LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
P.Voermans
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2004 10:06

poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door P.Voermans »

Intrum Justitia heeft mij 29 oktober 2004 een vordering gestuurd betreffende een openstaande betaling bij International Masters Publishers.
Dit terwijl de gehele betaling op 30 juni al helemaal voldaan was, IMP aan Intrum Justitia had gefaxt dat alles was voldaan en er niets meer open stond.
Vanmorgen 1 november 2004 Intrum Justitia gebeld hoe het nu precies zat, waarop Interum Justitia beweerde nooit een fax van IMP te hebben ontvangen.
Nu wil het feit dat op een fax altijd datum en tijd staat vermeld, plus of de transmissie (bericht overdracht) succesvol is geweest en hoelang de verbinding heeft geduurd.
Interum Justitia heeft de fax dus weldegelijk ontvangen, maar weigert alle medewerking en stuurt mij van het kastje naar de muur.
Tijdens mijn conversatie met Intrum Justitia durfde de persoon die ik aan de lijn had mij nog als zwakzinnig weg te zetten ook.
Kan tegen dit soort smerige praktijken van Interum Justitia nu niets worden ondernomen onderhand???????
Dit forum eens doorgebladerd te hebben zie ik dat ik zeker niet de enige ben met een conflict met dat walgelijke Intrum Justitia (baba).

M.v.g. P.Voermans

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door GAST00144 »

gewoon aangifte doen wegens laster en een schadevergoeding eisen en zeggen dat je hierdoor slapelozenachten hebt gekregen.

Gast

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Gast »

Lekker advies, gast144, om een valse aangifte te gaan doen. Krijg je met justitie te maken in plaats van met interum justitia. Nee, daar wordt je lekker beter van. Spoor jij wel helemaal, heb je nog meer van dit soort onbenullige 'tips'?

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door berendjan »

meneer Voermans, als ik het goed begrijp heeft het incassobureau een betalingssommatie verstuurd voor een openstaand bedrag dat volgens u al een aantal maanden voor de sommatie werd verzonden is betaald. En heeft uw crediteur die betaling ook aan het incassobureau bevestigd. Desondanks wil het bureau toch tot incasso overgaan. Heb ik het zo goed samengevat? Indien ja, dan hoeft u zich nergens zorgen over te maken. Als het incassobureau de volledige vordering, dus inclusief de hoofdsom (de factuur van de crediteur) wil incasseren en u betaalt niet goedschiks, dan zal de crediteur naar de rechter moeten stappen. Dat zal deze echter niet goed, want hij heeft zijn centen binnen. Het incassobureau kan naar de rechter stappen om alsnog de van u gevorderde incassokosten en eventuele rente proberen te incasseren. Doch wanneer u beschikt over het faxbericht dat de crediteur naar het incassobureau heeft gestuurd, inclusief het verzendbewijs, dan maakt het incassobureau geen schijn van kans. Want zij zijn de incassoprocedure pas lang nadat zij van de crediteur bericht gehad hebben dat de factuur betaald was gestart met de procedure. Ik neem althans aan dat u beschikt over de fax alsmede de verzendbevestiging van de crediteur?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik heb nog zo`n 150 euro tegoed van intrum.
Vanwege de onderbroeken club front tradinghouse.
Per ongeluk heeft mijn vrouw dit betaald .
Ik heb een bevestiging[op papier] van front dat ik niets hoefde te betalen.
Dit vervolgens doorgebeld naar intrum en gefaxt. maar 3 maanden later nog steeds geen enkele reactie.
Nu heb ik het erop aanlaten komen dat ik weeer een incasso krijg van intrum ,en trek daar vervolgens die 150 euro en de aanmaningskosten vanaf.
Ik hou u op de hoogte.
vrgr Tim

anti-incasso

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door anti-incasso »

Ik volg al een tijdje alle discussie's over I.J. in dit forum, en ik denk dat het tijd wordt dat RADAR de werkwijze van dit bedrijf gaat onderzoeken.
Op SBS wordt iedere zondag een programma over het bedrijf uitgezonden, en bij het zien van dit programma wordt ik (met alle reakties op het forum in het achterhoofd) behoorlijk onpasselijk. :evil:
Ook kun je dan eens zien wat voor personen de telefoontjes afhandelen, en persoonlijk moet ik zeggen dat deze personen op mij geen positieve indruk maken. De mensen worden vaak alleen toegesproken op een arrogant toontje met altijd dezelfde tekst U moet betalen............. ipv eens te luisteren naar een verweer! Misschien zou RADAR eens dmv het opnemen van telefoongesprekken de klantvriendelijkheid van I.J. kunnen onderzoeken.

A.K.

