Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

# Morgan le Fay

Nooit een bevestiging van de cancelling ontvangen, alleen dat het bericht succesvol was verzonden via hun contactformulier.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@klekky

Ik vraag mij af waarom u een aanvraag voor zorgtoeslag doet en die binnen een uur weer cancelt? Wilde u toch eigenlijk geen zorgtoeslag hebben?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 jul 2023 10:33
Ik vraag mij af waarom u een aanvraag voor zorgtoeslag doet en die binnen een uur weer cancelt? Wilde u toch eigenlijk geen zorgtoeslag hebben?
IK kan me zomaar bedenken dat TS erachter kwam dat dat niet via een duur portaal hoeft...

Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

#Lady1234 en #Moneyman

Inderdaad, toen ik ontdekte dat ik het zelf bij de Belastingdienst kon aanvragen, heb ik het direct gecanceld.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op de eerste pagina staat al: Voor slechts € 45 al uw aanvraag indienen. En ook dat je het zelf bij de belastingdienst kunt aanvragen. Dus voordat je ook maar wat ingevuld hebt.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 jul 2023 11:21
Op de eerste pagina staat al: Voor slechts € 45 al uw aanvraag indienen. En ook dat je het zelf bij de belastingdienst kunt aanvragen. Dus voordat je ook maar wat ingevuld hebt.
En dus? Moet je per sé nog even benadrukken dat in eerste instantie TS niet opgelet heeft?

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijn vraag was gericht aan de Ts.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
01 jul 2023 11:21
Op de eerste pagina staat al: Voor slechts € 45 al uw aanvraag indienen. En ook dat je het zelf bij de belastingdienst kunt aanvragen. Dus voordat je ook maar wat ingevuld hebt.
De homepage kun je missen als je via Google gaat. Als ik dat doe kom ik op deze pagina terecht https://toeslagenportaal.nl/zorgtoeslag ... X_EALw_wcB

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 jul 2023 11:29
Mijn vraag was gericht aan de Ts.
Onzin. Je stelt geen vraag, je doet slechts een mededeling. Die geen andere strekking heeft dan onnodig zout in de wonde.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja hoor, hulpmoderator.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je zóu ook kunnen bedenken dat dat soort opmerkingen zinloos is, en voor nieuwe forumleden bovendien ronduit vervelend. Iets waar de mods overigens al vaker opmerkingen over hebben gemaakt. Vandaar mijn vraag.

Of je er iets mee doet, moet je zelf weten.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts heeft het over “ontdekken”, er is helemaal niets verborgen op die site.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Zucht
Even om terug te komen op het feit dat een Ts commentaar krijgt nadat er in de gewone wereld wat geregeld moet worden.
Tegenwoordig woont bijna het hele land/wereld op FB/twitter whatever, doen in bitcoins, hebben 80 duizend volgers en meer van dat soort ongein.
Maar Toeslagen oid aanvragen gaat mis en dan moet de "analoge" wereld hulp bieden.
Waar gaat het dan mis :?:

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
01 jul 2023 11:43
De Ts heeft het over “ontdekken”, er is helemaal niets verborgen op die site.
Dat probeer ik je juist te zeggen, die waarschuwing krijg je NIET te zien als je via Google gaat, zie mijn eerdere link.

Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

Hmm... ik denk dat ik via de button "Bekijk wat u terug krijgt" automatisch in een aanvraagsectie ben gekomen. Helemaal zeker heb ik dat niet meer in mijn hoofd.

Maar.... om terug te komen op mijn vraag: ik weet nog steeds niet of ik nu in mijn recht sta of niet. Zit ik vast aan het betalen van va € 45 + incassokosten?

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit staat er: ToeslagenPortal.nl is een intermediair/tussenpersoon voor het aanvragen van zorgtoeslag.
Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om uw zorgtoeslag rechtstreeks bij de Belastingdienst aan te vragen op www.toeslagen.nl. Hiervoor heeft u DigiD nodig en vervallen de voordelen die u hebt bij ons.

En dit:

Voor slechts €45 al uw aanvraag indienen

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
01 jul 2023 11:39
Je zóu ook kunnen bedenken dat dat soort opmerkingen zinloos is, en voor nieuwe forumleden bovendien ronduit vervelend. Iets waar de mods overigens al vaker opmerkingen over hebben gemaakt. Vandaar mijn vraag.

Of je er iets mee doet, moet je zelf weten.
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. In dit topic geef jij ook geen enkele vraag, en reageer je enkel op anderen dat hun comments niet toevoegen.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Klekky schreef:
01 jul 2023 12:00
Hmm... ik denk dat ik via de button "Bekijk wat u terug krijgt" automatisch in een aanvraagsectie ben gekomen. Helemaal zeker heb ik dat niet meer in mijn hoofd.

Maar.... om terug te komen op mijn vraag: ik weet nog steeds niet of ik nu in mijn recht sta of niet. Zit ik vast aan het betalen van va € 45 + incassokosten?
Daarover zal @moneyman u vast kunnen adviseren.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

Klekky schreef:
01 jul 2023 12:00
Hmm... ik denk dat ik via de button "Bekijk wat u terug krijgt" automatisch in een aanvraagsectie ben gekomen. Helemaal zeker heb ik dat niet meer in mijn hoofd.

Maar.... om terug te komen op mijn vraag: ik weet nog steeds niet of ik nu in mijn recht sta of niet. Zit ik vast aan het betalen van va € 45 + incassokosten?
Ik denk, met nadruk op het woord denk, dat jij in je recht staat. Jij hebt herroepen en zij gaan heel nadrukkelijk totaal niet in op jouw emails/contactpogingen. Dat doen ze bewust, in de hoop dat jij bang wordt en gaat betalen.
Opvallend ook, in januari kondigen ze al aan dat ze jouw zaak bij de incassopartner neer gaan leggen en nu in juni dreigen ze daar opnieuw mee. Maar zouden ze in januari toch al doen hadden ze beloofd? Een bedrijf dat echt een zaak heeft legt dit direct neer bij hun incassopartner en gaat hier niet na 5 maanden opnieuw mee dreigen.

Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

Dit is wat ToeslagenPortal zelf op hun site heeft staan op de vraag hoe ik mijn aanvraag kan annuleren:

Quote

Hier is direct uw antwoord:
Op het moment dat we uw aanvraag hebben verwerkt kunt u uw aanvraag niet meer annuleren. Dit komt omdat wij dan onze werkzaamheden hebben geleverd. U hebt ons tijdens uw aanvraag toestemming gegeven om te beginnen met het verwerken van uw aanvraag. Ook bent u akkoord gegaan met het vervallen van het herroepingsrecht wanneer we uw aanvraag hebben verwerkt, dit kunt u hieronder zien:

Wij verwerken uw aanvraag doorgaans binnen 4 uur.

Is uw aanvraag ouder dan 4 uur, maar recenter dan 24 uur? Klik dan hier om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen kijken of uw aanvraag reeds is verwerkt.

Is uw aanvraag ouder dan 24 uur? Dan hebben wij uw aanvraag zeker al verwerkt.

Unquote

Omdat mijn aanvraag jonger was dan de genoemde 4 uur ben ik ervan uitgegaan dat het nog niet verwerkt was, omdat ik alleen een ontvangstbevestiging heb ontvangen en niets over verdere verwerking.
Mogelijk is mijn interpretatie onjuist....

Plaats reactie