LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
JeannetteK
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:53

Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door JeannetteK »

Never mind, Nederland blijft negatief!
Laatst gewijzigd door JeannetteK op 10 jun 2018 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door BL2 »

JeannetteK schreef:Ik heb in 2011 een PayPal rekening geopend om een paar aankopen te doen. Ik gebruik die rekening al jaren niet meer. Nu met die nieuwe privacy wet wil ik de rekening sluiten en wil ik, dat ze al mijn gegevens verwijderen. Zij willen dat niet doen. Eerst kreeg ik een bericht dat dat niet kon omdat ik een melding had. Dat bleek alleen een bevestiging te zijn dat ze mijn verzoek ontvangen hadden. Toen wilden ze dat ik hun zou bellen. Nee dank U !! Ik wil gewoon dat al mijn gegevens verwijderd worden en dat ze die rekening sluiten. Ik gebruik hem toch niet en ook nooit meer! Dat horen ze op een eerste verzoek daartoe te doen volgens de nieuwe privacywet. En nu willen zij eerst mijn nieuwe paspoortgegevens, maar die wil ik ze niet geven, dat gaat ze namelijk niets meer aan!! Ik wil van die hele rekening af! Ik wil dat ze al mijn gegevens verwijderen. Ze weten dat ik het ben, anders zou ik niet in kunnen loggen. Het zijn rasechte boeven. Begin nooit aan een PayPal rekening!! :evil:
Tsja, als je zelf niet wil meewerken houd het snel op.
Niet legitimeren en niet willen bellen.......
Een rekening kon je overigens altijd al opzeggen, daar heb je geen privacy wet voor nodig.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door aarie25 »

Heb je al gekeken of het op de volgende manier lukt?

Als u in de toekomst uw rekening nog gaat gebruiken, hoeft u uw rekening niet op te heffen. Wilt u uw rekening toch opzeggen, volg dan deze stappen:
Klik op het Instellingen-icoon, naast Uitloggen.
Klik op Sluiten, naast Je rekening sluiten in het gedeelte Rekeningopties.
Volg de online stappen.
Belangrijk:

• Verwijder eerst uw gegevens zoals uw bankrekening en uw creditcard. Houdt u er rekening mee dat, zodra u een rekening sluit, het niet meer mogelijk is om een geschil te openen voor een transactie. Zorg ervoor dat u al uw gekochte artikelen heeft ontvangen en hier tevreden mee bent voordat u de rekening sluit.
• Verzoeken om geld die in behandeling zijn, worden automatisch geannuleerd.
• Geld op uw saldo dient eerst opgenomen te worden naar uw bankrekening.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik kijk even over uw schouders mee en heb zo uw inloggegevens. Dat wil dan ook zeggen dat ik alles kan regelen in uw naam?
Het gaat hier om geld en daar worden geen risico's in gelopen. Ze willen dus zeker weten dat u het bent en daarvoor willen ze uw legitimatie zien. Iemand op de blauwe ogen geloven gebeurt echt niet meer.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JeannetteK schreef:Ik heb in 2011 een PayPal rekening geopend om een paar aankopen te doen. Ik gebruik die rekening al jaren niet meer. Nu met die nieuwe privacy wet wil ik de rekening sluiten en wil ik, dat ze al mijn gegevens verwijderen. Zij willen dat niet doen. Eerst kreeg ik een bericht dat dat niet kon omdat ik een melding had. Dat bleek alleen een bevestiging te zijn dat ze mijn verzoek ontvangen hadden. Toen wilden ze dat ik hun zou bellen. Nee dank U !! Ik wil gewoon dat al mijn gegevens verwijderd worden en dat ze die rekening sluiten. Ik gebruik hem toch niet en ook nooit meer! Dat horen ze op een eerste verzoek daartoe te doen volgens de nieuwe privacywet. En nu willen zij eerst mijn nieuwe paspoortgegevens, maar die wil ik ze niet geven, dat gaat ze namelijk niets meer aan!! Ik wil van die hele rekening af! Ik wil dat ze al mijn gegevens verwijderen. Ze weten dat ik het ben, anders zou ik niet in kunnen loggen. Het zijn rasechte boeven. Begin nooit aan een PayPal rekening!! :evil:
Veel mensen, zo ook u, denken dat de nieuwe privacy wet betekend dat bedrijven direct alles moet verwijderen op verzoek. Dit is niet het geval. Het verschil zit hem erin dat bedrijven moeten aantonen waarom ze bepaalde gegevens bewaren en hiervoor een goede rede hebben.Zo zal Paypal een x periode uw transacties moeten bewaren vanuit wetgeving, bij deze transacties behoren uw gegevens. Een verzoek tot verwijdering is dus zinloos.
Echter uw gegevens langer bewaren dan noodzakelijk is niet meer toegestaan, maar deze termijn verschilt per bedrijf.

