Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door rwolters »

bonnassis schreef:
12 jan 2024 18:54
Mijn dochter is er ook ingetrapt, na eerst gestorneerd te hebben toch maar betaald na aanmaning. Wij zijn van mening dat de belastingdienst zijn eigen site beter moet maken, en goed moet aangeven dat het ten allen tijde gratis rechtstreeks kan.
Als kinderen rare dingen komt dat volgens de algemene opinie op internetfora meestal door een slechte opvoeding...

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Cro »

bonnassis schreef:
12 jan 2024 18:54
Mijn dochter is er ook ingetrapt, na eerst gestorneerd te hebben toch maar betaald na aanmaning. Wij zijn van mening dat de belastingdienst zijn eigen site beter moet maken, en goed moet aangeven dat het ten allen tijde gratis rechtstreeks kan.
Site van de belastingdienst is prima, waar het misgaat is dat mensen in plaats van naar www.belastingdienst.nl te navigeren ze in de adresbalk van de browser of in google iets invullen dat deze sites van derden naar voren laat kopen als resultaat. Iets wat tegenwoordig al best lastig is, want de site van de belastingdienst staat nu over het algemeen prominent bovenaan. En dan naar de eerste de beste hit toe gaan, waar vaak zelfs nog adv voor staat, en daar diensten gaan afnemen in plaats van te verifiëren of ze wel op de juiste site zitten.

Dit keer is het aanvragen van toeslagen, morgen staat er hier weer een topic van iemand die op deze wijze een loodgieter, sleutelmaker of dakdekker heeft gevonden voor een spoedje.

atfeJ
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2023 13:46

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door atfeJ »

Mijn verhaal, medio juni 2023.
Na aantal vragen behandeld te hebben op site, rees mij het vermoeden al niet op de site van de belastingdienst bezig te zijn. Omdat ik al ver in de materie op de site bezig te zijn ben ik verder gegaan op de site met in het achterhoofd NIET af te ronden met opdracht of iets wat er maar op lijkt, af te sluiten. Ik ben dus tot afsluiten van deze site, niets tegengekomen dat om een expliciete toestemming vroeg. Het uitzoekwerk dat ik op deze site moest doen gaf mij inzage, hoe dit op de site van de belastingdienst gedaan moest worden. Op deze site zag ik de gevraagde informatie en heb deze met natte vinger werk ingevuld. Daarna de site verlaten, nogmaals met klad informatie en zonder expliciete toestemming deze toe te passen voor aanvraag. Daarna heb ik eerst de info opgezocht die ik moest hebben en ben toen eerst naar mijn belastingdienst gegaan, waarbij log in via DigiD app nodig. Aanvraag gedaan, toen zomer vakantie terug brief van BD met toekenning tegemoetkoming ziektekosten en wat ik in geld tegemoet kon zien. 2wkn daarna melding van Toeslagen portal dat aanvraag ingediend was en alles in trein gezet was met uitzicht op toekenning?!?!? Ik mail retour dat alles door mijzelf al ingediend was en dat ik toekenning al binnen had. 3wkn daarna, nota van Toeslagen portal?!?!? Mail terug gestuurd met vraag om bewijs van expliciete toestemming. Geen antwoord hierop.
Nu februari 2024, wederom een nota voor Toeslagenportal met laatste kosteloze aanmaning, wederom om expliciet bewijs gevraagd. Vandaag 1 wk na e-mail, ook brief in bus met zelfde tekst. De Belastingtelefoon heeft inmiddels uitgelegd dat zij weten van deze struikrovers en dat er sprake is van legitieme opzet. Alarmerend was dat zij mij wegwijs maakte op de met digid ingelogde site waarin mijn aanvragen opgeslagen zijn. Hierin de aanvraag van Toeslagen portal, daarna zou mijn aanvraag te zien moeten zijn, dit was niet het geval...Mijn vraag hoe dit mogelijk was werd niet beantwoord, het recht van TP om iets in te dienen uit mijn naam is hopeloos meer waard dan mijn vraag of zij mijn toestemming toetsen bij aanvraag. Mooie bijkomstigheid is dat aangifte gebaseerd is op onzin info, heb dus herhaling gedaan op belasting site met juiste info. Resultaat, zal terug moeten betalen. Rechtsbijstand zegt bedragen onder €150 niet bij te staan, betaal gewoon om er maar vanaf te zijn was devies

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus blijkbaar was de aanvraag van Toeslagenportal wel ingediend, want de gegevens die u daar verstrekt hebt, onjuist of niet, zijn gebruikt.

Het zijn geen struikrovers en wat een legitieme opzet is, weet ik niet.

Maar u hebt hen gebruikt om een aanvraag zorgtoeslag te doen, dus moet gewoon betalen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door BL2 »

Zo fake als je beweerd waren je gegevens dus niet bij het invullen op de site van Toeslagenportaal, anders hadden ze nooit je aanvraag kunnen indienen en de rekening kunnen indienen.

Plaats reactie