LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topic kan worden verwijderd.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
123X
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2016 14:04

Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door 123X »

Topic kan worden verwijderd.
Laatst gewijzigd door 123X op 10 jun 2016 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kloppen de meterstanden en wat heb je gedurende die periode al betaald?

123X
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2016 14:04

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door 123X »

Topic kan worden verwijderd.
Laatst gewijzigd door 123X op 10 jun 2016 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Uw overzicht laat een periode van 4 maanden zien. Het verbruik kan dus niet kloppen. Wel zegt u dat u na 1 jaar bent verhuisd, mogelijk is dat dan 16 maanden dan zou het verbruik wel kunnen kloppen omdat 2010 een vrij strenge winter was. Ca. 20% meer verbruik dan andere jaren. Er zou dan 1 1/2 stookseizoen geteld moeten worden.

123X
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2016 14:04

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door 123X »

Topic kan worden verwijderd.
Laatst gewijzigd door 123X op 10 jun 2016 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

De standen op 31-08-2010 zijn geschatte standen door Eneco. Wel vreemd dat u op 01-12-2010 dezelfde meterstand heeft doorgegeven. (Dit alles volgens uw bijlage).

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door Brahms »

Hoe kan het verbruik in 1 (één) maand tussen 26/7 en 31/8 zo extreem hoog zijn, terwijl in andere periodes amper verbruik is ?
Die snap ik nog even niet.....

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Brahms schreef:Hoe kan het verbruik in 1 (één) maand tussen 26/7 en 31/8 zo extreem hoog zijn, terwijl in andere periodes amper verbruik is ?
Die snap ik nog even niet.....
MichielFRL schreef:De beginstanden kloppen niet. Vraag eens bij de woningbouw wat de beginstanden waren.
Tevens vraag ik me af of een standaard gasmeter technisch gezien ruim 5.500 kuub gas kan verwerken in 1 maand tijd.
De meterstanden van 31-08-2010 zijn geschatte standen. Zie het 1e en het 2e die naar de tekst beneden verwijzen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door Brahms »

MichielFRL schreef:
Jantje7 schreef:De meterstanden van 31-08-2010 zijn geschatte standen. Zie het 1e en het 2e die naar de tekst beneden verwijzen.
Correctie, de standen van 20-12-2010 zijn geschat.
Juist, de standen met het ongelofelijke verbruik (op 31-08-2016) zijn door een medewerker opgenomen, dus niet geschat.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Sorry, mijn ogen of mijn geheugen hebben me even in de steek gelaten...

123X
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2016 14:04

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door 123X »

Topic kan worden verwijderd.
Laatst gewijzigd door 123X op 10 jun 2016 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

123X
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2016 14:04

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door 123X »

Topic kan worden verwijderd.
Laatst gewijzigd door 123X op 10 jun 2016 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door Brahms »

Als dit de echte originele gegevens zijn van het energiebedrijf, dan zie ik een rechtzaak met vertrouwen tegemoet.
Immers iedereen snapt dat een verbruik als deze nooit kan. U hebt toch niet uw gehele woongebouw van gas voorzien, en dan ook nog midden in de zomer........

Rustig wachten op de evt rechtzaak lijkt me het beste........

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door asterix346 »

123X schreef:Hallo Jantje7

Ik ben in juli 2010 in de woning ingetrokken en volgens de factuur van januari 2011 zou ik €4.200 moeten betalen over de periode van 4 maanden.
En welke actie(s) heeft u toen ondernomen?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door Shine »

Deze jaarafrekening bestrijkt een periode van een kleine 6 maanden. Het zijn ongeloofwaardige meterstanden, of in iedergeval verbruik.

