bij McAfee een internetsecurity voor 3 pc's gekocht en betaald middels Ideal. ClickandBuy schreef op mijn mails (verzoek tot bewijs van een contract) dat ik via Ideal een rekening had geopend bij ClickandBuy. Ik ben me dat nooit bewust geweest. Ik zou aan McAfee tevens een doorlopende automatische incassomachtiging hebben afgegeven. Ik denk zelf dat McAfee in mijn geval ook een vies spel speelt. Daar ik zón zelfde geval heb meegemaakt met mijn creditcard. Ik had in 2007 een viruspakket gekocht in een winkel en betaald met mijn creditcard. Het jaar daarop werd er een bedrag voor een antiviruspakket via creditcard afgeschreven. Het bedrag heb ik toen direct laten terugstorten. Al met al heeft dat 3 maanden geduurd. De zaak ClickandBuy loopt nu vanaf 24 november 2009. Er wordt nu een incassobureau ingeschakeld. ClickandBuy schrijft dat alleen McAfee de zognaamde aankoop kan terugdraaien. Ik heb McAfee direct per mail gewezen op het feit dat ik geen koop heb gedaan en dat ik geen verlenging van het pakket wens, daarop is tot nu toe nog steeds geen reactie op gekomen. Zelfs niet op mijn brief (aangetekend met BVO) van 6 december 2009.
Alle correspondentie heb ik ook via de mail naar McAfee gezonden en naar ClickandBuy.
Ik ga nu maar een klacht indienen via consuwijzer tegen McAfee en ClickandBuy.
Welke mogelijkheden zijn er nog meer.

Bart

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,

Ongelezen bericht door jvn »

Wil je nog meer mogelijkheden,kijk dan hierboven er staan er genoeg. :idea:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hij bedoelt: mag ik als alle bovenstaande suggesties op niets uitdraaien, de veroorzaker ervan persoonlijk de nek omdraaien.


Nee, dat mag niet, dan ben je zelf namelijk strafbaar. Maar ik geef iedereen gelijk, die hier radeloos van wordt: je hebt het gevoel dat al die bedrijven maar kunnen doen wat zij willen, maar dat jij daar niets tegen kan ondernemen.

Ik vraag me trouwens af of er bijvoorbeeld bij internetproviders niet een soort vangnet in te bouwen is voor ongewenste emails. Bijvoorbeeld een code die alleen gebruikt kan worden door goedwillende verzenders. Kwaadwillenden hebben die code niet, en kunnen dan ook geen bulk-email meer verzenden.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,

Ongelezen bericht door witte angora »

Kwaadwillenden hebben die code niet, en kunnen dan ook geen bulk-email meer verzenden.
Wat ze niet hebben kunnen ze heus wel krijgen hoor.

Er is maar één oplossing: zo weinig mogelijk persoonlijke gegevens via internet versturen. Dan kan het ook niet gestolen worden.

Zolang internet niet veilig is, zijn de gegevens die je verstuurd ook niet veilig. En internet wordt nooit veilig. Wat men ook beweert.

pjotter007
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:27

Re: OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,

Ongelezen bericht door pjotter007 »

Ik heb zelf te maken Clickandbuy en de brieven vol dreigende taal.
een aantal uren bezig geweest om te kijken hoe je dit kan stoppen en hoe te handelen.
Uiteindelijk terecht gekomen bij http://www.consuwijzer.nl/

Dit is door de nederlandse overheid opgezet en hier werken oa juristen die je helpen hiermee en info geven hoe te handelen. Daarnaast maken ze bij genoeg meldingen een zaak hiervan die ze doorschuiven naar de instanties die dit verder oppakken. Er wordt een case aangemaakt waarbij je een referentie nummer krijgt zodat je later terug kan bellen en onmiddellijk weten waar je het over hebt.
Dit alles voor slechts telefoonkosten nationaal tarief, dus een 5 cent per minuut
Je kan ze ook rechtstreeks bellen op dit nummer 088 - 0 70 70 70

Mensen doe hier melding van inetfraude en daarnaast krijg je advies hoe te handelen. Vak bekwame juristen die mij ad hoc konden vertellen of de overeenkomst waar clickandbuy op doelt rechtsgeldig was.
Erg fijn en snel geholpen


Met groet Paul

Gesloten