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door A.K. »

Ik word inderdaad ook altijd onpasselijk van de uitzending van SBS. Daar doet men voorkomen of Intrum Justitia altijd gelijk heeft en dat bij weigering betaling direkt een deurwaarder wordt ingeschakeld. Onzin want ook Intrum Justitia kan alleen beslag leggen door tussenkomst rechtbank. Eigenlijk is het een grote blaffende hond die helemaal geen gerechtelijke macht heeft. Je moet je wel laten beledigen door de medewerkers van het bedrijf. Met de gerechtsdeurwaarders is meestal, zeker bij misverstanden, altijd normaal te praten met hun absoluut niet.
Ik heb ook ooit een vordering gehad via Intrum van Zonnet. Zonnet schreef na verloop van tijd dat zij afzagen van alle incasso's mits wij akkoord gingen om nooit meer een produkt van hun af te nemen, zowel moesten wij alsnog betalen. Wij zijn hiermee akkoord gegaan. Intrum kon dat niet begrijpen en ondanks brieven van ons en Zonnet bleven ze incasso volhouden. Gebeld, nou ik was een grote leugenaar en er stond ook nog een vordering open van Planet en Aegon. Planet gebeld en kenden ons niet eens, laat staan een rekening. Is schriftelijk bevestigd door Planet. Aegon had te maken met de vliegwiel lease. Wij waren een van de gelukkigen waarmee Aegon een schikking heeft getroffen, dus ook hier staat niks open. Hiervan is ook bewijs. Ik heb niet meer gereageerd heb alleen tegenbewijzen verzameld voor als ze aan de deur kwamen dreigen. Is jaar geleden en blijft verdacht stil daar. Het is het bedrijf blijkbaar niet om fatsoen te doen. Zij mogen wel onfatsoenlijk doen maar jij bent de kwade piet. Ik geloof best dat er in deze zware economische tijden mensen met grote schulden zijn, maar om iedereen over een kam te scheren gaat erg ver. Ik denk inderdaad dat Tros Radar weer eens uit moet leggen wat een incassoburo is en waarom ze zo denken te mogen werken.

Petruss
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2004 20:23

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Petruss »

In cassobureau's zijn bij ons in het huishouden juist een grote bron van vermaak geworden.

Ik lach me altijd een kriek om de vage dreigende taal die er in de brieven van de heren staan.

Laatst nog dreigde een bureau een incassomedewerker langs te sturen, waarbij als opmerking werd geplaatst dat mocht de incasso aan de deur niet lukken er dan een inspectie zou worden uitgevoerd teneinde verdere incassomaatregelen te ondersteunen.

Jammer dat desbetreffende medeweker niet is langsgeweest, ik had hem graag de voorgevel zien inspecteren hahahahaha

Petruss

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Shareena »

Ga eerst eens informeren voor jullie die onzin hier plaatsen!

Petruss
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2004 20:23

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Petruss »

Ik heb nog zo`n 150 euro tegoed van intrum.
Vanwege de onderbroeken club front tradinghouse.
Per ongeluk heeft mijn vrouw dit betaald .
Ik heb een bevestiging[op papier] van front dat ik niets hoefde te betalen.
Dit vervolgens doorgebeld naar intrum en gefaxt. maar 3 maanden later nog steeds geen enkele reactie.
Nu heb ik het erop aanlaten komen dat ik weeer een incasso krijg van intrum ,en trek daar vervolgens die 150 euro en de aanmaningskosten vanaf.
Ik hou u op de hoogte.
vrgr Tim
Ik zou een incassobureau inschakelen.... :wink:

Petruss

Gast

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Gast »

Shareena, De werkwijze van marktleider Intrum Justitia werkt mij en heel veel anderen inmiddels zo op de lachspieren, dat ik tegenwoordig al blij uitkijk naar de brievenbus, als er een brief van hen wordt bezorgd.

Ook ik heb hier bewijzen liggen, dat er helemaal geen vorderingen op mijn naam staan bij de firma namens wie ze zeggen te handelen, maar Intrum houdt stug vol. Wanneer je ze dan met die brieven en de inhoud ervan confronteert, staan ze met hun snufferd vol tanden.

Ik vind het overigens verdacht stil, de laatste tijd. Zou het bureau toch door hebben, dat de consument haar werkwijze langzaam maar zeker niet meer accepteert?

Petruss
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2004 20:23

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Petruss »

Nee ze zijn een tegenoffensief begonnen, door in het Programma "Het Incassobureau" de indruk te wekken dat ze hoe dan ook hun geld zullen krijgen.... en altijd in hun recht staan.

Petruss

Gast

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is geloof ik bij SBS6 he?

Wat ik niet snap, is dat ze al ongeveer een jaar niets meer van zich hebben laten horen, nadat ik ze te kennen heb gegeven zelf een incasso-bureau te runnen, hetgeen overigens niet waar was.Ik voel me niet schuldig, zij liegen en bedriegen immers ook, en voor IJ heb ik totaal geen respect. Ik weet dat de vorderingen op mij onterecht zijn, en behoud mj het recht voor om ze met dezelfde middelen te bestoken als waarmee zij mij het leven zuur proberen te maken.