U zegt in juli 2010 de woning te hebben gehuurd voor een periode van 1 jaar.
Dit betekent dat u in juli 2011 bent verhuisd (samenwonen)
Ten gevolge van uw huuropzegging hebt u in juli/augustus 2011 een eindfactuur van Eneco ontvangen. Deze eindfactuur bestrijkt de periode januari 2011 tot en met de laatste huurcontractdag 2011.
Welke meterstanden zijn er toen doorgegeven? Door wie? En, moest u toen ook bij betalen? Deze factuur is belangrijk omdat die eigenlijk uw verbruik laten zien. Hebt u die factuur nog? Vraag die factuur eens bij Eneco op.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door 16again »

123X schreef:Nu zijn we al een jaar verder en ben ik nog steeds aan het wachten op een dagvaarding, inmiddels hebben zij me ook onterecht aangemeld bij het BKR als wanbetaler!
Wat heeft het BKR te maken met een al dan niet onbetaalde energierekening? Het lijkt mij dat dit gewoon een actie is waar EDR zijn boekje te buiten gaat.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de woning lange tijd heeft leeggestaan voor je erin kwam, en de verwarming wel aan stond, dan kan het zijn dat het energiebedrijf de eindstand van de vorige huurders heeft genomen en je zo dus ook betaalt voor het verbruik van voordat je in de woning kwam. Maar daarin zit ook een verantwoordelijkheid voor jezelf, om te kijken of de juiste beginstanden zijn genomen. En als dat niet zo zou zijn, om daar tijdig en op de juiste manier bezwaar tegen in te dienen. Dus niet alleen maar achteraf omdat je er alleen hebt gewoond.

Maar volgens mij is het ook gebruikelijk, juist om zulk soort situaties te voorkomen, dat je een meterstandenformulier invult en ondertekent als je ergens komt wonen en als je weer gaat verhuizen. Dan zou dat geen misverstand met over moeten ontstaan. Heb je dat ingevuld en ondertekend?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door moederslink »

123X schreef:..........
In 2010 woonde ik voor het eerst op mezelf en had Eneco als leverancier, er kwam toen iemand van Eneco langs om de standen op te meten.
Na een jaar
ben ik weer verhuisd en ben ik samen gaan wonen. Een paar jaar later, in 2015 kreeg ik een brief van EDR incasso dat ik ruim €5.000 moet betalen volgens de jaarafrekening van Eneco van mijn eerste woning (zie bijlage).
Waarom nu pas , 4 jaar na het verlaten van de woning??
U heeft daar slechts 1 jaar gewoond...
Wat is er dan gebeurd tussen 2011 en 2015 :?:
Toen hebben er , naar ik aanneem, toch ook mensen gewoond die dan toch ook weer begin- en eindstanden hebben moeten noteren?
( dit gaat in bijna alle gevallen ism de opzichter en wordt genoteerd )
Of niet? Heeft het leeggestaan ?
Dat de gegevens noch bij de WBV , noch bij Eneco niet meer te achterhalen zijn, lijkt mij stug.
Zij eisen nu dit giga bedrag van u, dus kom maar op , laten zij maar met de bewijzen komen zou ik zeggen.
Als het tot een rechtszaak komt zullen zij , met bewijs , ook de rechter moeten kunnen overtuigen immers?
Dit kan niet waar zijn . Het klopt n.m.m van geen kant.

Ik heb slechts 1 advies voor u: noteer alsjeblieft voortaan zelf alle meterstanden, zowel bij het betrekken van een woning als bij het verlaten van een woning.
Laatst gewijzigd door moederslink op 13 mei 2016 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door angel1978 »

welke bewijzen wil je zien?
Ze hebben een officiële beginstand en een officiële eindstand ( beiden door medewerker opgenomen of zelf doorgegeven ).
Als deze niet ( kunnen ) kloppen, dan is het nu aan de TS lijkt me om hier het bewijs voor te leveren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Topic kan worden verwijderd.

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook een WBV noteert de meterstanden . Dit komt op het opnameformulier te staan.
Dus dat kan je naast elkaar leggen.
Onzin dat de WBV deze gegevens niet meer tevoorschijn kan halen .
Alles is te verifiëren , desnoods ook nog met huidige bewoners ....
Stel dat zij er bv in 2011 zijn ingetrokken en er nu nog wonen ......
Zoals ook andere forummers al aangeven , dit is een opmerkelijk verbruik voor zomermaanden..
Bovendien vind ik het vreemd dat er pas na 4 jaar een incasso komt.
PS: TS schrijft dat ie nooit zelf meterstanden heeft doorgegeven, dit is gedaan door een medewerker van ENECO .

Gesloten