Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

Betreft: ToeslagenPortal - Online incasso - negeren van mijn antwoorden

The continuing story....

Een aangetekende mail (wist niet dat het bestond) ontvangen.
Hierin word ik weer gemaand om te betalen, binnen 8 dagen (nu 5, want hij is op 10/7 in mijn inbox afgeleverd).
Inhoudelijk wordt er nergens ingegaan op mijn herroeping, noch op mijn eerdere vragen en antwoorden.

Ik kan ze een aangetekende mail terugsturen en daarin vriendelijk doch dringend verzoeken om antwoorden op mijn eerdere berichten.
En niet betalen dus...

Ik moet toegeven dat de twijfel inmiddels heeft postgevat of dit de juiste weg is. Gevoelsmatig wel, maar.....

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

Laat me raden, als je niet betaalt dreigen ze met een incassobureau?

Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

kuklos schreef:
13 jul 2023 10:02
Laat me raden, als je niet betaalt dreigen ze met een incassobureau?
Dat hebben ze vorige maand al in de arm genomen

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

Klekky schreef:
13 jul 2023 10:34
kuklos schreef:
13 jul 2023 10:02
Laat me raden, als je niet betaalt dreigen ze met een incassobureau?
Dat hebben ze vorige maand al in de arm genomen
Van wie is deze mail dan? Van toeslagenportal of van een incassobureau?

Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

kuklos schreef:
13 jul 2023 10:41

Van wie is deze mail dan? Van toeslagenportal of van een incassobureau?
[/quote]

Van het incassobureau, uiteraard namens ToeslagenPortal

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

Ddat had je idealiter direct vermeld.

Hiermee wordt een tijdslijn wel van belang.

Is dit de eerste keer dat je iets hoort van het incassobureau? Heb je het incassobureau al het dossier toegestuurd?

Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

kuklos schreef:
13 jul 2023 12:42
Ddat had je idealiter direct vermeld.

Hiermee wordt een tijdslijn wel van belang.

Is dit de eerste keer dat je iets hoort van het incassobureau? Heb je het incassobureau al het dossier toegestuurd?
Van het incassobureau kreeg ik op 26/6 de eerste mail.
Zij hebben een online dossier dat ik kan inkijken en heb aangevuld met ontbrekende berichten.
Alleen heb ik de screenshots van de cancelling niet kunnen oploaden.
Ik heb echter niet de indruk dat de berichten gelezen worden.

Inmiddels heb ik gisteren een aangetekende mail gestuurd naar het incassobureau en naar een e-mailadres van TP, uiteraard wel met de screenshots als bijlage.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Lekker eigenwijs blijven en de incasso nota niet betalen
Wordt vanzelf een deurwaarderspost.
Schulden leveren een BKR op en dat is minimaal 5 jaar een kruisje achter je naam.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

Morgan le Fay schreef:
18 jul 2023 17:10
Lekker eigenwijs blijven en de incasso nota niet betalen
Wordt vanzelf een deurwaarderspost.
Schulden leveren een BKR op en dat is minimaal 5 jaar een kruisje achter je naam.
Heb je het verhaal van klekky wel gelezen? Dit is geen kwestie van iemand die blind iets bestelde en pas wakker werd na de eerste aanmaning.

atfeJ
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2023 13:46

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door atfeJ »

Ook ik, een mail gehad, of ik maar ff €45 wil betalen omdat anders deurwaarder komt.

Ook ik aanvraag gedaan voor zorgtoeslag.
Met beste weten op site dat van Belastingdienst leek, te beginnen, gevonden na zoekopdracht mijn belastingtoeslagen.
Na moeilijke vragen als van wie er inkomsten gederft worden en van wanneer tot wanneer etc. Eindigd de site met volgende.
De bankrekeningnummer moest bekend gemaakt vanwege administratie kosten die de aanvraag nodig heeft om de ingevoerde gegevens na te lopen voor het ingaan van het verzoek om de toeslag.
Van de bankrekening zou € 45 afgeboekt worden en ik moest zorgen dat dit bedrag afboekbaar was anders zou de verwerking niet plaats kunnen vinden, dus ik moest het niet in het hoofd halen om dit bedrag te laten storneren.
Site gestopt, dit had raar smaakje.
Wederom de site vd belastingdienst opgezocht, daar weer een proef berekening gedaan en met de uitkomst eerst via digid ingelogd ingevoerd op verzoek om toeslag.
Dit alles is daarna in werking gegaan, verzoek werd gemeld door belastingdienst, toeslag is toegekent en eerste uitkering heeft plaatsgevonden.
En nu komt Toeslagenportal B.V. met verzoek €45 over te maken...

WAT KROM IS.
Stel dat deze fa bemiddeld heeft, HOE KAN ZIJ DAN MET DE BELASTINGDIENST DIT GEREGELD KRIJGEN ZONDER MIJN I.D.?

atfeJ
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2023 13:46

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door atfeJ »

Als het becon nummer als zodanig werkt, dan is het hun mogelijk een willekeurig iemand een toeslag te laten uitkeren waarop die iemand een feestje kan gaan bouwen en later in de misere zit. De omschreven modus is herkenbaar over hoe men de aanvragen potal benaderd maar dit is je reinste misleiding.
Hoge omes die nij de belastingdienst weg moesten en een stinkend zaakje voor zichzelf begonnen?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een grote onzin. Waar moeten zij uw BSN vandaan halen?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

atfeJ schreef:
24 jul 2023 14:17
Als het becon nummer als zodanig werkt, dan is het hun mogelijk een willekeurig iemand een toeslag te laten uitkeren waarop die iemand een feestje kan gaan bouwen en later in de misere zit. De omschreven modus is herkenbaar over hoe men de aanvragen potal benaderd maar dit is je reinste misleiding.
Hoge omes die nij de belastingdienst weg moesten en een stinkend zaakje voor zichzelf begonnen?
Wat een kletsverhaal.
Zet dat neer op Facebook en hou het op dit forum schoon van dit soort onzin opmerkingen.