Staat men mij netjes te woord, kunnen ze van mij een vriendelijke reactie krijgen, blaffen ze mij meteen bij het eerste telefonische contact af, dan kunnen ze een dergelijke reactie van mij terug verwachten. Hadden ze maar een eerlijk vak moeten zoeken.

Ik herkende hun nummer, en ik nam op met een gefantaseerde naam, IncassoService ZuidNederland, en ze wisten daar dus geen antwoord op. Sindsdien blijft het verdacht stil in Den Haag, waar IJ volgens mijn info zit.

Petruss
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2004 20:23

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Petruss »

Ik doe helemaal nooit zaken met incassobureau's.

Mochten ze toevallig eens gelijk hebben betaal ik altijd rechtstreeks aan de schuldeiser.

Tot nu toe is dat prima verlopen, helemaal nooit problemen mee gehad.

Ze stappen maar zelden naar de rechter om de te hoge incassokosten te gaan vorderen, ze zijn niet gek.....

Petruss

willem bier

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door willem bier »

He petruss, wacht maar tot je een deurwaarder treft met een incassobureau...deze zal je wel dagvaarden... ook voor 34 euro incassokosten (excl. BTW)....ik spreek uit ervaring

Petruss
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2004 20:23

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Petruss »

Nee hoor, I.J. heeft weldegelijk deurwaarders in dienst.
maar die doen dat dus ook niet.....

Dat heeft te maken met de hoogte van de incassokosten, die zijn standaard veel te hoog..... en dat weten ze donders goed.

Alleen in zaken waar een aantoonbaar terechte vordering is, gaan ze wel eens naar de rechter, maar zeer zelden voor alleen de incassokosten. Dat zijn nl. moeilijke zaken, zeker niet rendabel, en ook bij incassobureau's gaat het voornamelijk om de winst.

Maar deurwaarders en incassobureau's zijn hele verschillende bedrijven.
Is ook niet met elkaar te vergelijken eigenlijk.

Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt, terwijl ik diverse keren echt een proces heb proberen uit te lokken, maar ze trappen er gewoon niet in.

Petruss

Petruss
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2004 20:23

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Petruss »

Je bent ook eigenlijk gek als je zomaar, aan een incassobureau iets betaald.

Stel het je zo voor, een bedrijf waar je helemaal geen zaken mee hebt gedaan komt ineens met een rekening van een schuld die je bij een ander bedrijf zou hebben, de rekening is zeer vaag gespecificeerd, en de (inkasso) kosten die zij opvoeren ook.

Jij hebt helemaal geen enkele vorm van een overeenkomst met dat bedrijf en in veel gevallen is het de eerste keer dar je ook maar van dat bedrijf hoort.

Stel je dan geen vragen?

Ik wel hoor.....

Wie bent U?

Toont u maar aan dat u door u opdrachtgever gemachtigd bent dit bedrag te innen. (ik ken u immers niet)

Stuurt u de bewijstukken dat de vordering terecht is even op, (ik ben mij er niet van bewust dat ik nog ergens een schuld heb)

Specificeert u de Inkassokosten. (kosten die een bedrijf niet kan verantwoorden hoef je per definitie niet te betalen)

Specificeer "zeker" de overige kosten. (waarom zou ik kosten willen betalen die kennelijk helemaal niets met de inkasso te maken hebben)

Beginnen ze over algemene vorowaarden die een bedrijf zou hebben.
vraag dan om aan te tonen dat die "voorwaarden" voor het aangaan van de (koop) overeenkomst, aan jou zijn verstrekt.

Enz, enz, enz.

Laat je zeker niet overbluffen door hun aanpak, blijf helder denken.

Is zo'n vordering terecht, en wil je betalen, ga dan zeker na of de inkassokosten niet veel te hoog zijn, stel voor het wettelijk maximum te betalen en geen cent meer. (is een lijstje voor)

Petruss

Gast

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, ik heb vorige week fanmail ontvangen van I.J.

Een vordering van Debitel van 700 euro. Verder geen enkel kenmerk of jaartal genoemd in de brief.

Ik bel al minstens 5! jaar niet meer met Debitel dus ik was benieuwd waar dit over ging. Ja, zegt die meid achter de desk. Das een vordering van 2000 ofzo. Ik zeg, ofzo??? Zegt zij; Ja, ik weet het ook niet precies maar u moet wel betalen!

Nou, dat kunnen ze op hun buik schrijven ik ga toch zeker niet iets betalen waarvan ik niet weet wat het is? Ze mogen het voor laten komen hoor. Als het mode wordt om rekeningen zonder omschrijving te sturen te betalen hoor ik het graag.

Ik heb mijn bankafschriften van 5 jaar terug ook niet meer, dus een eventuele achterstand wordt voor mij natuurlijk moeilijk te controleren zo....

Petruss
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2004 20:23

Re: poging tot oplichting door Intrum Justitia???

Ongelezen bericht door Petruss »

Zolang ze de rekening niet helemaal willen specificeren, zou ik ook zeker geen zaken doen met die gasten....

Petruss

Gesloten