LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toename onredelijke incassokosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Laat ik nu nog even de afloop van het geheel vermelden, dat is echt wel lachen. Omdat mijn vrouw ernstige hartklachten heeft en ik dus regelmatig met haar naar het ziekenhuis moet, is het bezoek aan de verhuurder niet door gegaan. Daarop kwam prompt weer een brief van het incasso bureau met zelfs 2 vorderingen. De eerste was complete onzin, aangezien ik voor mijn eigen woning nog nooit een achterstand in de betalingen heb gehad, dus nu ook niet.
De andere betrof een vordering van mijn bedrijfspand die meer dan 6 jaar geleden was ontstaan, door omstandigheden BUITEN! mijn schuld en zelfs voor de rechtbank is uitgevochten. Ik heb alle correspondentie en de uitspraak van de rechter alsmede alle betalingen die naderhand zijn verricht nog even bij elkaar gezocht en de bestanden uit de computer uitgeprint en heb toen even een bezoekje gebracht aan het incasso bureau.
Het ging volgens hun over een oude vordering die opnieuw uit handen gegeven was.
Gelukkig dat ik mijn administratie goed op orde heb en alles minstens 10 jaar bewaar, dus kon ik het tegendeel aantonen.
Ik heb alles ter plaatse gedeponeerd met het verzoek om er direct nota van te nemen en ik niet eerder zou vertrekken voordat alles geregeld was.
Na een uur kwam men terug met de mededeling dat alles in orde was en de vordering niet terecht.
Daarop heeft deze man een lange tekst op de computer gezet met de mededeling dat ik er iets meer van zou vernemen en de vordering was ingetrokken.
Dat hoop ik wel, maar anders zou het zonder bewijzen wel een heel moeilijk geval geworden zijn.

Vr. Gr. Hans.

KFA
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2008 13:23

Re: Toename onredelijke incassokosten

Ongelezen bericht door KFA »

Quote:

Ik denk niet dat je op boven-modaal-niveau veel van dit soort zaken aan zult treffen.
Wanneer ik in mijn directe omgeving kijk wie er afhankelijk is van een uitkering dan kan ik zelf wel aangeven wat er fout wordt gedaan.
1- geen interesse in arbeid.
2- vaak grotere gezinnen.
3- iedere dag om twee pakjes shag a 5,50 euro.
4- wel een "grote" auto.
5- naar de voedselbank (op twee lokaties in de stad).
6- jawel....ook op vakantie, en nog ver weg ook.
7- wel een flatscreen van minimaal 1,5 meter.
8- een autoradio waar heel de straat van kan genieten, nou ja....
9- weinig sociaal.
10- twee grote pitbull-achtigen.
enz.
Ik ben maar gestopt. Ik wil hiermee niet zeggen dat alle mensen over één kam dienen te worden geschoren maar ver er vanaf zit ik niet.
Het vervelende is dat de goeden het onder de kwaden moeten gelden maar zo zit heel het leven in elkaar.

Je kunt wel aangeven dat er wachtlijsten zijn bij de Gemeente doch dit soort problemen onstaan niet van vandaag op morgen.
Reageer dan ook gerust wat sneller voordat het uit de hand loopt.
Nee, geen incasso naar draagkracht. Ik betaal ook al genoeg belasting enz. naar draagkracht.
Ik vind 42% genoeg om derden te onderhouden en als je zonder werk zit laat het dan weten, ik weet er nog genoeg, ook bij jou in de omgeving. Enne, wat hierboven opgesomd staat kan ik me allemaal niet veroorlovenl. Als ik dan zie wat er via de "Soos"nog te verkrijgen is aan witgoed en degerlijke dan komen wij er bekaaid vanaf. Wij mogen alles zelf betalen

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
@Cesar
Ik heb ook te maken met hoge aanmaankosten, ik heb een minimuminkomen en moest erg lang wachten op verzekeringsgeld. Iemand had mij aangereden en was in 3-voud fout. Doordat de uitbetaling zo lang op zich liet wachten, kon ik een aantal rekeningen niet op tijd betalen. Energiebedrijven houden hier geen rekening mee !
Dan mijn situatie even in vergelijking met het lijstje van gebruiker "Cesar"

1. Ik heb wel degelijk interesse in werk, ik zit in een traject waar ik door persoonlijke omstandigheden in terecht ben gekomen. Ik ben hard op weg naar een baan.

2. Ik heb geen groot gezin, wel een vriendin maar we wonen niet samen.

3. Ik koop niet elke dag 2 pakjes rookwaar á € 5,50 per stuk.

4. Ik heb welk een auto, maar geen grote. Het bakkie is op een paar maanden na 20 jaar ! oud

5. Ik ga niet naar de voedselbank, en ben er ook nog nooit geweest (bovendien gaan de mensen die daar wel gebruik van moeten maken daar niet voor hun plezier naar toe. Men ziet je daar naar toe gaan, en dan hangt de vuile was buiten zonder dat je daarom vraagt. Mensen schamen zich vaak hiervoor en dit komt onder andere door het "kort door de bocht-oordeel van mensen zoals jij Cesar)

6. ik ben al jaren niet op vakantie geweest

7. Ik heb geen flatscreen van 1,5 meter maar een oud bakje dat ik van een kennis heb gekregen.

8. Mijn autoradio is een oudje dat ik gekregen heb van een vriend en die is aangesloten op de ingebouwde boxen van de auto. daarmee is het onmogelijk om überhaupt te genieten laat staan de hele straat.

9. Ik ben mn hele leven TE sociaal geweest, dit is mede een reden waarom ik nu in mijn huidige situatie zit. thanxalot!

10. ik geen enkel huisdier.


Wat doe ik dan fout, meneer Cesar die precies denkt te weten wat mensen fout doen?

Je verteld bovendien dat je je van alles niet veroorloven kan, terwijl je wel werkt. Doe jij dan iets niet goed mss?

Natuurlijk zijn er altijd slechterikken die misbruik maken van allerlei voorzieningen, maar het grootste deel doet dat niet! Ik heb iig niet gekozen voor mijn situatie en doe er alles aan om er weer uit te komen.
Bovendien heb ik niet in de bank gehangen als een zoutzak, maar mezelf nuttig gemaakt met vrijwilligerswerk in een verpleeghuis. Iets wat hard nodig is gezien de tekorten in de zorg. Heb ik mn uitkering verdiend? wat vind je er van Cesar?

Daarnaast zijn er nog ander factoren zoals bv de no-claim op zorgkosten van 250 euro die verdwijnt en bovendien 150 euro eigen risico er bij, da's een verschil van 400 euro. dat is € 33,33 per maand. dat is voor een alleenstaande dus 1 week boodschappen per maand minder. Ook zijn er de energiekosten die zijn fors gestegen. en denk dat de uitkeringen 1 op 1 worden aangepast hierop? Nee dus.

Leg maar es uit hoe je zoiets oplost Cesar!

met vriendelijke groet,

"ik wil wel maar kan soms niet betalen"

Gesloten