U noemt Paypal rasechte boeven, maar toch doet u al sinds 2011 zaken met hun en als ze dan willen dat u bevestigd wie u zegt dat u bent noemt u hun boeven terwijl ze het enige juiste doen wat je mag verwachten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door mahadma »

Eigenlijk moet u deze bank een lintje geven, ze houden zich aan de voorschriften. U wilt niets sturen/bewijzen, wat toch wel "handig" is met een bankrekening.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het zou ook niet kunnen zijn dat iemand zonder zich te legitimeren een bankrekening opzegt. Probeer het eens bij je eigen bank. En krijg je geen gelijk dan loop je weg. Dat is pas negatief.

JeannetteK
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:53

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door JeannetteK »

De rekening heb ik in 2011 geopend en slechts een paar keer gebruikt....en al vanaf toen in 2011 niet meer gebruikt.
Mijn huidige legitimatie is nog korte tijd geldig, maar ze wilden toch een nieuw paspoort zien.
Ik heb de rekening zelf geprobeerd te sluiten, maar kreeg een foutmelding, dus dat lukte niet.
Ik bevind me in het buitenland dus een 0800 nummer bellen lukt ook niet.
Allemaal hartelijk dank voor jullie zeer positieve bijdragen.
Hiermee is dit topic voor mij gesloten!

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JeannetteK schreef:De rekening heb ik in 2011 geopend en slechts een paar keer gebruikt....en al vanaf toen in 2011 niet meer gebruikt.
Mijn huidige legitimatie is nog korte tijd geldig, maar ze wilden toch een nieuw paspoort zien.
Ik heb de rekening zelf geprobeerd te sluiten, maar kreeg een foutmelding, dus dat lukte niet.
Ik bevind me in het buitenland dus een 0800 nummer bellen lukt ook niet.
Allemaal hartelijk dank voor jullie zeer positieve bijdragen.
Hiermee is dit topic voor mij gesloten!
Ten eerste is het al niet netjes om een openingspost te verwijderen. Ten tweede komt u nu met andere feiten wat u in het begin niet mee aankwam. U wit graag dat de rekening opgezegd wordt, daar gelden een aantal eisen voor. Het is geen onwil of negativiteit van de Nederlanders zoals u zegt, maar gewoon simpele feiten. Zonder legitimatie kan je niks. Anders zou ik heel makkelijk het account van de buren kunnen laten verwijderen, gewoon voor de lol. Wees dan blij dat er een controle is. En helemaal goed dat er een controle is als iemand vanuit het buitenland probeert een Nederlands account op te zeggen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door mahadma »

JeannetteK schreef:De rekening heb ik in 2011 geopend en slechts een paar keer gebruikt....en al vanaf toen in 2011 niet meer gebruikt.
Mijn huidige legitimatie is nog korte tijd geldig, maar ze wilden toch een nieuw paspoort zien.
Ik heb de rekening zelf geprobeerd te sluiten, maar kreeg een foutmelding, dus dat lukte niet.
Ik bevind me in het buitenland dus een 0800 nummer bellen lukt ook niet.
Allemaal hartelijk dank voor jullie zeer positieve bijdragen.
Hiermee is dit topic voor mij gesloten!
De bank is wettelijk verplicht om 100% info te vragen, en dat schijnt u als vraagsteller niet te willen, tja .........................

Pieterjan89
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:41

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door Pieterjan89 »

Legitimeren bij zulke zaken is doodsnormaal natuurlijk

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal wil rekening niet sluiten ondanks nieuwe privacywet!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Pieterjan89 schreef:Legitimeren bij zulke zaken is doodsnormaal natuurlijk
Bedankt voor je zeer informatieve bijdrage bijna 1 maand na de laatse reactie. Echter als je het bericht had gelezen had je gezien dat meerdere mensen al dit antwoord hadden gegeven. Waarna op 10 juni de TS reageerde dat zijn legitimatie niet langgenoeg geldig was voor Paypal en hij vanuit het buitenland de rekening niet online kan sluiten en geen 0800 nummer kan bellen, deze aanvulling deed hij later. Mogelijk is het raadzaam om in de toekomst alle reactie door te lezen voor een oud topic niet leven in te blazen.

Voor TS op de pagina:

https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us

Staat heel netjes:
Gebruik het volgend telefoonnummer als u belt vanuit het buitenland: 00353 1 436 9033 (internationale kosten kunnen van toepassing zijn).

Gesloten