LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Beyond Beauty

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Zijn er meer mensen met problemen als het gaat om Beyond Beauty?

Je wordt telefonisch benaderd voor een proefpakket. Als je akkoord gaat ontvang je vervolgens niets maar de incasso's blijven maar doorgaan. Beyond Beauty is van mening dat producten ontvangen zijn, echter ontvang je geen pakketjes.


hely
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2011 19:59

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hely »

eens een ander geluid.
Ik heb netjes de proefverpakking ontvangen ,met daarin de afmeldcode. Waar ik geen gebruik van heb gemaakt. Wel 1 x een bestelling laten opgeshorten.
Nooit problemen gehad en ik hoop dat dit ook zo blijft.

r.den.breejen2
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2010 23:30

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door r.den.breejen2 »

Hallo allemaal,

Is al weer een tijd geleden. Na vijf maanden niets meer gehoord te hebben stond dus vorige week de deurwaarder voor mijn deur.
Op 29 september mag ik voorkomen. Dat stelletje oplichters gaat dus gewoon door ondanks ik met nog een paar mensen bij Kassa(Vara) geweest ben om dit bekend te maken.
Ik hoop dat het nu een keer klaar is met dit bedrijf. Ze blijven maar mensen hun privegegevens gebruiken om dan vervolgens te bellen met een smoes zodat ze hun produkt aan de onschuldige burger kwijt kunnen raken. Maar de manier waarop is onacceptabel. Dit is colportage via de telefoon. Colportage is nu eenmaal strikt verboden.Het was bij Kassa dat er verteld werd dat er een wet gaat komen dat dit ook per telefoon niet meer mag. Maar helaas er moeten eerst weer ontzettend veel mensen de dupe worden wil dit er door komen.
Een bedrijf heeft een concept na te streven, dat is mensen eerlijk benaderen via reclame. Niet mensen bellen want dan ben je niet goed bezig. Dat zegt al genoeg over het bedrijf dat ze klanten willen ronselen. Anders kan ik het niet zeggen.
Ik kan alleen maar zeggen. dat het recht mag zegevieren want ik ben niet voor niets hier zo lang mee bezig. Als ik echt te laat was met opzeggen had ik betaald en was het mijn fout. Maar dat is niet zo. Ze hebben ook een pakket niet afgeleverd maar wel afgeschreven van mijn rekening. Een telefoniste beaamde zelfs dat ik wel degelijk had afgemeld en dat ze het zou uitzoeken. Nooit meer iets over gehoord. Ze proberen op elke slinkse manier je de dupe te laten worden. Een dame van de desbetreffende afdeling bij BB was het die zei, laat het maar storneren dan komt alles goed. Nou niet dus. Ik hoop van ganse harte dat dit bedrijf opgedoekt wordt en dat ze de mensen met rust laten. Zo kan ik ook geld verdienen alleen ik zou het nooit doen omdat ik fatsoen in mijn lijf en hart heb. Meer kan ik er niet van maken. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Mijn dossier is aardig gevuld zoveel bewijs heb ik verzameld, zo ook al mijn e-mails vanaf vorig jaar augustus en dat zijn er nog al niet wat.
Ik kan niets anders doen dan mezelf zijn en de waarheid vertellen, ik hoop dat het engeltje op mijn schouder zit op 29 september. Jullie gaan horen hoe het afloopt. Ik ga eerst nog 2 weken met vakantie en me goed voorbereiden.

Groetjes, Edith den Breejen.

kliko.mens
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2011 11:40

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door kliko.mens »

Wij mogen 27 september voorkomen in Rotterdam. Ondertussen zijn we al ruim 8 uur bezig om deze zaak te beslechten.

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door bachanaal »

ook ik ben in de telefonisch aanbieding getrapt en heb na ontvangst gelijk opgezegd. ben benieuwd ik er dan vanaf ben. eigenlijk verkopen ze doodgewone multivitaminen voor een veel te hoge prijs. Kruidvat is daarmee veel goedkoper.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Guardian72 »

hvb013 schreef:Zijn er meer mensen met problemen als het gaat om Beyond Beauty?

Je wordt telefonisch benaderd voor een proefpakket. Als je akkoord gaat ontvang je vervolgens niets maar de incasso's blijven maar doorgaan. Beyond Beauty is van mening dat producten ontvangen zijn, echter ontvang je geen pakketjes.
Men beweerd te leveren / geleverd te hebben?
Dan moeten zij dat aantonen.

En, als je geen afmeldcode ontvangt, kan je natuurlijk niet opzeggen, en/of zaken inzien qua account / levering.

Ne0Que
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 12:50

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Ne0Que »

Ik ben er ook in getrapt. Ik ontving vorige week het pakketje met daarin de brief waarop de inlogcodes staan om op te zeggen. Ik kon echter alleen opzeggen voor 25-8-2011. Fijn... ik kreeg het pakketje na de 25e. Ik kon wel inloggen, maar als ik op opzeggen klikte kreeg ik opnieuw een inlogvenster. Toen ik daar opnieuw de gegevens invulde kreeg ik na een aantal keer te zien dat de gegevens onjuist waren. Maar ik weet 100% zeker dat ik het goed heb overgetypt.

