Pakket niet ontvangen, nu een incasso. Wat kan ik doen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Michelekrijger
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2023 18:08

Pakket niet ontvangen, nu een incasso. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Michelekrijger »

Mijn bestelde pakket van de c&a, vorig jaar oktober. Werd netjes volgens de pakketdienst bezorgd. Maar je raad het wel, ik heb het nooit ontvangen. Sindsdien heb ik al het nee formulier ingevuld, heel veel gebeld en gemaild. Afgelopen maart weer, ik moest wachten, het onderzoek liep nog. Nu krijg ik vandaag bericht van een incasso bureau met een boete erbovenop. Uiteraard belde ik weer de c&a, die nu zegt dat ik het moet betalen. Ik ga toch niet betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen ? De mensen aan de telefoon van de c&a vinden het belachelijk. Maar de personen hogerop die hierover gaan doen niks. Help, wat kan ik nog doen ??

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket niet ontvangen, nu een incasso. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon bij je standpunt blijven. Niet ontvangen = niet betalen. Als ze je zouden dagvaarden, moet C&A bewijzen dat jij het pakket hebt ontvangen. Zolang ze dat niet kunnen, wordt jij niet veroordeeld.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket niet ontvangen, nu een incasso. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De webwinkel is verantwoordelijk voor de levering van uw bestelling. Zie www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd en www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... gen-wat-nu. Het bewijslast ligt bij de webwinkel.

Indien u een rechtsbijstandverzekering hebt neem dan met hun contact op, of met www.juridischloket.nl/

Stuur de webwinkel en incassobureau een mail dat u het pakket niet ontvangen hebt en u daarom niet hoeft te betalen.

Michelekrijger
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2023 18:08

Re: Pakket niet ontvangen, nu een incasso. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Michelekrijger »

Dankjewel allebei. Ik zei dit ook al, maar mijn man begint lichtelijk in paniek te raken. Blij om te horen dat ik niet alleen zo denk. Rechtsbijstand inmiddels ingeschakeld.

gastonf
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2009 12:32

Re: Pakket niet ontvangen, nu een incasso. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door gastonf »

Goede adviezen van mede forumleden.
Wel je bij je standpunt blijven want het incassoburo gaat je intimideren en met rechts en wets artikelen om de oren slaan om je toch maar te bewegen om te betalen. Laat je dus niet intimideren!!!
En ga nooit met ze telefonisch in gesprek. Alles zwart op wit.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pakket niet ontvangen, nu een incasso. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

gastonf schreef:
12 mei 2023 08:13
Alles zwart op wit.
Geen discussie, ook niet op papier is nog beter. Het enige wat je hoeft te zeggen is:
Moneyman schreef:
11 mei 2023 09:50
Niet ontvangen = niet betalen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Pakket niet ontvangen, nu een incasso. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

bewaar wel al je mail verkeer met de verkoper heel goed zodat je daar bewijs van hebt, laat incassoburo wetend at je niet gaat betalen omdat je nooit een pakket hebt ontvangen, doe dit dus wel per mail!

Michelekrijger
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2023 18:08

Re: Pakket niet ontvangen, nu een incasso. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Michelekrijger »

Nou goed nieuws. Na het vinden van het hoofdkantoor. Is er eindelijk wat mee gedaan. Dreigen dat je Radar en de rechtsbijstand hebt ingeschakeld, doet blijkbaar wat. Ik kreeg zojuist een mail dat de rekening credit is 😀

Wat een opluchting
Bedankt voor jullie tips

Plaats reactie