LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topic kan worden verwijderd.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mh73

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij geven bijna altijd zelf de meterstanden door. Eens in de zoveel jaar komt er iemand van het energiebedrijf ter controle de meterstanden opnemen. Gelukkig hebben we toen direct een foto van de meterstanden gemaakt, want juist deze meneer maakte er een potje van, door wat cijfers met elkaar te verwisselen bij het opschrijven. Voordat dit allemaal was teruggedraaid, en de extra bijbetaling e.d. van de baan was, waren we een half jaar verder.

Kortom, medewerkers maken ook weleens een foutje.

stofzuigertje

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik het lijstje zie wat je hier plaatste zou ik het laten voorkomen tot een rechtszaak!

Als zij hiervoor jou dagvaarden is de kans op vrijspraak gezien gebruik eerste maand en rest van jaar....
Dat is niet geloofwaardig en zou de hele claim geseponeerd worden.
Eventueel de huidige bewoners vragen of dezelfde meter nog hangt en wat hun stand nu is......

Weet je ook gelijk hoe lang ze er wonen en zij willen ook geen problemen dus hebben ook belang bij foutloze afhandeling.
Ik vermoed dat er mensen woonde voor of na jou zonder aanmelden en dan krijg je vreemde meter standen.
Ook zijn er mensen die bij begin of einde foute stand doorgeven en dan de volgende of vorige zo op kosten jagen.

Succes in de strijd en vraag eens wanneer de zitting is op de rechtbank wegens niet geloofwaardige standen.
Extreem hoog eerste maand en daarna niets, na 1 jaar wonen, dat kan niet.

AlexLigthart
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2016 11:19

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door AlexLigthart »

Lijkt erop dat vorige huurder expres geen contract heeft afgesloten met energieleverancier, beginstanden zijn dan eindstanden van de bewoner daarvoor. Is ongeveer 2 of 3 jaar verbruik, vraag maar van wanneer de beginstanden zijn...zal wel 2007 of 2008 zijn... Tegenwoordig wordt gas/elektra/water niet meer afgesloten bij verhuizing, maakt dit soort misbruik wel erg makkelijk...

Gesloten