Het kan dus niet stopgezet worden. Ondertussen heb ik het maar een maand opgeschort (beetje vreemde optie eigenlijk?).. maar ik wil hier ook vanaf. Ik ben 27, kom rond van een wajong uitkering die niet al te hoog is en heb hoge schoolkosten omdat ik momenteel probeer m'n HAVO diploma te halen. Ik kan dit er écht ECHT ECHT niet bij hebben. ze vragen 70 euro per kwartaal ofzo voor een stel rare vitamine pillen. Ik wil dit niet. Ik heb niets gewonnen, ze hebben mij gewoon in de **** zitten nemen met vuile praatjes!? Ik snap niet dat iemand zijn geest zo verrot is dat ie dit werk (voor zo'n callcenter) zou willen doen. Gewoon met voorbedachte rade mensen bellen en ze op lichten!

Ziek! Kan iemand mij helpen?! Ik wil geen problemen! Ik MOET school betalen, ik kan dit er NIET bij hebben.

monicelle
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:43

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door monicelle »

Niet betalen, je niet bang laten maken en het op een rechtzaak aan laten komen.
Ik ben al bezig sinds vorig jaar en mijn zaak ligt nog bij de rechter. Een andere Forum bezoekster, Zarin genaamd, heeft de rechtzaak gewonnen. Ze belde me net met dit heuglijke feit, alleen ze kan zelf niet meer inloggen. Zodra dit haar lukt, zal ze zelf verslag van de rechtzaak doen.
Voor al diegenen die in de misleidende praatjes van BB zijn gevallen, stuur de bende retour, aangetekend heeft geen nut, want ze sturen het zelf ook niet aangetekend op.

monicelle
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:43

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door monicelle »

Er zijn 330 berichten over BB. Als ik op een oud geplaatst bericht druk om dit te openen, krijg ik een melding dat ik niet de juiste permissie heb om ze te lezen???
Iemand die hier raad mee weet? Alvast bedankt.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door manondoris »

monicelle ik heb precies het zelfde! ik druk dan boven in de hoek op toon actieve onderwerpen en kom zo gewoon op de lijst met topics.ik zou eigenlijk niet weten hoe we er vanaf kunnen komen :shock:

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

In hoeverre is het mogelijk om gezamenlijk (dus met meerdere gedupeerden) naar de rechter te gaan? Verstandig?

zarrin
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 aug 2010 14:59

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door zarrin »

Beste mensen eindelijk na 1 jaar vechten is er eindelijk resultaat.
Ik heb gewonnen maandag was de uitspraak en ik ben in het gelijk gesteld en krijg een onkosten vergoeding. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren.

De rechter heeft er wel meer dan acht maanden overgedaan maar hij zag toch in dat ik in mijn recht stond. Het is gebasseerd op de akte van cessie die had niets te maken met mijn vordering, want die was van januari 2010 en ik ben in juni 2010 opgelicht dus hadden ze geen poot om op te staan.

Het zijn een stel boeven en oplichters en proberen heel veel mensen bang te maken zodat ze betalen. Alleen heeft het hun nu denk ik bijna duizen euro gekost :D

Laat je niet bang maken en ga door het kost veel moeite en fustraties dat weet ik. Je kan geen rechtzaak met meerdere personen beginnen de rechter kijkt alleen naar jou zaak. Je kan wel proberen de media te zoeken en kijk bij het forum van Kassa die kunnen ook raad geven. Kijk naar de uitzending van feb-maart.
De enige die geholpen hebben is het programma Kassa.
TrosRadar heeft nog niets gedaan. Wat ik betreur.

Ik blijf dit forum volgen en geef jullie het advies als je goed zoek op internet kun je nog veel meer vinden over deze oplichters.

Mijn week kan niet meer kapot en ik hoop voor al die andere dat zij ook mogen winnen.

groetjes Zarrin

Ne0Que
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 12:50

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Ne0Que »

Ik heb een nette maar zeer agressieve aangetekende brief gestuurd met daarin sowieso de opzegging, tevens de opheffing van de machtiging m.b.t. automatische incasso. Ik heb nooit een 'verzending' buiten de 'proef' verzending ontvangen. Toch hebben ze geld geïncasseerd van mijn rekening waar ik mij dus niet kon opzeggen. Zoals ik al eerder had vermeld, stuurden ze het proefpakket op een zodanig laat moment dat de termijn waarin ik moest opzeggen al verstreken was voordat daaraan kon voldoen.

In mijn brief heb ik zeer streng aangegeven alle bedragen, behalve de 6,90 euro voor de verzending van het proefpakket te zullen storneren. Tevens heb ik ze verteld dat ik na het versturen van de aangetekende brief verwacht dat de onkosten (7 euro) op mijn rekening zal worden gestort.

