Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u bewijzen hebt van het tijdig cancelen, zou ik daarvan kopieën naar dat incassobureau sturen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door alfatrion »

Klekky schreef:
30 jun 2023 16:13
In december 2022 heb ik een aanvraag voor zorgtoeslag ingediend bij ToeslagenPortal. Deze heb ik binnen een uur weer gecanceld. (Heb ik screenshots van.) Op hun site staat dat de aanvraag na ongeveer 4 uur verwerkt wordt, dus dit was ruim binnen die tijd.
Behalve een bedankje dat het bericht succesvol was verzonden, heb ik hierop verder geen reactie ontvangen.
Heb je van dat laatste screenshots? Sowieso is het niet sterk dat ze op je klacht niet inhoudelijk zijn in gegaan.

Heb je een veertiendaagse aanmaning ontvangen?
Klekky schreef:
01 jul 2023 12:00
Maar.... om terug te komen op mijn vraag: ik weet nog steeds niet of ik nu in mijn recht sta of niet. Zit ik vast aan het betalen van va € 45 + incassokosten?
Op de laatste pagina van het formulier wordt vermeld dat de dienst € 45,- kost en je moet akkoord gaan met het vervallen van het herroepingsrecht op het moment dat de dienst is voltooid. Dat is ook hoe moet.

Alles overwegende kun je besluiten om niet te betalen. Je hebt herroepen en daarop steken zij de kop in het zand. Als je gedagvaard wordt, dan kun je aangeven
1. dat het onredelijk is om mensen te verplichten hun herroepingsrecht op te geven (misschien tref je een sympathieke rechter);
2. dat je hebt herroepen voor de dienst voltooid was;
3. dat ze nodeloos een incassobuea en de rechter hebben ingeschakeld omdat ze niet inhoudelijk op je klacht zijn ingegaan.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
01 jul 2023 12:08
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. In dit topic geef jij ook geen enkele vraag, en reageer je enkel op anderen dat hun comments niet toevoegen.
Appels en peren.

Tenzij je van mening bent dat niet op de OP reageren hetzelfde is als overbodige verwijten maken aan TS.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
01 jul 2023 13:32
kuklos schreef:
01 jul 2023 12:08
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. In dit topic geef jij ook geen enkele vraag, en reageer je enkel op anderen dat hun comments niet toevoegen.
Appels en peren.

Tenzij je van mening bent dat niet op de OP reageren hetzelfde is als overbodige verwijten maken aan TS.
Appels en appels. Aan beiden heeft TS precies helemaal niets.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@alfatrion

Waarom zou het onredelijk zijn je herroepingsrecht op te geven? Als je een toeslag aanvraagt, is het toch je bedoeling dat je die zo vlug mogelijk krijgt.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
01 jul 2023 13:59
@alfatrion

Waarom zou het onredelijk zijn je herroepingsrecht op te geven?
Omdat je bij koop op afstand normaal wel herroepingsrecht hebt. Dit is feitelijk koop op afstand, doch tegelijkertijd is er geen sprake van een product dat geretourneerd kan worden. Wel is er sprake van een dienst die eenmaal geleverd niet meer teruggeleverd kan worden.

TS heeft echter herroepen binnen een uur, terwijl Toeslagenportal aangeeft pas na 4 uur aan de slag te gaan, dus TS is tijdig genoeg geweest. Waarbij ik zeer sterk betwijfel of Toeslagenportal die 4 uur hard kan maken als het buiten kantoortijden is. Stel dat je een aanvraag zou doen op om 01.00 in de nacht van zaterdag op zondag, gaan ze dan echt om 05.00 uur op zondagochtend aan de slag voor je?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
01 jul 2023 13:59
Waarom zou het onredelijk zijn je herroepingsrecht op te geven?
Het gaat om het afdwingen. Dat de keuze wordt aangeboden is natuurlijk prima. Je hebt nog steeds een sympathieke rechter nodig, maar als de ander dit toch voorlegt aan de rechtbank, dan heb je niets te verliezen met dit argument.

Voor de duidelijkheid: het dragende argument is dat er herroepen is na 1 uur. Als dat nergens heen gaat, dan heb je nog iets om op terug te vallen.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ja KOPEN op afstand, maar dit is gratis geld aanvragen.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

Morgan le Fay schreef:
01 jul 2023 14:50
Ja KOPEN op afstand, maar dit is gratis geld aanvragen.
Er wordt een dienst gekocht. De dienst van het doen van een aanvraag.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
01 jul 2023 14:08
Lady1234 schreef:
01 jul 2023 13:59
Waarom zou het onredelijk zijn je herroepingsrecht op te geven?
Het gaat om het afdwingen. Dat de keuze wordt aangeboden is natuurlijk prima. Je hebt nog steeds een sympathieke rechter nodig, maar als de ander dit toch voorlegt aan de rechtbank, dan heb je niets te verliezen met dit argument.

