LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Flats
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2007 16:21

Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Flats »

L.s, eergisteren was na een bezoek van een deurwaarder onze gezamelijke rekening geblokkeerd. De deurwaarder had een uitspraak van een rechtbank bij zich waarin vermeld dat onze rekenig zou worden geblokkeerd. Wegens een schuld bij Vodaphone.
Wij kunnen dus niet meer onze rekening gebruiken, boodschappen betalen enzovoort. Dit voor de duur van vier weken.
Bij de bank en de deurwaarder wordt ik niet veel wijzer. Is er hier iemand die weet of dit allemaal maar kan? Vier week zonder enig geld moet toch niet mogelijk zijn? Alvast bedankt voor reacties.

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Accutron »

Ja dat kan maar er is toch eerst een heel traject aan vooraf gegaan voor dat het bij de rechter kwam? Ik neem aan dat je rekeniningen, aanmaningen, een bezoek van een incasso buro hebt gehad? Uiteindelijk een oproep om voor de rechter te verschijnen en daarna toch ook wel een uitspraak lijkt me? Als je daar allemaal niet op gereageerd hebt dan volgt er uiteindelijk een beslaglegging maar dit kan nooit 'zomaar'.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door ronald g »

http://www.deombudsman.nl/site/content/ ... tentID=229

Hoi vraagsteller deze link vond ik over deurwaarders met telefoonnummers erbij. Naar mijn mening is een deurwaarder niet bevoegd om een rekening te blokkeren. De deurwaarder kan beslag leggen op een bepaald percentage van het inkomen, deze wordt dan bij de werkgever neer gelegd, boedel auto's en zo meer, maar ik kom er geen rekening blokkade op tegen. Tenzij er tegen u een faillisements aanvraag loopt. Maar dan nog moet er een gerechtelijke uitspraak zijn.

Ronald.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Een deurwaarder kan wel beslag leggen op een bankrekening, misschien bedoelt TS dit.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door gravedigger »

Lees je een post wel eens Ronald?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door ronald g »

Niet goed genoeg denk ik :? want ik was van mening dat het een eerste trajectgang na uitspraak betrof. Dit is meestal genoeg om tot betaling over te gaan. Als een deurwaarder dan met een uitspraak komt waarin toestemming tot rekening blokkade komt, dan is er geen oplossing meer mogelijk. M.i. is dit een laatste pressiemiddel om tot betaling danwel een regeling te komen.

Zonder oordeel, maar als het zover gekomen is dan is er toch wel veel fout gegaan tussen vraagsteller en vodaphone.

Ronald.

Flats
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2007 16:21

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Flats »

Bedankt voor de reacties, wordt zeer gewaardeerd! Dat er voorafgaande aan de blokkerijg een traject is afgelegd klopt, mijn vraag was alleen bedoeld om info naar boven te halen of een blokkering vier week kan duren en dat het dus mogelijk is om een gezin vier week zonder geld te laten zitten. Excuses voor het "zomaar". Dat ik zelf debet ben aan de blokkering, dat snap ik wel en zal ik ook niet ontkennen of betwisten. Maar concreet: kan het vier week duren voordat je bij je geld kunt komen?
De bank heeft vandaag 50 euro kosten af geschreven voor de uitvoering van de blokkade. Op dit moment dus geen enkele controle over mijn eigen rekening en de bank kan afschrijven zonder mijn toestemming. Salant detail: mijn werkgever verwacht van mij dat ik maandag verschijn in Amsterdam. Hoe daar te komen is een raadsel zonder cash. Werkgever heeft aangegeven dat ontslag volgt als ik er niet ben. Wellicht dat deze blokkering nog meer vervelende gevolgen heeft.

Morenita
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:20

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Morenita »

Het kan 4 weken duren. Als het goed is staat het in de vonnis die je ook heb ontvangen van de deurwaarder. Wat raar dat ze niet eerst geprobeerd hebben beslag op je inboedel te leggen.... :roll:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik denk dus dat het saldo op je rekening niet toerekend is om de hoofdsom te voldoen. De deurwaarder heeft dus hiertoe besloten om belag te'kunnen leggen op je volgende salaris. Voordat jij dat eventueel kan opnemen, voorkomt hij dit op deze manier. Hoe jij dat kan uitzingen zal hem een zorg zijn. Hij wil gewopn zijn geld!

Flats
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2007 16:21

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Flats »

Saldo op rek. is wel toereikend. Er is geen beslag gelegd op inboedel of salaris. Ik moest voorkomen maar niet geweest. Daarvoor een paar brieven met verzoek tot betaling. IK heb de deurwaarder laten weten dat we geen geld hebben om te betalen ivm loonbeslag door een andere gerechtsdeurwaarder met het verzoek te wachten tot we met de gemeente rond de tafel zijn geweest. We krijgen dus de beslagvrije voet per maand. Ik heb gehoord dat de beslaglegging op de rekenng geld op de dag dat die wordt uitgevoerd en dus niet geld voor geld wat binnenkomst na de dag van beslaglegging. Als dat klopt dan is het wrang dat je niet bij geld kunt komen. Maar goed, vier week dus...we zitten in een traject voor WSNP maar helaas nog in de inventarisatiefase.