Ook heb ik ze verteld dat ik vanaf dit moment een tarief van 60 euro ga hanteren voor ieder uur die ik aan deze zaak kwijt ben. Alle onkosten, waaronder vervoer, postzegels etc. zal ik bij hen declareren. Als ze mensen bang willen maken, zijn ze bij mij aan het verkeerde adres. Dit kan nog wel eens heel akelig voor hen uit gaan pakken!

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Guusje61 »

http://trudyevers.wordpress.com/2011/03 ... oop/#entry
Al vanaf het begin van het verkooppraatje zitten er addertjes onder het gras.

Ne0Que
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 12:50

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Ne0Que »

Prima zo'n addertje.. maar als ze je aan de telefoon duidelijk maken dat je na ontvangst van zo'n (proef)pakketje het abonnement nog kan annuleren is er niets aan de hand. Echter, de waarheid is anders. Je kan het abonnement niet annuleren omdat dit voor een bepaalde datum moet. Dit staat op de brief gedrukt die bij het (proef)pakketje zit. Dit (proef)pakketje sturen ze vervolgens zo laat (ik vond het al lang duren) op dat je het pas ontvangt wanneer deze datum is verlopen. Daardoor kan je dus niet annuleren. De brief die erbij hoort, daar staat echter een hele vroeg datum op hoor.

Het zijn gewoon naaiers. Niks geen addertje, ze belazeren de boel gewoon.

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Ik had mijn betaling laten opschorten bij DirectPay met het verzoek een verzendbewijs te overleggen.
Geen reactie meer ontvangen en nu opeens weer een brief ontvangen. Dit keer met inlogcode. Vanmorgen even gekeken. Beyond Beauty heeft drie weken later gereageerd op de opschorting (Waarschijnlijk zitten ze gewoon naast elkaar in hetzelfde kantoor, maargoed!). Tot mijn verbazing staat er:

Klant geeft aan product niet ontvangen heeft en stelt moeilijke vragen over BB en DP. (Tot zover nog niet zo gek)

Vervolgens: Status > Opgelost

Fijn!

Ik zeg: Tot bij de rechter!

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

hely schreef:eens een ander geluid.
Ik heb netjes de proefverpakking ontvangen ,met daarin de afmeldcode. Waar ik geen gebruik van heb gemaakt. Wel 1 x een bestelling laten opgeshorten.
Nooit problemen gehad en ik hoop dat dit ook zo blijft.
Geniet van je proefpakket. Ruim een maand later blijkt dat je de enige bent die het pakket ontvangen heeft. Toevallig wonende op Oslo X in Barendracht?

hansvanbijnen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2008 18:24

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hansvanbijnen »

Vanaf heden is het mogelijk om je als Lotgenoot bij TrosRadar aan te melden.
Heb je problemen met Beyond Beauty, meld je aan!

http://www.trosradar.nl/lotgenoten/?act ... ailId=1318

monicelle
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:43

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door monicelle »

Lotgenoten gezocht die op het moment problemen ondervinden met het bedrijf 'Beyond Beauty'.

Beyond Beauty benaderd mensen telefonisch. Ze bieden een proefpakket t.w.v. 6,90 aan. In veel gevallen is het onduidelijk dat je daarna vast zit aan een extra kosten. (3x 22,90 euro). In sommige gevallen wordt dit wel verteld. De weken daarna ontvang je geen proefpakket, wel worden er incasso's uitgevoerd. Zodra je vraagt om een verzendbewijs kan deze niet gegeven worden. Zodra je de incasso's laat terugboeken ontvang je brieven van DirectPay. Dit bedrijf is volgens hen het debiteurenbeheer van Beyond Beauty. Zodra je de gegevens achter de website beyond-beauty.eu opvraagt blijken deze exact overeen te komen met die van Direct Pay. Zodra je DirectPay confronteerd geven ze als argument dat Beyond Beauty in Amsterdam gevestigd is. Deze gegevens staan op de website, echter de gegevens achter de website geven iets anders aan. Als je doorvraagt over dit feit is het argument simpel: Wij antwoorden alleen op vragen met betrekking tot betalingen. Het bellen naar de bedrijven heeft geen zin, je hangt minutenlang aan de lijn zonder duidelijkheid te krijgen. In sommige gevallen, als je ze confronteerd met feiten wordt er opgehangen. Op internet zijn inmiddels tientallen gedupeerden. Tot slot, als je na vijf brieven (overigens geschreven in Jip&Janneke-taal) nog niet over gaat tot een betaling, dan zal Webcasso de vordering overnemen. Maar laat dat bedrijf nou nét op hetzelfde adres ingeschreven staan als DirectPay en Beyond Beauty. Voorheen is dit bedrijf in de media geweest onder de naam 'Natuals'. Ik ben van mening dat het belangrijk is dat er één punt komt waar gedupeerden zich kunnen melden zodat er stappen ondernomen kunnen worden. Het gaat vaak om jonge gedupeerden die zich wellicht bang laten maken en de rekening toch maar betalen. Op internet zijn tevens uitspraken van de rechter te vinden over soortgelijke gevallen. (Rechtspraak.nl > zoekfunctie 'beyond').

Sluit u aan als lotgenoot via bovenstaande link!

Gesloten