Voor de duidelijkheid: het dragende argument is dat er herroepen is na 1 uur. Als dat nergens heen gaat, dan heb je nog iets om op terug te vallen.
Er word niets afgedwongen, je hebt een keuze. Afzien van herroepingsrecht en de dienst meteen laten uitvoeren of het herroepingsrecht behouden, maar dan gaat de nutteloze dienst 14 dagen later in.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt duidelijk het formulier niet invult. Dan is het makkelijk roepen. Het is niet mogelijk om de dienst aan te vragen en het herroepingsrecht te behouden.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom heb je daar een “sympathieke” rechter voor nodig? De Ts claimt toch bewijs te hebben van tijdige annulering?


Nutteloze dienst?

Als je naar een belastingconsulent gaat en daar de aanvraag laat doen, moet je ook betalen.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Vraag aan Klekky: na het herroepen van de aanvraag zou je logischerwijs zelf de zorgtoeslag aanvragen, rechtstreeks bij de belasting dienst. Dan zie je meteen of het al aangevraagd is, denk ik? Hopelijk heb je ook een screenshot van je eigen aanvraag bij de belastingdienst, en staat daar het tijdstip op.

Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

# Morgan le Fay
Nee, geen antwoord op de cancelling ontvangen.
Ik zie dat mijn eerdere berichten zijn verwijderd, helaas.
Vandaag een voicemail, dat ik toch echt moet betalen om gerechtelijke stappen te voorkomen....
Wat is wijs???

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klekky schreef:
03 jul 2023 10:48
Wat is wijs???
Doen wat Alfatrion eerder al adviseerde.
alfatrion schreef:
01 jul 2023 12:52
Alles overwegende kun je besluiten om niet te betalen. Je hebt herroepen en daarop steken zij de kop in het zand. Als je gedagvaard wordt, dan kun je aangeven
1. dat het onredelijk is om mensen te verplichten hun herroepingsrecht op te geven (misschien tref je een sympathieke rechter);
2. dat je hebt herroepen voor de dienst voltooid was;
3. dat ze nodeloos een incassobuea en de rechter hebben ingeschakeld omdat ze niet inhoudelijk op je klacht zijn ingegaan.
En ik mis nog antwoord op zijn eerdere vraag of je een correctie veertien-dagen-brief hebt ontvangen.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

Klekky schreef:
03 jul 2023 10:48
Vandaag een voicemail, dat ik toch echt moet betalen om gerechtelijke stappen te voorkomen....
Wat is wijs???
Nu komt er een voicemail. Wéér een dreigement. En wéér niet ingaan op jouw reacties.
Ik durf te stellen dat ze niets hebben, anders ga je niet continu dreigen en vervolgens niet reageren als jij naar hun toe communiceert.

In hoeverre ze juridisch een poot hebben om op te staan durf ik niet te zeggen. maar ik zou ze nog eenmaal een mail sturen met daarin heel duidelijk een vermelding van de feiten, inclusief alle keren dat jij hebt gemaild en geen reactie hebt gekregen die je afsluit met de mededeling dat jij hebt voldaan aan hetgeen ze zelf op hun site vermelden en de zaak is afgedaan, maar je eventuele vervolgstappen met vertrouwen tegemoet ziet.
Doch, let wel, in hoeverre je juridisch gelijk gaat krijgen als er een rechtszaak komt 9die niet gaat komen) durf ik niet te zeggen.

Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

# Alfatrion
Doen wat Alfatrion eerder al adviseerde.
alfatrion schreef: ↑
01 jul 2023 12:52
Alles overwegende kun je besluiten om niet te betalen. Je hebt herroepen en daarop steken zij de kop in het zand. Als je gedagvaard wordt, dan kun je aangeven
1. dat het onredelijk is om mensen te verplichten hun herroepingsrecht op te geven (misschien tref je een sympathieke rechter);
2. dat je hebt herroepen voor de dienst voltooid was;
3. dat ze nodeloos een incassobuea en de rechter hebben ingeschakeld omdat ze niet inhoudelijk op je klacht zijn ingegaan.
En ik mis nog antwoord op zijn eerdere vraag of je een correctie veertien-dagen-brief hebt ontvangen.

- Ik heb screenshots van de afmelding.
- Eerdere herinneringen verliepen per mail. Heb de eerste brief pas op 14 juni j.l. ontvangen (gedateerd 8 juni 2023). Hierin wordt inderdaad de 14 dagen genoemd.

Klekky
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2023 15:11

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Klekky »

Dank allemaal voor jullie reacties.
Ik denk dat ik daar wel wat mee kan.
Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan ben ik zo vrij dit weer hier te melden.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door kuklos »

@Klekky, succes gewenst.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door alfatrion »

Klekky schreef:
03 jul 2023 11:22
- Eerdere herinneringen verliepen per mail. Heb de eerste brief pas op 14 juni j.l. ontvangen (gedateerd 8 juni 2023). Hierin wordt inderdaad de 14 dagen genoemd.
Die zou wel eens incorrect kunnen zijn. Een correcte aanmaning had je tot en met de 28e gegeven om te betalen. Bij een rechtsgang geef je ook aan wanneer je de brief hebt ontvangen, en dat ze aan antidateren hebben gedaan.

Plaats reactie