MarieB
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2023 18:54

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door MarieB »

Heb zoveel mogelijk alle berichten gelezen. En baal er enorm van, dat ik via deze site mijn zorgtoeslag heb gewijzigd!! (zacht uitgedrukt) Heb niet goed opgelet en deze site stond bovenaan. Ik was echt in de veronderstelling dat ik wel met de belastingdienst, of een partij van de belastingdienst te maken had. Pas toen ik de bevestigingsmail ontving, kreeg ik argwaan. Want je kan je toch altijd beroepen op herroepingsrecht?! En indien je de incasso storneert, gaat het direct naar een incasso bureau? Het hoort toch dat je eerst minimaal 1 herinnering krijgt?!
Heb via het contact formulier een bericht achtergelaten op hun site, zo ook via de mail. Maar geen reactie. Op hun site staat, dat ze doorgaans binnen 24 uur reageren. Dat is dus niet het geval.
Als dit werkelijk een commerciële partij is, dan wordt er altijd gereageerd!! En gaat het niet direct naar een incasso bureau!! Ook de vele reviews geven geen goed gevoel over deze partij.
Maar als ik alle reacties zo lees, is het beter wel gewoon te betalen? Ik vind €45 veel geld, om een wijziging door te geven wat hooguit 1 minuut heeft geduurd. Voor service wil ik best betalen, maar in dit geval heb ik er wel heel veel moeite mee!

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

MarieB schreef:
25 jul 2023 19:11
Maar als ik alle reacties zo lees, is het beter wel gewoon te betalen? Ik vind €45 veel geld, om een wijziging door te geven wat hooguit 1 minuut heeft geduurd. Voor service wil ik best betalen, maar in dit geval heb ik er wel heel veel moeite mee!
Ja, dat is beter. Je bent gewoon een overeenkomst aangegaan, als zij hem nakomen moet jij dat ook.

Het sturen van een herinnering is overigens niet nodig of verplicht. Dat mag het incassobureau ook doen. Je moet alleen een eerste sommatie krijgen waarin je 14 dagen de tijd krijgt om zonder kosten te betalen, wie die stuurt maakt niet uit.

HejElise
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2023 22:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door HejElise »

@Kiekky wat voor een bericht heeft u gemaakt? Ik heb exact dezelfde situatie? Mijn vraag: wel of niet betalen?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door rwolters »

MarieB schreef:
25 jul 2023 19:11
Heb zoveel mogelijk alle berichten gelezen. En baal er enorm van, dat ik via deze site mijn zorgtoeslag heb gewijzigd!! (zacht uitgedrukt) Heb niet goed opgelet en deze site stond bovenaan. Ik was echt in de veronderstelling dat ik wel met de belastingdienst, of een partij van de belastingdienst te maken had. Pas toen ik de bevestigingsmail ontving, kreeg ik argwaan. Want je kan je toch altijd beroepen op herroepingsrecht?! En indien je de incasso storneert, gaat het direct naar een incasso bureau? Het hoort toch dat je eerst minimaal 1 herinnering krijgt?!
Heb via het contact formulier een bericht achtergelaten op hun site, zo ook via de mail. Maar geen reactie. Op hun site staat, dat ze doorgaans binnen 24 uur reageren. Dat is dus niet het geval.
Als dit werkelijk een commerciële partij is, dan wordt er altijd gereageerd!! En gaat het niet direct naar een incasso bureau!! Ook de vele reviews geven geen goed gevoel over deze partij.
Maar als ik alle reacties zo lees, is het beter wel gewoon te betalen? Ik vind €45 veel geld, om een wijziging door te geven wat hooguit 1 minuut heeft geduurd. Voor service wil ik best betalen, maar in dit geval heb ik er wel heel veel moeite mee!
Dat je het veel geld vindt voor het werk is helemaal niet relevant. Al zouden ze het in een seconde doen. Jij geeft opdracht voor een activiteit, niet voor een hoeveelheid uren of minuten. Zolang zij gedaan hebben waarvoor je opdracht hebt gegeven moet er worden betaald.

bonnassis
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2024 18:48

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door bonnassis »

Mijn dochter is er ook ingetrapt, na eerst gestorneerd te hebben toch maar betaald na aanmaning. Wij zijn van mening dat de belastingdienst zijn eigen site beter moet maken, en goed moet aangeven dat het ten allen tijde gratis rechtstreeks kan.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

bonnassis schreef:
12 jan 2024 18:54
Mijn dochter is er ook ingetrapt, na eerst gestorneerd te hebben toch maar betaald na aanmaning. Wij zijn van mening dat de belastingdienst zijn eigen site beter moet maken, en goed moet aangeven dat het ten allen tijde gratis rechtstreeks kan.
Tuurlijk, het ligt altijd aan de ander.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

bonnassis schreef:
12 jan 2024 18:54
Mijn dochter is er ook ingetrapt, na eerst gestorneerd te hebben toch maar betaald na aanmaning. Wij zijn van mening dat de belastingdienst zijn eigen site beter moet maken, en goed moet aangeven dat het ten allen tijde gratis rechtstreeks kan.
Er mankeert helemaal niets aan de site van de belastingdienst.

U kunt beter uw dochter adviseren eerst te lezen voordat ze iets doet op internet.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... /toeslagen

Echt hetzelfde als Toeslagenportal?

Plaats reactie