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Accutron »

Het klopt inderdaad dat er beslag gelegd wordt op het bedrag wat op de dag van beslaglegging op je rekening staat. Dit saldo geeft de bank ook door aan de deurwaarder. Salariswat later binnenkomt valt hier dus buiten. De termijn is inderdaad tussen de 3 en de 4 weken en die periode zal je dus op de een of andere manier moeten zien uit te zingen

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door ronald g »

@Flats, nu krijgt de vraag een heel andere wending. Het begint met een blokkade en nu blijkt dat er sanerings traject loopt. Dan houd het voor mij ook op. maar toch een link naar de experts op wsnp gebied.

http://wsnpforum.messageboard.nl/portal ... d6254c15ab

Sterkte Ronald.
Laatst gewijzigd door ronald g op 10 aug 2007 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Accutron »

Het is niet zo dat als je maandag en regeling weet te treffen dat dan de blokkade ook direct opgeheven wordt. De deurwaarder wacht namelijk op bericht van de bank en die doen daar echt tussen de drie en vier weken over.

Morenita
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:20

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Morenita »

Het lijkt wel op een Conservatoir beslag
Vooral nu je in de WSNP traject zit. Als je in de WSNP zit is de kans klein dat ze hun geld krijgen, ze zijn dan namelijk een concurrente crediteur, op de laatste plaats met de kans niks te krijgen.
Laatst gewijzigd door Morenita op 10 aug 2007 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Accutron »

Dat is het ook volgens mij : een Conservatoir derdenbeslag

Flats
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2007 16:21

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Flats »

Iedereen van harte bedankt voor de reacties, het wordt in ieder geval duidelijk nu. Wat betreft het werk, daar moet wel wat voor te vinden zijn. Al enkele jaren worstel ik met schulden alleen een als deze, dus het blokkeren van de rekening heb ik niet eerder meegemaakt, ook heb ik er nog niet van gehoord. Het kwam inderdaad als een verrasing, 's Morgens nog kunnen pinnen en toen de deurwaarder was geweest niet meer, en daar zat maar een twee uurtjes tussen. Ik heb contact gehad met de deurwaarder maar die kon alleen vermelden dat het een uitspraak was van de rechter en dat ze zich daar aan moesten houden.
Maar een betalingsregel zit er niet in, ik zou niet weten waarvan.
Maar goed, positief ingesteld als ik ben overleef ik dit ook wel weer. Nu maar hopen dat de gemeente een beetje vaart kan maken met de WSNP regeling. Ook geen lolletje maar beter dat dan de vele bezoekjes van deurwaarders en als enige post incasso en deurwaarderburo's.
Nogmaals, bedankt voor de bijdrages. Alle beetje helpen!

Flats
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2007 16:21

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Flats »

Voor de duidelijkheid: het gaat om Gerechtsdeurwaarder en Incassokantoor M.G. De Jong uit Arnhem en het betreft een Executoriaal Derdenbeslag

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi allen even een kanttekening het begint met een rekeningblokkade. Vraagsteller vraagt wat te doen?. Nu blijkt dat dat vraagsteller zelf schuldig is aan het ontstaan van vele zaken. Ik zie in het geval geen oplossing want vraagsteller is nog netjes gezegd in alle gevallen dom doof en blind geweest.

Mijn mening is dat er zoveel brieven zijn verstuurd door deurwaarders en vraagsteller heeft, of ze niet ge-opent danwel met de reclame mee de prullebak in gegooit. Nu die echt in de stront zit gaat hij/zij hier om hulp vragen. Dit is nooit meer door een forumlid op te lossen.

Ronald.

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Accutron »

Laatste kanttekening : Heeft het zin om topic starter nog even in te peperen dat het eigen schuld is? Dit zijn persoonlijke drama's die mensen soms overkomen en aangezien je van de oorzaak geen enkel idee hebt vind ik het niet netjes om daar over te oordelen.

Flats
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2007 16:21

Re: Prive-rekening geblokkeerd door Vodaphone

Ongelezen bericht door Flats »

@ Ronald G: ik vroeg om informatie over de blokkade, niet om een oplossing door een forumlid. Ik waardeer de reacties enorm, ze helpen me verder om het geheel te begrijpen. Een oplossing zal ik zelf moeten vinden. Ik weet ook dat ik er zelf debet aan ben, ik ben me daar volledig van bewust.

Gesloten